LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ptjoelker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:18

Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door ptjoelker »

2 jr. terug heb ik de ALDI Traveler 5.2 compacte digitale camera gekocht. Goede camera, echter slechte accu's, maar er scheelt bij mij nog iets aan:

Al vanaf het begin is het kleine zwarte plastic verloopstukje die je nodig hebt om tegelijk spanning te hebben en signaal kapot. (bijvoorbeeld als je foto's wilt overladen op pc of je foto's op TV wilt bekijken)

Weet iemand hoe ik aan zo'n klein verloopstukje kom???
(dit is zo'n klein blokje van 1cm2 met aan één kant een stroomadapter ingang en USB ingang en aan de andere kant een USB/stroom uitgang die in de camera gaat)

Bedankt bij voorbaat voor jullie hulp.

PS: Via Aldi.nl kom je nergens aan een servicenummer. Via Google is 't me ook niet gelukt.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je moet even in de handleiding van je camera kijken voor de importeur en fabrikant.

ptjoelker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:18

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door ptjoelker »

Bedankt. De camera had ik al twee jaar en alle documentatie is sindsdien zoek geraakt na een paar verhuizingen.

In elk geval heb ik met moeite de site van de leverancier gevonden.

Dit plastic stukje is inderdaad bij te bestellen al is €15,- wel duur voor zo'n splitter. Voor €40,- heb je overigens weer een heel nieuw accesoires pakket met nieuwe adapter, kabels, autolader, accu's en dit bewuste verloopstukje en met zulke slechte batterijen zijn extra accu's en oplader geen overbodige luxe.

Ook zijn accu's voor dit X5 model via Nederlandse internet shops al vanaf €13,97 bij te bestellen.

Dit plastic conversie stukje is echter nergens in Nederland te bestellen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Tsja reserveonderdelen zijn vaak gewoon duur... Daar kan je niet veel aan doen. Van gangbare merken zijn accessoires beter verkrijgbaar.

ptjoelker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:18

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door ptjoelker »

Ja, ik zal ook niet snel weer electronische dingen bij ALDI of LIDL kopen, want als je er iets mee hebt, dan is het echt erg omslachtig om er informatie of accesoires voor te krijgen.

Tegenwoordig zijn A-merken camera's ook betaalbaar... Ligt zelfs nu al een 6MP HP Photosmart camera bij Mediamarkt voor 80,- euro! Maar goed; toen ik 2 jr. terug voor 199,- de mijne bij de ALDI kocht, lagen de prijzen nog veel hoger.

Ook de ACER laptop waar ik een jaar terug 1300,- voor betaalde ligt nu al voor 700,- bij Mediamart met meer capaciteiten en functies dan de mijne :cry:

Toch erop teruggekomen en ik koop weer lekker bij de speciaalzaak. Kun je altijd even binnenlopen voor vragen, reparatie of inderdaad een onderdeeltje voor een klein prijsje.

jachthondje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2007 16:20

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door jachthondje »

Ik heb op marktplaats diverse onderdelen te koop staan van de Traveler. Advertentie: Accessoires (incl. nieuwe batt.) van de Traveler Slimline X5
Ik denk dat ook het onderdeel wat u zoekt hier bij is. Ik verkoop het ook los.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

HP camera = geen A-merk.

ptjoelker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:18

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door ptjoelker »

jachthondje; toch niet het pakket waarvoor we minimaal 70,-EUR moeten bieden, terwijl dit accesoires pakket nieuw bij de leverancier te bestellen is voor 40,-EUR? Die heb ik er namelijk ook tussen zien staan. Een hond die de camera heeft kapot gekauwd en hierdoor is dit pakket overbodig geworden. Anyway, deze mensen zaten in Assen en dit is toch te ver omhoog. Alles in de cirkel Zwolle, Deventer, Utrecht, Leiden, Amsterdam, Lelystad is ok. .. Als dit zo is, graag nog de marktplaatslink erbij zetten. Wil eventueel ook wel een extra lader, usb kabel en accu's.. geen overbodige luxe namelijk.

-----
@Captain Pervert: HP geen A merk??? Ik dacht dat dit merk op één lijn stond met compacte dig. camera's van: Sony, Samsung, Kodak, Fuji, Canon, Casio, etc...

Okee, ik weet dat je voor een échte A-camera veel dieper in de buidel moet tasten en terecht komt bij merken als: Nikon, Minolta, Konica etc..

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Konica is samengegaan met Minolta en produceert middenmoot spul. Vroeger was het een sterk merk, tegenwoordig is het een beetje achterhaald. Geldt ook voor Olympus en vooral Kodak.

De echte A-merken, dus merken die in ieder segment de beste spullen verkopen, zijn Canon en Nikon. Goede tweede: Fuji, Sony, Panasonic. Verkopen geweldige camera's, al zou ik in het hoge segement (spiegelreflex) niet snel een Sony oid nemen, alleen al vanwege dingen als lens compatibiliteit. Dan heb je nog Casio, Samsung, en HP: computerboeren die een graantje mee willen pikken. Kopen her en der wat technologie en prutsen dit in elkaar tot een leuk cameraatje. Deze merken bieden veel waar voor je geld in de lagere prijsklasse.

Mocht ik merken vergeten zijn, zijn die niet noodzakelijkerwijs slecht. De meeste wel. Zoals Trust, dat is kinderspeelgoed. Maar daar betaal je dan ook voor: ze zijn in elk geval niet te duur, en hun artikelen zijn eerlijk geprijsd. Dat moet je ze nageven.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door gravedigger »

Geldt ook voor Olympus
Ooit wel eens een E500 in je vingers gehad??

ptjoelker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:18

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door ptjoelker »

@Captain Pervert:
Hé thanks again! ... Ik wilde me juist oriënteren op een digitale spiegelreflex camera omdat ik van fotograferen mijn hobby wil maken en zo te zien heb jij veel ervaring met camera's.

Ik zit zowel in Nederland als in de VS prijzen en merken te monitoren (vanwege de dollarkoers momenteel); scheelt nogal: €100,- tot €150,- goedkoper kun je ze krijgen in de VS als je naar de prijsklasse €350,- tot €500,- kijkt.

Alleen moet ik er nog achterkomen wat de beste koop is in die prijsklasse wat betreft prijs/kwaliteit verhouding. (Ik wil aanvankelijk voornamelijk landschappen, zonsondergangen en uiteindelijk als ik gewend ben aan de camera ook het dagelijkse leven in Azië fotograferen, want volgend jaar ga ik een rondreis maken.)

Ook wil ik weten wat betrouwbare and 'laagste-prijs' online shops zijn in de VS.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Wat betreft webshops zou ik terughoudend zijn. Helemaal uit het buitenland. Kijk op dit forum maar eens wat voor ellende mensen hebben als ze een camera kapot hebben, en dat alleen al in Nederland.

Daar moet je ook rekening mee houden, alles kan stuk. En dan heb ik liever een goede webshop in Nederland, die goedkoop die toch niet al te ver weg is en ook een afhaalloket/winkel heeft. Zodat ik er in geval van pech ook naartoe kan.
Ooit wel eens een E500 in je vingers gehad??

Goed, in het hogere segment zijn ze wel oké. Maar het instapspul van Olympus is vrij langzaam, gammel en weinig gebruiksvriendelijk.

CordialDuckie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:45

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door CordialDuckie »

Captain Pervert "Dan heb je nog Casio, Samsung, en HP: computerboeren die een graantje mee willen pikken. Kopen her en der wat technologie en prutsen dit in elkaar tot een leuk cameraatje. Deze merken bieden veel waar voor je geld in de lagere prijsklasse"

Is waarschijnlijk niet op de hoogte van het feit dat Casio de eerste voor consumenten betaalbare en met LCD display uitgeruste camera produceerde en al sinds 1995 een pionier is op het gebied van DI camera's! Niet voor niets dat ze in Japan het meest verkochte merk (op het gebied van camera's) zijn!!

Check your facts my friend!!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ja nou en? Kodak liep vroeger ook voorop, en die produceren nu enkel nog trage instapcamera's. Casio heeft ook een vrij smal assortiment. Hun ultracompactcamera's zijn prima, maar veel meer hebben ze ook niet.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Cantian.....

Ik heb een Trut...sorry Trust en dat is een afgekeurde Minolta waar je bij anders dan 100ASA foute flisten en foutmeldingen kreeg, dus op 100 ASA een camera die perfect werkte, alleen veel batterijen half leeg maakte....
Zelfs de 2700 versie is snel leeg, maar alles werkte verder goed!

Voor het zwembad of stoffige zandbak tijdens autocross werk ik met huishoudfolie, strak erom, en dan geen batterij berijkbaar, maar wel water en stof dicht!

Er zijn vele dure camera's bij huisvuil en ik gooi na 3 jaar deze €100,- of minder liever in vuilnisbak dan een dure!

tinekeclement
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2009 11:56

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door tinekeclement »

Ook ik heb een Traveler camera gekocht bij de Aldi, type DC-8600. Mijne functioneerd ook niet naar behoren, net zoals die van mijn vader (hij had dezelfde gekocht). De accu's zijn inderdaad na 5 minuten al leeg en ik krijg zelfs een rookpluim en nare geur wanneer ik de flits gebruik. Dit is ondanks dat ik alles volgens het boekje doe. Daarom heb ik ook contact opgenomen met de hotline, die mij weer doorgestuurd heeft naar een bedrijf in Breda. Hier krijg ik te horen dat de garantie van de accu's al verlopen is en dat ze niks kunnen doen. Als ik dan vertel dat nergens vermeld staat dat de garantie van de accu's korter is, krijg ik te horen dat dit toch algemeen bekend was en dat ze dus niet meer onder de garantie vallen. Dus daar heb ik ook heel veel aan gehad. Ik ben dus totaal niet te spreken over het product en over de service. Daarom heb ik ook contact opgenomen via de aldi site en ik heb gevraagd of zij naar deze kwestie willen kijken. Vooral omdat overal op internet deze slechte accu's genoemd worden en het dus echt niet aan mij alleen ligt. Hopelijk gaan ze er ook echt iets mee doen, want een Traveler ga ik dus nooit meer kopen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Verloopstukje ALDI Traveler Slimline 5.2Megapix dig. Camera

Ongelezen bericht door jor »

1 maal plaatsen is genoeg hoor. Meerdere malen is hier niet toegestaan. Hieronder verder gaan .

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=73150

Gesloten