LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Behandeling Mediamarkt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Hoe vind je de behandeling van je defecte apparatuur die je bij de Mediamarkt hebt gekocht?

Mediamarkt levert slechte aftersales m.b.t. defect apparatuur
12
60%
Mediamarkt is zeer coulant m.b.t. defecte apparatuur
1
5%
Klanten zijn tegenwoordig te veel eisend
7
35%
 
Totaal aantal stemmen: 20

iceje
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2009 13:15

Behandeling Mediamarkt

Ongelezen bericht door iceje »

Defecte apparatuur gekocht bij Mediamarkt worden niet netjes afgehandeld. Tevens is het altijd druk bij de service balie, kennelijk leveren ze veel slechte producten.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Behandeling Mediamarkt

Ongelezen bericht door magel725 »

Media Markt verkoopt gewoon erg veel. Bovendien is 80% van de geretourneerde artikelen niet defect maar is het produkt voor de klant (te) moeilijk in het gebruik. Dat wordt gemeten in de reparatiecentra.

Ik heb bij elke bekende winkel wel wat gekocht en overal werken mensen die hun dag wel eens niet hebben, of juist wel. Defecte apparatuur wordt opgestuurd of gerepareerd, afhankelijk van wat de afspraken met de leveranciers zijn. Vanaf het moment dat het artikel is opgehaald bij de winkel kan die winkel niets anders meer doen dan er achteraan bellen wanneer het artikel terug komt. Dit is nergens anders, m.u.v. de computerboer op de hoek. Die zal proberen het probleem zelf op te lossen omdat je voor de service al extra betaald hebt.

Je krijgt klachten wanneer mensen zelf andere verwachtingen scheppen. Nederlanders zijn zeer zuinig ingesteld en schreeuwen bij het minste of geringste "ik wil geld terug" of "ik kom hier nooit meer". 2 goede redenen voor een winkel om geen extra energie meer in die klant te steken omdat er nooit meer rendement uit komt. Mensen verwachten tegenwoordig dat de computerboer met goede service op de hoek wel iets goedkoper kan, en de grote retailers als BCC en Media Markt zijn wel goedkoop maar hun service is niet goed genoeg. Beide zijn gewoon niet mogelijk en het hele concept van die 2 winkels is totaal verschillend. Bij een lokale ondernemer zie je nooit lange rijen bij de service balie, omdat die de volumes klanten niet heeft en bovendien de klanten 1 voor 1 al tot in de punten heeft geinformeerd. Gevolg is dat er weinig klanten terugkomen met klachten.

Als je nou als klant gewoon van te voren eens afvraagt wat je wilt: goedkoop of service, dan kun je daar je keuze op afstemmen. Je moet niet eisen dat de winkel achteraf zijn concept moet aanpassen aan je persoonlijke wensen. Het is onhaalbaar om de beste service te hebben met de laagste prijzen. Service kost namelijk erg veel geld.
Laatst gewijzigd door magel725 op 08 jun 2009 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Behandeling Mediamarkt

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Keurig beantwoord! 100% mee eens.
Hoop dat zo'n verhaal als dit consumenten wakker schud.

tjay
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2009 00:25

Re: Behandeling Mediamarkt

Ongelezen bericht door tjay »

9 weken geleden bracht ik mijn laptop ter reparatie bij de MM in Almere. Ondanks dat dit al een onwaarschijnlijke lange termijn is word ik niets wijzer van mijn bezoekjes aan de service balie (telefonisch zijn ze overigens onbereikbaar). Van alle toezeggingen, met name die van 'wij bellen u terug', is er geen een nageleefd. Ik heb dat de baliemedewerker uitgelegd met als resultaat dat hij me niet meer wilde helpen omdat ik een vervelende vraag stelde.

Dus zodra de MM in gebreke blijft is de oplossing de klant afleiden, wegsturen, doorverwijzen in de hoop dat het probleem zich vanzelf oplost. Ik vind dit ontzettend slecht, vooral omdat een overweging voor mij om bij een fysieke winkel iets te kopen juist het serviceaspect is.

Gesloten