LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] piramidespel Crowdfunding International

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door stfwlk »

Een nieuw Nederlands piramidespel probeert op dit moment nieuwe zieltjes te werven.

Het gaat om een piramidespel dat doet alsof het een crowdfundplatform is. Je wordt gerecruteerd en moet 200 EUR storten op het "project" van degene die jou rekruteert. Dan start je zelf een project (maakt verder niet veel uit; je zegt dat je spaart voor een huis, een pensioen, ... ) en je start zelf met rekruteren. Je moet mensen dan wijsmaken dat ze hun droom kunnen realiseren door in het piramidespel te stappen. Die droom wordt dan hun "crowdfund"project.

De eerste twee mensen onder jou geven telkens 200 EUR voor jouw project en daarvan stort jij 160 EUR door naar de mensen boven jou in de piramide. Het is de bedoeling om mensen in de piramide onder je te blijven rekruteren, jij krijgt telkens een deel van het nieuwe geld dat weer omhoog wordt geschopt en stort daarvan telkens weer een deel door naar de mensen boven jou.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 dec 2015 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door Brahms »

En jij staat helemaal boven aan :shock:

Maar de spelregels goed uitgelegd, alleen heb zo even geen E 200,00 bij de hand.....

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door Quark »

En er zullen weer hordes mensen instinken. :(

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door kuklos »

Is dit niet illegaal? Want er wordt geen product of dienst verkocht, en piramidespelen zijn illegaal, mlm systemen niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 dec 2015 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast taalgebruik verwijderd

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door stfwlk »

Ja, dit is wellicht illegaal. Maar er wordt gemikt op een grijs gebied. Volgens het Nederlandse bedrijf gaat het om donaties en het ontvangen van donaties want "crowdfunding". Iedereen die bekend is met echte crowdfundplatformen beseft echter dat dit helemaal niks met crowdfunding te maken heeft.

Kan nooit kwaad om er voor te waarschuwen, vaak maakt een piramidespel een hele hoop slachtoffers voor het wordt opgerold.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

stfwlk schreef:Ja, dit is wellicht illegaal. Maar er wordt gemikt op een grijs gebied. Volgens het Nederlandse bedrijf gaat het om donaties en het ontvangen van donaties want "crowdfunding". Iedereen die bekend is met echte crowdfundplatformen beseft echter dat dit helemaal niks met crowdfunding te maken heeft.

Kan nooit kwaad om er voor te waarschuwen, vaak maakt een piramidespel een hele hoop slachtoffers voor het wordt opgerold.
Maar nu heb je slapende honden wakker geschut.

Vooral om een link te plaatsen is niet goed, ook bij geen waarschuwing.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door stfwlk »

De promotors die dit soort piramidespelen gebruiken om er zelf beter van te worden, schrijven het halve internet vol met misleidende informatie op allerlei sites waar geen discussie kan plaatsvinden. Als een nietsvermoedend slachtoffer dan toch z'n huiswerk wil maken via Google, dan helpt het als ook dit soort discussies tussen de resultaten te vinden zijn.

Spijtig genoeg is de naam crowdfundinginternational zo algemeen dat een zoekopdracht weinig relevante resultaten oplevert, tenzij met het hele internetadres er bij.
Laatst gewijzigd door stfwlk op 27 dec 2015 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door newmikey »

Het lijkt gewoon op een ordinaire ponzi zij het zonder de belofte dat er belegd wordt. Gewoon strafbaar dus en zal snel verdwijnen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Piramidespel?
Dat is toch van die bijeenkomsten waar je onder aan de rij gaat instappen.
Je moet jezelf boven aan de rij zetten, dan incasseer je direct. Dat hebben de oprichters ook gedaan.

Ongelooflijk, begin jaren 90 was het, dat dit nu nog om de zoveel tijd opduikt.

Ongelooflijk dat er nog altijd mensen instinken. :oops:
Ach, beetje zelfreflectie misschien. Ook ik heb dit jaar een Staatslot gekocht. De kans dat ik daar wat mee win ligt zeer waarschijnlijk een stuk lager. :lol:

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door brokkel »

Harm.calc schreef:Ongelooflijk, begin jaren 90 was het, dat dit nu nog om de zoveel tijd opduikt.
Haal daar nog maar eens minstens 10 jaar vanaf. In de jaren 80 had je de "kettingbrieven". Dan kocht je van een persoon een brief voor 100 gulden waarvan je 50 aan de persoon gaf en 50 opstuurde naar de persoon die bovenaan stond in de adressenlijst. Vervolgens haalde je die naam eraf en plaatste je jouw eigen naam en adres onderaan. Dan zou je na een tijdje 6400 gulden krijgen (wat natuurlijk nooit gebeurde).
Een familielid van mij was zo snugger om er toen 1 te kopen. Dit is trouwens exact hetzelfde concept. Alleen dan digitaal en net zo strafbaar en fout.
newmikey schreef:Het lijkt gewoon op een ordinaire ponzi
Het is geen ponzi, dan zou de inleg van nieuwe deelnemers gebruikt worden om een spectaculair rendement uit te betalen aan eerdere deelnemers om daarmee nog meer nieuwe deelnemers te lokken.
Dit is een origineel piramide-spel

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door Harm.calc »

@brokkel

Kettingbrief, jaahhh. Dat is ook zo. Fantastisch. 8)
Jaren tachtig? Was ik net uit de luiers. Snapte toen al niet dat mensen daar aan meededen. M'n hele leven dingen voorbij zien komen waar ik niet zo veel van begreep. Misschien achteraf helemaal zo gek nog niet.

Uiteindelijk wordt het stil rond dit soort onderwerpen, worden dit soort onderwerpen gemeden. Voor mij een teken dat veel mensen daar geld aan hebben verloren. :roll:

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door stfwlk »

Mensen die hier ingetrapt zijn, hebben ontdekt dat tientallen accounts bovenin de piramide (excuseer, "starway") vals zijn. Volgens de crowdfundinginternational zijn die accounts "gereserveerd" voor topwervers die er later eventueel nog zouden bijkomen.

Het allergrootste deel van het geld in een piramide stroomt naar die topposities, ik kan wel enkele andere reden bedenken waarom een groot deel van die topposities valse accounts blijken te zijn.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door Brahms »

stfwlk schreef:Mensen die hier ingetrapt zijn, hebben ontdekt dat tientallen accounts bovenin de piramide (excuseer, "starway") vals zijn. Volgens de crowdfundinginternational zijn die accounts "gereserveerd" voor topwervers die er later eventueel nog zouden bijkomen.
Het allergrootste deel van het geld in een piramide stroomt naar die topposities, ik kan wel enkele andere reden bedenken waarom een groot deel van die topposities valse accounts blijken te zijn.
Lees even mijn bericht boven aan in dit topic.
Het probleem houdt je wel bezig, wij waren het allemaal al lang weer vergeten.
Er soms ook ingetrapt....?

Immers waarom je wekenlang druk maken over iets waar je part nog deel hebt, vreemd !

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door newmikey »

stfwlk schreef:Mensen die hier ingetrapt zijn, hebben ontdekt dat tientallen accounts bovenin de piramide (excuseer, "starway") vals zijn. Volgens de crowdfundinginternational zijn die accounts "gereserveerd" voor topwervers die er later eventueel nog zouden bijkomen.

Het allergrootste deel van het geld in een piramide stroomt naar die topposities, ik kan wel enkele andere reden bedenken waarom een groot deel van die topposities valse accounts blijken te zijn.
Kan je wat linkjes geven? Je kon er natuurlijk op wachten want deze setup schreeuwde er gewoon om.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door stfwlk »

Brahms schreef: Lees even mijn bericht boven aan in dit topic.
Het probleem houdt je wel bezig, wij waren het allemaal al lang weer vergeten.
Er soms ook ingetrapt....?
Immers waarom je wekenlang druk maken over iets waar je part nog deel hebt, vreemd !
Het gaat je misschien verbazen, maar soms posten mensen over een onderwerp dat jou niet interesseert of bezighoudt. Niemand verplicht jou om alles dat op dit forum wordt gepost te lezen. Verder verwijs ik naar mijn bericht van 28 dec.

Ivm links, de organisatie is wel zo slim om zelf geen openbare ruimte te creëren waar discussie voor de buitenwereld zichtbaar is, discussie gebeurt vooral via gesloten Facebookgroepen. Wellicht les getrokken uit de (relatief) open communicatie van de vorige MLMoplichters van eigen bodem, PlanB4you.

sabechan
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 aug 2006 21:42

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door sabechan »

Onderstaande bericht heb ik van een kennis ontvangen en er is een bijeenkomst geweest bij mij thuis met een paar mensen van Crownfunding en werd verteld dat het bedrijf legaal is en staat ingeschreven bij Kvk,AFM en heeft BTW nummer en door donatie kan je heel veel geld verdienen. Ik was wel enthousiast maar later had ik geen goed gevoel, dus niet ingestapt.
Maar nu de nieuwe mogelijkheid. Het is een Nederlands
Crowdfunding bedrijf. Op hun site staan foto's van de
medewerkers, ze hebben een btw nummer, dus staan bij
de belasting ingeschreven enz. 100% betrouwbaar dus.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 apr 2016 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link naar commerciele site

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door stfwlk »

Wat een drogredenering.

PlanB4you bleek 100% onbetrouwbaar, 20.000 mensen zijn hun geld kwijt en dat was een
- Belgisch / Nederlands bedrijf
- met een btw-nummer
- ingeschreven bij de belasting
- bedrijf waarvan bekend was wie er achter zat

Geen enkel van bovenstaande feiten is een verzekering tegen fraude / oplichting.

Het is ook een leugen dat het bedrijf ingeschreven is bij de AFM, dat is namelijk niet het geval. AFM heeft enkel gemeld dat Crowdfunding International niet onder haar toezicht valt want er wordt geen geld belegd, gespaard of geleend.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door stfwlk »

Ondertussen is er een artikel verschenen op toonaangevend scambuster blog behindmlm: http://behindmlm.com/mlm-reviews/crowdf ... h-gifting/

Ook handig dat het piramidespel met een teller bijhoudt hoeveel projecten er werden opgestart. Daardoor kunnen we afleiden dat er al voor meer dan 2,2 miljoen EUR schade is aangericht en elke week komt daar meer dan 100.000 EUR bij.

guardianangel
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2017 10:58

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door guardianangel »

Ik ben hier in getrapt weet iemand of er een manier is m je geld terug te krijgen? Meer erin geluisd maar ga die persoon opsporen..
Ik kan ook niet meer inloggen een kopie van een legitimatie is niet meer bruikbaar nu snap ik waarom.

Mucha

Re: piramidespel Crowdfunding International

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten