LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Wellicht heeft u de actie gezien 3 dagen lang , alles TEAB tegen elk aanemelijk bod.

Ze hebben echter wel de prijzen eerst flink verhoogt.. Ik was even kijken uit nieuwschierigheid om wellicht een andere camera erbij te kopen.

Daar stond als voorbeeld even een Canon EOS1000D met 18-55 lens , van €967 euro voor TEAB (voor de aardigheid 800 geboden nou vergeet het maar)

word je ff gen..id hier bij Saturn kost de Canon EOS1000D met 18-55 EN 55-200 lens € 649,-

Dus wilt u er wat gaan kopen door deze actie wees wijs en kijk eerst rond naar prijzen , wat een neppers weer vorige keer ook al..

Nouja een gewaarschuwd mens telt voor 2..

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door marietje224 »

Fotoklein is een :twisted: winkel.
dus mijn man zag een mooie prof fototas rugzak.
ik weet niet meer wat het koste kijken we bij het merk zelf is hij 50 euro goedkoper en bij meerder winkels..
ik terug,ze hebben actie...merkt u dat u teveel heeft betaald dan krijgt u het restant terug ,ja tuurlijk lache!!!
nou komt ie,moet in een straal van 10 km zijn..dan moet het bij de halffords zijn?bij de bcc,die hebben dat soort dingen helemaal niet,bij de belcompany...
ik ben uitmijn stekker gegaan dat wil je niet weten..de hele zaak stond op zijn kop...en die arrogante bedrijfsleider oeh..hahahah 2 weken later kwam we er achter dat ie ontslagen was,want het meisje wat me hielp was gewoon erg aardig...
dus ik liep twee weken later die zaak ff in om dat meisje te zeggen,joh hey wat er toen gebeurde kon jij niks aan doen,nee zegt ze maar u was ook heel aardig tegen mij...
ik heb meneer zijn naam gevraagd,...
en naar fotoklein gemaild....
met alles wat die man zei,ik zal hem maar man noemen :evil: kl..zak is meer het woord,je kan iemand te woord staan of te woord staan en wij waren heel rustig tot hij de laatste 5 min een grote mond opzette..pardon?
no hij heeft geweten.hij is ontslagen als filiaaleider en nu weer verkoper ihihihihih
maar goed ik kreeg dus via het hoofdkantoor als tegemoetkoming een bon voor de helft dus 25 euro...
nou mooi ik moest nog pasfoto;s maken en dat kan je hier ook nergens anders meer! ggrrr
verder kom ik er nooit mere,als we eens naar binnen lopen,mijn man wil even naar de lenzen kijken en dat soort dingen zie je prijzen ..man man man man gewoon 200 erboven op he!
nee nooit kopen daar..
Laatst gewijzigd door marietje224 op 18 okt 2009 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door JanvL »

Oplichtersbende, maar je koopt er wel een tas, je laat daarna wel pasfoto's maken en daarna wil je er ook gewoon gaan kijken voor lenzen e.d.

Hoe stom ben je eigenlijk als je dat doet bij een oplichtersbende!

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door bokito74 »

Altijd meteen schelden met OPLICHTERS, een winkel die zijn eigen prijzen hanteert is geen oplichter hoor.

Een Saturn bv kan je ook niet vergelijken met een Speciaalzaak, alleen qua service en weten waar men over praat en wat men verkoopt ben je bij de 2e toch beter af.

In onze winkel bepalen wij ook onze prijzen simpel zat, en dan krijg je soms ook discussies ja daar is het goedkoper, ja ok dan moet je daar naar toe gaan.

Ja maar ik kan het zelf niet aansluiten en inbouwen, ja u wilt goedkoop en voor het zelfde geld ook nog de service dat gaat gewoonweg niet.

Om dan een winkel meteen voor oplichter uit te maken omdat ie andere prijzen hanteert is geen oplichting, je mag het daar kopen je hoeft dat niet.

Dit soort klanten zouden per direct gewoon in elke winkel geweigerd moeten worden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door jor »

Het is eigenlijk te gek voor woorden om bij het eerste de beste dispuut over prijzen een bedrijf voor oplichters uit te maken,heb je gelijk in bokito.
Dat gaat in de toekomst deze of gene nog eens duur komen te staan want zonder de nodige bewijzen is het laster!!

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door marietje224 »

nou ik heb daar een tas gekocht,in een opwelling omdat we anders nou ja mijn man weer 30 km moest rijden naar een andere zaak en hij was er weg van..

ik kreeg een bon dus ik moest daar pas foto;s laten maken,omdat het nergens anders kan! lees.....je moet voor een paspoort speciale foto;s hebben en er zijn gewoon geen zaken meer die het doen hier...en ook niet in de omliggende dorpen dus fotoklein ja die heeft de macht in handen..helaas..
en advies hebben we niet nodig...want wat je daar krijgt te horen(hier dan he)weet ik niet?ja zou ik echt niet weten..en dan als je ze hoort praten over dingen denk ik ,hebben jullie een opleiding?voor fotografie??je smeert wel mensen van soms 1200 euro aan...die niet eens weten hoe een speigelreflex werkt,maar nee deze moet u echt nemen....sorry...dat is geen verkopen maar opdringen,mensen zijn er altijd nog zelf bij ,maar ook je laten overdonderen hoort ook in het rijtje....

nog even over de tas ,van een bepaald merk....we wisten nog niet hoe duur hij was ,tot mijn man die avond op internet zich ging aanmelden en allemaal sites zag....tja...
dan wordt je even boos he....saturn kopen wij onze spullen niet! fotoapparatuur in de desbetreffende zaken..
maar jullie geven geen antwoord op het feit,dat de voorwaardes misleidend zijn??
nee alleen lekker spuien?maar dat lees je wel meer.

en het is een soort inloopwinkel dus bij de ingang staan al gelijk de lenzen even kijken gewoon inspiratie..en wegwezen....een echte lens kopen we bij een speciaalzaak,al doet fotoklein zich zo voor,hier wel in elk geval.
en verder koop ik daar nooit meer wat...en wat ik heb gezegd is vrijheid van meningsuiting!
maar dat mag door sommige mensen niet meer...

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door marietje224 »

je hebt helemaal gelijk,je kiest er zelf voor,mij wat ik zei ,hij kocht hem even in een opwelling en ja dan ga je de mist in....
ik snap gewoon niet dat het zomaar mag...50 euro...daar moet een gezin van eten?nou wel eens minder lees ik! is heel wat geld hoor...

oke ik lees zo nu en dan van jou wel eens wat en dat is best reeel en gewoon goed,dus ik zal oplichterij maar weghalen voor ik gezeur krijg...

je kan mij niet vertellen dat er mensen zijn die niet boos worden...oh 50 meer betaald als daar goh maakt het uit....
kijk laten we eerlijk zijn,ik weet ook wel dat je voor onderzoek moet doen,en dat doet ie ook maar alleen ff dit keer niet...ja?kan wel eens gebeuren als je denkt dat is hem...
wil hem nu ihihihi..mannen soms vrouwen kunnen wel wachten :D :D :D

maar goed ik stop de discussie ik wilde alleen duidelijk maken hoe fotoklein werkt,hij zit in de regio rdam en omstreken....niet door heel ned,dus heel veel mensen zullen hem niet kennen...

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door marietje224 »

vogels,ik wil nog wel even zeggen,dat wij heel makkelijk zijn..is het nou 10-15 euro oke...voor andere mensen ook heel veel geld.

maar zelf je prijzen bepalen zal je op een gegeven moment duur komen te staan...
want een kamera express of foka die hebben allemaal een beetje de zelfde prijzen en die worden ook genoemd in de prof bladen dat zegt genoeg..
maar er wordt geen reaktie gegeven op de actie,ziet u ergens het goedkoper u geld terug?het verschil dan....kom op man...de winkels die er staan verkopen dat niet...hooguit bcc die tv's verkoopt maar geen belcompany en halfords?een lachertje en dat is wel gewoon walgelijk! laat ik het dan zo noemen.

vogels ik weet dat u wijze antwoorden geeft daarom nogmaals heb ik het verwijderd....


wat ik wel moet zeggen!!!
is dat fotoklein het beste is in foto;s afdrukken!snel en mooie kwaliteid dat mag wel gezegd worden,ook de pluspunten maar ik ben even zo out of die winkel dat we het wel bij een andere speciaal winkel doen!dan maar duurder....
even het is al 1,5 jaar terug hoor en ik reageer op de topic starter die ook geen antwoord krijgt???

bokito reageer dan eens hoe het T.E.A.B WERKT?? EN DAN DE EERLIJKE VERSIE :D

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door bokito74 »

bokito reageer dan eens hoe het T.E.A.B WERKT?? EN DAN DE EERLIJKE VERSIE
Dat snap jijzelf ook wel, Tegen elk aannemelijk bod.
Maar wie bepaald uiteindelijk of ie akkoord gaat met dat bod juist de aanbieder en niet de koper.
maar zelf je prijzen bepalen zal je op een gegeven moment duur komen te staan...
want een kamera express of foka die hebben allemaal een beetje de zelfde prijzen en die worden ook genoemd in de prof bladen dat zegt genoeg..
Wat zegt dat dan, elke bedrijf kan adverteren waar ie wil breng Euro's mee en je staat zelfs bij Radar nog met mooie reclame in het topic.

Service en kwaliteit kan je niet vergelijken met een dozenschuiver simpel zat.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door marietje224 »

nou ik snap niet wat je bedoeld met reklame...in elk geval niet voor foto klein....
maar nee t.e.a. snap ik niet...niet dat de prijzen eerst omhoog gaan en dan mogen wij zogezegd bieden..... :D kunstmatig hoog houden noemen ze dat en de mensen in de maling nemen...
dat is wat ik weet ja.....jij toch ook,alleeen je zegt het niet.

verder komt fotoklein er nu niet uit als reklame eerlijk gezegd ,ik weet niet hoe jij het ziet...maar de topic starter heeft ook nog geen antwoord?
en hoe zit het met de actie teveel betaald geld terug....niet toegeven he...neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mensen afkraken dat is makkelijk maar de waarheid is moeilik!

ik zeg je nu wel dat ik stop want voor mij is het afgelopen!
ik reageer alleen nog op mensen die serieus zijn zoals meneer volgels enz...
kan me energie wel beter benutten.
wens je een fijne carriere toe

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Foto klein is gewoon *** als ik 800 bied is dat een zeer aanemelijk bod aangezien ik er anders 649,- bij de dozenschuiver voor zou betalen.

Nu heb ik overigens deze niet gekocht maar het zal mij een worst zijn of het bij een dozenschuiver ala saturn is of een zogenaamde expert op foto gebied als het mij een hoop geld scheelt is dat makkelijke keus.

op internet kijk ik wel wat het product kan en wat ik wil natuurlijk heb ik geen ventje voo rnodig die vaak toch niks zinnigs zeggen.

Er zijn er nog maar weinig die echt iets kunnen vertellen over sluitertijden instellen belichting ectect ook bij speciaalzaken is dat bedroevend eigen ervaring ik kies en onderzoek zelf wel .

Maar hoe dan ook dat TEAB actie van FK is een giller trap er dus gewoon niet in ken je prijzen zullen we maar zeggen.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door marietje224 »

hallo rtd-z

juist!
je komt zeker ook wel op de site van zoom?daar leer je meer !
en kom je meer te weten!
mijn man is ook bezig met veel fotografie en je moet gewoon zelf kijken en uitzoeken en de refenties lezen..daar heb je meer aan als in de winkels.

ik sta helemaal achter je antwoord.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door bokito74 »

De winkelier bepaalt zijn eigen prijzen simpel zat.

De consument bepaalt zelf waar hij koopt ook simpel genoeg lijkt me zo.

Er is geen sprake van oplichting als hij andere prijzen hanteert, bij de Super de Boer is het bier ook duurder dan bij bv AH, is de 1ste dan een oplichter nee.

De consument wordt niet gedwongen om ergens te kopen dat doet de consument gewoon zelf.

En referenties zeggen ook niet alles, Tros Radar staat vol met bedrijven waar zgn perfecte referenties waren en toch problemen dus staar je daar niet blind op.

Ik kan je een mooi vb geven die camera kan ik inkopen voor 399 ex btw dan heb ik hem over 3 dagen, kan hem ook bij de andere bestellen daar kost ie 445 ex btw maar dan heb ik hem morgen al.

Wil de klant hem morgen betaald ie uiteraard meer dan dat ie hem over 3 dagen wil hebben snap je dat.
De consument blijft altijd zelf de keus nog houden.

En winkels zijn niet per definitie slecht je hebt het product tastbaar en online niet

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door marietje224 »

hoi bokito

je hebt gelijk wat betreft! simpel zat....ik zie ook wel het verschil tussen bas en ah maar toch ga ik naar ah?dom misschien ,maar goed..maar ik zeur niet! :D

maar je voelt je gewoon zo...grrrrrrrrrrrrrrrr beetgenomen en gaat het nou om 20 euro wat ik al zei,en dat is wat ik probeerde duidelijk te maken,toch wel heel groot verschil.

even voor de goede orde,mijn man die fotografeerd koopt!! nooit wat online,zelf in de handen houden voelen enz...kijken enz..je kent het vast wel.

maar ja als je dan in jou winkel komt en je rijd een eind verder en het scheelt 200 euro ja,wat zou jij doen,dan heb ik het wel over de betere merken he...

maar wat mij eigenlijk zo boos maakte is (ik praat nu gewoon hoor! :D )is de norm ziet u het ergens anders goedkoper bla bla..en dat omzeilen ze gewoon en dat is toch niet netjes...en je krijgt je geld niet terug nou dat is niet verplicht okee....dat is geen enkele zaak verplicht!

even voor de goede orde,wij gaan voor goede spullen,dus niks buitenlandse invoer en weet ik wat je voorgespiegeld krijg..
maar gewoon ...goed spul.
mij ging het gewoon toen op dat moment....nou ja wat ik uitlegde en ja dan wordt je boos als je zelf heel rustig blijft en de bedrijfsleider voelt zich in het nauw gedreven en gaat schelden ja...dat moet je niet doen,wij blijven heel netjes heel rustig,wezen hem op alles en gaf gewoon geen antwoord meer....
nou ja zegt genoeg toch....op dat moment ging het niet eens meer om die 50 euro maar hoe je om de tuin geleid wordt wel....en dat is het hem...
maar goed...het is niet anders..klaar uit.
jij hebt een leuke baan,denk ik,je komt goed voor je baas op dus..en dat is ook goed,maar ja wij mogen ook onze meningen zeggen...
en een winkel bepaald zijn eigen prijs..ja maar als je wilt dat mensen terug komen moet je dit soort acties niet doen...heb ik geleerd ooit bij mijn middenstands diploma?
ooit de eerste camera wel bij saturn gekocht maar de prof hadden ze niet bij hun dus moeten we naar een speciaalzaak..ook voor de lenzen ..die verkopen jullie ook niet,nee serieus,geen gezeur....
maar de buurman die had er wel eentje gehad een simpele lens...en die schrok ook toen ie even ging kijken bij de andere zaken,,,dus ja we zijn niet de enige.
vooral nu,mensen zijn niet gek letten op hun centen en ja.....

voor mij is deze discussie afgesloten,wat mij betreft heb ik net een stukje neergezet wat heel normaal is en geen ruzie zoeken of wat dan ook is,maar gewoon mijn mening en ik denk dat we het toch niet eens worden...jij werkt daar,dus logisch dat je het opneemt..simpel
fotoklein is in de omtreken niet weg te denken dat is een feit..maar ja.

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door JanvL »

Je winkelt zoals je schrijft denk ik. Deze "maar goed ik stop de discussie " was al van 18 oktober.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door maybe »

mijn man is ook bezig met veel fotografie en je moet gewoon zelf kijken en uitzoeken en de refenties lezen..daar heb je meer aan als in de winkels.
Waarom heb je dit zelf niet gedaan voordat je die tas kocht. Je beweert dat je man veel bezig is met fotografie maar vervolgens koop je wel een tas die uiteindelijk te duur is. Als je dan toch met fotografie bezig bent weet je dit toch.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door marietje224 »

lees ff inpuls aankoop!
en als je verder in de topics zou lezen weet je dat ik slecht kan schrijven door mijn handen
bij de handjes :roll:

oh ja en ik eindig een discussie maar bokito geeft nu een serieus antwoord en ik ook! dat ik geen discussie maar praten....of weet je het verschil niet..
zou eerst eens goed lezen ,overal!!!

en nu reageer ik dus niet meer,ik heb het idee dat er sommige zijn die niet mensen willen bijstaan maar alleen maar willen irriterren..heb je aan mij een goede dat wel! :D maar toch nok ik er mee....enne ik hoop voor die gene die op mijn spelfouten let,nooit wat gaat mankeren...

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Hoi Marietje224

Bekijk deze 2 eens: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... l_usm.html en http://www.fotoverschuren.nl/index.php?pageId=1193
Beide dezelfde lens. Prijsverschil is bijna €700.-



note: lens blijkt niet dezelfde. :roll:
Laatst gewijzigd door mukkiefuk op 29 okt 2009 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert Paardeslager
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 okt 2009 14:46

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door Bert Paardeslager »

@ mukkiefuk, wel even opletten, het zijn 2 verschillende objectieven. De ene is met Image Stabilizer en de andere niet. Maak dus niet de duurdere zaak voor oplichtersbende uit. Het is ook niet mijn winkel maar je schaadt er mee, je weet niet eens hoe lang.

stofzuigertje

Re: Laat u niet in de maling nemen bij Foto Klein

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik verkoop online alleen de goedkopere modellen...

Maar zonder dure winkel, verlichting, reclame en personeel kan ik online ook lagere prijzen bieden...
Maar dan ga je toch ook niet klagen dat het een week levertijd is?
Ik laat alleen een foto zien en klanten die bij dit soort dure winkels kijken, informeren en niets kopen en later voordelig bij mijn komen, dus zij hebben vaak de kosten zonder iets te verkopen...

Dus naast echte klanten helpen ze ook de goedkopere online winkels en dus zijn ze niet te duur!
Ik heb zelden producten over omdat ik op bestelling verkoop, dus ook die teveel ingekochte en verouderde in opruiming of de korting op demo toestel....
Deze kosten doorgerekend te hebben zijn ze eigenlijk te goedkoop.!

Gesloten