LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Aurea

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Chantal b
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2008 11:41

Philips Aurea

Ongelezen bericht door Chantal b »

Ik heb in mei 2008 een Philips Aurea gekocht. Ik wilde een exclusief model. Verkoper wist me te vertellen dat alleen geselecteerde dealers LCD mochten verkopen.
Ook de prijs was beschermd en met dit model zou niet gestunt worden.
tot mijn verbazing stonden er advertenties in de krant waarin Aurea 1000 euro goedkoper werd aangeboden
Dit geeft me een zeer onprettig gevoel. Verkoper was zeer overtuigend en ik weet zeker dat hij dit verhaal ook van Philips heeft gehoord.
Gaarne zie ik reakties op dit forum tegemoet om bij Philips verhaal te halen. Dit is een onjuiste gang van zaken. :oops:

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door Dirkie »

Verkoper wist me te vertellen dat alleen geselecteerde dealers LCD mochten verkopen. Ook de prijs was beschermd en met dit model zou niet gestunt worden.
Ik denk, dat je geen verhaal moet gaan halen bij Philips, maar bij de verkoper. Die heeft je namelijk voor te veel geld een Philips Aurea en heel veel nonsens verkocht zo te lezen :( .

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

De Philips Aurea verkoopt niet, Philips zit met voorraad in zijn maag en in sept/okt komt er een nieuwe versie. Na een gratis maatpak erbij wat ook al niet werkte gaan ze nu met lagere prijzen proberen. 3999,= voor dit scherm is veel te duur.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Audiofreak1 de Aurea is €2999,-

Eerst was de prijs €2999,- een EK actie maar die hebben ze nu aangehouden. Ik weet niet waar je de Aurea gekocht hebt maar mischien heeft deze een laagste prijs garantie.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Het is mij bekend dat de Aurea 2999 kost op dit moment. De vorige prijs was 3999 en dit was veel te duur. Of ze verkocht gaan worden voor 2999 is de vraag? Het is vervelend voor diegene die de volle mep hebben betaald. Er was een afspraak met alle dealers dat de prijs vast stond op 3999. Later is er een bericht gestuurd naar alle dealers dat de nieuwe verkoopprijs 2999 wordt.

Patriesja
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 22:04

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door Patriesja »

Ik heb in januari 2008 een Philips Aurea gekocht. Mij is ook verteld dat het een exclusief model betrof, dat alleen bij geselecteerde dealers werd verkocht. Er werd bovendien gezegd dat er over de prijs niet onderhandeld kon worden, daar was geen toestemming voor van Philips. En de prijs zou voorlopig niet zakken.

Niet te geloven, er hangt nu zowat bij elke dealer een nieuwe versie.
En dan ook nog eens 1000 euro goedkoper :shock: . Ik voel me echt behoorlijk opgelicht.

Heb je al een reactie van Philips? Ik ben erg benieuwd.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verkoper heeft geen toestemming nodig om te onderhandelen over de prijs. Het vormen van kartels is namelijk verboden.

Je zou kunnen proberen om verhaal te halen bij de verkoper op grond van dwaling, maar als je naar de rechter moet zul je dit moeten bewijzen wat de verkoper heeft verplaatst tenzij deze dat niet betwist. Het kan eventueel zonder advocaat bij de kantonrechter.

SNDRB
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 sep 2008 17:12

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door SNDRB »

De nieuwprijs van de 1e generatie Aurea was € 3999.
Rond het EK is deze prijs naar € 2999 gezakt, omdat er een nieuw model aan zat te komen.

Nu is de eerste generatie Aurea € 2499 om de laatste voorraden te verkopen.

Vrank_1
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2009 10:53

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door Vrank_1 »

Mijn ervaringen met de nieuwe Aurea zijn dramatisch.

De kwaliteit van het scherm valt erg tegen. Het design uiteindelijk ook, veel te plastic. Veel erger nog is dat het beeld alle karakteristieken heeft van een spotgoedkope LCD: blokjes, niet scherp etc. Het afspelen van oude DVDs (via de bijbehorende SoundBar) gaf verschrikkelijke resultaten.

Ik heb hierover meermalen contact gehad met Philips die nochtans het probleem erkenden, maar wilden niks doen om me te helpen. De TV met DVD speler en bijbehorden standaard kostte me in December 4400 euro. Voor die exclusieve prijs krijg je helaas geen exclusief scherm en exclusieve service.

Uit pure wanhoop heb ik het hele spul in Februari verpatst voor 3150 euro. Groot verlies, maar allang blij dat ik nog iets voor deze rommel terug kreeg.

Mijn advies is vooral niet in de (overigens prachtige) reclames te trappen en erg terughoudend zijn met het aanschaffen van dit apparaat.

Ik heb me zelden als consument zo bedrogen gevoeld. Philips staat te boek als een correcte partij en goede producent. Dat is bij mij altijd prima gegaan (waterkokers etc...) totdat ik een investering van 4400 euro doe en de kwaliteit genant slecht is. Dan geeft Philips niet thuis.

De reclame en de "exclusiviteits"-claim zijn in mijn ogen zwaar misleidend.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door tarquesh »

Philips producten weer ik zoveel als ik kan, maar soms kan ik niet anders.

De senseo machine is prima, en ik scheer me met een philips shaver.

Maar ik ben wel vastbesloten geen televisies en hifi van Philips meer te kopen.Maar ik vind die televisies wel erg mooi. Erg verleidelijk.

Ik moet er zelf om lachen. Toch knap dat Philips.

Jan Blan
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2009 21:05

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door Jan Blan »

Alleen handelaren die "groot" genoeg zijn en voldoende ruimte en voldoende apparaten zullen verkopen mogen de Aurea verkopen.
Ze mogen niet onder de prijs verkocht worden,want dan levert Philips niet meer. De handelaren moeten daar voor tekenen. Nadat de serie geïntrodiceerd was heeft philips de prijzen verlaagd en daar bent u en andere de dupe van.
Protesteren heeft bij Philips weinig zin.U kent het wel zij zijn groot.....enz.

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door tarquesh »

Als Philips denkt de markt voor de puristen van perfectie een speciaal product te kennen verkopen , dan ben ik Mohamed Gandi. 8)

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Philips Aurea

Ongelezen bericht door tarquesh »

Het is niet slecht bedoeld hoor Jan.

Gesloten