LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt en samsung

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Diebel
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:29

Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door Diebel »

In febr 2006 hebben we een dure samsung LCD tv gekocht.
In dec 2008 kwam er telkens een storing. Mediamarkt Maastricht verwees mij naar Samsung Benelux. Via hun kwam e-Care aan huis: tv meegenomen, was waarschijnlijk niet te repareren maar viel onder coulance regeling van samsung.
Divers contact met Mediamarkt levert niets op, ook enkele malen Samsung gebeld , maar er gebeurt niets, niets.
Ik ben wel mijn tv kwijt!
Heeft iemand ook dergelijke ervaring met Samsung en of Mediamarkt??

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Hoeveel tijd zit er uberhaubt tussen het in nemen van de reperatie en nu? Je post is namenlijk behoorlijk onduidelijk met een aantal belangrijke zaken. Daarnaast word je tv na de garantie gratis gerepareerd, dus dat lijkt me al behoorlijk positief.

MartijnNe
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2009 17:32

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door MartijnNe »

Ik denk uit het bericht op te kunnen maken dat de TV in december is afgehaald en nu nog niet terecht is. Dat er geen schot in de zaak is, dat er zelfs geen info is over waar de TV is, en of deze nog terugkomt.

Dat lijkt me niet erg positief, dat je ruim twee maanden wacht, ook al is het buiten garantie...

Diebel
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:29

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door Diebel »

e-Care heeft na 10 dagen laten weten (dus rond 15 januari) dat de tv niet meer te repareren is en dat Samsung wel een regeling zal treffen. Daarna werd het stil.

hilton
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2009 12:32

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door hilton »

Hallo,

Zo te zien hebben meer mensen problemen met Samsung.
Hier ons verhaal.
Na lang wikken en wegen op 2.1.09 een LE 40 756 bij platte.TV.nl in Nijmegen gekocht (1120,- euro).
Na drie weken begonnen de luidsprekers te brommen en trad er in het midden van het scherm een storing op, een soort trillende lijntjes. Zeker bij wat rustige beelden enorm storend.
Dus de winkel gebeld, die gaf ons het telefoonnummer van Selectro (service-bedrijf). Na een paar dagen kwam een monteur op 2.2.09, deed wat tests, haalde de achterkant van de tv los en stelde vast dat er drie onderdelen vervangen moesten worden. Binnen 10 dagen zou de tv gerepareerd worden. Na 2 weken belden we: de onderdelen waren er nog niet. Na 3 weken belden weer, nog steeds niets binnen. Na kleine 4 weken heette het plotseling dat na contact met Samsung vastgesteld was dat dit mankement niet verholpen kon worden en de tv teruggenomen werd. Wij zouden een creditnota krijgen waarmee we in de winkel een andere konden uitzoeken. De tv werd op 16.03.09 opgehaald, maar er zat geen creditnota bij. We kregen 2 dagen later een bevestiging dat de tv was opgehaald en een brief waarmee we naar de winkel konden om een andere tv op te halen. We hebben de winkel gebeld en medegedeeld dat we liever de 8-serie dan de 7-serie wilden omdat we het niet verhelpen van een gloednieuwe tv niet vertrouwden. De medewerker van de winkel zei dat hij geen tv bestelde en/of leverde zolang hij geen geld heeft gezien. Het feit dat we van Selectro een brief hadden maakte hem niets uit. Dus zelf met Samsung gebeld wanneer die het geld overmaken en wij een ander tv kunnen uitzoeken. De eerste keer heette het binnen 5 werkdagen, na 1 week heette het binnen 10 werkdagen, na weer een week heette het na minimaal 15 werkdagen en vorige week belde ik met dus weer een ander medewerker van Samsung die zei dat het makkelijk 1 maand of langer kon duren. Bovendien zou voor de creditnota de waarde van de tv op dat moment, dus nu na vier maanden bepalend zijn ...
Vorige week heb ik contact gezocht met consuwijzer die me adviseerden een brief te sturen waarin ik gezien het ingebreke blijven van een goede oplossing het koopcontract ontbind en mijn geld terug eis.
Intussen heb ik ook de geschillencommissie ingeschakeld die net via e-mail laat weten, dat er morgen iemand van de winkel contact met ons zal opnemen om tot een oplossing te komen ...

Het is G'd geklaagd hoe zo een bedrijf met zijn klanten omgaat.

Groetjes,

Diebel
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:29

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door Diebel »

mediamarkt heeft ons de oude tv vergoed.
Volgens de medewerker van mediamarkt was er nog steeds geen geld van samsung ontvangen, maar mediamarkt wilde de zaak afwikkelen. Gelukkig !!

hilton
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2009 12:32

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door hilton »

Nou, het probleem is eindelijk opgelost.
Eergisteren door de winkel opgebeld en afgesproken dat we de gewenste tv (8-serie i.p.v. 7-serie) met geringe bijbetaling de volgende ochtend thuis gebracht zouden krijgen.
De volgende dag om 13.00 uur maar opgebeld maar men wist van niets. Er zou wel onmiddelijk actie worden ondernomen.
Een uur later stond een medewerker voor de deur - met de tv.
Hij hoorde ons verhaal nog een keer aan en handelde de kwestie vriendelijk af.
Eind goed, al goed.

Dus in laatste instantie werd door de winkel platteTV.nl goed gereageerd, wat ons inziens veel eerder nodig was.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Was dit probleem niet veel eerder opgelost door een normale winkel?
Nu is het goed gegaan maar de meeste webwinkels laten je in de kou staan of schuiven de schuld door naar de fabrikant.

hilton
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2009 12:32

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door hilton »

platte.TV.nl is een gewone winkel in Nijmegen, waar je ook via internet kunt kopen.
Wij hebben onze tv toen in de winkel gekocht.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wij hebben een Samsung Digitale Decoder,

Helaas springt het ding iedere keer op zwart tijdens snel schakelen, dus moet de stekker even uit het stopcontact gehaald worden om de decoder te resetten,

Ook stoort de decoder op de analoge "lus" bepaalde zenders van de kabel,

Ook schakelt de decoder wanneer deze aan de stroom staat de televisie steeds weer naar de laagfrequente scartaansluiting van de televisie,

Zo zijn er nog wat kleine dingetjes die deze decoder tegen heeft,

Nu zijn het overgrote deel van deze fouten gemakkelijk via de software te herstellen, maar Samsung vertikt het om een nieuwe software update uit te brengen die deze problemen repareert,

Samsung is bij mij uit de gratie, ik ga liever met merken in zee die serieus met hun producten omgaan.


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

nicoki
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 nov 2009 13:16

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door nicoki »

Diebel schreef:In febr 2006 hebben we een dure samsung LCD tv gekocht.
In dec 2008 kwam er telkens een storing. Mediamarkt Maastricht verwees mij naar Samsung Benelux. Via hun kwam e-Care aan huis: tv meegenomen, was waarschijnlijk niet te repareren maar viel onder coulance regeling van samsung.
Divers contact met Mediamarkt levert niets op, ook enkele malen Samsung gebeld , maar er gebeurt niets, niets.
Ik ben wel mijn tv kwijt!
Heeft iemand ook dergelijke ervaring met Samsung en of Mediamarkt??
De ervaringen met Samsung zijn heel slecht. Er wordt niet gereageerd op brieven en emails.

canton1975
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mar 2010 22:23

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door canton1975 »

ik denk dat het niet samen gaat ivm heb ook samsung problemen namelijk de home cinema set type HT-THX22 dvd speelt vaak geen dvds en meerdere malen retour geweest en buiten de garantie weer er is toen een nieuwe dvdlade in gezet maar buiten de garantie van de reparatie weer het probleem en ik heb nu het programma tros radar ingeshakelt en verders ben ik op zoek naar mogelijk heden om samsung aan te pakken want een ding is zeker het is bij samsung niet goed artikelen werken slecht en service is ver te zoeken

EL-Jay
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2008 16:36

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door EL-Jay »

Diebel schreef:In febr 2006 hebben we een dure samsung LCD tv gekocht.
In dec 2008 kwam er telkens een storing. Mediamarkt Maastricht verwees mij naar Samsung Benelux. Via hun kwam e-Care aan huis: tv meegenomen, was waarschijnlijk niet te repareren maar viel onder coulance regeling van samsung.
Divers contact met Mediamarkt levert niets op, ook enkele malen Samsung gebeld , maar er gebeurt niets, niets.
Ik ben wel mijn tv kwijt!
Heeft iemand ook dergelijke ervaring met Samsung en of Mediamarkt??
Mijn 22 inch SyncMaster 223BW digitale TTF Beeldscherm ging na 18 maanden terug naar analoog beeld daardoor begon het beeld te vlekken. Deze aangeboden bij MediaMarkt in Hengelo (ov) waar ik deze gekocht had. Deze is opgestuurd en binnen de beloofde 3 weken bericht kreeg ik netjes een brief thuis gestuurd van de MediaMarkt dat mijn beeldscherm klaar was en kosteloos gerepareerd was. Keurig omschreven wat vervangen is (Nieuw ttf scherm met printplaat).
Ik had de orginele kassabon (scan ze altijd in, inkt kan vervagen).
Kreeg van MediaMarkt een bewijs van inlevering, dat is jouw bewijs op verhaal recht van teruggave. Dit is een standaard procedure, of ben je het bewijs van ter reperatie ingeleverd kwijt?

EL-Jay
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2008 16:36

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door EL-Jay »

Ulbe schreef:Wij hebben een Samsung Digitale Decoder,

Helaas springt het ding iedere keer op zwart tijdens snel schakelen, dus moet de stekker even uit het stopcontact gehaald worden om de decoder te resetten,

Ook stoort de decoder op de analoge "lus" bepaalde zenders van de kabel,

Ook schakelt de decoder wanneer deze aan de stroom staat de televisie steeds weer naar de laagfrequente scartaansluiting van de televisie,

Zo zijn er nog wat kleine dingetjes die deze decoder tegen heeft,

Nu zijn het overgrote deel van deze fouten gemakkelijk via de software te herstellen, maar Samsung vertikt het om een nieuwe software update uit te brengen die deze problemen repareert,

Samsung is bij mij uit de gratie, ik ga liever met merken in zee die serieus met hun producten omgaan.


Vriendelijke groeten,

Ulbe.
Ik heb ook een konflikt in de Samsung serie 6 HDTV met de Samsung DCB-H380R HDTV Tuner. Beiden zijn via HDMI aangesloten, maar als de Sony HD/DVD Recorder is gebruikt via de Scart (Ext.1) verdomd de Samsung TV te kiezen voor de HDTV Tuner Decoder en gaat op zijn eigen TV optie zitten van de analoge kanalen. Dit is een compatibliteits fout die veel voorkomt. Maar er is een oplossing voor gevonden.
Op de afstandbediening zit een rode tipstoets. Zodra je de bron selecteerd op HDMI-1, en de TV dat weigert, druk je weer op menu, voor bron select keuze en druk je op de rode toets van je afstandbediening, de TV begint met scannen en herkennen van bronnen en vindt de HDTV Tuner op HDMI-1. Hij vind zelfs nog meer! Ja wel! Als je Samsung HDTV is aangesloten op internet (vanaf serie 6 kan dit) haalt hij software updates op voor de TV.
Verder doet deze functie nog meer, als U een Vista of Windows 7 PC hebt die ook via de router of Hub gedeelt is met de HDTV, kunt U met de afstand bediening van de TV, surfen op uw computer (mits deze aan staat) en muziek of zelfs een film afspelen op de HDTV die op uw computer staat. Daar is geen VGA of DVI kabel voor nodig. Een goede Router is wel een vereisde.

Voor elke Oplossing een probleem :lol:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste El-Jay,

Hier ook weer een Samsung product met... softwareproblemen,

Nu kan het gebeuren dat via een eenvoudige update het apparaat correct werkt, en dat je er jarenlang plezier van kan hebben,

In mijn situatie is het een gewone digitale decoder, de Samsung DCB-B270R, een eenvoudige decoder op zich goed werkt, alleen de software laat het apparaat zo nu en dan vastlopen, en de bediening is ook ver van vriendelijk te noemen, nummers die je bloedsnel in moet tikken op de gebrekkige afstandbediening, anders ben je te laat en kun je overnieuw beginnen,

Samsung heeft niet veel tijd gestoken in dit apparaat, zeer waarschijnlijk kan een grote kabelmaatschappij deze decoders ook voor een prikje krijgen, veel geld zal er zeker niet in gestoken zijn door de fabriek en kabelmaatschappij,

Een software update heeft dit apparaat nooit gekregen en zal er zeer waarschijnlijk nooit komen, ze verdwijnen naar de slaapkamer of zolder en er wordt een goede gekocht op een tweedehands site zoals Marktplaats.nl, de markt is verzadigd van dit spul en is tweedehands voor een prikje te krijgen, nu HD steeds meer markt krijgt, worden de oude decoders gedumpt,

Wanneer mijn tv kapot gaat zal ik zien naar een goede HD decoder, evt. met harde schijf, en een leuke HD flatscreen ( zijn ze tegenwoordig vrijwel allemaal ),
van een goed merk zoals Panasonic,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

EL-Jay
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 dec 2008 16:36

Re: Mediamarkt en samsung

Ongelezen bericht door EL-Jay »

Ik heb nog zo'n oude, de eerste Digitale Tuner die ik via Ziggo kocht. 99 euro betaalde ik er voor als introductie korting in 2005. Het is de Samsung DCB-9401R, zo'n zilver grijze uit de tijd van de zilver grijze TV's, zo'n niet te tillen Philips Breedbeeld TV 66 cm, staat nu te verstoffen in de slaapkamer.

De Samsung is aangesloten op de SyncMaster T260HD die als hoofddoel PC gebruik heeft en handig is om ff snel het nieuws te bekijken, het is een 66cm HDTV, maar de decoder had nog geen HDMI, dus via de scart geschakeld. Dat doet ie goed maar als decoder begint hij langzaam kapot te gaan, na 4 jaar intensief gebruik, geluid komt zachtjes door en beeld wordt flikkerig. Deze HDTV heeft wel een C1 modele slot...maar komt niet op Ziggo's lijstje voor....
Dus denk ik dat ik maar een HD-TV C1 module aanschaf voor de woonkamer Samsung, de HDTV tuner maar op deze beeldscherm aansluit en ook de Sony HD/DVD recorder ook deze kant op zet, kan ik hier opnemen en in de woonkamer iets anders kijken. Want de C1 werkt wel probleemloos, heb toevallig deze bij een kennis in zijn nieuwe Samsung serie 5 (82 cm) Full HDTV gisteren geplaats en volledig compatible.

Gesloten