LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bitcoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door newmikey »

ZeitgeistAddendum schreef:Geef mij graag een alternatief voor euro sparen.
- Yens, dollars en ponden sparen, maw een currency basket
- Beleggen in buitenlands vastgoed
- Beleggen in aandelen of andere waardestukken

Stuk voor stuk minder risicodragend dan beleggen in bitcoin, dat geldt trouwens ook voor Eurosparen wat nog steeds een stabieler verloop kent dan bitcoins.

Let wel, sparen voor later hoeft niet altijd waardevermeerdering te betekenen, sparen kan ook waardeverzekering zijn. Al die mensen die sparen om over dertig jaar giga-rendementen te hebben zijn nu juist diegenen die keer op keer een financiele crisis uitlokken en veroorzaken.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door absent »

ZeitgeistAddendum schreef:Geef mij graag een alternatief voor euro sparen.
Volg dan de "wijze" raad van Erdowie? op en zet al je liquide middelen om in Turks fruit (aka lira).
Verder heb je geen €3500 in bitcoins. Je kunt een aantal bitcoins hebben. De waarde ervan fluctueert. Verder zijn de miningmachines sterk in opkomst, einde van het minen kan al eind 2018 gehaald worden. 8slot graka, standalone , singleboard voor de aansturing en gaan. Het wordt zelfs nog gekker en zelfs een hele coin per dag minen is binnen handbereik. Niet meer interessant voor de handelaar dus.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door 16again »

newmikey schreef:Al die mensen die sparen om over dertig jaar giga-rendementen te hebben zijn nu juist diegenen die keer op keer een financiele crisis uitlokken en veroorzaken.
Weinig historisch besef! Een spaardertje die verkeerd gokt is gewoon zijn eigen geld kwijt, en voelt ellende vooral zelf.

De belangrijkste oorzaak van 2008 crisis in een nutshell:
Amerikaanse banken bleven maar hypotheken verstrekken aan mensen die dit niet konden betalen. Bij hypotheek achterstand werd gewoon de hypotheek opgehoogd met de achterstand (en soms nog meer).
Probleem van wanbetaling speelde niet voor de bank die de lening verstrekte. Dezelfde dag werden die hypotheken gebundeld en voorzien van triple AAA rating waarmerk doorverkocht, en streek de verkoper van de hypotheek zijn bonus op.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door newmikey »

16again schreef:[
Amerikaanse banken bleven maar hypotheken verstrekken aan mensen die dit niet konden betalen.
Da's uiteraard een volstrekt legitieme manier om de oorzaak te omschrijven. Dat kan je ook met de woekerpolissen doen en ook dat zou correct zijn.

Maar ik vind het toch altijd waardevol om de zaken ook eens om te draaien: mensen die het niet konden betalen gingen toch leningen aan, uit hebberigheid of zelfoverschatting. Mensen die niets van beleggen snapten maar wel torenhoge rendementen wilden sloten allerlei beleggingsproducten af die op lucht waren gebaseerd.

We zitten nu in een wereld waarin vooral de eerste uitleg als enige uitleg wordt beschouwd en dat is m.i. niet terecht. Kritische en zelfdenkende mensen die zich nooit het hoofd op hol lieten brengen door de "buurman, zwager of collega die al zo veel winst hebben gemaakt" hebben niet met de gekte meegedaan en zijn er ook niet heel veel slechter van geworden.

Bitcoin gaat dit soort zaken echt niet veranderen hoor, zelfs als het zo alles omvattend wordt als sommigen lijken te denken, zal ook de waarde van bitcoins door manipulatie in elkaar kunnen donderen of juist sky-high kunnen gaan. Daarin is bitcoin niets beter dan traditioneel geld en een coin exchange ook niet intinsiek veiliger dan een systeem van banken.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door joep873 »

16again schreef:Dezelfde dag werden die hypotheken gebundeld en voorzien van triple AAA rating waarmerk doorverkocht
Zoals newmikey hierboven min of meer ook al aangeeft: dat kon ook alleen maar omdat er kopers waren voor die hypotheekbundels waarvan ze niet echt wisten wat ze waard waren.

zeitgeist88
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:35
Contacteer:

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door zeitgeist88 »

Dit soort bankpraktijken zijn in mijn ogen juist de motivatie om Bitcoins te kopen. De film the Big Short laat dit goed zien. Dit kan toch niet langer zo. Een deposito bank mag niet bestaan om dat je mee moet doen aan het deposito garantiestelsel elke nieuwe manier van denken wordt gelijk door het oude systeem de kop in gedrukt. En ja Bitcoin werd in den beginne vaak gebruikt om drugs te kopen want mensen die drugs kopen zijn criminelen, ik was even vergeten dat er voor de Bitcoin geen criminaliteit bestond of belastingonderduiking dankzij de Bitcoin is dit nu ontstaan. Deze argumenten komen steeds weer terug maar beginnen toch te vervagen in de media. Als banken de blockchaintechnologie willen gaan gebruiken is het wel goed. Want alleen banken mogen geld schapen. Daar zit nou juist de revolutie van de Bitcoin. Dit is ons geld, geld van iedereen, niks meer met een bank te maken die hebben in dit betaalsysteem gewoon niet meer nodig. Dit is toch een briljant idee. En nee ik hoef geen aandelen of valuta's van landen of vastgoed sorry, het idee van crowdfunding spreekt mij het meeste aan dan dat is nog wat nieuws tenminste.

[quote][/Verder heb je geen €3500 in bitcoins. Je kunt een aantal bitcoins hebben. De waarde ervan fluctueert. Verder zijn de miningmachines sterk in opkomst, einde van het minen kan al eind 2018 gehaald worden. 8slot graka, standalone , singleboard voor de aansturing en gaan. Het wordt zelfs nog gekker en zelfs een hele coin per dag minen is binnen handbereik. Niet meer interessant voor de handelaar dus.quote]

Waar haal je deze onzin vandaan? Zodra er meer rekenkracht in het Bitcoin netwerk komt gaat de moeilijkheidsgraad om te minen omhoog hierdoor wordt het moeilijker om de Bitcoins te vinden en zal de inflatie in het systeem gelijk blijven. Er worden trouwens 1800 Bitcoins per gemined op dit moment en die worden elke dag opgekocht voor 720 euro per stuk.

Maar de kracht van Bitcoin is juist groot door jullie reacties som ik even op door jullie reacties

Bitcoins zijn voor criminelen, best wel een grote industrie
Bitcoins zijn voor mensen die een alternatief voor banken willen
Bitcoins zijn voor speculanten
Bitcoins zijn voor de remittance markten
Bitcoins zijn vluchthaven voor mensen met zwakke valuta's zoals Argentinië
Bitcoins zijn voor mensen die geen bankrekening hebben

Genoeg invalshoeken om Bitcoin heel groot te maken lijkt mij.
Weet u wat ik ben het proefkonijn van Radar, jullie hoeven geen risico te nemen, ik ga gewoon met mijn 100 euro per maand ik zal morgen mijn aantal Bitcoins bekend maken met de aankoopprijzen. Als het allemaal fout gaat kunnen jullie lachen maar, het lijkt mij een leuke test. Vandaag weer een spannende dag want er wordt gestemd in Italie ik ben benieuwd wat het met de prijs van Bitcoin doet. Hij staat nu op 720 euro volgens https://bitcoinwisdom.com/

stofzuigertje

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bitcoin, na de start in 2009 in 2010 ingestapt voor 31,6 cent per stuk.
In Oktober 2014 alles verkocht en dat was iets hoger!
Ja, ik ben ervaringsdeskundige maar als ik vanaf 2009 de koers zie, goud is stabieler en deze vliegt alle kanten op!

Alleen voor mensen met zwart geld die het niet kunnen verantwoorden zoals Drugs dealers moeten het geld vaak kwijt.
Aangeven bij belastingdienst, hoe komt U hieraan?
Naast de rente vlucht van mensen boven de huidige €25.000,- spaargeld vooral crimineel geld.

Na de verkoop in Oktober 2014 is het flink gedaald en die top is nog steeds niet gehaald.
Er zijn in Nederland maar weinig winkels maar wereldwijd wel meerdere.
Maar nog belangrijker, als je van Bitcoin een Euro wilt maken, het kan maar dan wel juiste dag en tijd uitzoeken want de koers is bepaald niet stabiel.
Voor zowel aan als verkoop dus juiste moment zoeken en dat kan enkele weken tot maanden duren voor je in of uitstap.

Maar een valuta die sinds 2009 voorzichtig en langzaam gestart, nu koers geëxplodeerd, en het kan nog vele jaren duren voordat ze stabiel zijn.

En 1 Bitcoin, ja het maken was per stuk hele Bitcoin maar bij aankoop of verkoop krijg je wel halfjes....
Vele schreven wat ze online vonden maar ik ben vermoedelijk een van de weinige hier met ervaring.
Ik zou nu nooit meer instappen, vooral die flipperkast koers, tenzij ze plotseling flink dalen en ik voordelig kan instappen.

Mucha

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

zeitgeist88
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:35
Contacteer:

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door zeitgeist88 »

Dat ga ik zeker doen, lekker dromen over mijn Bitcoins die over 10 jaar zeker 10 duizend per stuk zijn. De tijd zal het leren Mucha . Zoals eerder vermeld bij onecoin er is een Bitcoin betaalpas http://www.bestebank.org/bitcoin-debit-cards/ maar niet op de link klikken hoor want ik zou het zelf moeten onder bouwen. En nee zover is het nog niet dat je er alles mee kan betalen zoals de sportschool maar dat kan nog zeker komen. Er is wel iets wat Bitcoin wel kan en bankengeld niet. Ik zou hier op dit forum aan jou een stukje Bitcoin kunnen achter laten maar ik denk niet dat jij hier op zit te wachten, of de pokemonapp maar dan verstop ik stukjes bitcoin overal. Met Bitcoin kan je dingen doen online wat met bankengeld niet kan. Moeilijk he dingen accepteren die helemaal nieuw zijn. Ik ben ook erg benieuwd naar je mening over Uber en Airbnb.

zeitgeist88
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2016 11:35
Contacteer:

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door zeitgeist88 »

[quote][/quote]Bitcoin, na de start in 2009 in 2010 ingestapt voor 31,6 cent per stuk.
In Oktober 2014 alles verkocht en dat was iets hoger!
Ja, ik ben ervaringsdeskundige maar als ik vanaf 2009 de koers zie, goud is stabieler en deze vliegt alle kanten op!

Echt waar heb je ze gehad voor 31,6 cent per stuk , you lucky bastard lol. En heb je niks bewaard? Dus jij bent een van de eerste Bitcoin miljonairs cool man. Ik hoop dat je er 350 euro tegen aan had geknald. Een collega van mij had ze voor 10 euro gekocht en weg gedaan voor 35 die baalt nu nog. Bitcoin is nog zo nieuw om het te vergelijken met goud wat al een trackrecord heeft van vele jaren en je hebt helemaal gelijk de Bitcoinprijs is vooral de eerste 4 jaar als een gek tekeer gegaan maar toch zie ik de extremen afnemen en de Bitcoin zal ook dit jaar de best presterende currency van het jaar worden. Het is een lang traject wat er nog afgelegd moeten worden maar ik geloof er in. We gaan het zien, chinezen zijn er gek op tenminste. Leuk toch, ik investeer, ik neem het risico, en jullie kunnen kijken hoe het gaat. Ik noem het de Bitcointest.

Groeten

Mucha

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Mucha

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door kweenie »

zeitgeist88 schreef:Dat ga ik zeker doen, lekker dromen over mijn Bitcoins die over 10 jaar zeker 10 duizend per stuk zijn. De tijd zal het leren Mucha .
Blijkbaar heeft niemand door dat je met de verhalen over een zo sterk in waarde stijgend product juist de functie van degelijk en betrouwbaar betaalmiddel onderuit haalt. Ik lees vooral dat mensen in bitcoins (moeten) investeren en, even gechargeerd, een sukkel zijn als ze hun investering verkopen. Dus dat je in feite die bitcoins vooral zou moeten oppotten en niet moet uitgeven. Daarmee wordt juist de rol van bitcoins als betaalmiddel onderuit gehaald.

stofzuigertje

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn 31,6 cent, ja maar ik begon enkele dagen later met zwaar verlies!
Ik heb geen €350,- ingelegd helaas, en nog erger, die laptop uit 2012 ook nog gekocht en dat had ik beter niet kunnen doen.

Wel tegen hoogte punt aan in oktober 2014 dus niet het absolute maximale gehaald maar met 7,3% minder ben ik dik tevreden.
Ja, een tevreden ex Bitcoin bezitter en hoef dus niet te klagen maar of ze ooit de $10.000,- per stuk opbrengen?
Dat kan na uitgeven van maximale aantal als ze dat ooit halen.
Verder zijn er leuke concurrenten die ik ook graag volg, maar nog niet gekocht heb.
Ik zag het toen als alternatief staatsloterij en hoopte op 10x inleg, en dat ging dus gelukkig flink fout.

Ik weet ook dat vele die na mijn kwamen andere resultaten haalde en eens en nooit meer is bekende uitspraak.
Zelf weet ik dat ik goed zat met deze Bitcoin, zowel aankoop als verkoop, maar andere dingen gingen flink verkeerd dus zoveel als sommige
nu voor mij uitrekenen heb ik ook weer niet.

Ik wilde alleen geen vermogens belasting betalen en zwart geld kwijt omdat ze in steeds meer landen gegeven van banken vragen.
Toen was de rente nog redelijk maar crimineel, ja dat is nu, maar hoe bewijs ik dat ik ooit Bitcoin had?
En hoe had ik deze moeten opgeven? Er is geen koers per 1 januari en als ik wel op 1 januari zou kijken mag ik zelf een willekeurige koers uitzoeken
waar ook ter wereld dus bijna 48 uren lang wegens datum grens een voor mij gunstige koers kunnen prikken en print bewaren,
maar er is dus geen koers die de belastingdienst wil.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik wilde alleen geen vermogens belasting betalen en zwart geld kwijt omdat ze in steeds meer landen gegeven van banken vragen.
Toen was de rente nog redelijk maar crimineel, ja dat is nu, maar hoe bewijs ik dat ik ooit Bitcoin had?
En hoe had ik deze moeten opgeven? Er is geen koers per 1 januari en als ik wel op 1 januari zou kijken mag ik zelf een willekeurige koers uitzoeken
waar ook ter wereld dus bijna 48 uren lang wegens datum grens een voor mij gunstige koers kunnen prikken en print bewaren,
maar er is dus geen koers die de belastingdienst wil.
Bitcoins moet je gewoon opgeven in box 3. Met het niet opgeven van je bitcoins ontduik je dus de belastingen. En net als bij valuta kun je ook bitcoins gewoon omrekenen tegen de koers van 1 januari.

Hdewaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2018 14:15

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Hdewaal »

Voor mij heeft het ontzettend goed uitgepakt.
3 jaar geleden voor de grap bitcoin gekocht destijds rond de 20 euro waard.
Ondertussen weten we wat de bitcoin koers gedaan heeft.

Ik zou je adviseren als je wil starten met bitcoin goed rond te kijken en vooral veel te lezen!!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 05 nov 2018 10:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlink verwijderd door Moderator

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Hdewaal schreef:
03 nov 2018 14:17
Voor mij heeft het ontzettend goed uitgepakt.
3 jaar geleden voor de grap bitcoin gekocht destijds rond de 20 euro waard.
Ondertussen weten we wat de bitcoin koers gedaan heeft.

Ik zou je adviseren als je wil starten met bitcoin goed rond te kijken en vooral veel te lezen!!!!!
Dus jij zou zelfs met de huidige koers en de onzekerheden rondom bitcoin nog steeds adviseren om in te stappen?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hdewaal, waarom verwijst u naar een platform dat "sinds november 2018" bestaat? En waar je een account kunt maken op een nieuwe exchange?

Volgens mij maakt u gewoon reclame.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door blont007 »

Om de vraag eerst te beantwoorden waarin ik zou sparen voor later is vastgoed, dat doe ik al tientallen jaren en ook in het buitenland. Het levert altijd flink geld op.

Dan heb ik ook bitcoins maar ik zie dit als lange traject investering, ik heb ze in ieder geval niet om morgen in een klap hardstikke rijk te zijn, maar one of these days....hebbe!

Ik zou niemand kunnen en willen adviseren om in te stappen op dit moment, ik heb gewoon geen glazen bol. Maar ik ben wel altijd benieuwd naar nieuwe suggesties wat dan wel een alternatief is voor sparen? Net zo als TS eigenlijk.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bitcoin

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts heeft sind december 2016 allang een andere pot met goud gevonden.

Gesloten