LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Platenspelers

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Platenspelers

Ongelezen bericht door mixer »

In het krantje van de "Kijkshop" staat een platenspeler om je oude lp's digitaal op te nemen of hoe noem je dat?
Bij kieskeurig staan er nogal wat revieuws van mensen die problemen met het apparaat hebben..
Heeft iemand hier ervaring met de Lenco pickup L-3866 USB?

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Platenspelers

Ongelezen bericht door Big-V »

Ben er ook wel benieuwd naar, maar dan ook vooral naar de kwaliteit van de opnames.
Ik denk echter niet dat er erg veel reacties op zullen komen. Denk namelijk niet dat dit product erg veel wordt verkocht.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Platenspelers

Ongelezen bericht door peukiemon »

Ik heb er toevallig een middagje mee gewerkt, en ik vond het helemaal niks.
De kwaliteit vond ik enorm tegenvallen, de software was sowieso niet super de standaard scratch remove die enorm veel geluiden verpest.
Ik doe het nog op de ouderwetse manier.
Platenspeler en een mengpaneel en Cool Edit Pro om de muziek te bewerken.
Moet het even snel dan speel ik de plaat nat en heb je bijna geen last van stof en krasjes.
Let wel ga je platen naar digitaal over zetten neem er de tijd voor en raffel het niet af met pasklare oplossingen die maar half werken.

jiping

Re: Platenspelers

Ongelezen bericht door jiping »

Zou me'n platen sowieso niet digitaal willen opnemen,
het hele voordeel van een plaat is toch juist dat ie analoog is.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Platenspelers

Ongelezen bericht door Big-V »

Zou me'n platen sowieso niet digitaal willen opnemen,
het hele voordeel van een plaat is toch juist dat ie analoog is.
Het nadeel is dan weer dat ik geen draagbare platenspeler heb :wink:.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Platenspelers

Ongelezen bericht door NONO »

Misschien dat voor het digitaliseren van LP's en cassettebandjes dit systeem van TEAC een goede zou zijn: http://shopping.yahoo.com/s:Stereo%20Sy ... Brand=Teac

Merk heeft voor zover ik weet altijd een goede naam gehad, dus naar ik aanneem zal ook dit apparaat kwalitatief goed zijn.

Enige vreemde is dat ik het op de site van het merk zelf niet heb kunnen terugvinden: http://www.teac.de/hifi/nl/hifi_nl.html

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Platenspelers

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik zou een platenspeler gewoon analoog houden, het heeft ook wel iets nostalgisch zo'n grote zwarte schijf.
Theoretisch heeft een plaat ook meer dynamiek en bereik dan een CD of ander digitaal opslagmedium (je moet dan wel een goede platenspeler en speakers hebben).

Dat overzetten is sowieso een beetje onzin, downloaden is sneller en minder moeite. Tenzij het Duitse schlager uit 1964 is, natuurlijk, dat kan je nergens online vinden. Maar dan is het juist lekker nostalgisch om zo'n plaat op te zetten.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Platenspelers

Ongelezen bericht door peukiemon »

Een plaat moet je natuurlijk gewoon analoog afspelen is gewoon het mooiste.
Persoonlijk is het dynamiek van een lp mooier dan een cd.
Maar dit komt mede omdat de cd's op 0 Db worden gemaakt waar een lp piekte naar de 0 Db lijn.
Dit is ook 1 van de redenen dat ik liever naar een lp luister dan naar een nieuwe cd waar je het gevoel krijgt dat er een limiter compressor achterzit.
Maar wat ik digitaal opsla zijn oude Ep's, singles en een lading 78 toeren.

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: Platenspelers

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

Voor het geld voor de platenspeler bij de Kijkshop kun je waarschijnlijk een kwalitatief betere platenspeler aanschaffen op Marktplaats. Natuurlijk 2e hands maar ik heb er bijzonder goede ervaringen mee.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Platenspelers

Ongelezen bericht door Big-V »

Dat overzetten is sowieso een beetje onzin, downloaden is sneller en minder moeite. Tenzij het Duitse schlager uit 1964 is, natuurlijk, dat kan je nergens online vinden. Maar dan is het juist lekker nostalgisch om zo'n plaat op te zetten.
In mijn geval gaat het dus inderdaad om muziek die ik niet online kan vinden.
En het zijn geen Duitse schlagers uit 1964 :wink:.

Gesloten