LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nu kom je ze op Linkedin tegen

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door kuklos »

Op dit forum is het al een tijdje behoorlijk rustig aangaande mlm (gepitch). Maar het lijkt wel of ze langzaamaan onder hun steen vandaan kruipen en op Linkedin nu overal lopen te pitchen. Elke keer weer hetzelfde, nieuwe manier van werken, internationaal bedrijf, blablabla. Vooral in groepen voor werkzoekenden.
Zou dat nou echt iets opleveren, behalve wanhopige mensen? Of zouden het vooral zij die nieuw zijn in de mlm daar hun heil zoeken?

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door witte angora »

Linkedln is ook niet primair bedoeld om mensen aan een baan te helpen. Linkedln is net als ieder ander product in eerste plaats bedoeld om de eigenaar/initiatiefnemer een inkomen (en liefst een hele hoop meer dan dat) te verschaffen, in dit geval vanuit reclameinkomsten.

Als mensen er baat bij zouden hebben is dat een mooi neveneffect, maar meer als dat is ook niet.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door kuklos »

Een correctie op bovenstaande posters, Linkedin heeft wel degelijk mensen aan een baan geholpen en is opgezet om mensen een zakelijk netwerk te bieden. Dat ze een hoop gegevens verzamelen en reclame aanbieden klopt, maar anders kan het niet gratis aangeboden worden.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk dat sommige eerdere posts geen idee hebben van de waarde van LinkedIn. Het is geen vacaturebank, maar een netwerktool. Als je weet hoe je ermee om moet gaan kan LinkedIn van zeer grote meerwaarde zijn.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door brokkel »

Op linked-in en soortgelijke netwerk-sites (zoals XING) zijn ze al heel lang aanwezig. Dat het nu misschien iets meer opvalt is dat zeker bij LinkedIn nu met de Blog's er vaker dit soort ge-pitch op de voorgrond komt. Vroeger ging dit alleen via bepaalde interessegroepen. De blog-optie is zeker een goed instrument. Alleen wordt het ook gebruikt voor de verkeerde dingen. Dat het hier rustig is komt omdat de grootste groep nieuwe slachtoffers niet meer hier komen maar op andere platforms. Zoals YouTube of Instagram.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik ben vrij actief op LinkedIn en ben dit nog nooit tegengekomen. Misschien iets selectiever zijn in welke invites je accepteert.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef:Ik ben vrij actief op LinkedIn en ben dit nog nooit tegengekomen. Misschien iets selectiever zijn in welke invites je accepteert.
Inderdaad. Het hebben van veel connecties is geen doel op zich - of zou dat niet moeten zijn.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door newmikey »

GJvdZ schreef:Ik ben vrij actief op LinkedIn en ben dit nog nooit tegengekomen. Misschien iets selectiever zijn in welke invites je accepteert.
+1 Ik check ook altijd een profiel van iemand die mij een invite stuurt. Bij twijfel: afwijzen en klikken op de link "Ik ken XXX niet". Je moet LinkedIn ook niet als een soort Facebook willen gebruiken, het is een zakelijk netwerk en daar horen zakelijke connecties bij die voor beide partijen aantrekkelijk zijn.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door kuklos »

GJvdZ schreef:Ik ben vrij actief op LinkedIn en ben dit nog nooit tegengekomen. Misschien iets selectiever zijn in welke invites je accepteert.
-1

Ik heb het duidelijk niet over uitgenodigd worden door zo'n figuur, maar over de "vacatures" die ze in groepen posten.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd.

Zoals hier algemeen bekend heb ik dus een fictief-account op Linkedin. Daar heb ik specifieke redenen voor. De gegevens kloppen geen van allen. Maar nu.

Vanochtend kreeg ik dus een 'uitnodiging' van iemand die ik ken - iemand die vorig jaar een paar maanden een collega-vrijwilliger was. Iemand die ik niet mag. Een Nederlander die in Indonesië is gaan wonen, maar die beslist niks van mij weet, en al zeker niet van dat nepaccount,

Op 'zijn' (jawel tussen aanhalingstekens) staat dus keurig vermeld dat hij in Indonesië woont enzovoorts. Maar tevens dat hij vanaf 2006 Nationaal Accountmanager is bij ICT Authority. En dan weet je: er klopt iets niet. Want die man werkt al in geen eeuwigheid meer. Plus dat hij om de zoveel tijd een paar maanden naar Nederland gaat vanwege bepaalde rechten, dus aan werken komt hij dan niet toe. En 'ICT Authority'?

Ga je eens snuffelen op ICT Authority kom je uit op:

Een 'overheidsinstelling' in Kenia.

https://www.google.nl/search?q=ICT+Auth ... SWOt3JvtAK

Trek je conclusies...

Toolboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:10

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door Toolboy »

kuklos schreef:Een correctie op bovenstaande posters, Linkedin heeft wel degelijk mensen aan een baan geholpen en is opgezet om mensen een zakelijk netwerk te bieden. Dat ze een hoop gegevens verzamelen en reclame aanbieden klopt, maar anders kan het niet gratis aangeboden worden.
Kortom Netwerk + Marketing :lol: in de Piramide van LinkedIn verdient de de TOP het meeste.
In netwerkmarketing kunnen mensen lager in de organisatie meer verdienen dan iemand erboven

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door newmikey »

Toolboy schreef:Kortom Netwerk + Marketing :lol: in de Piramide van LinkedIn verdient de de TOP het meeste.
In netwerkmarketing kunnen mensen lager in de organisatie meer verdienen dan iemand erboven
Die onzinkreet is al zó oud en zó vaak weerlegd dat het niet leuk meer is. Ik ga hem ook niet nòg een keertje uitleggen.
Laatst gewijzigd door newmikey op 15 jan 2017 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door kuklos »

Toolboy schreef:
kuklos schreef:Een correctie op bovenstaande posters, Linkedin heeft wel degelijk mensen aan een baan geholpen en is opgezet om mensen een zakelijk netwerk te bieden. Dat ze een hoop gegevens verzamelen en reclame aanbieden klopt, maar anders kan het niet gratis aangeboden worden.
Kortom Netwerk + Marketing :lol: in de Piramide van LinkedIn verdient de de TOP het meeste.
In netwerkmarketing kunnen mensen lager in de organisatie meer verdienen dan iemand erboven
Heb je nog iets te melden ober het topic zelf? Of blijft het bij achterhaalde, herkauwde, weerlegde onzin?

Toolboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2012 17:10

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik heb het over LinkedIn lieve mensen!
LinkedIn = Netwerk + Marketing en dit is een piramide waar de personen bovenin het meeste verdienen :lol:

Voor-/ nadelen van MLM/ Netwerkmarketing weten jullie alles al van als ik het goed begrijp :roll:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door kweenie »

Een netwerk als LinkedIn heeft niets te maken met een piramide. Laat staan dat de top (die in zo'n netwerk niet bestaat) het meest zou verdienen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nu kom je ze op Linkedin tegen

Ongelezen bericht door newmikey »

Toolboy schreef:Ik heb het over LinkedIn lieve mensen!
LinkedIn = Netwerk + Marketing en dit is een piramide waar de personen bovenin het meeste verdienen :lol:
LinkedIn verkoop noch produkten, noch diensten aan consumenten. Het een professioneel netwerk waar mensen met een bepaalde vakachtergrond informatie en/of vacatures met elkaar kunnen delen en waar bedrijven zich presenteren en hopen zo onder de aandacht van potentiele werknemers, zakenpartners of afnemers te komen.

Net als elk ander internet medium heeft ook LinkedIn wel eens last van spam maar met netwerkmarketing heeft het niets maar dan ook helemaal niets te maken. Met een piramide nog veel minder - het is een traditioneel opgezet bedrijf wat eind december is overgenomen door Microsoft (ook al net zo'n traditioneel bedrijf trouwens). Dat de baas van Microsoft meer verdient dan de koffiejuffrouw (om maar eens een extreem voorbeeld te noemen) heeft ook al niets met piramides te maken, dat is gewoon een gezonde bdrijfsstruktuur.

Gesloten