Onecoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Julie4444

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Julie4444 » 17 okt 2016 13:24

Wiecksewitte schreef:De reden waarom ik niet reageerde is omdat ik nogal onthutst ben over de manier waarop ik hier te kakken word gezet op een doodnormale vraag.
Het lijkt wel alsof sommigen hier er een sport van maken om mensen voor l*l te zetten.
Waarom weiger je dan on-topic op de argumenten en bewijzen te reageren? Waarom probeer je excuusjes te verzinnen voor dit bedrijf terwijl volledig duidelijk is dat dit een ponzi scheme is?

Vind je het werkelijk gek dat gebruikers zo op je reageren?

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 17 okt 2016 17:30

Wiecksewitte schreef:De reden waarom ik niet reageerde is omdat ik nogal onthutst ben over de manier waarop ik hier te kakken word gezet op een doodnormale vraag.
Het lijkt wel alsof sommigen hier er een sport van maken om mensen voor l*l te zetten.
niemand probeert je te kakken te zetten. Er wordt een discussie gevoerd en er worden vragen aan je gesteld. Op geen enkel argument ga je inhoudelijk in, helaas. Het enige waar je vervolgens over door gaat is het feit dat ik heb gezegd dat ik het vermoeden had dat je hier kwam om reclame te maken. Dit heb je inmiddels duidelijk gemaakt dat dat niet het geval is, en dat is prima, het was een aanname van mij en die aanname klopte niet. Inmiddels zijn we op pagina 6 van dit topic, en je wordt niet te kakken gezet, je zet je zelf te kakken door gewoon te weigeren om inhoudelijk te reageren op de gegeven argumenten. Je hebt van deze discussie zelf eenrichtingsverkeer gemaakt door niet in te gaan op de inhoud.

gemist

Ongelezen bericht door gemist » 17 okt 2016 18:41

Aangezien Wankoin een grote luchtbel is, is er ook geen inhoud om over te discussiëren....

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd » 20 okt 2016 14:38

Er wordt hier door TS gezegd dat het bedrijf FRESH! Catering (www.freshcatering.nl) uit Apeldoorn een ondernemer is die OneCoin als betaalmiddel accepteert. Volgens de site zelf als "allereerste bedrijf" in Nederland en als tweede bedrijf in Europa. Ik heb via hun site een vraag gesteld op welke manier ik op dit moment concreet kan betalen met OneCoin.

Daarnaast heb ik de proef op de som genomen om mijn gegevens achter te laten om bij hen een barbeque af te nemen. Op mijn OneCoin-vraag kreeg ik binnen 4 uur een reactie. Op mijn barbeque-aanvraag wacht ik nu al 4 dagen...
Mijn indruk op grond hiervan is dat freshcatering als zodanig gewoon niet bestaat en het vooral bedoeld is om OneCoin een schijn van vertrouwelijkheid mee te geven. Maar wellicht krijg ik alsnog een reactie op mijn barbeque-aanvraag. Ook op de facebookpagina van Fresh Catering ( https://www.facebook.com/freshcateringa ... n/?fref=ts ) gaat het meer over OneCoin dan over hun activiteiten als cateraar.

Hun reactie op mijn vraag luidt overigens:

Hartelijk dank voor uw reactie op onze website. Onze teksten worden doorgaans altijd gecontroleerd, echter niets menselijks is ons vreemd. Gezien uw reactie gaan wij er derhalve vanuit dat u ook actief bent met OneCoin. Zoals u weet is er zojuist een app gelanceerd die het betalen met OneCoin aanzienlijk verbeterd en ook een stuk makkelijker maakt om betalingen met OneCoin mogelijk te maken.

Voor wat betreft de reactie waar u naar refereert, op het moment dat mijn toeleveranciers ook OneCoins gaan accepteren word het administratief een stuk eenvoudiger. Met kleinere opdrachten is het geen probleem maar met grotere bedragen moet er wel betaald worden naar de toeleveranciers. Deze zitten nog niet in OneCoin en moeten dus cash uitbetaald worden. Daar zit dus de uitdaging maar ook direct de oplossing.. zorgen dat je toeleveranciers ook instappen met OneCoin en deze gaan accepteren.

Met vriendelijke groet,

Fresh Catering

Het wordt er voor mij in ieder geval niet echt duidelijker op.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd » 20 okt 2016 14:58

Trouwens, wat ik zo surfend wel grappig vind, is dit plaatje van de facebookpagina van Fresh Catering: ze presenteren hier vol trots hun nieuwe website terwijl in de bladwijzerwerkbalk bladwijzers en mapjes te zien zijn met de titels "MLM", "OneCoin" en "MoneyMachine".

https://www.facebook.com/freshcateringa ... =3&theater

stfwlk

Ongelezen bericht door stfwlk » 20 okt 2016 17:50

Fresh Catering is ofwel fout ingelicht, ofwel liegen ze.

De app maakt helemaal geen Onecoin betalingen mogelijk. Ruja (tot voor kort aan het hoofd van Onecoin) heeft pas gemeld op een Onecoin event dat het pas medio 2018 gaat mogelijk zijn om met Onecoin te betalen. Maw uitgesteld tot Sint Juttemis.

Hier meer info over de App voor geïnteresseerden. http://behindmlm.com/companies/onecoin/ ... -platform/

gemist

Ongelezen bericht door gemist » 20 okt 2016 19:10

Dit komt toch echt op mij over als een Flexkom-kopie.

Maypole

Ongelezen bericht door Maypole » 20 okt 2016 19:28

stfwlk schreef:Fresh Catering is ofwel fout ingelicht, ofwel liegen ze.
Nee het is nog veel leuker.

Op de over ons pagina van Fresh Catering staat de naam van de eigenaar. Ivm. privacy wetgeving zal ik zijn naam hier niet noemen, maar je kan die naam daar dus vinden.
Als je die naam dan door Google heen haalt dan kom je op zijn linked in profiel uit.
Ik neem aan dat linken geen privacy wetgeving schaad, dit is de link naar zijn Linkedin:
https://nl.linkedin.com/in/erik-jan-brummel-87935b41
Overdag is hij de eigenaar van Fresh Catering, maar snachts is hij de "Co-founder of OneLife Acadamy" en "Into cryptocurrency".
OneLife is het programma via welke je je moet aanmelden voor OneCoin :lol:

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd » 20 okt 2016 21:27

Ah! Thanks Maypole, voor die extra info. Dat schept wat meer duidelijkheid over hoe de vork in de steel zit. Fresh Catering is dus wel gewoon een bestaand bedrijf, maar de oprichter daarvan zit zelf vuistdiep in OneCoin.

En dat uitstelgedrag klinkt inderdaad érg Flexkom en typisch voor deze vorm van MLM. Het is wachten tot de OneCoin-gelovigen zich weer hier melden dat ze hun geld kwijt zijn.

Flexkom heet nu overigens ̶W̶e̶e̶C̶o̶n̶o̶m̶y̶ ...oh nee.... inmiddels heten ze wee (https://wee.com/) ;)

http://wouterhol.nl/weeconomy-de-nieuwe ... om-heette/

Wiecksewitte

Ongelezen bericht door Wiecksewitte » 21 okt 2016 16:30

Maar wat nu als er wel meer winkeliers onecoin gaan accepteren?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey » 21 okt 2016 16:54

Wiecksewitte schreef:Maar wat nu als er wel meer winkeliers onecoin gaan accepteren?
Er is nog helemaal geen "onecoin". Wat je hebt aangeschaft zijn z.g. "tokens" die na eventuele toekomstige lancering van een nieuwe cryptocurrency recht zouden geven op die "onecoins" (dit alles volgens onecoin zèlf trouwens) maar het zal nooit zo ver komen.

Voor de nabije toekomst zijn je tokens niets waard, ze hebben tenminste géén enkele waarde in geld uitgedrukt - je kan er niet mee betalen, je kunt ze alleen aanschaffen maar je kan er niet in handelen op een exchange. Je kunt ze alleen terugverkopen aan onecoin zelf (onder buitengewoon stringente voorwaarden trouwens) waarna je mag hopen een deel van je oorspronkelijke inleg te kunnen redden. Die voorwaarden blijken overigens practisch onhaalbaar te zijn: je moet eerst nieuwe klanten aanbrengen t.w.v. ca. €10K voordat je zelf een withdrawal mag doen.

Zèlfs voor de èchte cryptocurrencies zijn de acceptatiemoeglijkheden trouwens ook zeer beperkt, de doorsnee business laat zich niet graag betalen in een nogal volatiel en risicodragend betaalmiddel. Mocht onecoin zich ooit ècht ontpoppen als cryptocurrency al dat niet veel anders zijn - cryptocurrencies zijn vooralsnog vooral populair bij internationaal opererende terroristen en georganiseerde drugs/misdaad syndicaten - die zijn gek op het feit dat het betaalmiddel vrijwel ontraceerbaar is en dat zo ook veel illegaal verkregen geld witgewassen kan worden.

Voorlopig zijn je "tokens" ongeveer net zoveel waard als schelpen of zandkorrels - net als op een strand spoelen er steeds meer aan en worden ze dus ook alleen maar minder waard.

gemist

Ongelezen bericht door gemist » 21 okt 2016 16:55

Wiecksewitte schreef:Maar wat nu als er wel meer winkeliers onecoin gaan accepteren?
Dan lees eerst het verhaal van WouterHol over Flexdom. Daar wordt haarfijn uitgelegd dat het gewoon niet kan. Een niet-monetair bedrijf dat uiteindelijk extra geld in roulatie brengt : on-mo-ge-lijk. De grote geldstroom is nu, met goed gelovige mensen. Ze geloven in een leuk idee, dat al vele malen is ontkracht. Als er minder tot geen aanwas meer is dan wordt het product zogenaamd uitgesteld, inleg wordt aangepast en blahblahblah. Scam. Niet "maar wat als". Als mijn grootmoeder wieltjes had was ze een lijkenwagen. Als mijn moeder wieltjes had was het een hoerensloep. Als. Dus. Scam, einde, haal je geld terug.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey » 21 okt 2016 17:11

Voorwie het trouwens gemist heeft: op http://behindmlm.com/companies/onecoin/ ... -platform/ staat een weergave van een vraag van een onecoin-adept aan de onecoin EU support desk een paar dagen geleden (18 oktober). Vrij vertaald:

Vraag: ik kan op zijn minst 7 businesses aansluiten op de app maar wil weten of ze dan ook met onecoin betaald kunnen worden
Antwoord van onecoin: onecoin kan niet gebruikt worden als betaalmiddel omdat het nog steeds niet publiek verkrijgbaar is. Op dit moment kunnen businesses hun eigen app ontwikkelen maar dit betekent niet dat ze in onecoin kunnen betalen of betaald kunnen worden. Het onecoin platform voor businesses is nog steeds in ontwikkeling. Pas daarna zullen de specifieke terms en conditions bekend gemaakt worden waarmee gehandel kan worden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 okt 2016 21:21

Keep on dreaming?

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha » 22 okt 2016 01:02

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 22 okt 2016 01:10

Dan moet je je zorgen gaan maken en als de wiedeweerga ergens in gaan beleggen dat gekte bestendig is. Meerdere malen hier is aangetoond dat onecoin geen cryptocurrency is, maar een Ponzi scheme. Dus als winkeliers ooit een Ponzi scheme gaan accepteren als betaalmiddel hebben we pas echt een probleem.
Zelfs dat zogenaamde bedrijf dat onecoins zou accepteren wil ze niet als de bestelling van de klant groot genoeg is. En die persoon daarachter is nog wel een van de grote(re) jongens achter de onecoin.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd » 22 okt 2016 15:49

Aangezien jij op dit forum de enige bent die heeft "geïnvesteerd"...ik bedoel...betaald voor OneCoins zou jij degene zijn om de proef op de som te nemen en een bestelling te doen bij Fresh Catering en te vragen of je hen in OneCoin kunt betalen. Dan zie je direct hoeveel je nu precies aan die OnCoin hebt. Zou je dat eens willen proberen? Ik heb overigens nog steeds geen reactie op mijn barbeque-aanvraag...

Ik weet zelf niet veel af van de manier waarop Cryptocurrency in de markt wordt gebracht, maar het feit dat er vooral om gaat zoveel mogelijk andere mensen te laten instappen volgens hun 'Netwerkconstructie' doen bij mij al alle alarmbellen rinkelen. Dit is gewoon een piramidespel of een Ponzi-scheme (https://nl.wikipedia.org/wiki/Ponzifraude). Ook het feit dat enkele hoge piefen van OneCoin al opgepakt zijn (zie linkjes die door dit hele topic doorgegeven zijn) doet het ergste vermoeden.

Lees hier maar eens goed hoe het met FlexKom ging: viewtopic.php?f=57&t=126741
Er zijn genoeg overeenkomsten.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 07 nov 2016 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Utopianissimo

Ongelezen bericht door Utopianissimo » 23 okt 2016 12:40

Als ik zo de reacties bekijk is het duidelijk dat Onecoin oplichterij is, en dat de weg naar beneden inmiddels is ingezet. De CEO van Onecoin is onlangs opgestapt, zogenaamd om zich te concentreren op de blockchain. (die er niet is) De waarheid is dat het haar te heet onder de voeten wordt. Steeds meer landelijke instanties waarschuwen voor Onecoin, en de cryptocurrency die wel deugt, laat geen gelegenheid voorbijgaan om Onecoin te ontmaskeren, zie de meest recente: news.bitcoin.com/bruce-fenton-letter-onecoin. Logisch ook, want Onecoin bezorgt cryptocurrency onterecht een zeer slechte naam. Ik heb gelukkig de druk van familie en vrienden kunnen weerstaan om aan Onecoin deel te nemen, met als resultaat dat je toch een beetje als paria wordt beschouwd, bizar gewoon. Als je dan hoort dat sommige mensen extra hebben geleend (via doorlopende kredieten, persoonlijke leningen of zelfs het nemen van een extra hypotheek), dan rijzen de haren me te berge. Wat een drama's gaan dat worden. Onecoin heeft er wel voor gezorgd, dat ik me meer ben gaan verdiepen in cryptocurrencies, en mijn conclusie is, dat deze vast en zeker de toekomst hebben, zeker als ik een visionair als Bill Gates mag geloven, een referent die staat als een huis. In dat verband kwam ik guldencoin tegen (eindelijk de gulden weer terug :) ), een currency die de wind in de zeilen heeft, geaccepteerd wordt door de cryptocurrencygemeenschap, die transparant is (coinmarketcap), verhandelbaar met koerswinstpotentieel), en geaccepteerd door een toenemend aantal merchants (pay.gulden). Verder is de koers nog laag, en niet zo hoog als bv bittcoin, wat drempelverlagend werkt om hier wat van aan te schaffen. (zie ook guldenweb) Onecoin zou hieraan een voorbeeld kunnen nemen hoe het wel moet. Ik zou zeggen bekijk en vergelijk wiecksewitte, en laat ons weten wat je ervan vindt. Haal de helft van je investering weg bij Onecoin (weet je meteen of en hoe het werkt), en wissel dit om naar guldencoin (en wissel weer terug naar euro's) Meer interessante info op http://www.onemorething.nl/2016/06/guld ... t-met-app/
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2016 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links verwijderd

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey » 23 okt 2016 19:26

Utopianissimo schreef:...verhandelbaar met koerswinstpotentieel)
en uiteraard ook met "koersverliespotentieel". Mooi woord heb je daar trouwens, bijna een woord waarmee je valse verwachtingen zou kunnen scheppen.
en geaccepteerd door een toenemend aantal merchants
Echt? Wel 43 (volslagen onbekende) bedrijfjes in héél Nederland die dingen verkopen die bijna niemand wekelijks nodig heeft! Wat super handig is dat!
Verder is de koers nog laag
Hoe zou dat nou komen? Te weinig vertrouwen? Te beperkte markt (Nederland)?
Meer interessante info op http://guldenspamadres
Haal even je commerciele linkjes weg, dat heet reclame maken en dat is hier niet echt de bedoeling. Bericht gemeld.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 23 okt 2016 21:44

Utopianissimo schreef:Onecoin heeft er wel voor gezorgd, dat ik me meer ben gaan verdiepen in cryptocurrencies, en mijn conclusie is, dat deze vast en zeker de toekomst hebben, zeker als ik een visionair als Bill Gates mag geloven, een referent die staat als een huis.
Vertel ons eens, wat zegt Bill Gates dan hierover? Graag met ondersteunende link!

Plaats reactie