LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
STEUTJE
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:34

LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door STEUTJE »

ik heb onlangs een LG harddisk dvd recorder gekocht en nu blijkt dat deze niet in stereo kan opnemen omdat er een mono-tuner in zit
in de documentatie wordt daar met geen woord over gerept
hoe achterlijk kan een bedrijf zijn om zo'n modern product niet uit te voeren met een stereo-tuner dit is toch 20 jaar terug in de tijd
het gaat hier om de type's RH265 en RH266 maar zeer waarschijnlijk zijn er nog meer type's die zo uitgevoerd zijn ( misschien wel allemaal )
het wachten is nu op een zwart/wit lcd of plasma tv

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door gastje13 »

weet je zeker dat t mono is? geen instellinkje over het hoofd gezien?

tja, dan is het wel erg dom van ze. Hoe duur was dat apparaat?

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Maar wel een DV in en stereo analoge inputs zeker? Dan is het inderdaad erg vreemd.

STEUTJE
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:34

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door STEUTJE »

NEE GASTJE13 IK HEB NIKS OVER HET HOOFD GEZIEN, IK HEB DE SERVICE AFDELING VAN LG GEBELD EN IK KREEG DE BEVESTIGING VAN MIJN VERMOEDEN
HET APP WAS DESTIJDS IN DE AANBIEDING VOOR 199,00 EURO

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door peukiemon »

Als ik op de site van Lg de gegevens opvraag is hij gewoon mono, dus zal het ook wel ergens in de gebruiksaanwijzing moeten staan.

ps.
Koop ook een nieuw toetsenbord je CAPS-LOCK zit vast :D

STEUTJE
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:34

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door STEUTJE »

peukiemon wilt u zo vriendelijk zijn om mij uit te leggen waar ik deze pagina dan kan vinden? bij voorbaat dank , zelfs de leverancier geloofde niet dat hij mono was en zegt hierover ook niks te kunnen vinden. en wast derhalve zijn handen in onschuld.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door peukiemon »

Ik heb zelf de gebruiksaanwijzing niet.
Maar het is bij lg op de site te vinden maar niet de nederlandse.
De enige site's van lg die een hit geven op de 265 zijn de oost europese site's van Lg.
Als ik hier de specificaties opvraag geef hij aan dat de recorder mono is.
Wat ik inderdaad wel apart vind is dat ik verder dan de oost europese site's geen enkele info kan krijgen van dit apparaat bij lg.

Misschien was dit bestemd voor de oost europese markt, en een overschot partij naar nederland verscheept. :?:
Zit er wel een nederlandse handleiding bij.

hier even de link van de poolse site
http://pl.lge.com/prodmodeldetail.do?ac ... t+a+model#

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door Dirkie »

De enige site's van lg die een hit geven op de 265 zijn de oost europese site's van Lg
Helaas is dit niet waar. Op de nederlandse site staat dit apparaat gewoon genoemd. De nederlandse handleiding gewoon te downloaden van de nederlandse site. Open deze link maar, kies Dutch bij de taal en vul RH265 in bij model en voila, daar is de nederlandse handleiding.

Maar ik kon er zo snel niets in vinden over het feit, dat dit apparaat mono zou zijn. Trouwens ook niet dat het stereo zou zijn. Er staat gewoon niets over in volgens mij.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door peukiemon »

@Dirkie

Je hebt gelijk ik had even snel gekeken via de search van de diverse lge site's.
Als je bij alle site's van lge rh 265 intypt geeft hij alleen hits bij de oost europese. Zodra je bij bv. nederland rh 265 intypt krijgt je niets.
Maar inderdaad in de gebruiksaanwijzing staat niets over dat hij een mono tuner heeft.
Maar de poolse site geeft dit wel aan, slechte zaak van lg.
Kan je niet teruggaan met het apparaat, dat hij niet aan je verwachtingen voldoet. Dit had op z'n minst op de doos vermeld moeten zijn dat de tuner mono is.

ikbenik

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik krijg zo het vermoeden dat die harddiscrecorder niet voor Nederland bestemd is.

En dat die winkel deze via de grijze import toch naar Nederland gehaald heeft, omdat die harddiscrecorder dan lekker goedkoper is.

Want een aantal zaken kloppen niet.

Die harddiscrecorder is dus bestemd voor oost Europa.

Wat doet dan een harddiscrecorder die bestemd is voor oost Europa dan in Nederland?

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door gastje13 »

Hoe dan ook, oost europees of niet, ook daar hebben ze stereo en voor 200 euro mag je wel een stereo apparaat verwachten. Al helemaal als het niet op de doos staat op in de handleiding dat dit apparaat mono is. Ik zal er gewoon mee terug gaan, en eerlijk vertellen hoe het zit.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik krijg zo het vermoeden dat die harddiscrecorder niet voor Nederland bestemd is.
Waarom?

Op de nederlandse site van LG staat dit apparaat. De nederlandse handleiding van dit apparaat is daar ook de downloaden. Het apparaat is bijv. bij de MediaMarkt in Nederland gewoon te koop.

Ergens eerder in deze discussie heeft iemand aangegeven, dat hij bij een zoekopdracht geen nederlandse treffers kreeg. Blijkbaar was de zoekopdracht verkeerd. Daar zijn ook de woorden Polen en Oost-Europees gevallen, maar niet terecht dus.

En volgens mij hebben ze in Polen (en Oost Europa) ook al stereo televisie, dus dat kan ook geen argument zijn.

Maar dit alles doet niets af aan het feit, dat ook ik niet weet of dit een apparaat een stereo of mono tuner aan boord heeft. Het staat nergens in de handleiding.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door peukiemon »

@Dirkie.

Ga voor de gein eens naar http://www.lge.nl
Type bovenin de searchbar rh 265. Laat me het resultaat eens weten.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ga voor de gein eens naar http://www.lge.nl
Type bovenin de searchbar rh 265. Laat me het resultaat eens weten.
Helemaal gelijk, geen gegevens over de rh265. Maar dat wil niet zeggen, dat het er niet is. Ik doe het zo. Ik ga naar dezelfde site, klik op Producten (want ik wil iets weten over een product), daarna op HDD/DVD/Video (het gaat namelijk om een HDD/DVD recorder), daarna op Harddisk Recorder en dan kom ik hier terecht.

Maar het probleem is niet het zoeken en vinden van het apparaat, maar zit er nu een stereo of mono tuner in. En dat kan ik helaas nergens terug vinden op de nederlandse site.

Op de door Peukiemon eerder aangegeven poolse site staat bij stereo 'nie' en bij mono 'tak'. En als nie nu nee is en tak ja, dan is het apparaat (in Polen) inderdaad mono.

ikbenik

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door ikbenik »

En als nie nu nee is en tak ja,
Helemaal correct! :lol:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: LG HARDDISK DVD-RECORDERS ANTIEK ???

Ongelezen bericht door aussienl »

Ik krijg zo het vermoeden dat die harddiscrecorder niet voor Nederland bestemd is.
En dat die winkel deze via de grijze import toch naar Nederland gehaald heeft, omdat die harddiscrecorder dan lekker goedkoper is.
Want een aantal zaken kloppen niet.
Die harddiscrecorder is dus bestemd voor oost Europa.

Wat doet dan een harddiscrecorder die bestemd is voor oost Europa dan in Nederland?
Eerst vermoeden....einde post al een zekerheid. En in de posts daarna blijkt dus gewoon dat het verkocht is in Nederland. Geen conclusies trekken zonder zeker weten.

Neemt niet weg dat het raar is dat de verkoper zelf niet weet wat ie verkoopt. Maar dat zijn we eigenlijk wel gewend van de gastjes bij de wit- en bruingoed zaken.

Gesloten