LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onecoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Wiecksewitte
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:44

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Wiecksewitte »

Knap dat jullie al precies weten hoe het zit...
Als ik degene ben die is opgelicht zal ik daar rustig voor uitkomen, maar op dit moment vind ik het nog steeds een 'gokje' waard.
Daarbij komt ook dat er langzaamaan ook ondernemers aankomen die onecoin gaan accepteren.
http://www.freshcatering.nl
Nu gaan jullie zeker ook zeggen dat dit niet pluis is natuurlijk.
Als je een hond wilt slaan vind je altijd wel een stok...
Alles wat op internet word geschreven klakkeloos voor waar aannemem is nogal kortzichtig, in dat geval zouden Big Foot en het monster van Loch Ness ook moeten bestaan.
Ik maak nergens reclame voor maar stelde gewoon een doodnormale vraag.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door hvff »

Ik maak nergens reclame voor maar stelde gewoon een doodnormale vraag.
Die kun je beter op een ander forum plaatsen hier word je alleen maar........

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Wiecksewitte schreef:Daarbij komt ook dat er langzaamaan ook ondernemers aankomen die onecoin gaan accepteren.
Je hebt er één gevonden die dit accepteert en die deed dat al op 20 augustus. Waar blijft de rest? Zelfs bij de bitcoin accepteert de meerderheid het niet.
Wiecksewitte schreef:Nu gaan jullie zeker ook zeggen dat dit niet pluis is natuurlijk.
Wel frappant dat dit een onderneming is die de taalregels niet kent en wiens klantenbestand onder het bericht nog vragen stelt of de bitcoin wordt geaccepteerd. :roll:
Wiecksewitte schreef:Als je een hond wilt slaan vind je altijd wel een stok...
Alles wat op internet word geschreven klakkeloos voor waar aannemem is nogal kortzichtig, in dat geval zouden Big Foot en het monster van Loch Ness ook moeten bestaan.
Zucht. Als je nu echt wil laten zien dat jij niets begrepen hebt van het hele concept van zaken onderbouwen, betrouwbare bronnen zoeken, etc. dan is je dat goed gelukt.
Tot nu toe ben jij niet in staat geweest de kritiek te weerleggen die hier gegeven is. Vreemd toch als dit zo'n betrouwbaar concept is.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Maypole »

Wiecksewitte schreef: Ik maak nergens reclame voor maar stelde gewoon een doodnormale vraag.
Zeker, en jouw vraag was wat wij van OneCoin vinden. Daarop wordt unaniem gereageerd dat dit niets anders is dan een scam. Dat zeggen niet alleen wij, maar ook het complete internet. Alleen mensen die betrokken zijn bij OneCoin (en dus achter jouw geld aan zitten!) die vinden anders. Wij, die gratis en onafhankelijk jou van een stukje advies voorzien, geven jou links en onderbouwing waarom dit oplichting is en waarom er geen cryptocurrency genaamd OneCoin bestaat.

Toch blijf je in de verdediging schieten en kom je op zijn best met een linkje naar een site van een (mede?)slachtoffer aan kakken.

Erg gevaarlijk, zulke stupiditeit. Neem eens de moeite om je wat beter in te lezen in plaats van je zo makkelijk te laten hersenspoelen als je en paar euro's voorgespiegeld wordt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door berndv »

Wiecksewitte schreef:Ik maak nergens reclame voor maar stelde gewoon een doodnormale vraag.
klopt, en een beetje jammer dat je nu al een paar dagen door loopt te hameren op het feit dat ik dat gezegd heb, zal dat ook niet ontkennen want dat heb ik ook gezegd.

beetje jammer dat je alleen op dat ene deel in gaat, en vervolgens compleet voorbij gaat aan de overige 2,5 pagina aan reacties op je vraag.
Wiecksewitte schreef:Als je een hond wilt slaan vind je altijd wel een stok...
Dat klopt, en als je makkelijk snel geld wilt verdienen, vind je ook altijd wel mensen die hier met open ogen in zullen trappen.

Reviews op internet zul je altijd vinden in zowel positief als negatief. Als ik iets wil kopen, ben ik vaak alleen echt geinteresseerd in de negatieve, en niet in de positieve. Overal kan iets mis mee zijn, maar ik wil graag weten wat er gebeurt als dit bij mij het geval is, hoe gaat een bedrijf iets oplossen als het niet helemaal goed is.

Mensen die positief zijn over onecoin kun je inderdaad wel vinden. Dat zijn de roze-bril-mensen die bakken met geld hebben geinvesteerd en door hun roze-bril bergen met goed zien. Als je door een roze-bril een berg met geld ziet, wordt het tijd om de bril af te zetten en kritisch te kijken naar je inverstering

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kweenie »

Mooi dat je een bedrijf hebt gevonden dat onecoins accepteert. Als tweede bedrijf in Europa... Ik wil niet al te cynisch zijn, maar ze geven zelf aan dat onecoin een van hun klanten is en dan zijn ze natuurlijk gebaat bij meer onecoin-leden. De betaling in onecoin (en daarmee het niet betalen met Euro) zal dan waarschijnlijk ingecalculeerd zijn in hun marketingbudget.

Zelf zie ik er weinig in. Niet alleen gezien de op zijn minst dubieuze constructie, maar ook omdat de bedrijven die de al bestaande cryptocurrency accepteren totaal geen voor mij interessante producten of diensten aanbieden. Dat zal bij onecoin dus zeker niet beter worden. Dan wordt het dus alleen maar speculeren op een hogere waarde en er zijn betere zaken om mee te speculeren.

Ik ben trouwens ook benieuwd welke koers dat bedrijf rekent voor de onecoins.

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Maypole »

Suggestie, laten we deze discussie over OneCoin niet verzanden in een algemene discussie over cryptocurrency. Dan wordt het voor wiecksewitte en andere slachtoffers alleen maar moeilijker om te snappen hoe en waarom ze opgelicht zijn.

Misschien een nieuw topic over cryptocurrency in het algemeen openen, zodat iedereen daar zijn mening kan geven over de voor en nadelen van cryptocurrency?

Wiecksewitte
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:44

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Wiecksewitte »

Wat een moralistisch gezever zeg...
Als dit illegaal was geweest was het al lang verboden geweest.
Alsof bankiers zich netjes aan de regels houden...dit komt natuurlijk omdat we het van hen al een eeuw lang accepteren...
Wie betalen de bonussen die zei opstrijken? Juist ja u...en ik ook.
Afijn de tijd zal het leren.

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door berndv »

Wiecksewitte schreef:Wat een moralistisch gezever zeg...
mensen geven hun mening, zoals je zelf vraagt in de opening. Niks moralistisch, realistisch, heel wat anders. Mensen proberen je te waarschuwen, maar dat is blijkbaar niet wat je wilde horen, dus ga je op deze tour verder.
Wiecksewitte schreef:Afijn de tijd zal het leren.
zoals ik al aangaf in datzelfde bericht waar ik het had over reclame maken. Een blok gewapend beton ....

En je verhaal over banken volg ik niet helemaal. Dus als de besturende personen met een bonus naar huis gaan is het een garantie dat je er hoog rendement uit haalt?

Laat je in de toekomst wel even weten hoe dom wij zijn geweest als je lekker lui in je jacht ligt te zonnen in de baai van Saint Tropez, genietend van de verdiende euro's en wij hier nog gewoon als loonslaven werken?
Laatst gewijzigd door berndv op 10 okt 2016 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door moederslink »

Wiecksewitte schreef:Wat een moralistisch gezever zeg...
Als dit illegaal was geweest was het al lang verboden geweest.
Alsof bankiers zich netjes aan de regels houden...dit komt natuurlijk omdat we het van hen al een eeuw lang accepteren...
Wie betalen de bonussen die zei opstrijken? Juist ja u...en ik ook.
Afijn de tijd zal het leren.
Inderdaad....ik zou zeggen, ga gewoon lekker je eigen gang en we zien het wel.
Desalniettemin is een kritisch tegengeluid te verwachten. :idea:
( maar ik betaal wel " gewoon " met pinpas of cash..... :D )

Wiecksewitte
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:44

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Wiecksewitte »

De scambustersites lachen zich rot met alle clicks die ze ontvangen...
In dat opzicht zou een bedrijf als tupperware ook oplichterij moeten zijn.
Anyway ik hoef niemand te overtuigen we zullen zien, we zullen zien.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Wiecksewitte schreef:Wat een moralistisch gezever zeg...
Als dit illegaal was geweest was het al lang verboden geweest.
Alsof bankiers zich netjes aan de regels houden...dit komt natuurlijk omdat we het van hen al een eeuw lang accepteren...
Wie betalen de bonussen die zei opstrijken? Juist ja u...en ik ook.
Afijn de tijd zal het leren.
Het is een ponzi en die zijn verboden. Het is gewoon een kwestie van tijd voor die lui gearresteerd worden.. Helaas duurt dit meestal vrij lang, ook omdat veel van hen internationaal georiënteerd zijn om de pakkans significant te verkleinen.

Nu je alle feitelijke en beargumenteerde verwijten aan het adres van onecoin negeert en probeert goed te praten kan ik niet anders kan concluderen dat jij wel degelijk reclame aan het maken bent voor deze oplichters.

Sorry hoor, maar een andere verklaring komt er bij mij niet in.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Maypole »

Wiecksewitte schreef: Als dit illegaal was geweest was het al lang verboden geweest.
Die redenatie klopt niet. Dat iets verboden is betekent niet dat het automatisch onmogelijk is om die illegale activiteit uit te voeren. Vergelijk het met een roofoverval. Ook verboden en illegaal. Toch voorkomt dat niet dat het niet meer gebeurd.

Oftewel, dat ze (nog) niet aangepakt zijn, wilt niet zeggen dat dat ook niet zal gaan gebeuren.

De meeste ponzi schema's storten echter al in voordat ze aangepakt worden. En zelfs al worden ze aangepakt, dan nog voorkomt dat niet dat de gebrainwashte slachtoffers er in blijven geloven. Kijk maar naar PlanB4You. De directeur zat achter tralies maar er waren nog altijd mensen die dachten dat het systeem van PlanB4You echt bestond.

Maar dan nog doet dat niet ter zake. Ook als activiteit niet illegaal is, is dat geen garantie dat het zal werken of uberhaupt bestaat.
Zoals al aangetoond is, bestaat OneCoin helemaal niet als cryptocurrency. Zelfs jij kan dat niet betwisten, anders had je dat allang gedaan, in plaats van zo zwaar in de verdediging te schieten met louter drogredenaties.

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mucha schreef:
Wiecksewitte schreef:De scambustersites lachen zich rot met alle clicks die ze ontvangen...
In dat opzicht zou een bedrijf als tupperware ook oplichterij moeten zijn.
Anyway ik hoef niemand te overtuigen we zullen zien, we zullen zien.
Niet ? Wat doe je dan hier als je het zelf allemaal zo goed weet.
Reclame maken. Daar ben ik nu van overtuigd.
Eerst doen alsof het een vraag is, dan alle feiten en bewijzen negeren en deze tent aanprijzen.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door brokkel »

Leuk die Onecoin, ik kan ze maar op 1 manier krijgen en dat is dus ze "te kopen" bij Onecoin. Dit is op zijn minst al vaag. Zij claimen vervolgens dat er een hoog rendament op komt op basis van andere producten waarbij iedereen die zich er een beetje in verdiept heeft weet dat deze producten op een hele andere manier worden beheert en dat de waarde niet vooraf maar juist op de open markt wordt bepaald.
Onecoin kan helemaal geen waarde hebben zolang er niet vrij in gehandeld kan worden. De waarde is in dit geval puur het geld wat zij er voor willen ontvangen. Ze nemen bitcoins, die een hoge waarde hebben omdat zij de eerste waren, en roepen dat het met hun virtuele munt ook gaat gebeuren. Dit is dus een totaal uit de lucht gegrepen scenario en is ook helemaal niet wat zij verwachten. Ze spelen in op de hebzucht en domheid van een groep mensen die denken dat iemand ze gaat helpen rijk te worden.

Zelfs als je bitcoin neemt dan zie je dat de markt in virtuele producten zeer grillig is. Bitcoin groeide heel hard in waarde toen het een grote periode in het illegale circuit gebruikt werd om geld wit te wassen. Vervolgens stortte de waarde in naar een derde. Het geluk van bitcoin was dat ze hierdoor veel aandacht kregen en er voldoende legale bedrijven en organisaties ook mee bezig waren om de munt overeind te houden. Sindsdien is de koers veel minder grillig geworden maar ook veel minder lucratief. Er zijn nog steeds grote schommelingen ten opzichte van de conventionele markt maar de extreme groei is eruit. En bij een negatief nieuwsbericht, zoals de diefstal bij een bitcoin-broker, zie je vaak de koers eerst weer een duikeling maken om vervolgens langzaam weer op te krabbelen. De koers is nu alweer een tijdje aan het stijgen, na de duikeling van bijna 700 euro naar 500 euro, naar nu ongeveer 3 maanden later naar 550 euro.
Dit is wat de markt doet. Dit doet onecoin niet. Dat kan ook niet want je kan hem niet verhandelen. Je kan hem alleen kopen tegen de prijs die onecoin zegt. Dus de winst is volledig voor de eigenaren van onecoin. Als deze op de markt zou komen (wat trouwens nooit gaat gebeuren) dan zou de werkelijk waarde worden bepaald. Stap nooit in een financieel product als je niet kan bepalen wat de waarde is. Dit is al vaak genoeg aangetoond met aandelen.
En dit is nog schimmiger. Kijk naar de prijs van bijvoorbeeld litecoin. Trouwens er zijn nu al minstens 645 verschillende cryptocurrencies waarvan er eigenlijk maar 1 echt op redelijke basis worden verhandeld. De rest is pure onzin.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door angel1978 »

dat is ook de reden waarom TS hier een topic opent, ook al zegt ie geen reclame te (willen) maken.
De investering is al gedaan en kan alleen terug worden verdiend indien meer mensen bereid zijn hier geld in te steken.
Daarom ook worden negatieve verhalen en bewijzen rondom onecoin door TS niet gewaardeerd en geaccepteerd, dat is namelijk slecht voor zijn investering. Hij wil het een kans geven en heeft het liefst ook dat anderen het ook een kans geven, zodat de investering geen weggegooid geld blijkt te zijn.

Wiecksewitte
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:44

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Wiecksewitte »

Dus u wilt gaan beweren dat de mensen op deze lijst allemaal oplichters zijn?

https://www.businessforhome.org/2016/02 ... uary-2016/

Zou voor de overheid toch een koud kunstje zijn om deze mensen aan te pakken lijkt mij?
Deze lijst was er al in februari...
Laatst gewijzigd door Wiecksewitte op 10 okt 2016 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten