LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk

Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik ben tijdens mijn studie al eens benaderd voor Wellness wordlwide en later weer voor Hamburger-mannheim.
Laatst ben ik benaderd voor Noni.
Om meer over dit onderwerp (Netwerkmarketing) te weten te komen ben ik wat rond gaan neuzen, o.a. op dit forum.
En heb zelf ook enkele opmerkingen geplaatst als iemand weer eens een ononderbouwde uitspraak deed.

Ik heb laatst een boek gelezen wat ik mijn vrienden heb aangeraden te lezen, en ik kan me voorstellen dat dit ook een soort netwerkmarketing is.
Helaas heb ik nog nergens gelezen wat nu precies netwerkmarketing is.
Voordat ik naar zo'n Noni bijeenkomst ga wil ik toch graag weten wat netwerkmarketing is en hoe ik het kan onderscheiden van een piramide spel.
Zou iemand mij dat kunnen uitleggen.
Het liefst heb ik advies van iemand die een positieve ervaring heeft met netwerkmarketing.

Gast

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

dan zou ik me maar héél goed afvragen hoe betrouwbaar die info is.

Wijd is rijk!

Gast

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

Dan moet je maar eens naar een bijeenkomst gaan. Zalen vol met positievelingen en het wordt je aaaaallemaal duidelijk!

Madeleine

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Madeleine »

In het bedrijfsleven bestaat netwerkmarketing al jaren.

Mijn baas is directeur van een businessunit van het concern. Hij kent veel topmensen uit het bedrijfsleven en de politiek. Als er problemen zijn onderin, neemt hij contact op met iemand uit zijn "netwerk". Er wordt een borrel gedronken en de problemen worden op hoog niveau weggemasseerd. Hiervoor wordt hij betaald middels een vast salaris.

Ook regelt hij deals via zijn netwerk. Als zijn netwerk alleen uit zijn familie en vrienden zou bestaan, zou hij deze functie van zijn leven niet hebben gehad.

Iedereen netwerkt, ik weet b.v. dat iemand handig is met electriciteit en als wij een probleem hebben wat wij niet kunnen oplossen, vragen wij hem om eens langs te komen.

Aan de andere kant regel ik voor hem administratieve zaken, zoals de belastingaangiften. Dit is netwerken in je familie- en vriendenkring. Maar ik zou geen zaken willen verkopen binnen een mlm-constructie aan mijn "netwerk", dit levert alleen maar problemen op. En ook geen auto's binnen je vriendenkring!!

Maarschalk

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Voordat ik naar zo'n Noni bijeenkomst ga wil ik toch graag weten wat netwerkmarketing is en hoe ik het kan onderscheiden van een piramide spel.
Zou iemand mij dat kunnen uitleggen.

Dan moet je maar eens naar een bijeenkomst gaan. Zalen vol met positievelingen en het wordt je aaaaallemaal duidelijk!
Lees nu wat ik vraag.
Ik wil graag hier, op dit forum uitleg, voordat ik naar een bijeenkomst ga.

Gast

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

op deze forum?????
ik kan u gaan adviseren om wat boeken te gaan te lezen.
Hoe kom ik aan deze boeken? www.bol.com

Maarschalk

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

op deze forum?????
ik kan u gaan adviseren om wat boeken te gaan te lezen.
Hoe kom ik aan deze boeken? www.bol.com
Ook hier weer.
Wees eens iets specifieker.
Welke auteurs, welke boeken?

En waarom kan je hier geen uitleg geven dan?

grasspriet
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 aug 2004 09:49

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door grasspriet »

Ik adviseer je het boek 'netwerkmarketing voor dummies' te lezen. Te verkrijgen bij elke goede boekhandel of bibliotheek.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Ook hier weer.
Wees eens iets specifieker.
Welke auteurs, welke boeken?

En waarom kan je hier geen uitleg geven dan?
Netwerkmarketing voor Dummies :)

http://www.netwerkmarketing.nl

Maarschalk

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ondernemer_2004 dank voor de site.
Alles is mij nu een stuk duidelijker.

Eerst was ik kritisch en nieuwsgierig.
Nu geloof ik er zeker NIET meer in.
NOOIT meer zal ik erin geloven.

Gast

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

'netwerkmarketing voor dummies'
officiele boeken titel geven en zelfs in het nederlands.
weer niet goed.

Maarschalk

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ondernemer_2004 dank voor de site.
Alles is mij nu een stuk duidelijker.

Eerst was ik kritisch en nieuwsgierig.
Nu geloof ik er zeker NIET meer in.
NOOIT meer zal ik erin geloven.


Quote:
'netwerkmarketing voor dummies'


officiele boeken titel geven en zelfs in het nederlands.
weer niet goed.
Gast kan je niet lezen?
Ik was blij met de site.
Het boek is niet meer nodig.[/quote]

Gast

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

Ach hij heeft genoeg aan een site om er al helemaal niet meer in te geloven. Geloof je wel in jezelf ?

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Ondernemer_2004 dank voor de site.
Alles is mij nu een stuk duidelijker.

Eerst was ik kritisch en nieuwsgierig.
Nu geloof ik er zeker NIET meer in.
NOOIT meer zal ik erin geloven.
en dat is prima. Er zijn mensen die niet geloven in franchising. Toch werkt het, alleen niet voor iedereen.

Ik ben zowel franchisenemer als vertegenwoordiger van een netwerkmarketingbedrijf.

Gast

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

hij is gewoon aan het verzieken.
hij kan niets eens op de thread "tegenstanders ,bewijs eens dat mlm oplichting is"niet eens normaal reageren.

Maarschalk

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ach hij heeft genoeg aan een site om er al helemaal niet meer in te geloven. Geloof je wel in jezelf ?
Gast, waarom moet je me persoonlijk aanvallen?
Je bent zelf te laf om een naam te vermelden.


mlm-er

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door mlm-er »

Helaas heb ik nog nergens gelezen wat nu precies netwerkmarketing is.
Voordat ik naar zo'n Noni bijeenkomst ga wil ik toch graag weten wat netwerkmarketing is en hoe ik het kan onderscheiden van een piramide spel.

Netwerkmarketing is eenvoudig te onderscheiden van een piramidespel.NWM werkt met een produkt.Dit produkt moet wel enig waarde hebben en tastbaar zijn.Een kortingspas of een velletje papier wat moet doorgaan voor een rapport, is geen produkt.Organisatoren van een piramidespel gebruiken dit om binnen de normen van de wet te blijven en het op NWM te laten lijken.Bij een piramidespel- presentatie zie je voor 95% jongeren lopen in gehuurde pakken. Keiharde muziek hoort daar ook bij. Tijd om na te denken is er niet en er wordt druk op je uitgeoefent.NU beslissen en snel betalen. Het bedrag wat je moet betalen staat totaal niet in verhouding met het 'produkt'.3600euro voor een pasje van 2.50euro lijkt mij toch iets teveel van het goede. Meestal duurt zo'n presentatie ook erg lang. Dit zal bedoelt zijn om je hersens goed te spoelen.3uur is normaal.

Bij NWM gaat het toch echt een stuk anders.De nadruk ligt op het produkt. Dit moet gewoon zijn werk doen, anders heeft het netwerken totaal geen zin.Op een NWM presentatie zie je mensen van alle afkomsten. Blank, zwart, oud, jong, hoogopgeleid,ondernemers, huisvrouwen e.t.c. Gekleed zoals ze zijn. Geen harde muziek en een open sfeer. Let op: ik praat over een GOED mlm-bedrijf.Een presentatie duurt hooguit een uur, je kunt vragen stellen en je kunt rustig een paar dagen/weken nadenken.

Wat ook belangrijk is om te weten hoelang een bedrijf bestaat en of ze in meerdere landen werken.Ik weet dat Morinda( zo heet het bedrijf,Noni is het produkt), al een mooie tijd bestaat en in >70landen werkt. De inverstering is eenmalig 36,00euro voor de spullen die je 'krijgt'.( ik kan er een paar euro naast zitten, maar het is laag).Je kunt alle info over het produkt opvragen. Onderzoeksrapporten e.d.

Morinda is een z.g.n.nieuwe generatie NWM-bedrijf.Het produkt Noni is niet goedkoop, maar je kunt er zelf achter komen hoe de prijs is opgebouwd.Overgens zijn erover de Noni zeer veel goede berichten te lezen.Er zullen natuurlijk ook mensen zijn die het 3x niks vinden, maar dat hou je toch.Ik geloof eerder een gebruiker van een produkt, dan iemand die het van de zijlijn bekijkt.Met Noni zijn er veel onderzoeken gedaan, met een positieve uitslag. Het produkt werk niet omdat het 'tussen je oren zit', omdat dieren het ook met een goed resultaat gebruiken.

Het betaalplan(wat ik heb bekenen), zit simpel en goed inelkaar.Veel beter als de 'oude'betaalplannen, zoals bedrijven als Amway, Herbalife e.d.

Ik kan niet met 2 zinnen uitleggen wat NWM nu PRECIES is.
Ik kan je wel, zoals je vriend heeft gedaan, een goed boek over NWM aanraden. Het is geschreven door een onafhankelijk persoon.
Het is een ingenieur en econoom, die in 1992 een onafhankelijk hoofd-adviseur van NWM voor het grote publiek is geworden.

Hij schrijft o.a..."om mijn werk goed te kunnen doen had ik een op feiten gebaseerde,verantwoorde verklaring nodig voor de claim dat dit een groei-branche zou worden; anders zou ik net zo belachelijk worden gemaakt als velen voor mij.Er was geen verklaring voor handen.
Na een studie van het hele onderwerp ontwikkelde ik mijn verklaring waarom NWM zou bloeien en sindsdien heb ik deze op tienduizenden mensen beproefd,onder vuur genomen door ambtenaren,zakenlieden en financieel-journalisten( die wel de meest sceptische mensen op deze planeet moeten zijn).
Niemand heeft ooit de nauwkeurigheid, logica of gevolgtrekkingen van mijn verklaring betwist, zodat ik zeer veel vertrouwen heb in de juistheid ervan. Het is zelfs zo dat'Business Age', het grootste tijdschrift voor het bedrijfsleven in Groot- Brittannië, na het beluisteren van mijn verklaring een eigen onderzoek heeft uitgevoerd en een speciale studie van 34 bladzijden aan NWM heeft gewijd, schrijvend dat NWM eindelijk volwassen is geworden, in het derde decennium van zijn bestaan".

Dit boek is een echte aanrader voor mensen die het echt willen weten.
Uiteraard in het Nederlands en het leest lekker weg.

Distributie in Europa:
Network Press Int. Ltd.
Vestiging Duitsland
Tel:0049-40-5332260
Fax:0049-4053322620

Succes.
[/b]

mlm-er

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door mlm-er »

Even vergeten: De auteur is Edward Ludbrook. Wellicht is het ondertussen ook in Nederland te krijgen.
www.ludbrook.com

mlm-er

Re: Uitleg aangaande netwerkmarketing gevraagd

Ongelezen bericht door mlm-er »

Tjonge..............de titel is : The big picture.

Gesloten