LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euphony: ervaringen van mensen?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
voeljijjewellekker
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2012 19:01

Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door voeljijjewellekker »

Hallo mensen,

ik ben een paar dagen geleden naar euphony geweest voor een sollicitatiegesprek.
Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat het een zooitje ongeregeld is (terwijl er zo groot over het bedrijf gepraat werd.) Dit irriteerde me best wel omdat ik me er best op verheugd had.

Het lijkt me dat ze de namen van andere bedrijven zoals KPN enz gebruiken om hun louche business goed te praten. Er klopt helemaal niks van de cijfers en je word gewoon kapotgegooid met facts die niet kloppen. Kan dit zomaar? Het is duidelijk dat ik op internet vooral negatieve reacties lees. Er zitten er ook goeie reacties tussen maar ik denk dat dit vooral door mensen geplaatst zijn die er zelf werken of nog een rekening kunnen verwachten.

Ik haat zulke bedrijven die je maar wat proberen aan te smeren en daarna opeens niks van je willen weten meer.
De praatjes die (vooral ouderen) geloven kunnen een heel duur geintje worden. Grapppig is dat ze al jaren actief zijn. Hoe succesvol is dit bedrijf nou wel eigelijk? Ik heb zelf bij Ceva gewerkt dat een soort dochterbedrijf van de KPN is en het meeste komt daar binnen voordat het bij KPN zelf terechtkomt. Toen ik erachterkwam dat de gladde jongen die me een mooie verhaal vertelde over euphony, nooit van Ceva had gehoord, voelde ik al wat nattigheid.

Dus wat ik eigelijk wil weten is hoeveel klopt er nou van hun verhaal? Ervaringen aub.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door wiseger »

Heel eenvoudig, het is een MLM bedrijf. Ze laten jou KNP en Greenchoice abonnementen verkopen en vangen bij elke verkoop een leuke commisie. per verkoop krijg jij ook een beetje. Het is hierbij de bedoeling dat jij deze produkten, die een relatief slechte naam hebben vergeleken met hun concurrenten, met name om Greenchoice is e.e.a. te doen geweest, actief gaat promoten in je kennissenkring.

Uiteindelijk kan je wat verdienen aan je omgeving, echter zodra er problemen zijn, kijkt de omgeving jou erop aan. Immers jij hebt de producten aanbevolen.

Advies, doe geen MLM, zoek gewoon een reguliere baan of begin je eigen bedrijf.

voeljijjewellekker
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2012 19:01

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door voeljijjewellekker »

Oke begrepen,

maar mogen ze dan wel zo te werk gaan? Met cijfers gooien en mensen van alles wijsmaken?
Hij vertelde me ook dat je op elke simproduct dat je verkoopt een commissie krijgt van 3% op de belgedrag van de persoon. Wat ik wel raar vond is dat je die 3% je gehele leven zou krijgen. Zelfs als je niet werkzaam meer bij hun zou zijn. Hoe is dit mogelijk?

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door wiseger »

Omdat je niet in dienst komt, je wordt wederverkoper voor eigen rekening en je ontvangt alleen maar een provisie op elk contract dat je weet te verkopen. Slim bedacht van ze, gratis verkopers die alleen maar op een kleine provisie basis werken.

Stel dat iemand voor 60 euro diensten per maand gebruikt, dan ontvang jij voor die klant 1,80 euro. Om 2500 euro bruto per maand te verdienen zal je dus in totaal bijna 1400 klanten moeten hebben en deze op peil moeten houden (d.w.z. degene die opzeggen vervangen door nieuwe klanten). Initeel moet je dus wel 1400 klanten bereiken, daarna heb je er ongeveer 100 per maand nodig om op peil te blijven. Dus na de eerste 1400 heb je er minimaal 5 per werkdag nodig.

Behoorlijk aanpoten dus, voor een relatief lage opbrengst. En bij ziekte, arbeidsongeschiktheid etcetera wordt je inkomen al snel minder, immers contracten lopen af dus je provisie wordt steeds minder totdat je het nulpunt bereikt. En tot slot, pensioen opbouw heb je niet, je moet maar hopen dat je na je 67ste straks nog wat provisie krijgt op lopende contracten.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat klopt dus niet. Teneerste zit je met 60 diensten al op 4%. Met 1400 diensten zul je, voor zover ik weet, al op 7% zitten. Daarnaast krijg je ook nog eens aanmeldcommissie van tussen de 20 en 130 Euro per dienst. Laten we gemiddeld 50 Euro per stuk nemen dan zit je met 50 diensten al op zo'n 2500 Euro waarbij je het percentage niet meerekent. Heb je eenmaal die 1400 diensten waar in het voorbeeld over gepraat word dan zou je dus zo'n 4500 Euro per maand krijgen, of je nog wat doet of niet. Aangezien ik zelf uit het financiele wereldje kom (ben in tussen gepensioeneerd en doe absoluut niets met MLM bedrijven) ken ik nogal wat tussenpersonen uit de financiele wereld (pensioenen, hypotheken, assurantien). Heel veel van hen stappen nu in. Tja, als je dat mensen wilt noemen die niet rekenen kunnen.....be my guest. Het blijkt echter wel dat de mensen die hier commentaar leveren duidelijk niet weten waar ze het over hebben. Maar goed, het gros er van zitten al jaren te hakken op, om het even welk, MLM bedrijf. Mijn vermoeden is dat de meesten gefaald hebben in MLM en de hand niet in eigen boezem willen steken.

Een ding is zeker: Als je er geen goed gevoel bij hebt....NIET DOEN.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door wiseger »

Maakt toch niet uit, het systeem blijft hetzelfde. Je krijgt geen salaris, je krijgt commisie op je verkochtte abonnementen. Alle bedragen zijn bruto, dus moet je nog wel ff afrekenen met de fiscus. Eenmalige extra bonussen zijn leuk, maar ze zijn eenmalig. Heb je een goed jaar gehad, dan krijg je het jaar daarop ook meteen een voorheffing van de fiscus, hakt er ook direct in.

Je moet dus enorme aantallen abonnementen verkopen om een inkomen te vergaren vergelijkbaar met loondienst. Daarnaast moet je ook heel veel geld uitgeven om je tegen ziekte en arbeidsongeschiktheid te verzekeren. Pensioen zal je ook zelf moeten regelen. WW krijg je overigens ook niet, dus mocht Euphony failliet gaan, dan val je direct terug naar bijstand. Ga maar alvast sparen voor het moment dat het tegenzit.

Terwijl je dus heel veel moet verkopen om ervan te kunnen leven, zijn alle risico´s ook nog eens voor jezelf. Ben je echt zo'n goede verkoper dat je er van zou kunnen leven, moet je dat dan eens vergelijken met een betaalde baan in het bedrijfsleven, dan heb je een vast salaris met sociale zekerheid plus ook allerlei bonussen bij hoge verkoop.

Tot slot, de kosten die je maakt om mensen een dienst te verkopen zijn ook voor jezelf. Een website, telefoon kosten, reiskosten etcetera. Een bijeenkomst organiseren kost je ook zo een zaalhuur. Onderschat het niet, lees de verhalen op Internet van mensen die aan MLM gedaan hebben. De meeste zijn van een koude kermis thuis gekomen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

voeljijjewellekker

Dus wat ik eigelijk wil weten is hoeveel klopt er nou van hun verhaal? Ervaringen aub.



Op het subforum MLM is een Euphony topic.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

wiseger schreef:Maakt toch niet uit, het systeem blijft hetzelfde. Je krijgt geen salaris, je krijgt commisie op je verkochtte abonnementen. Alle bedragen zijn bruto, dus moet je nog wel ff afrekenen met de fiscus. Eenmalige extra bonussen zijn leuk, maar ze zijn eenmalig. Heb je een goed jaar gehad, dan krijg je het jaar daarop ook meteen een voorheffing van de fiscus, hakt er ook direct in.

Je moet dus enorme aantallen abonnementen verkopen om een inkomen te vergaren vergelijkbaar met loondienst. Daarnaast moet je ook heel veel geld uitgeven om je tegen ziekte en arbeidsongeschiktheid te verzekeren. Pensioen zal je ook zelf moeten regelen. WW krijg je overigens ook niet, dus mocht Euphony failliet gaan, dan val je direct terug naar bijstand. Ga maar alvast sparen voor het moment dat het tegenzit.

Terwijl je dus heel veel moet verkopen om ervan te kunnen leven, zijn alle risico´s ook nog eens voor jezelf. Ben je echt zo'n goede verkoper dat je er van zou kunnen leven, moet je dat dan eens vergelijken met een betaalde baan in het bedrijfsleven, dan heb je een vast salaris met sociale zekerheid plus ook allerlei bonussen bij hoge verkoop.

Tot slot, de kosten die je maakt om mensen een dienst te verkopen zijn ook voor jezelf. Een website, telefoon kosten, reiskosten etcetera. Een bijeenkomst organiseren kost je ook zo een zaalhuur. Onderschat het niet, lees de verhalen op Internet van mensen die aan MLM gedaan hebben. De meeste zijn van een koude kermis thuis gekomen.
Nee dus, tenzij je uitsluitend als verkoper aan de slag wilt. Maar goed, die discussie ga ik niet aan met iemand die zich duidelijk onvoldoende heeft geinformeerd. En inderdaad, er is al een ander topic waar ook al veel onzin staat te lezen. Met dezelfde onzin kun je elk werk afkraken.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Aangezien ik zelf uit het financiele wereldje kom (ben in tussen gepensioeneerd en doe absoluut niets met MLM bedrijven) ken ik nogal wat tussenpersonen uit de financiele wereld (pensioenen, hypotheken, assurantien). Heel veel van hen stappen nu in.
Stappen die nu alweer in ? Of stappen ze nu wederom in ?
Kan me herinneren dat ze dat 2 jaar geleden ook al deden en dat MLM toen ook al door de voorstanders de sterkst groeiende vorm genoemd werd..

Echter uit de echte ( controleerbare ) cijfers blijkt telkens maar weer een stilstand of zelfs een achteruitgang.

We zullen dit dus ook maar weer met een bak zout nemen.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door wiseger »

anti-leugens schreef:Nee dus, tenzij je uitsluitend als verkoper aan de slag wilt. Maar goed, die discussie ga ik niet aan met iemand die zich duidelijk onvoldoende heeft geinformeerd. En inderdaad, er is al een ander topic waar ook al veel onzin staat te lezen. Met dezelfde onzin kun je elk werk afkraken.
Als het werk is, dan verwacht je toch een salaris en niet dat je keihard moet werken om met behulp van commisies en eenmalige premies proberen je hoofd boven water te houden. De aantallen verkopen zijn simpelweg veel te hoog voordat je genoeg hebt binnengeharkt om je verlies aan vast salaris, sociale zekerheid en pensioensopbouw te compenseren.

voeljijjewellekker
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2012 19:01

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door voeljijjewellekker »

wiseger schreef:
anti-leugens schreef:Nee dus, tenzij je uitsluitend als verkoper aan de slag wilt. Maar goed, die discussie ga ik niet aan met iemand die zich duidelijk onvoldoende heeft geinformeerd. En inderdaad, er is al een ander topic waar ook al veel onzin staat te lezen. Met dezelfde onzin kun je elk werk afkraken.
Als het werk is, dan verwacht je toch een salaris en niet dat je keihard moet werken om met behulp van commisies en eenmalige premies proberen je hoofd boven water te houden. De aantallen verkopen zijn simpelweg veel te hoog voordat je genoeg hebt binnengeharkt om je verlies aan vast salaris, sociale zekerheid en pensioensopbouw te compenseren.
Het erge vind ik nog dat dit gewoon toegestaan is. En dan zullen mensen er gewoon gebruik van maken. Dan zeggen ze nog dat met de huidige pensioenplannen die komen je maar liever geen pensioen kan opbouwen maar die percentage wel zekerheid bied (bij een lopende contract). Maar dat vind ik juist onzin want het bied helemaal geen zekerheid. Je kan idd liever zelf een bedrijf beginnen zodat je weet waaraan je begint en klanten tevreden kan houden. Dit lijkt me alleen maar vragen om problemen. Ik las dat Greenchoice ook geen al te beste naam heeft maar hoe kan KPN dan in zee gaan met hun begrijp ik niet.. Ik vraag me af wat voor pakketten ze precies verkopen, want op internet kan je alleen lezen hoe succesvol dit bedrijf wel niet is, maar wat de producten betreft is het toch wat vaagjes en kloppen de contracten vaak niet. Zelfs op heden heeft men nog problemen ermee.

voeljijjewellekker
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2012 19:01

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door voeljijjewellekker »

Het viel me ook al op dat de consulent waar ik solliciteerde afstand deed van bepaalde producten alsof hij er niet achterstond: zo was er een energiepakket wat hij me afraadde om aan men aan te smeren. En dat er een plan is om zonnepanelen te plaatsen ergens en met het verschil aan stroom wat overbleef zou je dan ook een mooi bedragje aan overhouden. En maar mooie praatjes dat hij vakanties van cadeau kreeg en net 2 weken terug is van Turkije. Het word zo wel aantrekkelijk om ergens aan mee te doen waar je toch niet alles van weet. Die stap maak je snel als je opgehemelt word door iemand die je vertelt dat je eigen baas ben en net zo veel als hem kan verdienen 'en hij zegt dat het veel schijnt te zijn'.
Dit kan zo gewoon niet, burgers worden uiteindelijk belast door slechte contracten of slechte service.

De reden dat ik dit wou uitzoeken is omdat ik me verheugd had op een baantje na een jaar werkloos te zijn en dan word je met deze onzin geconfronteerd. Het is frustrerend dat alle baantjes bezet zijn door vooral mensen die konten kussen en je als iemand die wil werken thuis moet zitten of op zulke onzinafspraakjes moet gaan.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door wiseger »

Volgens wikipedia zijn er overigens momenteel 3.000 verkopers van Euphony actief in Nederland. Euphony zou in Nederland inmiddels 70.000 klanten hebben. Een simpele rekensom leert ons dan dat een verkoper tot op heden gemiddeld in totaal maar 23 verkopen weet te realiseren.

Mijn eerdere berekening toonde al aan dat je duizenden verkopen nodig hebt om rond te kunnen komen, anders heb je simpelweg te weinig commisie en eenmalige premies om je salaris, sociale zekerheid en pensioenopbouw verlies te compenseren.

Mijn hemel!
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2012 22:50

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Mijn hemel! »

"Wat ik wel raar vond is dat je die 3% je gehele leven zou krijgen"
Wanneer we zulke opmerkingen serieus moeten nemen, is het hek van de dam.
Moeten we dus ook uitleg gaan geven wat bruto- en of nettowinst is?

Gaan mensen hier oordelen over een bedrijf terwijl men niet op de hoogte is van jaarlijks terugkerende inkomsten uit éénmalige arbeid? (royalties over boeken/films)

Interessante mogelijkheden worden vaak gemist omdat deze vaak werkkleding dragen en het lijkt op werken.....

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

wiseger schreef:Volgens wikipedia zijn er overigens momenteel 3.000 verkopers van Euphony actief in Nederland. Euphony zou in Nederland inmiddels 70.000 klanten hebben. Een simpele rekensom leert ons dan dat een verkoper tot op heden gemiddeld in totaal maar 23 verkopen weet te realiseren.

Mijn eerdere berekening toonde al aan dat je duizenden verkopen nodig hebt om rond te kunnen komen, anders heb je simpelweg te weinig commisie en eenmalige premies om je salaris, sociale zekerheid en pensioenopbouw verlies te compenseren.
Hier is dus de oorzaak van het misverstand. Er is al aangetoond dat dit niet klopt maar je leest het niet eens.

Toolboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:10

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Toolboy »

voeljijjewellekker schreef:Ik vraag me af wat voor pakketten ze precies verkopen, want op internet kan je alleen lezen hoe succesvol dit bedrijf wel niet is, maar wat de producten betreft is het toch wat vaagjes en kloppen de contracten vaak niet. Zelfs op heden heeft men nog problemen ermee.
Je bent keurig geïnformeerd en goed aan het zoeken geweest als ik dit zo lees. (NOT)
Kijk gewoon eens op de site daar staan alle producten gewoon benoemd, overigens gewoon volwaardige producten.
En verdiep je voor het verdienmodel eens in netwerkmarketing dan zul je ontdekken dat je geen honderden diensten hebt aan te bevelen om een leuke boterham te hebben.
De commissie wordt overigens alleen uitbetaald over betaalde omzet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

antileugens schreef:Hier is dus de oorzaak van het misverstand. Er is al aangetoond dat dit niet klopt maar je leest het niet eens.
Onderbouwing, aangetoond door wie en wanneer ??
antileugens schreef:doe absoluut niets met MLM bedrijven
Trouwens, er worden door TS ervaringen gevraagd en geen meningen van pensionadas die helemaal niets met MLM doen, maar toch pretenderen alles te weten.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door trail46 »

antileugens schreef:Aangezien ik zelf uit het financiele wereldje kom (ben in tussen gepensioeneerd en doe absoluut niets met MLM bedrijven).
Even een stuk terug gelezen in dit (MLM)gedeelte en wat ik dan niet begrijp is dat u al jarenlang hier de alles(bet)weter uithangt die zogezegd overal een (pro-mlm)antwoord op heeft maar het intussen zelf niet heeft opgepakt ondanks alle mooie (sprookjes) verhalen die u hier sinds 2008 ophangt.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door antileugens »

Als je echt teruggelezen had zou je het antwoord op weten. Ook zou je weten dat ik ongeveer een jaar geleden member ben geworden omdat ik dan aan mijn eigen diensten verdiende en me er meer in kon verdiepen. Verder heb ik er niets mee gedaan. Als ik echter jonger was geweest en niet al financieel (zeer) comfortabel zou zitten was er zeker mee doorgegaan.
Wat ik niet snap is dat je je er zo druk over maakt. Zoals al gezegd: Als je het niks vindt hoef je er toch niet mee te starten. Maar jij wilt niet alleen dat, je wilt ook met onwaarheden (omdat je je simpelweg niet echt hebt verdiept in het concept) anderen weerhouden zelf te ervaren hoe het werkelijk werkt. Het lijkt me dus dat JIJ de betweter uithangt terwijl je in werkelijkheid de minderweter bent.
@Leo the Emperor: Door mij, gisteren.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Euphony: ervaringen van mensen?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

ik begin me hier een beetje af te vragen: stel je moet inderdaad door 100 mensen diensten af laten nemen om iets te verdienen (aantal even daargelaten) Dan begin je natuurlijk bij je kennissenkring (leuk op een verjaardag). Wat ik me dan afvraag is: hoe lang zullen die 100 mensen nog je vrienden willen zijn als je ze constant vanalles aan probeert te smeren wat een slechte naam heeft?
Ik moet er toch niet aan denken op op elke familieverjaardag stroom, telefoon of zonnepanelen aangesmeerd te krijgen. Het wordt dan toch echt heel moeilijk werk en prive uit elkaar te houden.
Naast het punt dat je wellicht helemaal niet veel verdient denk ik ook niet dat dit nou echt goed is voor je sociale leven.

isabel

Gesloten