LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitale recorder Humax

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
marthenny
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2010 18:31

digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door marthenny »

Ik zal u de details van mijn moeder (81 Jaar) besparen, maar dit is voor mijn moeder.
Ik heb op 24-08-2010 een Humax digitale recorder gekocht nu is dat ding al op 01-10-2010 stuk gegaan, dus terug naar de leverancier en deze zei ik moet hem opsturen.
Nu zijn we bijna 3 weken verder en na ettelijke keren bellen, ook rechtstreeks naar de servicedesk van humax en naar mij leverancier is hij nog niet terug.
allerlei smoesjes van mij leverancier zoals de technische dienst kan hem niet maken en heeft hem weer doorgestuurd en het is druk.... nu heb ik gisteren een mailtje gestuurd naar humax en het probleem uitgelegd, krijg ik vandaag een standaard mailtje terug, met als andwoord uw humax kan altijd gerepareerd worden en het kan (tijdelijk) wel 3 weken duren.
Moet ik met deze gang van zaken zomaar genoegen nemen?
Ik vind het niet normaal dat een apparaat dat 5 weken gebruikt is al gerepareerd moet worden en ook nog meer als 3 weken weg blijft.
Wat kan ik doen een nieuwe eisen of ontbinding van de koop???
alvast bedankt voor uw hulp.

marthenny
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2010 18:31

Re: digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door marthenny »

Gisteren en vandaag weer mailtjes gestuurd naar humax om te vragen hoe het ermee staat, ze reageren gewoon niet want nu wordt het te moeilijk.
Dat is de service van humax als je iets van hun koopt en het gaat na 5 WEKEN al stuk, dus bezint eer ge begint.
Iemand nog een idee wat ik nu nog kan ondernemen of wat mijn rechten zijn?

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste Marthenny,
Ontbinden kan nog niet. Je dient de leverancier in de gelegenheid te stellen om het probleem op te lossen(meermalen zelfs). Zelfs al zou je Humax 1 dag oud zijn mag deze al gerepareerd worden. Maar wat ik niet begrijp is het volgende; je decoder is toch bij een winkel aangekocht, zij dienen dit te regelen, niet u en Humax.
U heeft niets met Humax te maken maar wel met de winkelier. Deze moet de reparatie met zo min mogelijk overlast voor u uitvoeren. Bv door een leendecoder te geven nu het zo lang duurt.
Enige pech zou kunnen zijn dat de winkelier zich nu door u gepasseerd voelt en niets meer wil doen (dat recht heeft hij ook).
U bewandeld dus de verkeerde weg

Rick

marthenny
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2010 18:31

Re: digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door marthenny »

Ik bewandel helemaal niet de verkeerde weg, ik heb mijn Humax bij een eenmanszaakje hier in de buurt gekocht en daar kom ik niet verder als ik moet Humax afwachten want hij zit in de reparatiecyclus. Ik vraag in dit forum wat mijn rechten zijn, ik vind het niet normaal dat dat ding nu al in de vierde week zit voor de reparatie, en mijn leverancier zegt ik heb geen leenapparaat ( vind ik wel begrijpelijk voor een eenmanszaakje), Maar Humax maakt er een zooitje van deze moeten mijns inziens een apparaat wat nog maar zo kort in gebruik is met voorrang behandelen. Moet ik nu maar geduldig afwachten, ik krijg van hun geen antwoord, dus het kan nog wel vierweken of langer duren.

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste MArtHenny,
U schrijft "maar Humax maakt er een zooitje van deze moeten mijns inziens een apparaat wat nog maar zo kort in gebruik is met voorrang behandelen"
Ik kan me de reactie voorstellen maar straks zegt iemand ik heb er ergens meer voor betaald, ik wil ook voorrang, gaat dus niet lukken en zou ook onterecht zijn, een ieder moet op zijn beurt wachten.
U neemt de eenmanszaak wel een beetje in bescherming, hij dient er namelijk wettelijk voor te zorgen dat uw reparatie met zo min mogelijk overlast (lees leenapparaat) en binnen redelijk termijn wordt afgehandeld. Dat hij zich achter Humax verschuilt daar hoeft u geen genoegen mee te nemen.

Rick

kooikertje60
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2008 14:40

Re: digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door kooikertje60 »

Hallo,

Mijn humax is inmiddels al 6 weken in "reparatie". Hoe lang moet ik nog wachten? Vind dit echt niet normaal en heb ook geen leenapparaat gekregen. Gelukkig wel in de garantie maar de service is ronduit slecht. Ik heb de humax bij Expert gekocht en die bellen wel als ik weer aan de bel trek, maar verder kunnen ze niet veel. Iemand nog adviezen?

kooikertje60
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2008 14:40

Re: digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door kooikertje60 »

Hallo,

Vandaag een splinternieuwe Humax gekregen van Expert. Ze vonden het ook veel te lang duren. Wat een goede service van Expert :D

marthenny
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2010 18:31

Re: digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door marthenny »

Hoi kooiker, jij hebt het er beter afgebracht, ik heb op 29-11-2010 mijn eenmanszaakje bericht dat ik de koop ging ontbinden, ik vond het na twee maanden wachten welletjes en ik heb Humax dan ook genomineerd voor een koudedouche, het is toch niet normaal dat je een apparaat 5 weken hebt gebruikt en dan vervolgens meer dan 2 maanden moet wachten voordat humax een besluit of reparatie uitvoert het wordt tijd dat ze hier op tv een keertje aandacht aan besteden dan worden ze daar misschien een keertje wakker.

groetjes Mart.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door maybe »

U heeft de recorder rechtstreeks naar humax gestuurd en niet via de winkel. Maar omdat het nu te lang duurt wilt u wel via de winkel de koop ontbinden, ondanks het feit dat zij er nu niks meer te maken hebben. Immers humax maakt er een zooitje van.

marthenny
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2010 18:31

Re: digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door marthenny »

Beste maybe,

Misschien is het niet helemaal duidelijk maar ik heb hem echt gewoon terug gebracht naar de winkel (eenmanszaakje), toen deze na ca 4weken nog niet meer wist als: ik moet humax afwachten, heb ik zelf gebeld naar humax om te vragen hoe het ermee stond maar daar krijg je ook geen antwoord, toen heeft mijn winkel mij gebeld op 15-11-2010 dat hij gerepareerd was en dat ik hem z.s.m. terug zou krijgen ik heb toen nog 2 weken gewacht en toen ik op 29-11-2010 nog niets meer vernomen had heb ik gezegt dat ik de koop ging ontbinden na 2 maanden wachten.

groetjes Mart.

fep
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 nov 2005 22:41

Re: digitale recorder Humax

Ongelezen bericht door fep »

Het is een oud bericht waar ik op reageer, maar ik heb hetzelfde probleem. De afstandsbediening van de Humax 5050c is niet geweldig meer. De OK knop werkt niet meer goed en ook de ronde pijltjes toets. De winkelier zei eerst dat er maar een jaar garantie op zat, maar op de website staat 2 jaar op afstandsbedieningen...mooi. Half juni heb ik de afstandsbediening ingeleverd bij de winkel, en na 3 weken heb ik de oude terug gekregen, omdat Humax niet wil leveren. Het is nu half oktober en ik heb nogsteeds geen nieuwe.
Humax heeft geen mail adres, dus maar gebeld. Ik moet de afstandsbediening + decoder inleveren bij de winkel waar ik het heb gekocht....echt niet. Eens in de 2 weken informeren we, maar helaas. Nooit meer Humax!!

Gesloten