LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sony rdr-gx210

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ronbro
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2007 11:41

sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door ronbro »

Heb 31 oktober 2005 een dvd recorder gekocht bij its van sony nu op 1 februari 2007 heeft dat ding de geest gegeven en blijk ik ook niet de enigste te zijn.
D dvd worden gewoon niet meer gelezen en uitgespuugd.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ja, en?

Wij kunnen hem niet repareren, de winkel kan dat wel laten doen.

ronbro
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2007 11:41

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door ronbro »

JA EN??????
misschien begrijp ik het verkeerd maar ik maak op uit de reactie dat het normaal word gevonden dat er puinzooi verkocht word.
Natuurlijk kan ik hem wel naar de winkel terug brengen en hem laten repareren maar dit kost minimaal 75 euro.
Bij mij ging het ding nog meer als een jaar mee maar er zijn verschillende mensen die hem na een half jaar al terug moesten brengen :evil:.

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Waarom zou iets niet kapot kunnen gaan?

Je hebt toch gewoon 2 jaar garantie op dat ding, waar haal je vandaan dat je nu al minimaal 75 euro kwijt bent?

Consunemer
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2007 14:59

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door Consunemer »

Is er al een oorzaak voor het probleem naar boven gekomen, of is er door zelfdiagnose naar boven gekomen dat het een defect is? Het is misschien niet uit te sluiten dat de laser vuil is, en daar kan het apparaat zelf niets aan doen. Als dat het geval is, maakt de gebruiker er zelf een puinzooi van... :? En als dat niet het geval is, zal de leverancier een kans moeten krijgen om het probleem op te lossen.

ikbenik

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door ikbenik »

JA EN??????
misschien begrijp ik het verkeerd maar ik maak op uit de reactie dat het normaal word gevonden dat er puinzooi verkocht word.
Jij verwacht dus van de winkelier en de fabrikant dat zij je de keiharde zekerheid geven dat het apparaat in een bepaalde periode zeker géén mankementen zal vertonen?

Droom dan maar lekker verder!

Die zekerheid krijg je nooit en dat is echt terecht.


Heel vaak is de lens van de laserunit dermate vuil dat die niets meer kan lezen.

En ja, voor dit te laten reinigen moet je gewoon betalen, zelfs in de garantieperiode.

Vooral waar veel gerookt wordt is dit een bekend probleem.
Op de lens zet zich dan een laagje nicotine af, waardoor de lens ondoorzichtig wordt.
Als je veel vogels in huis hebt kan het ook gebeuren dat er veel stof op de lens komt, met dezelfde verhaal als gevolg.


Laat eerst eens het apparaat nakijken voordat je zo begint te blaten!
Als je nog garantie op het apparaat hebt en het blijkt dat de laserunit defect is, dan wordt netjes de laserunit onder garantie vervangen.

ronbro
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2007 11:41

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door ronbro »

Duidelijk dat er door mensen dus geen info word verzameld omtrend div produkten.
A is het zo dat de fabrieks garantie dus maar 1 jaar is
B het probleem ligt niet aan een vuile lens maar aan de eeprom welke na een x aantal malen gebruik gewoon de geest geeft en van slechte kwaliteit is en niet afdoende getest bij sony.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Maar ja,

ikbenik is er weer met zijn vaste overtuiging dat dit bijna nooit een garantiekwestie kan zijn. Zeker niet als het een door Mediamarkt verkocht product is.
Het ligt dan in zijn ogen vrijwel altijd aan de gebruiker.

Ditzelfde gedrag van hem vinden wij ook bij het trefwoord UPC.
En aangezien die Gilbert vrijwel dezelfde, zo niet gelijke antwoorden geeft als ikbenik heb ik het donkerbruine vermoeden dat het een en dezelfde persoon is.

Zie zijn (meeste) antwoorden maar als treiteren; de boel opstoken vanuit een gefrustreerd karakter.
Tsja, een moeilijke jeugd kan nare gevolgen hebben.

Grootvader.

ikbenik

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door ikbenik »

Duidelijk dat er door mensen dus geen info word verzameld omtrend div produkten.
A is het zo dat de fabrieks garantie dus maar 1 jaar is
B het probleem ligt niet aan een vuile lens maar aan de eeprom welke na een x aantal malen gebruik gewoon de geest geeft en van slechte kwaliteit is en niet afdoende getest bij sony.
Ik reageerde puur op jouw reactie dat de fabrikant pure troep levert en dat jouw reactie overkwam als dat jij een keiharde zekerheid wilt hebben dat een product in een bepaalde periode niet kapot kan gaan.
ikbenik is er weer met zijn vaste overtuiging dat dit bijna nooit een garantiekwestie kan zijn.
Je kletst uit je nek!

Als het niet de vuile lens is, dan hoort Sony dit kosteloos op te lossen!
In mijn optiek valt dit wel onder garantie!

ikbenik

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door ikbenik »

ikbenik is er weer met zijn vaste overtuiging dat dit bijna nooit een garantiekwestie kan zijn. Zeker niet als het een door Mediamarkt verkocht product is.
Het ligt dan in zijn ogen vrijwel altijd aan de gebruiker.
Totale onzin!

Ik geef gewoon aan wat ik zelf heel vaak tegenkom!

Ik geef alleen aan wat ik in de praktijk meemaak.

Als jij daar niet tegenkunt, lees dan mijn berichten dan niet!

Jij geeft een beeld van mij dat ik altijd tegen de consument ben en dat ik altijd alles afschuif op de consument.

Dan lees jij mijn berichten niet goed en wil je niet begrijpen wat mijn boodschappen zijn!

Jij wilt dus dat ik altijd datgene verteld wat de consument heel graag horen wilt.

En dat doe ik dus niet.

Als de consument geen gelijk heeft, ga ik hem echt niet gelijk geven, maar heeft hij gewoon geen gelijk!

Dat jij wilt dat ik dan de consument wel gelijk geef en ik dat dus niet doe, is helemaal jouw probleem.

Als de consument gelijk heeft, dan heeft hij gelijk.


Omdat ik hier aangeef dat ik naast consument ook detaillist ben, vind jij dus dat ik hier wegmoet.

Omdat deze forum dus alleen voor consumenten is en dat winkeliers en detaillisten hier niet welkom zijn.

Er zijn meerdere forumgebruikers die dat vinden en mij het liefst hier zien verdwijnen.

Dan heb ik een hele slechte mededeling voor die personen.


Ik blijf!!! :lol: :lol: :lol:

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door caruso »

By the way: consumentengarantie is inmiddels, naar mijn mening, TWEE jaar!

ikbenik

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door ikbenik »

By the way: consumentengarantie is inmiddels, naar mijn mening, TWEE jaar!
Helemaal mis!

De twee jaar garantie is een aanbeveling van Europa.

Nederland heeft deze regel (en nog meer aanbevelingen) niet overgenomen, omdat de Nederlandse wetgever van mening is dat de consument in de Nederlandse wet voldoende beschermd is.

De Minimale wettelijke (consumenten inbegrepen) garantie is 6 maanden en voor de rest door de winkelier/fabrikant zelf te bepalen.

Na deze periode zijn de wettelijke bepalingen van kracht.

Vaak wordt door consumenten deze bepalingen ook garantie genoemd, maar dat is niet zo.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door caruso »

Dan heb ik het fout, schieten we dus niets mee op!

ikbenik

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door ikbenik »

Echter ben ik wel van mening dat als een product dermate problemen heeft en dit te wijten is aan fabricagefouten dat dit dan wel onder garantie hoort te vallen.

Als ik me niet vergis (en Maxiem kan daar meer over zeggen) is het wel zo dat echte fabricagefouten, constructiefouten en ontwerpfouten altijd onder garantie valt.

De fabrikant hoort dan in zulke gevallen dan altijd alle kosten op zich te nemen.


Dus als het blijkt dat het probleem te wijten is aan constructie en ontwerpfouten, dan moet je zelfs na 2 a 3 jaar nog aanspraak kunnen maken op de fabrieksgarantie.

Consunemer
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2007 14:59

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door Consunemer »

Waar ik echter niet achter kom:Wat doet de leverancier in kwestie nu aan dit probleem? Heb op de bon van mijn Sony videorecorder uit 2003 staan dat daar al 2 jaar garantie op zit, evenals mijn dvd/hdd recorder. Dus het lijkt of er met verschillende maten wordt gemeten...

corsonja
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 feb 2005 19:43

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door corsonja »

Ruim een jar geleden een Sony dvd-harddiskrecorder gekocht bij Its voor 650 euro.
Na 6 maanden al problemen met vastlopen,maar dat was te verhelpen door de stekker uit/in te doen.
Was trouwens ook het advies van Sony, na precies 13 maanden(inderdaad,1 maand te laat) gaf hij definitief de geest, een vastloper.

Terug naar Its, jammer meneer de garantie is vervallen, dat kost u dan minimaal 75 euro aan onderzoekskosten, ongeacht of hij gerepareerd kan worden.

Verder is het zo ,volgens Its en Sony ,dat de vervanging van de harde schijf vrij duur is en niet opweegt tegen de aanschaf van een nieuwe recorder.

Toen ik aangaf dat ik ruim voor het eind van de garantieperiode al problemen had met de recorder , kreeg ik als antwoord dat ik hem dan ook maar te reparatie had moeten aanbieden, terwijl ze notabene zelf hebben aangegeven dat ik het op een andere manier moest oplossen.

Het ergste van al is dat zowel Sony als Its heeft toegegeven dat de problemen met de harde schijf bekend waren en dat de problemen in de nieuwe generatie recorders zullen zijn opgelost.
Lekker toch.

ikbenik

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door ikbenik »

Toen ik aangaf dat ik ruim voor het eind van de garantieperiode al problemen had met de recorder , kreeg ik als antwoord dat ik hem dan ook maar te reparatie had moeten aanbieden, terwijl ze notabene zelf hebben aangegeven dat ik het op een andere manier moest oplossen.
Toch is dat zo.

Als je als consument verzuimt om in de garantieperiode het probleem aan te geven, heb je een probleem.

Consunemer
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2007 14:59

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door Consunemer »

Was net nog even bij leverancier van mijn DVD/HDD recorder (een sony dus) voor een kabeltje, en vroeg voor de zekerheid hoeveel garantie er nu op mijn apparaat zit. Zowel de verkoper, als een daar aanwezige vertegenwoordiger van Sony zeiden dat de garantie 2 jaar is! Blijft op mij dan toch vreemd overkomen als ik hier lees dat mensen na 13 maanden dan niet geholpen worden...

aklass
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 mar 2007 20:01

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door aklass »

Jongens toch wat een heen en weer gepraat,het zit dus zo,tegenwoordig
heb je net zolang garantie als de verwachte levensduur van een apparaat,je wordt soms aangepraat om b.v. 5 jaar extra garantie te nemen,niet doen dan zijn de leverancier verplicht,is een nieuwe wet.

ikbenik

Re: sony rdr-gx210

Ongelezen bericht door ikbenik »

tegenwoordig
heb je net zolang garantie als de verwachte levensduur van een apparaat
Dat is niet juist.

De garantietermijn wordt door de fabrikant/winkelier bepaald.

Na het verstrijken gelden bepaalde wettelijke regels, maar dat valt niet onder garantie.


Als op een computermonitor een verwachte levensduur zit van 6 jaar, dan heb je echt geen garantie van 6 jaar.

Als zulke regels er komen en de fabrieksgarantie wordt dan ook niet deze termijnen, dan stop ik gelijk met mijn bedrijf.

Omdat dit niet op te brengen is.

Gesloten