LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living Products?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
willempie0909
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2013 17:23

Forever Living Products?

Ongelezen bericht door willempie0909 »

Hallo ,
ik kreeg vandaag van mijn schoonbroertje een berichtje dat hij een baan had gevonden waar hij voor op gesprek kon gaan. Het zou gaan om een teamleider/Management functie gaan. Dit kreeg hij via jobbird aangeboden nadat de des betreffende " werkgever" zijn cv had gelezen. Heel bijzonder dat ze hem voor een teamleider/ management functie uitkiezen aangezien hij in de zorg zit en totaal niks van detailhandel of wat dan ook in zijn cv heeft staan of hier een achtergrond in heeft.

Na het nodige google en zoek werk kwam ik bij deze goede man uit op jobbird en vond ik tevens ook de naam van deze persoon. Nadat ik deze naam heb gezocht op google inclusief het e-mailadres wat hierbij hoort kom ik uit op de site van forever living products. Nu had ik al een vreemd gevoel bij het feit dat dit zo makkelijk ging met die functies te krijgen inclusief een loon van 2000 - 4000 euro per maand, dus ben ik ook eens even beetje gaan rondkijken op de fora van radar en kwam inderdaad dit onderwerp tegen. nu is mijn vraag is dit wel allemaal volgens de regeltjes? Want dit ruikt toch serieus naar een of ander piramidespel.

zou graag eens weten wat andere mensen hier van vinden?

bron: http://www.jobbird.com/nl/kandidaat/bed ... sbizz-puth

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door tenormin »

Dat zo'n 'schat' je zomaar in de schoot word geworpen is wel vreemd, tenminste, als u zeker weet dat uw schoonbroertje zelf niet aan het violen is geweest met één en ander. De site op zich lijkt (althans voor mij) niet zozeer op een piramidespel. Ze staan keurig ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Niet dat dit wat zegt. http://www.jobbird.com/nl/werkgever/contact

willempie0909
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2013 17:23

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door willempie0909 »

zie je ook van welk bedrijf dat je het kvk hebt ;) gaat over jobbird zelf

willempie0909
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2013 17:23

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door willempie0909 »

en forever living products staat ook mooi ingeschreven bij de kvk dus dat is het probleem niet. dat multi leveling marketing is tot op bepaalde hoogte dan legaal, maar als je moet betalen voor zogenaamde succesdagen of proefpakketten om kennis te hebben van de producten dan gaan we toch een andere kant op en moet je in principe al inleggen alvorens je er zelf profijt van gaat hebben?

kuklos
Berichten: 9764
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door kuklos »

Mlm is legaal, maar het is geen baan. Het voor eigen risico en voor eigen rekening producten verkopen die je eerst moet inkopen.

Dergelijke "vacatures" kan je melden bij Jobbird zodat die van hun site verwijderd worden.

Voor info over mlm, lees eens wat topics hier door.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door sjohie »

Een oom en tante van me zijn vrij vroeg ingestapt in Herbalife, en hebben daar echt leuk aan verdient. Dat is natuurlijk de truc, maar dat lukt uiteraard maar weinig mensen, de (verdienende) top van de piramide is maar smal. :wink:

Als je het verdienen wat kan scheiden van de andere flauwekul, denk aan van die positiviteitsgoeroe's enzo, dan is het mogelijk, maar ik zou denken dat iemand uit de zorg, niet echt de kennis en kunde heeft om zulke ruwe diamantjes te herkennen in de grote bak modder die MLM verder is? Niks ten nadele van je schoonbroer, maar het moet echt "je ding" zijn, net als werken in de zorg denk ik dan.

Dacosta
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2013 14:35

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door Dacosta »

Goede dag ben zelf Distribiteur van Forever living en alles wat ik lees is klare onzin.
Over het product zou ik als ik jullie was maar eens meer onderzoek naar doen.
Aloe Vera is een product wat vroeger al gebruikt werd doorde middel eeuwen heen.
Forever Living maakt zijn product uit Puur Aloe en zijn ook de grootste in de wereld die Aloe plantages.
Tevens grootste Aloe Vera producer van de wereld.(90%)
Waarom zelf het product kopen voor een aanzienlijke mindere prijs en het product werkt x op x.
Ook dat Forever mensen zou pushen is grote onzin, mensen het is wat je zelf doet en wilt heel simpel geen verplichtingen.
Brazillie China Amerika zijn de grootste kopers van Aloe Vera Forever living products.
En velen mensen verdienen hier goed geld mee en je moet er een hoop voor doen net zoals je een zaak moet runnen en zo is het altijd.
Je zal inderdaad alle producten moeten leren en moeten weten wat het is en wat het doet.
Even een misschien een opsteker alle Amerikaanse politie agenten rijden met Aloe Vera als hulp bij ongelukken.
Aloe Vera werd gebruikt al door de eeuwen heen als een wonder middel tegen wondjes etcetc.

Ik kom zelf uit een medische famillie en ook daar word dit hoog aangeschreven als een goed product.
Geen piramide of anders een super product dat werkt eerste klas!
Laatst gewijzigd door Radar op 22 nov 2013 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links verwijderd door de Moderator

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Brazillie China Amerika zijn de grootste kopers van Aloe Vera Forever living products.
Waarom zou je het dan hier willen verkopen ? Dan wil je toch juist daar heen ?
Even een misschien een opsteker alle Amerikaanse politie agenten rijden met Aloe Vera als hulp bij ongelukken.
Waarom zou dat een opsteker zijn ? Komen die politieagenten het hier kopen ? Bewijs voor deze claim ?
Ik kom zelf uit een medische famillie en ook daar word dit hoog aangeschreven als een goed product.
Medische famillie?
Over het product zou ik als ik jullie was maar eens meer onderzoek naar doen.
Ik zou dit zelf nog maar eens doen: http://www.skepsis.nl/aloe-vera.html

kuklos
Berichten: 9764
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door kuklos »

Dacosta schreef:Goede dag ben zelf Distribiteur van Forever living en alles wat ik lees is klare onzin.
Wat klopt er dan niet?
Dacosta schreef:Even een misschien een opsteker alle Amerikaanse politie agenten rijden met Aloe Vera als hulp bij ongelukken.
Waar is het bewijs voor deze bewering?
Dacosta schreef:Aloe Vera werd gebruikt al door de eeuwen heen als een wonder middel tegen wondjes etcetc.
Ook hier, waar is het bewijs?
Dacosta schreef:Ik kom zelf uit een medische famillie en ook daar word dit hoog aangeschreven als een goed product.
In jouw familie of in de medische wereld? Indien het tweede, waar is het bewijs?
Indien het eerste, wat is "een medische familie" en waarom haal je dit aan als je niet zelf een arts bent?

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Dacosta schreef:Even een misschien een opsteker alle Amerikaanse politie agenten rijden met Aloe Vera als hulp bij ongelukken.
Aloe Vera werd gebruikt al door de eeuwen heen als een wonder middel tegen wondjes etcetc.
Ik kom zelf uit een medische famillie en ook daar word dit hoog aangeschreven als een goed product.
Ja, en multilevelmarketing wordt onderwezen aan de universiteit van Harvard, 50% van de Amerikaanse miljonairs is dat geworden via MLM, en Donald Trump is in de show van Oprah Winfrey komen melden dat als hij ooit al zijn geld kwijt zou raken, hij via MLM weer opnieuw zou gaan beginnen, want MLM is de snelst groeiende bedrijfstak ter wereld.

Zo, alle standaard onzin stellingen zijn hierbij weer compleet.

NEXT!!

distributeur
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2014 20:20

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door distributeur »

Ik wil even reageren op mensen die zo negatief zijn over MLM. Zelf ben ik distributeur van FLP. Voor mij is het de ideale manier van werken. Er zijn geen mooiere verhalen verteld dan de werkelijkheid en mijn inkomen ga ik opbouwen. Geen beloofde bergen met geld, geen verplichte inleg, geen grote aanschaffen en ook geen verplichting. Wat wel. Werken voor je centen en niet je hand openhouden bij een baas. Piramyde: nee, ik kan met hard werken boven het inkomen van mijn frontline uitkomen? Kun je dat bij een baas ook? Wanneer ik niet werk, krijg ik geen inkomen. Wanneer je bij een baas niet werkt, krijg je maandelijks wel een inkomen. Kun je bij een baas groeien boven de cao? Nee. Kun je bij FLP groeien boven modaal? Ja.
Mensen, ieder zijn ding op gebied van werk. De ene wil een technische bezigheid, de ander productie, weer een ander wil in de verzorging of in de schoonmaak. Laat iedereen zelf kijken welke mogelijkheid aanspreekt en waar je naartoe wil. Het is maar goed dat niet iedereen hetzelfde wil doen, daar zal de maatschappij niet beter van worden en de economie ook niet. Maar voordat je iets plaatst op een site waarmee je andere mensen kunt schaden, ga dan eerst even goed onderzoeken hoe het daadwerkelijk zit. Er zijn namelijk ook mensen die maar de helft van het verhaal horen van de werkelijkheid en daar een eigen versie op maken. Indien deze versie dan niet overeenkomt, ligt het aan de ander. Dat is jammer. FLP is een wereldbedrijf dat al langer bestaat (35 jaar) en alleen nog maar groei heeft laten zien. Er zijn steeds meer bedrijven die op gebied van MLM gaan werken, maar ga ze niet allemaal zwart maken. Door mijn eigen onderzoek, voordat ik ermee ging samenwerken, kan ik zeggen dat er 1 goede tussen zit en ik ben blij dat ik daarmee mag samenwerken.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door bokkel »

neenee, nog geen successtory:
...en mijn inkomen ga ik opbouwen...Door mijn eigen onderzoek...kan ik zeggen dat er 1 goede tussen zit ...
Hij/Zij moet nog wakker worden. Maar dat komt wel hoor. Vanzelf.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef: de (verdienende) top van de piramide is maar smal. :wink:
Net als bij "normale" bedrijven. Daar zijn de werknemers ook niet evenredig over de schalen in het salarisgebouw verdeeld. :-)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Geen beloofde bergen met geld, geen verplichte inleg, geen grote aanschaffen en ook geen verplichting. Wat wel. Werken voor je centen en niet je hand openhouden bij een baas. Piramyde: nee, ik kan met hard werken boven het inkomen van mijn frontline uitkomen? Kun je dat bij een baas ook? Wanneer ik niet werk, krijg ik geen inkomen. Wanneer je bij een baas niet werkt, krijg je maandelijks wel een inkomen. Kun je bij een baas groeien boven de cao? Nee. Kun je bij FLP groeien boven modaal? Ja.

Wat noem jij geen grote aanschaf ?
Bij een baas heb je een vast inkomen per maand zelfs als je ziek word krijg je nog
inkomen, als jij ziek word hoe zit het dan met je inkomen 0,0 ?
Als distributeur meer verdienen dan een gemiddelde baas, droom heerlijk verder zou ik zeggen.
Recht op vrije dagen...nee die heb je niet.

Als je bij een baas werkt val jij je familieleden/kennissen/vrienden/buurtgenoten niet lastig met
de producten die je een ander wil verkopen.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door Maypole »

Soms, zo ook hier, komt er een verdwaalde MLM-er die zegt dat MLM niet voor iedereen is, dat het hard werken is en dat je er niet rijk van kan worden. Of het niet voor iedereen is dat weet ik niet. Of het hard werken is dat weet ik niet. Wel staat keer op keer vast dat je er geen geld mee kan verdienen. Dit is ook onderzocht; 97 procent of meer van de MLM mensen die actief is (dus daar zijn alle mensen die de moed al opgegeven hebben al vanaf gehaald!!) die verdient er geen geld mee. Dat is ook logisch als je kijkt naar de MLM branche in het algemeen. Miljoenen mensen die over de wereld werken voor de MLM zetten met zijn allen maar een paar miljard euro om. Omgerekend nog geen 2000 euro per persoon per jaar. En daar moeten alle kosten nog vanaf. Dat vrijwel niemand er aan verdient mag duidelijk zijn.

Wat ik me dan afvraag; waarom nemen deze mensen niet een baantje als frietbakker bij een fastfood restaurant? Verdient vele malen beter dan MLM en is ook hard werken.

Maar goed, als ik dan zo'n MLMer zie schrijven dat hij/zij niet meer dan de CAO kan verdienen bij een gewone baas dan vermoed ik dat Forever Living inderdaad de minder snuggere mensen er uit pakt, inpakt en brainwasht. Heel ziek.

Mefra
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2014 12:15

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door Mefra »

@All,
Er is een onderzoek gaande over Forever Living en hun distributeurs.
Binnenkort meer.
Mvg,Mefra.

Robje82
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2014 18:13

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door Robje82 »

deze persoon heeft mij netjes uitgenodigd en ben met genoeg voor info toch gaan kijken naar de bedrijfsinfo-avond in Valkenswaard.
trouwens dit teammarketingbedrijf is een eerlijk transparant bedrijf, waar je op een eerlijke manier wel aan de slag kunt gaan!
ik ben er ( nog ) niet mee gestart.

maar de informatie en de internetsites van het bedrijf kloppen allemaal!
zelfs is dit bedrijf aangesloten bij verschillende instanties dus hier klopt alles, en dat het niet voor iedereen geschikt is dat klopt, maar om hier op radar onzin neer te zetten pyramide investeren etc. dat is allemaal kritiek geven zonder zelf te weten waar het echt omgaat.
Dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van HenssensBizz heeft mij goed ontvangen en ook open en eerlijk alles toegelicht.

met vriendelijke groet,


Rob Vermeulen
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2014 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door dhc »

Als je opschiet kun je vandaag nog naar de Efteling....
Weer zo'n toevallige passant die niet uitgesproken raakt over een bedrijf dat ie alleen kent van een info-avond...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door tenormin »

dhc schreef:Als je opschiet kun je vandaag nog naar de Efteling....
Weer zo'n toevallige passant die niet uitgesproken raakt over een bedrijf dat ie alleen kent van een info-avond...
Begrijp alleen niet dat "die toevallige passant" dan al 4 maanden ingeschreven staat en dit zijn eerste antwoord is. Maar 't zal allemaal wel fantastisch geweest zijn natuurlijk, dat dan weer wel. Misschien horen we wanneer hij er wel aan begonnen is :lol: !

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Forever Living Products?

Ongelezen bericht door newmikey »

Robje82 schreef:Dhr H. van H.Bizz heeft mij goed ontvangen en ook open en eerlijk alles toegelicht.
Had meneer H. ook uitgelegd dat hij helemaal géén bedrijf heeft, gevestigd is op de bovenkamer van een doorsnee jaren-zeventig doorzonwoning (zie Google maps) en zich op een subdomein van FLP afficheert als "Zelfstandig distributeur" wat iedereen is die zich inlaat met MLM verkoopjes? Vast niet.

Had meneer H. u ook uitgelegd dat er géén sprake is van vakantiegeld, pensioenopbouw, waardeopbouw van een bedrijf, bedrijfswinst, ziektegeld, risicodekking, schadeverzekering etc? Vast niet.

Had meneer H. toevallig wel geroepen dat hij een grote meneer is die u wel even aan een goede baan kon helpen? Vast wel.

Had meneer H. geroepen dat u net zo goed bij ieder willekeurig ander slachtoffer van FLP kon aankloppen omdat hij niets heeft wat al die anderen missen? Vast niet.

Kortom: welkom in kneuzenland als u deze onzin allemaal gelooft op basis van de gladde praatjes van een meneer H. die wanhopig probeert zichzelf te redden door er anderen in te luizen.

Gesloten