LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik de Sony Bravia KDL 40EX402 lcd televisie thuis gekregen.
De televisie werd neergezet en geinstalleerd door twee medewerkers van de winkel waar ik hem gekocht had.
Alles was aangesloten zoals video, dvd, digitale televisie van UPC en analoog televisie van UPC.
De video en de dvd gaan via een scartkabel en de digitale televisie via een kabel in een HDMI ingang.

De televisie deed het goed en prachtig geluid.
Ik dacht laad ik ook eens een dvd aanzetten en het bleek dat er wel beeld verscheen maar geen geluid.
Ik dacht misschien zit de scartkabel er niet goed in, ik heb deze er een aantal keren in en uit gehaald maar helaas zonder resultaat want er was wel beeld maar helemaal geen geluid.
Ook een familielid heeft het nog een keer geprobeerd maar ook zonder resultaat.
Meteen de winkel gebeld en deze gaven ook aan dat de kabel er wel niet goed in zou zitten.
Nogmaals geprobeerd maar geen geluid.
Weer de winkel gebeld die aangaven dat de twee medewerker die hem ook hadden geinstalleerd meteen weer langs zouden komen om te kijken wat er aan de hand was.
Ook de medewerkers kregen het niet voor elkaar en het bleek dat als je de scartkabel met de video of de mediabox van de digitale televisie aan de televisie deed dat ook deze geen geluid hadden.
De medewerkers gaven aan dat het wel aan de scartkabel zou liggen.
Gelukkig had ik nog een andere scartkabel maar ook met deze geen geluid in de dvd, video en mediabox via de scartkabel.
Ook de medewerkers kwamen tot de conclusie dat het aan de televisie moest liggen.
Ik zou dezelfde dag nog terug gebeld worden door de winkel voor reparatie of eventueel een nieuwe televisie maar niemand belde helaas.
Ik dacht ik ga dan maar langs de winkel en ik heb daar alles opnieuw uitgelegd.
Inmiddels had familie de oude televisie maar weer neergezet en de nieuwe maar weer weggehaald.
Toen ik in de winkel alles uitlegde stond er ook een monteur bij van de winkel zelf die aangaf dat kan nooit want als de televisie wel geluid heeft bij gewoon televisie kijken via analoog en digitaal dan kan er niets mis zijn met de televisie.
Het was gelukkig wel een aardige man en hij wilde wel komen kijken.
Ik ben weer naar huis gegaan en familieleden hebben de oude televisie weer weggehaald en de nieuwe weer neergezet.
Alle stekkertjes er weer in en wat bleek, ineens deed het geluid het wel van de dvd speler.
Ook de video weer aangelosten met de scartkabel en ook deze deed het ineens.
De monteur kwam gelukkig toch nog langs maar kon het ook niet verklaren.

Ik ben toch wel heel erg bang dat de televisie ineens stuk zal gaan, ik ben bang dat hij toch iets mankeerd omdat de het geluid via de scartkabel het eerst helemaal niet deed en uiteindelijk later ineens wel.

Graag zou ik willen vragen of jullie ook wel eens deze ervaring met een televisie hebben gehad en of jullie denken dat er iets niet goed is aan de televisie of dat het toch iets onschuldigs geweest zal zijn.

Op internet heb ik alleen maar goede recenties over deze televisie gelezen.

Ik heb er gelukkig twee jaar standaard garantie op en ik mag deze nog uitbreiden naar 5 jaar voor eenmalig het bedrag van 86 euro.
Ik heb daar wel aangedacht omdat ik toch heel bang ben dat hij misschien toch niet helemaal goed is.

De televisie ziet er wel prachtig uit, geeft een prachtig beeld en ook een mooi geluid in de zenders en ook in de dvd en video toen deze het gister weer deden.

Alvast heel veel dank voor jullie reacties.

Sprietje

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

ik heb ook een nieuwe scartkabel moeten kopen toen ik over ging op LCD tv, zou je advies willen geven niet zo'n goedkope te nemen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ronald g »

Dit toestel heeft twee scartaansluitingen wellicht is bij de eerste installatie de verkeerde ingang gekozen. Kijk voor de zekerheid eens in de handleiding daar zal vast wel iets in staan. Wat betreft de bijkoop van extra garantie ben je een dief van je eigen portemonnee, 2 jaar heb je al dus ipv. 5 jaar koop je maar 3 jaar "garantie" bij, met een waarde afschrijving per jaar niet doen dus.

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
De garantie bij kopen doe ik dan maar niet, gelukkig ik heb ook de twee jaar standaard garantie bij de televisie.
Ik heb vandaag een nieuwe scartkabel gekocht.
Het geluid deed het nu wel met de oude scartkabel en ik dorst hem eerst niet om te wisselen, ik was zo bang dat het geluid het dan ineens weer niet zou doen.
Ik heb een scartkabel gekocht van 20,00 euro, hij was wel duur maar ik hoop dat het een goede is, hij is van het merk Philips.
Er staat op dat hij verguld is en hij past goed.
Ik hoop dat ik een goede heb gekocht maar hij ziet er wel stevig uit.
Met veel last van zenuwen en angst dat het geluid het weer niet zou doen heb ik toch de nieuwe scartkabel maar aangesloten en het geluid doet het gelukkig nog steeds.

In de gebruiksaanwijzing op papier en ook via de imanual via de afstandsbediening heb ik helaas niets kunnen vinden over de uitgangen of over problemen die leken op welke ik ook had met het geluid.
Ik hoop maar dat het niet aan de televisie heeft gelegen en alleen aan de kabels.
Ik hoop dat hij het goed blijft doen want hij is wel heel erg mooi en ik ben er heel erg blij mee.
Prachtig zo´n groot beeld, hij is 102 cm groot.

Sprietje

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ronald g »

Aan de tv ligt het zeker niet en als het nu allemaal werkt is het toch de kabel geweest als er maar 1 van de 21 pennetjes iets inzakt werkt de boel niet naar behoren. Veel kijk plezier.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

ronald g schreef:Aan de tv ligt het zeker niet en als het nu allemaal werkt is het toch de kabel geweest als er maar 1 van de 21 pennetjes iets inzakt werkt de boel niet naar behoren. Veel kijk plezier.

precies wat ronaldg hier al zegt , het zal heus die kabel wel zijn geweest ik heb dat ook gehad en nu met nieuwe kabel prima geluid en beeld.

veel plezier ermee Sprietje.

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Rickyman »

@ Ronald,

Ik heb me laatst laten verleiden om toch de garantie uit verlengen bij Scheer & Foppen op een aankoop. Beste argument vond ik juist dat er GEEN afschrijving plaatsvind. Dus als mijn apparaat in 4e jaar niet rendabel te repareren is krijg ik gelijkwaardig apparaat zonder !!!! afschrijving of bijbetaling.
Ook heb ik bij een collega gezien die had een LG wasmachine ruim drie jaar oud, alleen voorrijden en even kijken was al 105 euro. Met zon verlengde garantie (kostte me 79,95) is dit wel gedekt. Geen vragen, geen discussies, dus ik zeg Doen!!!

Rick

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Dirkie »

Aan de tv ligt het zeker niet en als het nu allemaal werkt is het toch de kabel geweest als er maar 1 van de 21 pennetjes iets inzakt werkt de boel niet naar behoren. Veel kijk plezier.
Het kan aan de kabel liggen, maar bij bepaalde Sony televisies (ik heb er zelf ook een) komt dit probleem sporadisch voor. Je krijgt dan geen geluid via (oa) de SCART aansluiting. Dit treedt spontaan op zonder dat je iets aan de kabels doet. De oplossing hiervoor is dan om de televisie compleet opnieuw te installeren. En dan heb je weer geluid. Het ligt dus niet altijd aan de kabel.
Na installatie van de nieuwste firmware komt het probleem (bij mij althans) niet meer voor.

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
Tot nu toe doet het geluid van de dvd speler en de video het nog steeds.

Gisteren had ik alleen het volgende waar ik heel erg van schrok.
Ik ging de dvd speler aan doen en toen verscheen er gewoon beeld en dat ik kon aangeven welke taal van de dvd.
Ik drukte op engels en op de knop enter op de afstandsbediening van de dvd speler en ineens stopte de hele televisie er mee.
Ik hoorde een soort zachte plof, net zoals je ook hoort als je bijvoorbeeld de stekker van de radio er ineens uit doet.
De televisie reageerde helemaal niet meer, ik kon ook niet meer met de afstandsbediening de televisie bedienen.
Ineens verscheen er weer beeld van de dvd op de televisie.
Ik heb voor de zekerheid alles maar even uit gezet en vervolgens weer aan.
Gelukkig deed hij het weer en tot nu toe doet hij het nog steeds.

Ik dacht even dat de hele televisie stuk knapte, ik schrok me een punt.

Ik hoop echt dat hij niet stuk gaat.
Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Ik had wel het gevoel dat ik met de afstandsbediening van de dvd speler misschien per ongeluk op de televisie richte en dat hij dat daarom deed maar ik weet niet of dat kan en ik weet dat ook niet meer helemaal zeker.

Alvast bedankt.

Sprietje

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Volgende week komt er iemand van de repartieafdeling van de winkel naar de televisie kijken.

Ik had doorgegeven wat er was gebeurd en gisteren had ik dat ik de televisie een hele tijd aan had staan, ik was in slaap gevallen en toen ik wakker werd was de televisie ineens uit, het lampje brande rood inplaats van groen.
De dvd speler liep wel maar de televisie was zomaar uit gegaan.
Voor zover ik na kon gaan, ik was in slaap gevallen, maar kon het niet zo zijn dat er iets op de uit knop van de afstandsbediening was gevallen.
De afstandsbediening reageerd wel heel snel, je hoeft maar heel zacht op de knopjes te drukken en de televisie reageerd al.

De winkel komt de scartaansluitingen controleren.
Ik hoop dat alles goed komt.

Ik heb ook nagevraagd over de garantie van de extra 3 jaar.
Ik heb nu standaard 2 jaar garantie en na deze twee jaar komt er vanaf het derde jaar 10% afschrijving per jaar.
Ook zou ik dan als er iets defect zou zijn aan de televisie per mankement 11 euro zelf aan eigen risico moeten betalen.
Het ophalen en het brengen van de televisie is wel gratis en als hij helemaal niet meer te repareren zou zijn dan zou ik wel een nieuwe mogen uitzoeken maar dat zal dan toch wel voor het bedrag zijn - de afschrijving.
Ik heb zelf geen idee of ik deze extra garantie dan moet doen of ik dacht misschien ben ik dan toch wel goedkoper uit dan dat ik dan een hele nieuwe televisie zou moeten kopen?

Ik hoop echt dat deze televisie een hele tijd mee zal gaan maar door de dingen van de afgelopen dagen ben ik erg bang dat hij stuk zal gaan of een ernstig defect heeft.
Hij is juist zo mooi en het beeld is zo prachtig.
Ik hoop echt dat het goed komt.

Sprietje

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ronald g »

Gezien de klachten die de tv nu vertoond komt het met het vertrouwen in het toestel nooit meer goed. Leg dit ook voor aan de verkoper en vraag een ander toestel, het beeld kan nog zo mooi zijn als je met angst en beven kijkt is het plezier er wel af.

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Denken jullie ook wel dat hij defect is of een defect heeft?

Ik hoop dat ze dezelfde nog kunnen leveren, hij is bijna overal uitverkocht maar ik dacht dat ze hem nog konden bestellen.
Ik hoop maar dat dat volgende week ook nog het geval is.
Als dat niet meer mogelijk is kwam ik per prijs te vervallen in een Led televisie in plaats van een LCD televisie.
Deze 102 cm televisie was de enige die ze hadden van Sony.
Ik zou heel graag weer opnieuw een Sony willen, ik ben altijd gewend geweest aan de Sony televisies en het beeld vind ik zelf heel fijn en niet zo vel.

Sprietje

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ronald g »

Of de tv defect is of niet maakt niet meer uit, het kijkt niet prettig als je steeds maar denkt blijft de tv het wel doen. Als je echt merk fan bent tja dan blijft het een Sony maar Philips heeft in de zelfde prijsklasse lcd tv's met betere optie's en een zeer goede beeldkwaliteit. Eerst maar afwachten wat de verkoper kan betekenen dan pas een beslissing nemen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

TV is niet stuk, de tv heeft standaard een eco instelling dat hij na een aantal uren niet bediend te zijn op stand by gaat. Als je dit vervelend vind kun je dit uitzetten in het menu.
Misschien is het handig om je handleiding eens goed te lezen en het menu te verkennen. Leer je toestel kennen...

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Gisteren ging de televisie weer ineens zomaar uit, hij reageerde helaas helemaal weer nergens op.
Daarna kwam er een sterke geur van smeulende-brand geur uit de televisie.
Ik schrok hier enorm van en ik had gelukkig visite die konden helpen, ik raakte hier eerlijk gezegt van in paniek.

De stekker er uiteindelijk uitgehaald maar ik durf hem nu niet meer uit te zetten.

Uiteraard heb ik de afgelopen week de handleiding al meerdere keren doorgelezen, de handleiding op papier en op de televisie maar ik kan nergens een oplossing vinden.

De winkel de problemen maar doorgegeven maar helaas nog niets terug gehoord.

Dan koop je toch een televisie van 700,00 euro en krijg je dit er voor terug, helaas maar leuk is anders.

Sprietje

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ciske »

Sprietje heb jij niet toevallig de tijd ingesteld dat de tv vanzelf uit gaat?

Ik hoop dat je een stuk rust vindt en er met de verkoper uit komt.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door ronald g »

Je kunt gevoegelijk wel aannemen dat de tv nooit goed is geweest, na die brandgeur zal repareren onmogelijk geworden zijn. Dring bij de verkoper aan op vervanging of een gelijkwaardig toestel als je het vertrouwen kwijt bent.

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Gisteren per e-mail aan de winkel doorgegeven dat ik een nieuw toestel zou willen, dit uiteraard op een vriendelijke manier aangegeven.
Ik heb hier twee e-mail over gezonden waarvan 1 zelfs met urgentie hoog vanwege de brand/schroei lucht.

Deze ochtend niets terug gehoord daarom de winkel nog maar gebeld en ik werd later terug gebeld dat er iemand langskomt met een leentoestel en dat ze de televisie na gaan kijken.

De winkel komt helaas dus niet erg tegemoet.
Ik vind het best moeilijk wat je hieraan moet doen.
Op de website van consuwijzer gelezen dat je toch recht heb op repartie of vervanging zonder dat je er als klant teveel last van hebt.
Ik geef toch 700, euro aan de televisie uit.
Ik zit nu al de hele middag, het is nu tien voor half vijf te wachten en nog steeds niemand langs geweest.

Ik zou best wel het geld terug willen maar dat zullen ze wel helemaal niet doen.
Het is toch ook geen service dat je een dure televisie van 700 euro koopt, er al de hele week klachten over doorgeeft, ze vandaag langs zouden komen en nu nog steeds niet zijn geweest.

Ik vind het echt heel moeilijk hoe ik hier op moet reageren.
Ik zeg eerlijk ik ben niet de assertiefste personage op aarde, helaas moet ik op dat gebied nog veel leren.
Toch heb ik in de e-mail wel direct aangegeven dat ik een nieuw toestel zou willen en dat ik het heel erg vind dat dit gebeurd.

Sprietje

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Het is goed gekomen, langs de winkel geweest en ik mocht een nieuwe uitzoeken.
Toch veel service nog gekregen en ze hebben ook nog excuses aangeboden.
Ik ben erg blij met de nieuwe televisie, ik hoop dat de nieuwe het goed zal doen en jaren mee mag gaan.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp en tips.

Sprietje

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Sony KDL 40EX402 scartaansluiting

Ongelezen bericht door 53o »

Deze ochtend niets terug gehoord daarom de winkel nog maar gebeld en ik werd later terug gebeld dat er iemand langskomt met een leentoestel en dat ze de televisie na gaan kijken.

De winkel komt helaas dus niet erg tegemoet.
Het is goed gekomen, langs de winkel geweest en ik mocht een nieuwe uitzoeken.
In de 1e uitspraak, waarom komt de winkel niet tegemoet? Lijkt mij heel goed opgelost hier. Een winkel kan nou eenmaal niet altijd per direct een nieuw toestel langs brengen als iemand een klacht meldt, dat is gewoon niet realistisch. Hun afhandeling lijkt mij dus iets waar je absoluut niet over kan klagen.

Gesloten