LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] samsung led UE32B6000

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door SonjaP »

twee weken geleden heb ik bij mediamarkt de samsung led tv UE32B6000 gekocht. Thuisgekomen geinstalleerd en, buiten het geluid, ben ik heel tevreden over het toestel en de kwaliteit. Als het scherm uit de doos komt zit er over de rande een plastic bescherming . Als je deze verwijderd trekt dit stof aan. Geen probleem.. samsung levert een doekje mee in de verpakking waar je de rand mee schoon kan maken. Heb ik gedaan en mijn tv stond super in de woonkamer. Totdat zondag middag het zonnetje door het raam scheen. Op de rand van de tv zaten allemaal oppervlakkig krassen !!! ??? met een grijze gloed als gevolg.

Samsung gebeld en de mevrouw aan de telefoon vertelde me dat ik eerst langs moest gaan bij de mediamarkt, omdat ik daar de tv gekocht had. als die het prolbeem niet konden of wilden oplossen moest is terug bellen want dan zou er een monteur langs gestuurd worden om de rand te vervangen. Zo gezegd zo gedaan,scherm in gepakt en naar de mediamarkt. Hier zagen ze het probleem, ze hebben zelf ook het doekje gebruikt en zagen wat dat veroorzaakte. De medewerker van de mediamarkt vertelde me dat het een probleem was, wat vooral bij de eerste series van de led voorgekomen was maar dat het nu opgelost zou moeten zijn. Beeldscherm is omgeruild en ik blij terug naar huis... uitgepakt, neergezet doekje over de rand.. en...voila.. weer krassen. !!! Weer terug naar de mediamarkt. De verkoper daar wilde me wel weer een nieuw scherm mee geven , maar voorzag dan weer het zelfde probleem. Hij raadde me aan contact met Samsung op te nemen.
Samsung gebeld en daar kreeg ik een uiterst onsympathieke en slecht verstaanbare belg aan de telefoon. Ik moest de rand dan gewoon maar niet schoonmaken was zijn eerste advies!!?? Tijdens het gesprek, \zomaar opeens vroeg hij mij adresgegevens. Hij zou het doorspelen naar de afdeling reparatie en zei zouden binnen twee dagen contact met me opnemen... Niet dus. Vanmidadg weer gebeld en mijn gevoel bleek juist. De medewerker wilde vorige week gewoon van me af en heeft het zo gespeeld. Mijn gegevens waren nergens meer te vinden.
Ik het probleem vanmiddag weer uitgelegd. Ook dat het een bekend probleem was volgens media markt. Maar nee hoor.. de telefoniste wist van niets... Er kon wel een monteur langskomen, maar als die beste man zou beoordelen dat het niet een fout van samsung was, moest ik betalen. (bekende probleem, betalen.??? Wat is hier aan de hand? )
Terug naar de media markt gegaan en die hebben contact gezocht met de vertegenwoordiger van samsung. Deze gaat nu actie ondernemen en contat opnemen met de service afdeling van Samsung. Ben heel benieuwd en hoop echt dat er wat uit gaat komen. Die krassen zijn geen gezicht!! en dat door eht schoonmaken met het bijgeleverde doekje...

Heeft iemand van jullie ook ervaring met deze krassen? HEt is in eerste instantie niet goed te zien, maar als je tegen het licht in kijkt zie je ze overal. Ben wel benieuwd!

groetjes Sonja

bas074
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jan 2010 19:00

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door bas074 »

Hallo Sonja,

Allereerst is dit een probleem van en voor de media markt. Zij zijn de verkoper van het toestel en niet Samsung. Dus, probleem voorleggen bij de media markt. Laten zij dit maar oplossen. Daarnaast een nieuwe tv ophalen daar, zonder krassen.
Je weet nu heel goed waar de krassen van komen (van het doekje), dus het doekje niet meer gebruiken op de tv. Persoonlijk zou ik het aankoopbedrag terug eisen en voor een andere tv gaan (die niet zo snel krast).

Even terug komend op de zaak. Zelf geen contact zoeken met Samsung, laat dit maar aan de verkoper (dus de media markt) over. Erg onprofessioneel dat zij dit jou vragen. Geen actie ondernemen tegen Samsung.

Je kunt dus of;
- Geld terug vragen en een andere tv kopen
- Tv terug brengen en een nieuwe eisen

Je hebt op bovenstaande punten gewoon recht!!!

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Recht ? Terug gaan ? M.M. verantwoordelijk ? Eisen ?

Hier zakt je broek toch van af ???
Hoe kom je erbij dat het doekje voor de rand is ?????
Er zit een microvezeldoekje bij die bedoeld is om het beeldscherm te reinigen, niet de rand !
Hoe kun je dat nou voor een 2e keer doen ? Zelfde tv, zelfde doekje, wat had je verwacht ???
Gebruik voor de rand gewoon een heeeele heeeele zachte doek.

Ok ok, iets genuanceerder want ik heb nu net de gebruiksaanwijzing bekeken en het enige wat ze vermelden is dat er een schoonmaakdoekje wordt meegeleverd, erg jammer.

2 opmerkingen :

- Wat goed van de M.M. dat ze de tv zonder teveel gezeur ruilen.
- Wat ontzettend dom van de M.M. èn die vertegenwoordiger dat ze niet weten dat het doekje (alleen) voor het scherm is.

Probeer het toestel nogmaals te ruilen zou ik zeggen en gebruik het doekje ajb niet meer voor de rand !
Sterkte

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door LeoZ »

Met alle respect::

Dat doekje niet voor de (kunststof) rand gebruiken omdat het kan krassen?

Dan kan datzelfde doekje óók het beeldscherm zelf bekrassen!!

Dat zou dan nog erger zijn... kan je naar de krassen op het beeldscherm kijken!

Mogelijk is er wat met dat doekje aan de hand, normaal zal zo'n vezeldoekje nooit krassen.

In ieder geval zal de M.M. dit op moeten lossen, het beste is om voor een ander model te kiezen... en in de winkel uit laten pakken en goed nazien voordat de nieuwe Tv afgeleverd wordt!

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door SonjaP »

Hallo Ouwe Aap,

Dankjewel voor je fantastische reactie. Zou het alleen wel fijn vinden als je dit iets genuanceerder zou willen doen. Hoe ik erbij kom dat het doekje voor de rand is? Heel simpel, dat staat als gebruiksaanwijzing op het zakje waar het doekje in staat. Ik neem aan dat je weet waar je het over hebt, dus zal je ook zien dat de pijltjes braaf langs de rand lopen. Dus: niet voor het beeldscherm, maar wel degelijk voor de rand.

Voor jouw informatie, of je nu het doekje van Samsung gebruikt, een microvezeldoekje of een theedoek, het haalt allemaal niets uit... het blijft krassen!!!
Probeer het maar eens uit, want ik neem aan dat je eenzelfde tv hebt en weet waar je over praat.

dus, thanks voor je info, maar hier schiet ik eigenlijk niets mee op!

groet Sonja

Ouwe aap schreef:Recht ? Terug gaan ? M.M. verantwoordelijk ? Eisen ?

Hier zakt je broek toch van af ???
Hoe kom je erbij dat het doekje voor de rand is ?????
Er zit een microvezeldoekje bij die bedoeld is om het beeldscherm te reinigen, niet de rand !
Hoe kun je dat nou voor een 2e keer doen ? Zelfde tv, zelfde doekje, wat had je verwacht ???
Gebruik voor de rand gewoon een heeeele heeeele zachte doek.

Ok ok, iets genuanceerder want ik heb nu net de gebruiksaanwijzing bekeken en het enige wat ze vermelden is dat er een schoonmaakdoekje wordt meegeleverd, erg jammer.

2 opmerkingen :

- Wat goed van de M.M. dat ze de tv zonder teveel gezeur ruilen.
- Wat ontzettend dom van de M.M. èn die vertegenwoordiger dat ze niet weten dat het doekje (alleen) voor het scherm is.

Probeer het toestel nogmaals te ruilen zou ik zeggen en gebruik het doekje ajb niet meer voor de rand !
Sterkte

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door SonjaP »

Hoi Leoz en Bas,

Bedankt voor jullie reactie. Ben deze week, nadat de klacht via de MM bij de vertegenwoordiger van Samsung is neergelegd, nog even de winkel ingelopen en heb gekeken bij dezelfde tv's gekeken die daar staan. Toevallig kwam ik ook de man tegen die me de vorige week had geholpen met mijn klacht en mijn klacht ook beaamde. We hebben samen gekeken, en ook in de winkel zitten er krassen op de rand. Ellende is alleen dat dat veel kunstlicht is, dus een andere lichtval, waardoor het wat slechter te zien is dan als de zon vol in de kamer staat.

Ik ga nu even afwachten waar MM mee gaat komen. Waarschijnlijk eind deze week en anders begin volgende week krijg ik bericht. Vraag me af of de krassen weg te halen zijn met zón krassenverwijderspulletje... dat sschijnt er ook te wezen voor de schermpjes van een mobiel.
Maar inderdaad, net wat je al zegt, als er niets aan gedaan kan worden ga ik kijken voor een ander toestel. (Dat is ook wat de MM vorige week al aangeboden heeft. )
Vervelende is alleen dat ik wel graag een LED wil, dus hoop ik wel dat ik een LED in dezelfde prijsklasse kan vinden dan ;) Nog tips voor een tv? :)


Tot nu toe loopt de service hier bij de MM super en heb ik niets te klagen. HEt is bij mij meer Samsung die mensen een beetje verkeerd en kort door de bocht behandelen.

Zodra ik meer weet laat ik het jullie ook weten.

Thanks,

groetjes Sonja

bas074
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jan 2010 19:00

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door bas074 »

Hallo Sonja,

De media markt denkt ook wel mee, echter zijn zij degene die het op moeten lossen en niet jij! vergeet dat niet.

Verder heb ik geen tips voor een tv, maar voor mijn eigen gevoel had ik de desbetreffende samsung niet weer willen hebben. In elk geval veel succes!

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Zou het alleen wel fijn vinden als je dit iets genuanceerder zou willen doen.
Deed ik later toch ook ? (tegen jou en niet tegen dat achterlijke haantjes gedrag met dat eisen enzo)

Ik kan me vergissen, maar als ik mij dat doekje goed herinner is het echt voor het beeldscherm. Ik zal het van de week nakijken en zaterdagavond nog even melden.
En het zou verkeerd op het zakje kunnen staan, nogmaals, ik kijk het na.
Dan kan datzelfde doekje óók het beeldscherm zelf bekrassen!!
Nee, het beeldscherm is van een totaal ander materiaal. Het scherm heeft een soort reliëf, is niet glad. En om dat goed te kunnen reinigen heb je speciale doekjes voor en die zijn ook iets ruwer, deze moet je echt niet gebruiken voor het pianolak.

Ik weet niet hoe ze heten maar je hebt van die ouderwetse heel zachte van die gele stofdoeken, ik denk dat die geschikt zijn. Ik zal het proberen en ook laten weten.

Evt. kun je nog kijken naar de Sharp LC32LE600E http://www.sharp.nl/cps/rde/xchg/nl/hs. ... rzicht.htm

Dat is de enige die ik ken in dezelfde prijsklasse. De rest is duurder, groter of met hetzelfde randje.

sangniwre
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2010 21:48

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door sangniwre »

Ha nu wilde ik na lang zoeken ook dit model aanschaffen maar je begrijpt het al, ik durf niet meer zo goed.

Ik snap niet helemaal wat met het randje wordt bedoeld? Is dat de rand om het scherm heen?

Wat ik ook wel zou willen weten is dit het enige model met zo een doekje, het lijkt me niet en dan zouden alle tv'd bekrast worden.

Ik kijk uit naar het antwoord van MM via jou. ik wacht nog even met kopen dus.

groet Erwin

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Geweldig he pianolak. Dat krast al als je ernaar kijkt.
Heb 2 monitoren en een printer met dat spul. Je kunt niet eens met je vinger over het deksel gaan en je hebt al krassen. :shock:

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door SonjaP »

Hoi Erwin,

Ja, ik bedoel de rand om het scherm. Ik snap het ook niet hoor. Heb gezocht op internet voor hetzelfde probleem en dan kom ik er een tegen, en dat is bij kieskeurig. Heb ik een bericht naar getikt maar daar krijg ik verder geen reactie op. Het is echt irritant. Op zich, als je er voor staat, zie je het niet eens zo, maar als je er schuin op kijkt wel. Helemaal toen vanmiddag de zon mijn huiskamer binnen kwam. toen zag het er helemaal niet meer uit :shock: :?
De televisie is echt een heel mooi ding! het beeld is super en eerlijk gezegd zou ik hem niet kwijt willen. Enige minpuntje van de tv is het geluid, en dan vooral bij muziek. Maar als je daar een homecinema of iets op aansluit is het verholpen.

Ik hoop maandag bericht van MM te krijgen. Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes Sonja

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door SonjaP »

pianolak? Is dat wat er op de rand zit? Of zou kunnen zitten? Dan zouden toch veel meer mensen er last van moeten hebben? of hebben ze er wel last van, maar ziet niemand het? Want dat is dus wel, als je er recht voor staat zie je er niets van, het is echt het zijaanzicht wat de krassen toont. En een bepaalde lichtval. Heb jij een tip wat ik er evt aan kan doen als het probleem niet opgelost wordt?

groetjes Sonja


mukkiefuk schreef:Geweldig he pianolak. Dat krast al als je ernaar kijkt.
Heb 2 monitoren en een printer met dat spul. Je kunt niet eens met je vinger over het deksel gaan en je hebt al krassen. :shock:

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Eeeeeh ok. Ik moet terugnemen wat ik zei. En excuus want ik zat er toch naast.
Het is geen (microvezel)doekje voor het scherm maar inderdaad speciaal voor de rand. Het is een blauw heel zacht doekje, lijkt wel een beetje op fluweel.
Ik heb er een paar randen mee schoongemaakt, droog, maar wel goed geduwd en ben er dus niet voorzichtig mee geweest, echter heb ik geen kras kunnen ontdekken. Hoe ik ook in het licht keek.
Dus of jouw doekje is iets mee, of het ligt aan die tv. Ik zou het niet durven zeggen.
Ik ben benieuwd waar de MM mee komt....

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door SonjaP »

Hoi aap,

I know.. het is echt idioot... vind het ook raar dat het een 'bekend' probleem is volgens de MM maar ik vervolgens nergens er iets over kan vinden. Toevallig bedacht ik me ook dat het misschien met het doekje te maken kan hebben, ik wacht even af.. wordt vervolgd :wink:

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door SonjaP »

Even een update. Vanmiddag bij de MM geweest met mijn scherm. Wederom hebben ze er weer een keer naar gekeken. Ze hebben de vertegenwoordiger van Samsung gesproken en die vond het een vreemde klacht. Nog nooit gehoord!? Het zal wel.

Met een medewerker van MM verschillende spuitgoedjes geprobeerd op de rand om daar evt de krassen mee weg te krijgen, maar dit lukte met geen enkel spuitspulletje. Er werd mij voorgesteld om of het scherm op te sturen en er een nieuwe rand om te laten zetten (met het risico dat er weer krassen op zouden omen) of om een andere tv uit te zoeken. Dit laatste is mijn keuze. Ben het ondertussen zat en heb geen zin meer in het gedoe rondom een aantal krassen op een rand.
De service van de MM daar heb ik totaal geen opmerkingen over. Lees wel eens hele rare dingen, maar ik moet zeggen dat ik dat niet ondervonden heb. Superservice.

Nu alleen zoeken naar een andere tv. Wil graag weer een LED, maar in de prijsklasse die ik nu heb vn 750 euro is er geen een te vinden. Wel een van sharp, van 900 euro, maar ja.. mijn budget stopt ook een keer. Dus het zal een LCD scherm worden. Iemand nog een idee over een goede LCD??

groetjes Sonja

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door jor »

SonjaP schreef:
Nu alleen zoeken naar een andere tv. Wil graag weer een LED, maar in de prijsklasse die ik nu heb vn 750 euro is er geen een te vinden. Wel een van sharp, van 900 euro, maar ja.. mijn budget stopt ook een keer. Dus het zal een LCD scherm worden. Iemand nog een idee over een goede LCD??

groetjes Sonja
Ik heb nog niet zo lang geleden de Samsung LE32B650 gekocht en deze heeft ook wel een donkere rand(doorzichtige aan de buitenrand) maar bij mij krast dit helemaal niet. Een prima toestel met netwerkaansluiting en 100 Hertz Full HD.Ben er erg tevreden over.Het doekje wat ook bij dit scherm word meegeleverd is voor het scherm maar ik maak ook rustig de rand ermee schoon en het krast totaal niet.Zie de foto, het is geen pianolak.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Sonja,
Die Sharp waar je het over hebt, is dat die LC32LE600E waar ik het over had ? Want die kost nog geen € 700,- namelijk.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door LeoZ »

Kan het zijn dat die zogenaamde krassen er op horen?

Dan bedoel ik zo'n metaal achtige finish met van die horizontale streepjes, dan is het geen pianolak zoals ik dat heb op mijn Panasonic Plasma tv.

Ik zag laatst bij o.a. MM deze Samsung tv's met deze finish.

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door SonjaP »

Hoi Leoz,

Nee helaas niet.. daar zijn ze veel te lelijk voor... Als je de tv koopt is er niets aan de hand. als je het plastic beschermlaagje van de rand haalt en dan het doekje erover haalt gaat het fout, althans, bij mij dan :(
LeoZ schreef:Kan het zijn dat die zogenaamde krassen er op horen?

Dan bedoel ik zo'n metaal achtige finish met van die horizontale streepjes, dan is het geen pianolak zoals ik dat heb op mijn Panasonic Plasma tv.

Ik zag laatst bij o.a. MM deze Samsung tv's met deze finish.

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: samsung led UE32B6000

Ongelezen bericht door SonjaP »

Hoi Jor,

Thanks voor de foto. Ziet er echt super uit. Heb gister ook nog bij de LCD samsung staan kijken, maar ik durf de gok eigenlijk gewoon niet meer te nemen... Ben nu al drie weken met dat scherm in de weer en eigenlijk ben ik wel helemaal klaar mee. Vooral ook omdat er vanuit Samsung steeds wordt gezegd (bij het servicenummer en ook via de vertegenwoordiger) dat het hele probleem niet bekend is, en dat terwijl er wel degelijk bij de eerste LED serie een krassenprobleem was...

Ik ga even verder kijken welk toestel het wel gaat worden.. ;)
jor schreef:
SonjaP schreef:
Nu alleen zoeken naar een andere tv. Wil graag weer een LED, maar in de prijsklasse die ik nu heb vn 750 euro is er geen een te vinden. Wel een van sharp, van 900 euro, maar ja.. mijn budget stopt ook een keer. Dus het zal een LCD scherm worden. Iemand nog een idee over een goede LCD??

groetjes Sonja
Ik heb nog niet zo lang geleden de Samsung LE32B650 gekocht en deze heeft ook wel een donkere rand(doorzichtige aan de buitenrand) maar bij mij krast dit helemaal niet. Een prima toestel met netwerkaansluiting en 100 Hertz Full HD.Ben er erg tevreden over.Het doekje wat ook bij dit scherm word meegeleverd is voor het scherm maar ik maak ook rustig de rand ermee schoon en het krast totaal niet.Zie de foto, het is geen pianolak.

Gesloten