LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bitcoin powered by empower

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
bobcat
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 dec 2009 22:29

Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door bobcat »

Had al in een oud topic gereageerd, ook maar even een nieuw topic voor gemaakt.

Weer een typisch voorbeeld waarbij een populair item weer uitgemelkt wordt door hetzelfde groepje mlmers.

Waar het eerst videomailen (Talffusion) , daarna bloggen (Empower) was, is het nu de beurt aan de Bitcoin.

Wederom geen echt product.
Ik ben echt niet tegen mlm, daar waar er een product wordt vermarkt, maar deze rotzooi begint wel erg doorzichtig te worden.

Wat een troep en er klopt ook nog eens niets van het verhaal.

Leest u zelf.

http://behindmlm.com/companies/bitcoin- ... more-13823

Bob

Sancho09
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2013 17:19

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door Sancho09 »

tja - grote luchtbel....
geen onderliggende waarde of koppeling
check dit:
http://dealbook.nytimes.com/2013/12/05/ ... -law/?_r=0

en idd - de oude kliek is bezig T.N uit Heemstede verkoopt lucht met zijn blog..

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik hoorde pas iemand die een systeem had verzonnen om de bitcoin stabieler te maken door 'm te koppelen aan de euro...

Sancho09
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2013 17:19

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door Sancho09 »


16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door 16again »

Sancho09 schreef:tja - grote luchtbel....
geen onderliggende waarde of koppeling
Wat is de onderliggende waarde van een bankbiljet? De oud papier prijs?
Gouden standaard is lang geleden afgeschaft, hierdoor is ons geld ook niet gekoppeld.

Voordeel van de Bitcoin is, dat regeringen die niet zomaar kunnen bijdrukken.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door bokkel »

16again schreef:Voordeel van de Bitcoin is, dat regeringen die niet zomaar kunnen bijdrukken.
Enige nadeel is dat er maximaal 21 miljoen bitcoins kunnen zijn... en dat zal, in dit tempo, nog voor 2040 een feit zijn. Maar als er meer wordt ge"mined" dan kan het zomaar dat er over 5 jaar al zover is. En de waarde schommelt te hard. Dat is niet bepaald handig.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:
Voordeel van de Bitcoin is, dat regeringen die niet zomaar kunnen bijdrukken.
Je kunt je ook afvragen of dat een nadeel is. Het zorgt voor inflatie en daardoor voor een verlaging van schulden. Mensen met een aflossingsvrije hypotheek moeten blij zijn hiermee.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef: Wat is de onderliggende waarde van een bankbiljet? De oud papier prijs?
Gouden standaard is lang geleden afgeschaft, hierdoor is ons geld ook niet gekoppeld.
De onderliggende waarde is de waarde van de economie t.o.v. andere economieën.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:
16again schreef:
Voordeel van de Bitcoin is, dat regeringen die niet zomaar kunnen bijdrukken.
Je kunt je ook afvragen of dat een nadeel is. Het zorgt voor inflatie en daardoor voor een verlaging van schulden.
En die inflatie berooft mensen die wel geld hebben , van de waarde van hun centjes.

Sancho09
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2013 17:19

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door Sancho09 »

Bron:
http://www.good.is/posts/why-bitcoin-is-a-scam

Funny Money: Why Bitcoin Is a Scam

Bitcoin, Satoshi Nakomoto, Hackers, Internet Currency, Fail, Economy, Business

In 2009, Satoshi Nakomoto (possibly a real person, possibly a pseudonym for one or more hackers) invented Bitcoin, the first peer-to-peer currency. Bitcoin, which works along the same lines as the Bittorrent network you might use to download movies and music, isn’t the first online currency. Linden Dollars, the unit of exchange in Second Life, are widely traded and regulated by game's maker, Linden Lab. Nakomoto’s innovation was using math-heavy cryptography techniques to create a medium of exchange that doesn’t require a central authority or physical tangibility (like gold) to deter counterfeiters and regulate the money supply.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door bokkel »

Nou euh Sancho09.. wat wil je nou zeggen? dat je weet hoe je moet onderstrepen?

Dat verhaal van je is behoorlijke paniekzaaierij. Ik ben aktief op de Grid sinds 2005 en ik pas 1 persoon ontmoet die redelijk verdiende in L$. Redelijk, zo'n 1100 euri per maand. Moest ie wel 20 uur per dag inworld bezig zijn met zijn 6 bots. En of je dat nou "widely traded" mag noemen..denk het niet. Slechte voorbeelden, slechte quote...Je kunt vast beter.

haantjedevoorste
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:46

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door haantjedevoorste »

Wat is bitcoin nooit van gehoord

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik begrijp die hele hype over de bitcoin niet. Natuurlijk, het is een digitale algoritmische valuta die niet aan een overheid gekoppeld is. Wellicht een voordeel dat je dus geen last hebt aan de valutapolitiek van zo'n overheid.

Aan de andere kant zie ik de toegevoegde waarde niet. Je kan met gewone valuta ook digitaal betalen en je krijgt je salaris ook gewoon in euro's. Waarom hebben mensen dan behoefte aan deze bitcoin?

Daarbij is de koers nog veel te instabiel om hem als betaalmiddel te gebruiken. Het ene moment kan je met je bitcoins een TV kopen, een dag later een huis, weer een dag later een kop koffie. De 'munt' is gewoon veel te onbetrouwbaar om te gebruiken waarvoor hij bedoeld is.

Daar komt ook bij dat de computers van degenen die die dingen minen energie verbruiken. Naar mijn mening volledig verspilde energie.

Rest me te concluderen dat de enigen die in de bitcoin geinteresseerd zijn speculanten en IT-ers zijn. Ik zou er als gewoon burger niet mijn handen aan branden. En ik hoop van harte dan bedrijven niet zo dom zullen zijn om bitcoins te accepteren als betaalmiddel.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door encore »

mooi gesproken Bor. Maar helaas zien een paar mensen het weer als DE manier om rijk te worden. Dat er ook maar TOTAAL 21 miljoen bitcoins te minen zijn ( en we zitten geloof ik al over de 10 miljoen tegenwoordig ) wordt ook maar vergeten. Verder is er geen bankgarantie oid, dus is de straat waarde maar net wat de gek ervoor geeft. Waait vanzelf weer over

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door ruud_a »

encore schreef:mooi gesproken Bor. Maar helaas zien een paar mensen het weer als DE manier om rijk te worden. Dat er ook maar TOTAAL 21 miljoen bitcoins te minen zijn ( en we zitten geloof ik al over de 10 miljoen tegenwoordig ) wordt ook maar vergeten. Verder is er geen bankgarantie oid, dus is de straat waarde maar net wat de gek ervoor geeft. Waait vanzelf weer over
die paar mensen zijn al stinkend rijk geworden.
en voor de rest zijn er hooguit nog wat kruimels, om het aantrekkelijk te laten lijken.
het hele idee, om een computerprogramma te schrijven en te zeggen, dat dit geld produceert dat miljarden waard is, is bizar.
het maken van die munt op zich is al een vorm van inflatie.
er wordt namelijk voor miljarden extra "geld" in omloop gebracht.
wat nog het vreemdste is, is dat bedrijven die munt accepteren.
maar waarschijnlijk wordt dat afgeschreven op het reclamebudget.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door kuklos »

ruud_a schreef:wat nog het vreemdste is, is dat bedrijven die munt accepteren.
maar waarschijnlijk wordt dat afgeschreven op het reclamebudget.
Dat gaat lastig worden want welke waarde ken je aan die bitcoin toe? En volgens welke regel in het jaarrekeningenrecht mag je zoiets doen?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door ruud_a »

kuklos schreef:
ruud_a schreef:wat nog het vreemdste is, is dat bedrijven die munt accepteren.
maar waarschijnlijk wordt dat afgeschreven op het reclamebudget.
Dat gaat lastig worden want welke waarde ken je aan die bitcoin toe? En volgens welke regel in het jaarrekeningenrecht mag je zoiets doen?
de waarde van de goederen die je ervoor hebt geleverd misschien?

de bitcoin zelf zal waarschijnlijk als vreemde valuta op de balans staan.
en wordt afgeschreven naar nul wanneer de bitcoin waardeloos is geworden.
als je hem niet op mag voeren op de balans schrijf je hem gelijk af.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door encore »

ruud_a schreef:...die paar mensen zijn al stinkend rijk geworden...
Totaal niet. Zelfs de founder van de BitCoin ( blijkt een Amerikaan te zijn met Aziatische roots ) woont nog gewoon in een normale wijk, geen dure auto's/boten/vliegtuigen...en schijnt een kwart tot de helft van alle bitcoins in bezit te hebben... En ja, ik vind het ook allemaal kletspraat.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door ruud_a »

encore schreef:
ruud_a schreef:...die paar mensen zijn al stinkend rijk geworden...
Totaal niet. Zelfs de founder van de BitCoin ( blijkt een Amerikaan te zijn met Aziatische roots ) woont nog gewoon in een normale wijk, geen dure auto's/boten/vliegtuigen...en schijnt een kwart tot de helft van alle bitcoins in bezit te hebben... En ja, ik vind het ook allemaal kletspraat.
met de huidige marktwaarde is dat stinkend rijk.
en hoe zou hij aan al die bitcoins zijn gekomen, als hij in een normale wijk woont en geen boten heeft?
die bitcoins zijn dus waarschijnlijk voortgekomen uit het bitcoinprogramma.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Bitcoin powered by empower

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

@Encore
Het is speculatie en niets meer en minder. Mensen die bitcoins kopen (of minen) willen alleen maar cashen, er is niet de minste interesse in gebruik van de munt waarvoor deze eigenlijk bedoeld is: als betaalmiddel. Het doet me denken aan de tulpenmanie in de Gouden Eeuw, de aandelenhausse in de jaren '20, en de vastgoedbubbel. Mensen steken hun geld in zaken waar ze nauwelijks wat van af weten, omdat ze menen dat er een gouden kans ligt om snel rijk te worden. Maar hoe kan je dat nou menen als je het onderliggende product niet kent?

Dat bedrijven deze valuta accepteren is kwalijk: los van het feit dat ze zelf risico nemen (al zal dat zeer betrekkelijk zijn en wellicht inderdaad gezien worden als PR/marketing(kosten)), stimuleren ze op deze manier deze speculatiebubbel. Ik vind dat onverantwoordelijk.

Oplichters spelen er ook gretig op in: er zijn nu al programma's op de markt waarmee je zogezegd bitcoins zou kunnen minen. Dit soort software kopen is uiteraard eveneens het equivalent van je geld in het toilet gooien.

Met speculatie is overigens niets mis: in aandelen, valuta, obligaties, commodities etc. wordt druk gespeculeerd en dit collectieve gedrag van de markt levert een bijdrage aan de prijsvorming. Maar dit soort zaken wordt wel ergens voor gebruikt, en dan is het ook nuttig dat prijs- en koersvorming optreedt. De bitcoin is door zijn wispelturige koers voor zijn doel echter niet bruikbaar, het is windhandel. Bovendien is het kwalijk dat ondeskundige personen zich laten meeslepen door de hype en er hun geld in steken: zij zullen straks de hardste klappen krijgen.

Gesloten