Radar

toggle menu

Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

door EdwinHolt » 10 jan 2018 18:14

Mijn dochter is plotseling actief bezig met verzorgingsmiddelen verkopen via een onduidelijke route.
Zelf weet ze ook niet hoe het echt zit, maar haar is beloofd dat het echt goed zit. Zelfs een persoonlijk gesprek.

Het betreft producten van NuSkin. Dit bedrijf staat volgens Wiki wereldwijd bekend om het Pyramidespel, en heeft
daardoor al vele hoge boetes betaald. Toch lijkt het bedrijf niet te stoppen te zijn.

Mijn dochter heeft gelukkig nog niets ingelegd, maar ik wil dit graag voor zijn.

Dus: Mag NuSkin opereren in Nederland, aangezien het duidelijk via het pyramidespel opereert ?

EdwinHolt

RE: Moet ik me zorgen maken ? (NuSkin)

door Brahms » 12 jan 2018 00:57

Of NuSkin zo te werk mag gaan is mij onbekend, vele malen belangrijker is om je dochter te confronteren met de feiten en er onmiddelijk van te weerhouden om hier aan mee te doen.

Is je dochter nog minderjarig, dan ben je als ouder ook nog aansprakelijk als het financieel (compleet) fout loopt, en dat kan zeer ver strekkende gevolgen hebben.........
Brahms

door juliomariner » 12 jan 2018 08:43

Laat uw dochter direct al de negatieve reacties op internet lezen.
Een piramide spel is alleen maar goed voor de mensen in de top (zelf spreken ze liever over Multi Level Marketing want dat klinkt onschuldiger)
MLM is de manier om van je vrienden af te komen.
Het product verkopen is vaak maar een bijzaak voor dit soort bedrijven. Het verdien model zit in de nieuwe verkopers die een hele voorraad moeten inkopen, de producten zijn slechts bijzaak.
Om hoger op te komen zal uw dochter dus nieuwe verkopers moeten werven.
Daarbij zijn de producten vaak extreem duur.
Probeer haar dus weg te krijgen van dit bedrijf.
Zoek anders ook eens naar recensies over MLM. Misschien gaan haar ogen dan wel open.
juliomariner

door HADES2001 » 12 jan 2018 08:51

damn net even die prijzen gezien op die nuskin site, hoe moeten mensen hier nog winst maken?
Goed gesprek met de dochter denk ik lijkt me wel geplaatst, hier zit weinig toekomst in behalve dan voor nuskin
HADES2001

door wilhelmima1 » 12 jan 2018 09:21

wilhelmima1

door JohnTheBassist » 12 jan 2018 09:32

EdwinHolt schreef:Mijn dochter is plotseling actief bezig met verzorgingsmiddelen verkopen via een onduidelijke route.
Zelf weet ze ook niet hoe het echt zit, maar haar is beloofd dat het echt goed zit. Zelfs een persoonlijk gesprek.

Het betreft producten van NuSkin. Dit bedrijf staat volgens Wiki wereldwijd bekend om het Pyramidespel, en heeft
daardoor al vele hoge boetes betaald. Toch lijkt het bedrijf niet te stoppen te zijn.

Mijn dochter heeft gelukkig nog niets ingelegd, maar ik wil dit graag voor zijn.

Dus: Mag NuSkin opereren in Nederland, aangezien het duidelijk via het pyramidespel opereert ?

Soms zijn kinderen niet te stoppen als het om eigen keuzes maken gaat en moeten ze er zelf maar op de harde manier achter komen. Ik weet niet hoe dat bij uw dochter zit, maar ik zou vooral proberen niet te veroordelend over te komen. Hou het bij jezelf en zeg gewoon dat je je zorgen maakt over haar nieuwe baantje. Bij dit soort piramidespelen werkt het vaak zo dat mensen gerekruteerd worden als verkoper. Verkoper moeten dan zelf voor flink wat geld aan producten inkopen en die dan met winst proberen door te verkopen. Maar dit soort producten zijn vaak veel en veel te duur en verkopers raken het spul bijna niet kwijt. Verkopers zullen ook proberen vrienden en familie hier in te betrekken en dat gaat vaak nogal ten koste van de onderlinge relaties. Uw dochter heeft nog niets ingelegd, zeg je. Ik hoop dat het ook zo blijft. Probeer haar rustig uit te leggen hoe zo'n piramidespel in elkaar zit en dat het een schimmige vorm van werken is. Ze zal er meer geld op verliezen dan op winnen. Mocht ze er toch voor kiezen hiermee door te gaan, respecteer dat dan.
JohnTheBassist

door Nijogeth » 12 jan 2018 15:39

Zolang het haar niets kost, haar gang laten gaan. Gaat het haar wel geld kosten, dan zou ik haar toch even zeggen dat het zo niet werkt. Een bedrijf betaalt zijn verkopers per verkochte product, maar laat deze producten niet eerst door ze kopen.
Nijogeth

Sorteer op

Keer terug naar Multi Level Marketing (MLM)