LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] planb4you.eu

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Maypole »

bocaj36 schreef:Ik heb ervaring met MLM, ben er ooit ingestonken.
Toch doe je het nu nog een keer.

Maar vrees niet, zoals met elke ponzi is er best een aardige kans dat je er geld uit haalt. Exacte percentages durf ik niet te noemen, maar ik zou zelf zeggen dat zo'n 30% van de deelnemers er netto meer aan over houdt. Dat is nog niet zo veel als met een spelletje roulette, maar toch al stukken beter dan met een gewoon MLM bedrijf waar er zogenaamd producten verkocht worden. Nu maar hopen dat je niet bij de 70% gaat horen die meer en meer gaat inzetten vlak voor het bedrijf gaat klappen. Want dat gaat het.

Denk nou zelf eens na. Jij betaalt 40 euro en je krijgt er opeens 50 euro voor terug. Waar komt zo'n extreem rendement vandaan? Denk je werkelijk dat het bedrijf geld verdient omdat jij klikt op hun advertenties? Natuurlijk verdient het bedrijf daar niet aan, zoals ik eerder in dit topic al uitgelegd heb.
Nee, dat rendement komt direct, puur en alleen uit de inleg van nieuwe leden.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door Maypole »

MLMers lijken niets anders te hebben dat dat filmpje. Telkens weer komen ze met dat filmpje op de proppen en telkens weer is het kinderlijk eenvoudig om het filmpje te ontkrachten. Hoe obstinaat kan een groepje mensen als de MLMers zijn?

De kern van dat filmpje is volgens mij de stelling dat werken voor een baas ook een piramidespel is. Welnu, dat is op meerdere fronten fout. Je verwart een organisatiestructuur (echt bedrijf) met een compensatieplan (MLM bedrijf). Dat is net als het vergelijken van een automotor met een kookwekker. Ze kunnen allebei van aluminium gemaakt zijn, net zoals de organisatiestructuur en een compensatieplan beiden iets zijn waarbij geld gemoeid is. Daar houdt de vergelijking wel op.

Lees dit eens: http://mlmforum.nl/forums/topic/mlm-mis ... -pyramide/

En de verwijzing naar dat filmpje vind ik enigszins raar, want PlanB4You is geen piramidespel, maar een ponzischema. Dat is een wezenlijk verschil.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door encore »

en dat is het grappige: een ponzi-schema is een piramidespel, een piramidespel is geen ponzi-schema ( of niet noodzakelijkerwijs ) :wink:
Ook Ponzi wilde graag downlines om toekomstige uplines te kunnen uitbetalen zodat er meer donwlines zouden komen. En als hij het wat rustiger had gedaan en NIET de spotlights had opgezocht dan had hij volgens mij nog behoorlijk lang kunnen genieten van de centen.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door De Econometrist »

@rim@ schreef:Er is degelijk een webshop en daar kan je op de website alleen komen als je bent ingelogd.
Eens even kijken of ik dit goed begrijp:

-Er bestaat dus een webshop die alleen bereikbaar is voor mensen die verdienen aan het klikken op de advertenties van deze zelfde webshop?
-En zodoende kunnen dus de enige klanten van deze webshop de mensen zijn die verdienen aan het klikken op de advertenties van deze webshop?
-De enige inkomsten van deze webshop bestaan dus uit de uitgaven van de mensen die verdienen aan het klikken van de advertenties van deze webshop?
-De verdiensten die worden uitbetaald aan de mensen die klikken op de advertenties van deze webshop komen ten laste van de inkomsten van deze webshop?

De inkomsten van de mensen die verdienen aan het klikken op de advertenties van deze webshop komen uit een gedeelte van de uitgaven van de mensen die verdienen aan het klikken op de advertenties van deze webshop, dus de enige verdiensten van de mensen die klikken op de advertenties van deze webshop is een deel van wat ze zelf uitgeven. En daar moeten ze allemaal rijk van worden?

semson
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2014 23:02

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door semson »

PB4Y heeft de URL's toch niet zo goed beveiligd. Deze zijn namelijk ook toegankelijk wanneer je niet bent ingelogd.

Zo heb ik o.a. deze pagina gevonden : http://planb4you.eu/NLD/BannerPage.php
Zou dit het "webshop" gedeelte zijn?

Ook vind ik het erg raar dat ze niet op een SSL verbinding zitten (wat wel verplicht is!!) terwijl ze enorm veel persoonlijke (en daardoor gevoelige) informatie vragen aan mensen die zich aanmelden.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door stfwlk »

Let even hoe klungelig en onprofessioneel ze er allemaal uit zien. Alsof Axe, Dove, Gilette, Nivea, Pampers, ... geen professioneel opgemaakte banners zouden aanleveren als ze adverteren.

Duidelijk zelf aangemaakte prul. Mss toch maar eens wat mailtjes sturen naar deze merken, die lachen niet met misbruik van hun logo / identiteit.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door encore »

wow, ik kan niet eens geloven dat het de webshop is. Amateuristisch is al te veel gezegd, het is nog minder dan dat. Plaatjes met watermerk in het logo...jemig... :shock:

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door kuklos »

@MegaSponsor, doe ons dan een plezier en kom niet over een paar maanden hier janken dat het allemaal toch flessentrekkerij is zoals je hier hebt kunnen lezen.

gelukkige
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2014 00:14

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door gelukkige »

Leuk dat er mensen reageren die nog niet eens weten hoe het systeem werkelijk werkt.
Momenteel komen er 12 fabrieken voor artikelen die in eigen beheer worden gemaakt. Deze artikelen worden verkocht tegen 20 tot 25% lagere prijs dan in de winkel. Leuke is het zijn alledaagse artikelen die iedereen gebruikt. Dus wie is er nu dom? In de winkel 20 euro betalen voor scheermesjes of bij PlanB voor 15 euro? Das snel 5 euro verdiend en dan hebben we het nog maar over 1 verkoop.

Langzaam aan word PlanB een zeer krachtig concept, het is nu al mogelijk energie via PlanB te laten lopen of je telefoonabbonement, en dat is nog maar het begin. Het is dus een inkoopbedrijf en heeft niks met ponzie, piramide of wat dan ook te maken.

Ik ga weer even me geld cashen wat ik heb verdiend vorige maand. 800 euro's voor 2 minuten werk per dag. En dan beginnen we pas.

Droom en discusseer lekker verder mensen, verdiep je er eens in zal je zien hoe geweldig het is.

:) :)

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door newmikey »

gelukkige schreef: Langzaam aan word PlanB een zeer krachtig concept, het is nu al mogelijk energie via PlanB te laten lopen of je telefoonabbonement, en dat is nog maar het begin. Het is dus een inkoopbedrijf en heeft niks met ponzie, piramide of wat dan ook te maken.

Ik ga weer even me geld cashen wat ik heb verdiend vorige maand. 800 euro's voor 2 minuten werk per dag. En dan beginnen we pas.
En ja hoor, we hebben we er weer één! Welkom hier met je verhaal wat we al een duizendtal keren van je voorgangers hebben gehoord. Je voegt daar weer een geheel nieuwe en cratieve dimensie aan toe! Ik wens je dan ook véél plezier op dit mooie forum.

PS: we geloven niet in sprookjes...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door puma73 »

gelukkige schreef:Leuk dat er mensen reageren die nog niet eens weten hoe het systeem werkelijk werkt.

Droom en discusseer lekker verder mensen, verdiep je er eens in zal je zien hoe geweldig het is.
Ach een scam zoals dit gaat vanzelf ten onder. Jij zelf weet niet eens hoe dit systeem werkt, je lyrische en kakelende berichten duiden werkelijk op hersenspoeling. We zullen je nog wel spreken als deze luchtballon ontploft, in jou geval midden in je gezicht.

Ik hoef niet in te zien hoe geweldig dit is, ik heb de tijd van kettingbrieven en andere scams nog meegemaakt en gezien hoe mensen soms voor duizenden guldens het schip in gingen door deze geraffineerde oplichters.

Maar wat wil je als mensen zoals jij verblind worden door beloftes voor het grote geld. plan4you is niet anders. gewoon een grote oplichtersbende.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door encore »

Toch moet ik elke keer weer lachen. Hebben die mensen dan echt niet in de gaten dat er bij PB4 nog helemaal geen winkel oid is aangesloten en er ook nog helemaal niets verdiend kan worden?
En zo'n verhaaltje van 12 PB4 fabrieken... en dan onder kostprijs leveren. Wie werken er eigenlijk in zo'n fabriek? Thaise&Chinese kindertjes? Dan kan die prijs nog verder omlaag ....

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door trail46 »

encore schreef:Toch moet ik elke keer weer lachen. Hebben die mensen dan echt niet in de gaten dat er bij PB4 nog helemaal geen winkel oid is aangesloten en er ook nog helemaal niets verdiend kan worden?
En zo'n verhaaltje van 12 PB4 fabrieken... en dan onder kostprijs leveren. Wie werken er eigenlijk in zo'n fabriek? Thaise&Chinese kindertjes? Dan kan die prijs nog verder omlaag ....
De enorme naïviteit die deze gasten tentoon spreiden werkt ook bij mij op de lachspieren. Maar goed, zalig zijn de armen van geest.
gelukkige schreef....Ik ga weer even me geld cashen wat ik heb verdiend vorige maand. 800 euro's voor 2 minuten werk per dag. En dan beginnen we pas.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door trail46 »

gelukkige schreef:Jullie weten genoeg? Wist je maar genoeg dan zal je niet die onzin uitkramen die je nu doet. Klaag maar verder dan verdiep ik me nog even verder in het concept.
Is goed hoor, verdiep je maar verder in de volgende (aanstaande) concept/faal. Trouwens,na plan4you komt er wel weer een groot concept waarin u zich kunt verdiepen ( en geld storten). :arrow:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door puma73 »

gelukkige schreef: Ga eens een gesprek aan, of woon eens een bijeenkomst bij en kom dan met je conclusie, nee daar ben je niet mans genoeg voor. Lekker veilig achter je schermpje kritiek leveren pffffffffff
Geen enkele behoefte om naar zo'n bijeenkomst te gaan en daar een beetje als klapvee tussen al die gehersenspoelde figuren te gaan zitten. Hoe verder in de bijeenkomst hoe harder het geklap en gejuich van dat gehersenspoelde klapvee.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door kuklos »

gelukkige schreef:Jullie weten genoeg? Wist je maar genoeg dan zal je niet die onzin uitkramen die je nu doet. Klaag maar verder dan verdiep ik me nog even verder in het concept.

Ga eens een gesprek aan, of woon eens een bijeenkomst bij en kom dan met je conclusie, nee daar ben je niet mans genoeg voor. Lekker veilig achter je schermpje kritiek leveren pffffffffff
Ja ja, we weten het nu wel, jij bent de slimste niet. Het is heel aardig dat je dit nogmaals wil bewijzen, maar we wisten het al. We hebben allang een keer een bijeenkomst bijgewoond, een gesprek aangegaan en de zaken doorgerekend. Maar ja, ook toen viel het concept gigantisch door de mand.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door encore »

Toch raar dat ze allemaal precies hetzelfde praten. Dat taaltje dat ze leren bij die meetings/brainwash-sessies. En leuk om te zien dat denken dat het effect heeft op iedereen omdat het ook effect op hun had. Vergeten ze alleen dat wij te dom zijn om het te begrijpen :lol:

semson
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2014 23:02

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door semson »

http://www.plekkie.nl/planb4you-lagere- ... ng-brickx/

Zo te lezen wordt het al lastiger om de leden te gaan betalen.
Binnenkort zal het wel helemaal klappen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door newmikey »

De initiatiefnemer van deze specifieke scam is [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. De man is al een aantal malen failliet gegaan, staat onder beheer van een persoonlijke curator en probeerde desondanks via zoekertjes.net een lening van €50000 tegen 8% voor 2 jaar te krijgen om deze scam te financieren (hij krijgt natuurlijk bij de bank niets en doet dit zo om te vermijden dat hij het geld aan zijn schuldeisers moet afdragen).

Wie gaat er in godesnaam met zo iemand in zee, al was het maar voor een patatje mèt? Hoe een grote plaat beton moet je dan voor je kop hebben?

pardotje
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 jun 2009 22:18

Re: planb4you.eu

Ongelezen bericht door pardotje »

newmikey schreef:De initiatiefnemer van deze specifieke scam is [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. De man is al een aantal malen failliet gegaan, staat onder beheer van een persoonlijke curator en probeerde desondanks via zoekertjes.net een lening van €50000 tegen 8% voor 2 jaar te krijgen om deze scam te financieren (hij krijgt natuurlijk bij de bank niets en doet dit zo om te vermijden dat hij het geld aan zijn schuldeisers moet afdragen).

Wie gaat er in godesnaam met zo iemand in zee, al was het maar voor een patatje mèt? Hoe een grote plaat beton moet je dan voor je kop hebben?
Inderdaad deze man is volslagen onbetrouwbaar. Naast zijn persoonlijke failliesement is ook zijn autobedrijf, "restaurant" en zus failliet gegaan.

Bedankt voor de uitnodiging om naar een bijeenkomst te komen.
Echter is de opper guru hier niet blij mee. Hij organiseert besloten bijeenkomsten, want in een besloten vereniging mag je alles zeggen. Zo houd je de negatieve pers wel buiten!

Mijnheer zelf, is meester in de fabian tactics, houd het klapvee zoveel mogelijk bezig met onzinnige afleiding manouvres zodat men niet doorheeft waar het echt om gaat.
Ook een krugmannetje is hem niet vreemd. Deponeer een ferme uitspraak, in de groep mensen die je toch al als guru aanzien, loop vervolgens snel weg, als men erover in gesprek wil gaan.

Onze meester ondernemer, is ook bezig met een bank op te richten, dus die bank vergunning is onderweg :lol:

Maar ach, meneer heeft genoeg verdient met zijn investeringen, zodat hij zijn vrije avonden graag opgeeft om een presentatie te houden zodat hij ook andere mensen kan helpen.

Er zijn voldoende nieuwe ontwikellingen voor de leden om van te profiteren.
Zo is er zijn eigen fastfood keten,
(op de beamer worden enkele winkelpanden getoond welke momenteel verbouwd worden.. Aaaaahhh ooh, mooi)
Maar goed, hoe profiteer je hier van?? Ja dat is de vraag, je kunt namelijk investeerder worden.
(van de 25% van je inleg die je nooit meer terug krijgt.)
Wat krijg je dan?? Een certificaat?? Een werkelijkaandeel??
Tuurlijk, van een winkel die niet eens in eigendom is van de organisatie, want daar zit een franchise nemer in.

Goed, dan zijn er nog de klikblockjes, bricks en dat soort dingen die in waarde kunnen fluctueren.
Er wordt niet vermeld hoe die berekning tot stand komt.

Wellicht kan het programma nog een tijdje mee.
Als er nog wat linker, rechter broekzak gespeelt wordt.
En dan zijn er nog de advertentie inkomsten. Een banner plaatsen voor een week kost €500,- bij planb.

Of wordt het spelletje toch vroegtijdig verbroken?
Op de site staat geen disclaimer of legal information vermeld.
Dagelijks ontvangt de oprichter telefoontjes van de regulerende instanties, die zijn zaakje nauw onder de loep nemen.
Maar ach er wordt wel belasting betaald, want als je een nieuw blokje koopt is het wat duurder, 21% gaat keurig extra in de eigen zak euh... ik bedoel naar de belastingdienst 8)

Er wordt overigens niet gesproken over klanten, maar leden.
Maar ben je wel echt lid?? Is het een vereniging,stichting, coöperatie??

Ik kan iedereen aanbevelen om eens naar zo'n bijeenkomst te gaan.
Erg vermakelijk, zelfs het kleinste grapje dat ook maar afbreuk kan doen aan de status van de opperguru wordt van tafel geveegd door zijn volgelingen. Als een sekte aanbidden en volgen ze de leider. Die uiteraard het betse met hen voor heeft.


Zekendoen met meneer gaat niet, komt iemand met een idee bij hem, dan luisterd meneer niet eens.
Of veegt het van tafel:
"Er is maar 1 iemand die er aan verdient, en dat is hij" Nee, geen samenwerking met anderen. Het virtuele E-wallet geld, moet natuurlijk wel via zijn eigen borstzak, kontzak systeem lopen.
En trouwens, hij zit niet op deals te wachten, want hij kan toch alles beter als een ander.
Hij heeft al 12 fabrieken in bezit, meerdere investerings fondsen.

Gesloten