LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM Telexfree

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
100jaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2014 10:57

MLM Telexfree

Ongelezen bericht door 100jaar »

Deze organisatie is nu bijna een jaar actief in NL, er zijn mensen die verbazingwekkende resultaten bereikt hebben. Verder werkt de organisatie samen met een gerenommeerde e-wallet (Global van ipay) en hebben ze een vergunning in USA.
Kent iemand deze organisatie?

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Maypole »

Even serieus, waar is het vorige topic gebleven? Waarom is het vorige topic over TelexFree verwijderd!?

Telexfree is een veroordeeld ponzischema. http://en.wikipedia.org/wiki/Telexfree

In het vorige topic had ik je dat ook al vertelt. Waarom probeer je nog een keer te doen alsof het bedrijf waar jij blijkbaar voor werkt een goed bedrijf is? Je weet best dat het oplichters zijn.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door dhc »

Topic is door de moderatie verwijderd, ts probeert het gewoon nog een keer..wordt ongetwijfeld ook weer weggehaald.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Maypole »

dhc schreef:Topic is door de moderatie verwijderd
Maar waarom? Het topic was een prima waarschuwing tegen de praktijken van Telexfree. Heeft die kerel het topic niet zelf weggehaald? Ik bedoel, het topic was nog maar een paar uur oud en kon misschien door de starter weggehaald worden? Hij kreeg namelijk nogal wat kritiek over zich heen. Kan me voorstelde dat hij, in zijn naïviteit, dacht dat een nieuw topic opeens wel zou werken om positieve berichten te verkrijgen. Past wel in het gedrag van een gemiddelde MLMer. Precies hetzelfde nog een keer doen maar dan een ander resultaat verwachten.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door dhc »

Was gewoon pure spam,weliswaar handig gecamoufleerd....en dat is dus gemeld.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Maypole »

dhc schreef:Was gewoon pure spam,weliswaar handig gecamoufleerd....en dat is dus gemeld.
Of het bedoelt was als reclame of niet is niet heel relevant, lijkt mij. Het feit dat er ook op deze manier gemeld kan worden dat het om een illegaal ponzischema (pleonasme, ik weet het) gaat, zorgt er wellicht voor dat er wat mensen behoed worden voor het verliezen van hun geld aan Telexfree.

Liever dit soort spam laten staan voor de waarschuwende werking.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door kuklos »

100jaar schreef:er zijn mensen die verbazingwekkende resultaten bereikt hebben.
Bewijs ontbreekt. Uiteraard.
100jaar schreef: Verder werkt de organisatie samen met een gerenommeerde e-wallet (Global van ipay) en hebben ze een vergunning in USA.
Bewijs ontbreekt. Uiteraard.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door bokkel »

gaat het hier ook om sneeuwbal-effecten?
Afbeelding
:lol:

haantjedevoorste
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:46

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door haantjedevoorste »

Met telexfree kan je toch producten promoten? Vraag me af wat je hiermee kan. Wat promoot je dan? Ik ben hiervoor benaderd op facebook. Ze kunnen me geen antwoord geven. Dus ga ik me er niet aan wagen. Het enige wat ik weet is dat je een family pack moet kopen van 350 euro en dat je er daarna een jaar aan vast zit. En als je andere mensen zo gek krijgt dat je dan commissie krijgt.

Maar ze willen het me niet laten zien hoe het werkt :?: Ik hou niet van dat geheimzinnige gedoe.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Maypole »

haantjedevoorste schreef:met telexfree kan je toch producten promoten? Vraag me af wat je hiermee kan. Wat promoot je dan?
Je promoot zogenaamd het Telexfree product. Dat is een voip telefoon en abonnement om te bellen.

Echter bestaat dat product niet echt, of althans, het hoeft nieteens verkocht te worden. Telexfree koopt de producten namelijk terug van jou en daarmee maak je winst.

Hier staat het wel aardig toegelicht hoe Telexfree werkt, of om precies te zijn, hoe het niet werkt:
http://mlmforum.nl/forums/topic/telexfr ... plichting/

Beetje lang verhaal en er wordt wel aardig diep ingegaan op het model van Telexfree.

Om het wat tastbaar te maken zal ik het vergelijken met een bakker die broodjes bakt.
Stel dat jij benaderd wordt door de bakker (Telexfree) die wilt dat jij broodjes voor hem gaat verkopen. Je krijgt elke dag een mandje met 10 broodjes die je koopt voor 1 euro (10 cent per broodje). Als je de broodjes verkoopt dan krijg je een deel van de winst. Tot dusver niets geks. Maar wat deze bakker doet, is jou ook geld geven voor elk broodje dat je NIET verkocht heb. De bakker geeft je 20 cent voor elk broodje dat je NIET verkocht heb. Oftewel, je maakt 1 euro winst als je NIETS doet. Wat doe je dus? Je vraagt of je nog veel meer broodjes mag verkopen. Want als je nog meer broodjes NIET verkoopt, dan krijg je nog meer geld van de bakker. Je verkoopt natuurlijk geen 1 broodje. Je gaat gewoon de hele dag op je gat zitten en aan het eind van de dag terug naar de bakker met de volle mand met broodjes, waar de bakker je ook nog voor betaald!

Zo werkt Telexfree ook. Elk product dat je niet verkocht heb kopen ze terug. Je verdient 20 euro voor elk product dat je NIET verkoopt.

Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen dat dit systeem uiteindelijk in elkaar klapt en dat veel mensen dan hun geld kwijt zijn.

Telexfree is ponzifraude

haantjedevoorste
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:46

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door haantjedevoorste »

Bedankt voor de uitleg Maypole mijn ingeven over telexfree is toch juist geweest. Dit is waar ik tegenaan loop:

1. de eerste inleg van €350,- is de eerste grote drempel
2. Je zit er een jaar aan vast.
3. Hoe werkt het systeem?
4. Je eigen team vormen voor commissie
5. Welk product promoot je
6. Geen bewijzen dat het echt werkt
7. Hoe kan een bedrijf als telexfree bestaan als ze iedere keer producten terug koopt?
8. Waarschijnlijk wordt het binnenkort verboden in Nederland.

Met andere woorden ik ga er niet aan beginnen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door kuklos »

haantjedevoorste schreef:7. Hoe kan een bedrijf als telexfree bestaan als ze iedere keer producten terug koopt?
Dat is dus het piramidespel. En hetzelfde gebeurt ook bij Ponzi schemes. De mensen die later instappen betalen voor de mensen die eerder zijn ingestapt en dat gaat net zo lang door totdat er niemand meer instapt.

En wat vaak ook gebeurt is dat het geld niet echt wordt uitbetaald maar de deelnemers een papiertje krijgen waarop staat hoeveel ze al verdiend hebben, maar het geld nog niet direct wordt uitbetaald.

Jazz12
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2014 02:27

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Jazz12 »

Telexfree is absoluut geen oplichterij!
Ik heb mijn geld al drie keer dubbel terug verdiend.
Het bedrijf gebruikt maakt geen dure reclame spotjes etc om bekend te worden maar via de hoeveelheid advertenties die de promotors maken.
Het product bestaat wel degelijk alleen het is in nl nog niet verkrijgbaar.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Maypole »

Telexfree is absoluut oplichting.

Blijkbaar vind jij het feit dat jij er geld mee verdient een argument dat het geen oplichting is. In dat geval weet jij blijkbaar niet wat ponzifraude is. Zoek dat eens op. Misschien gaat er een lichtje branden en stop je met Telexfree voordat het te laat is. Het hele idee van ponzifraude is dat het geld oplevert voor de mensen die mee doen. Die mensen worden dan heel blij en halen hun vrienden, familie enzovoorts er bij. Dan betalen ze opeens niet meer uit en is iedereen hun geld kwijt.

Zelf geef je trouwens al aan dat het niet klopt. Jij verdient er al geld mee terwijl het product in NL niet verkrijgbaar is.

Als je, nadat je weet wat ponzifraude is, nog steeds denkt dat Telexfree een goed bedrijf is, leg dan eens uit waarom een bedrijf haar eigen producten terug koopt voor meer dan dat jij er voor betaald hebt? Op welke manier zorgt dat voor een gezond bedrijf?

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door bokkel »

Jazz12 schreef:Telexfree is absoluut geen oplichterij!
Ik heb mijn geld al drie keer dubbel terug verdiend.
...
Het product bestaat wel degelijk alleen het is in nl nog niet verkrijgbaar.
\

Net zoals het broodje-aap. Bestaat echt, allen nog niet verkrijgbaar hier. En waar heb je dan eigenlijk je geld mee verzesvoudigd? Je hebt mensen iets verkocht maar dat krijgen ze niet? Daar is een leuke term voor bedacht...

BoDaMi
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:05

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door BoDaMi »

Maypole schreef:Telexfree is absoluut oplichting.
Absoluut niet waar!
Maypole schreef:In dat geval weet jij blijkbaar niet wat ponzifraude is.
Zoek het zelf eens op zou ik zeggen, of doe eens je huiswerk over wat TelexFree echt inhoud.
Hier kun je ponzi fraude leren: https://www.youtube.com/watch?v=5UVpLPtgdF4
Maypole schreef:Zelf geef je trouwens al aan dat het niet klopt. Jij verdient er al geld mee terwijl het product in NL niet verkrijgbaar is.
Het punt dat het product niet in NL verkrijgbaar is hoeft niet te betekenen dat het internationaal ook zo is. zoals in dit geval, kun je als promoter gewoon het product vanuit Nederland aan klanten in de U.K., US, etc verkopen. Dat is het zelfde als zegen dat de producten van Vizio niet echt zijn omdat ze in NL niet verkocht worden.

En voordat je weer zegt dat het een ponzi scheme is en dat het product niet bestaat moet je even je oren spitsen. Het product is zo echt als echt kan zijn, het is een voice over ip software pakket waarmee je naar mensen kunt bellen die ok over het product beschikken, dit is vergelijkbaar met Skype.
Maypole schreef:leg dan eens uit waarom een bedrijf haar eigen producten terug koopt voor meer dan dat jij er voor betaald hebt?
Als promoter koop je als het waren een jaar contract, zoals het AD central family pack. Met dit pakket kun je geld verdienen door 'elke dag' advertenties te plaatsen op een ge specificeerde website.dus niet eenmalig een pakket kopen en op je luie reed zitten verdien je niks mee, je moet echt 7 dagen per week advertenties plaatsen! en als je een dag mist krijg je die week niet betaald.

Het terug kopen is omdat je door die advertenties te plaatsen VOIP software pakketten krijgt om te verkopen voor de retail prijs van $44.90, als je ze niet verkoopt in die week, krijg je de mogelijkheid om ze voor $20 terug te verkopen aan het bedrijf.

Verder kun je met het MLM systeem geld verdienen door nieuwe personen aan te dragen ontvang je een bonus van $100 en daarna 40 cent per dag dat ze advertenties plaatsen.

Heel simpel, geen ponzi scheme en een goed inkomen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door dhc »

Kaartje naar de Efteling kopen? In Nederland is nog nooit iemand binnengelopen via MLM...en al komen
-tig wannabee mlm- profeten iets anders roepen,gelukkig trap iemand met een gezond stel hersens niet in de praatjes.
Niemand wordt rijk met de verkoop van luchtkastelen.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Maypole »

BoDaMi schreef: Absoluut niet waar!
Toch wel. In Brazilië zijn ze veroordeeld voor ponzifraude en wordt het de grootste financiële fraude in de Braziliaanse geschiedenis genoemd. Lees de Wikipedia pagina over Telexfree eens na.
Zoek het zelf eens op zou ik zeggen, of doe eens je huiswerk over wat TelexFree echt inhoud.
Hier kun je ponzi fraude leren: https://www.youtube.com/watch?v=5UVpLPtgdF4
De Braziliaanse rechters hebben Telexfree al voor Ponzifraude veroordeeld. Leuk dat je een filmpje gevonden hebt over Ponzifraude. Ik zal vragen of ze het logo van Telexfree (dat overigens gejat is van een badminton kampioenschap uit Frankrijk) aan dat filmpje toevoegen.
Het punt dat het product niet in NL verkrijgbaar is hoeft niet te betekenen dat het internationaal ook zo is. zoals in dit geval, kun je als promoter gewoon het product vanuit Nederland aan klanten in de U.K., US, etc verkopen. Dat is het zelfde als zegen dat de producten van Vizio niet echt zijn omdat ze in NL niet verkocht worden.
Ben ik op zich met je eens, maar wat moeten mensen in Nederland nou met het pakket als het product in NL niet verkrijgbaar is? Zoals je zou moeten weten -ik neem aan dat jij ook Telexfree promoot-, moet je verplicht ook een pakket afnemen op het moment dat jij andere mensen gaat werven. Zit je dus ook nog eens met een nutteloos VOIP pakket. Krijg je die trouwens wel daadwerkelijk geleverd of is dat pakket ook een van de TelexFabels?
En voordat je weer zegt dat het een ponzi scheme is en dat het product niet bestaat moet je even je oren spitsen. Het product is zo echt als echt kan zijn, het is een voice over ip software pakket waarmee je naar mensen kunt bellen die ok over het product beschikken, dit is vergelijkbaar met Skype.
Dit stukje heb ik zojuist al behandeld in de vorige alinea.
Als promoter koop je als het waren een jaar contract, zoals het AD central family pack. Met dit pakket kun je geld verdienen door 'elke dag' advertenties te plaatsen op een ge specificeerde website.dus niet eenmalig een pakket kopen en op je luie reed zitten verdien je niks mee, je moet echt 7 dagen per week advertenties plaatsen! en als je een dag mist krijg je die week niet betaald.
Helaas heb jij dan niet goed opgelet. Telexfree kan dat namelijk ook al voor jou doen. [Persoonsgegevens en dode link verwijderd door de Moderator] Ik citeer: "Deze handelingen kunt u eventueel uitbesteden aan onze Advertentie Service tegen een kleine vergoeding".
Wat nou niet op je luie reet zitten? Zij vertelt mij hier dat ik niks hoef te doen zolang ik maar betaal!

En dan nog. Jij moet geld betalen om voor hun advertenties neer te zetten? We leven in 2014, er zijn computers! Computers die voor jou allerlei taken uit kunnen voeren, bijvoorbeeld het knip en plak werk om een al dan niet fictieve advertentie te plaatsen! Denk eens na, zou er echt een bedrijf zijn dat daadwerkelijk tussenkomst van mensen nodig heeft om advertenties op internet te plaatsen!? Nee, natuurlijk niet! 1 internet marketeer kan in zijn eentje miljoenen advertenties laten verschijnen op het hele internet!
Het terug kopen is omdat je door die advertenties te plaatsen VOIP software pakketten krijgt om te verkopen voor de retail prijs van $44.90, als je ze niet verkoopt in die week, krijg je de mogelijkheid om ze voor $20 terug te verkopen aan het bedrijf.
Zie mijn verhaal over de bakker eerder in dit topic. Als je werkelijk gelooft dat er een bedrijf is dat haar eigen producten terug koopt tegen een hoger bedrag dan dat ze kosten (ik begrijp zelfs dat je ze 'krijgt' en niet hoeft te betalen!? Dus TelexFee geeft 20 euro per niet verkocht pakket gewoon weg??) dan spoor je niet. Sorry dat ik het zo moet melden, maar ik heb er geen andere woorden voor.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jul 2014 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en een dode link verwijderd

BoDaMi
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:05

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door BoDaMi »

Gelijk heb je, ik ben het er helemaal mee eens, misschien spoor ik niet maar voorlopig lag ik me rot met de commissies die ik opstrijk.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Telexfree

Ongelezen bericht door Maypole »

BoDaMi schreef:Gelijk heb je, ik ben het er helemaal mee eens, misschien spoor ik niet maar voorlopig lag ik me rot met de commissies die ik opstrijk.
Wel, je bent nu in elk geval eerlijk.

Veel mensen verdienden ook aan de niet bestaande beleggingsproducten van Berie Madoff. Echter zijn er veel meer mensen die er geld aan verloren hebben. Ik hoop dat je begrijpt dat het bij TelexFree uiteindelijk hetzelfde verhaal zal zijn.

Ook hoop ik voor je familie en vrienden dat je hen er niet ook ingeluisd hebt. Anders lach jij je nu rot om het geld dat je familie en vrienden verliezen zodat jij betaald krijgt.

Gesloten