LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canon driver support 64-bit computers

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ITpim
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2011 16:56

Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door ITpim »

Hoi,

Ik heb een leuk scannertje LiDE 20 van Canon.
Echter heb ik onlangs een nieuwe computer gekocht met Windows 64 bit.
Nu kom ik er echter achter dat ik de scanner niet kan gebruiken met deze nieuwe computer.
Reden is dat Canon heeft besloten om voor een deel van hun productlijn (bij mijn weten: scanners, camera's) geen nieuwe stuurprogramma's uit te brengen voor 64 bit systemen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Moet Canon eigenlijk niet gewoon deze ondersteuning leveren?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nee, Canon hoeft deze ondersteuning niet te leveren. Slechts wat ze beloven op het moment van aankoop moet ondersteund worden.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door EdoK »

Je kan het proberen met een 64-bit driver van een ander Lide model.

De Lide-20 kwam volgens mij uit toch Windows XP 32-bit op de markt kwam dus ondersteuning op Windows7 64-bit mag je eigenlijk niet meer verwachten.
Ik zou er overigens niet al te veel moeite meer in stoppen maar voor een paar tientjes een nieuwe scanner aanschaffen. Dat bespaart je veel tijd en geklooi met drivers.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door tennis »

Als je Windows 7 Professional, Enterprise of Ultimate hebt, dan kan je dit programma installeren en je oude hardware werkt weer!

http://windows.microsoft.com/nl-BE/wind ... -windows-7

Margarita
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2011 23:15

Re: Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door Margarita »

Deze ervaring heb ik ook gehad met mijn apparatuur van Canon. Ik vind dit heel klantonvriendelijk en koop geen Canon apparatuur meer!
N.b. Mijn Epson printer deed het wel met Windows7 64 bits en die is al zo'n 16 jaar oud!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door Emmy75 »

N.b. Mijn Epson printer deed het wel met Windows7 64 bits en die is al zo'n 16 jaar oud!
Dan heb je geluk gehad.
Een fabrikant hoeft die ondersteuning niet tot in lengte van dagen te blijven geven voor het handjevol mensen dat nog een printer heeft van 16 jaar oud.
Is niet klantonvriendelijk. Als zij die ondersteuning veel langer zouden moeten bieden op alle modellen die in 10 jaar uitkomen, dan moet ook de prijs omhoog en dat wil niemand.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door queenfan »

Het maakt niks uit je kan gewoon de driver gebruiken ondanks dat het geen 64 bits versie is.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... -questions

sammie1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2011 21:31

Re: Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door sammie1978 »

Zowel mijn vader, als ik hebben hetzelfde probleem. De scanners zijn beide in perfecte staat. Het gaat om een canoscan n870 en de canoscan n876U. misschien 7 jaar oud.

Nieuwe computers gekocht met windows 7, maar er is geen driver voor windows 7 beschikbaar.
Canon gemaild. Ze gaan geen driver voor windows 7 ontwikkelen. Nu kunnen we de scanners weggooien.

En wij ons maar druk maken om het milieu. Terwijl er alleen maar een software-update nodig is.

Gr Sam

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sammie1978 schreef:En wij ons maar druk maken om het milieu. Terwijl er alleen maar een software-update nodig is.
Tja het is alleen maar een software-update. Welke wel ontwikkeld en betaald moet worden. Dus hoeveel was je bereid om te betalen voor die software-update dan? Of (in theorie) hoeveel zou je destijds bereid zijn geweest meer te betalen voor de scanner, zodat er nu wel een software-update mogelijk was geweest?
Een all-in-one inkjet apparaat (incl scanner) koop je al voor zo'n € 50,-. Dus € 20,- was al teveel en voor de weinige mensen die dit willen, is het te weinig om uit de kosten te komen.

Indien de oude computer nog werkt, kan deze ook nog gebruikt worden om de scanner aan te sturen.
Het is misschien ook mogelijk op je nieuwe computer op een aparte partitie een oud besturingsysteem ernaast te installeren. Moet je technisch wel een beetje handig voor zijn en weten wat je doet. Maarja als je een nieuwe licentie daarvoor moet kopen, is veel duurder.

Kun je de driver overigens wel installeren? Is het niet mogelijk om via de eigenschappen aan te geven dat de driver gebruikt moet worden in de compatibiliteitsmodus voor bijvoorbeeld Windows XP (of een ander besturingssysteem waaronder de driver wel werkte) ofzo?

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door LeoZ »

Enig lichtpuntje:: Het is niet alleen bij Canon!

Ook HP doet hieraan mee!

Ik had een HP photosmart printer (type vergeten... is inmiddels met grootvuil mee) en deze werkte prima onder Windows XP, maar onder Vista en 7 was deze printer niet meer te installeren.... advies van HP?... koop een nieuwe printer... :mrgreen:

(En... dat is goed voor het milieu....weggooien!)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Canon driver support 64-bit computers

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zolang het een centenkwestie is, kan het milieu de meeste bedrijven gestolen worden, tenzij ze echt aan wettelijke eisen moeten voldoen.

Gesloten