LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nikken

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

door je gefrusteerde reacties geef je die indruk, Maarschalk.
Gefrustreerde reacties? Geef ik die indruk?
Jij leest wat je wilt lezen. In deze sluit ik me aan bij walter van v.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

Geeft niks, Maarschalk, soort zoekt soort toch?

Sterkte.

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

Juist, soort zoekt soort, en daarom zijn wij geen MLM'ers, en jij wel.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

Juist, soort zoekt soort, en daarom zijn wij geen MLM'ers, en jij wel.
Dank je wel voor deze mooie kwalificatie dat je ons schaart onder de eerlijke, ondernemende, actieve en sociale mensen, Lucifer..... (Was toch óók een "angel"? :lol: )
Wat blijft er dan nog voor jullie kant over? :cry:

Cynisch? Niet to the point? Koppige? Eigenwijs? Schattige? :oops:

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

Maar nu even to the point.....

Nikken??

Boeven? Word je verleid veel te investeren? Hoe zat het met de garantieperiode? Levertijd? Inschrijfbedrag? Teruggave mogelijkheid?

Of zijn zulke dingen niet echt belangrijk?
Doet er misschien niet echt toe?

SBI

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Nikken

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Placebo effect?

Stel: u komt met een klacht bij de dokter en deze schrijft u pillen voor. De pillen bevatten niets anders dan wat melkeiwit en suiker maar dat weet u niet. U slikt braaf de pillen en bent na twee dagen van de klacht af. Wat is er dan gebeurd?

Daar zijn twee mogelijke verklaringen voor. De ene is dat uw klacht ook zonder dat u de dokter had bezocht na twee dagen opgelost zou zijn. Een natuurlijk herstel dus. De andere verklaring luidt: placebo effect. Dat wil zeggen: omdat u uw klacht aan de dokter hebt beschreven, omdat de dokter uw klacht heeft aangehoord en u een pilletje voorschreef, omdat u dacht dat het een ‘echt geneesmiddel’ was en het braaf geslikt hebt, bent u verlost van uw klacht.

Een interessant verschijnsel dat, zou je als leek zeggen, onderzocht moet worden want ergens achter de verklaring placebo effect ligt een belangrijk geheim verborgen! Dat onderzoek laat bij mijn weten echter nog op zich wachten.

Als geïnteresseerde patiënt die voor de antroposofische geneeskunde kiest, kom je de term placebo effect nog het meest tegen in de context van: “die geneesmiddelen van jullie werken niet want er zit meestal geen werkzame stof in, dus het is allemaal placebo effect”. En dat is niet alleen een mening die bij ‘de gewone man’ voorkomt. Ik herinner mij hoe hetzelfde argument, en dan aangehaald op basis van wetenschappelijke studies, naar voren werd gebracht door de landsadvocaat in het kort geding dat de LPVAG ooit tegen de staat aanspande inzake het schrappen van de vergoeding van antroposofische en homeopathische geneesmiddelen. Ook andere tegenstanders van de complementaire geneeskunde, zoals de bekende anti-kwakzalver Renckens, doen de werking van antroposofische of homeopathische geneesmiddelen af als placebo effect.

Nu is er, opnieuw, een onderzoek gepubliceerd (in The New England Journal of Medicine van 24 mei j.l.) waarin twee Deense onderzoekers grote twijfel uitspreken over de vraag of het placebo effect wel bestaat. Zij analyseerden tientallen bestaande studies en ontdekten dat er in deze studies geen belangrijk verschil was tussen een behandeling met placebo of geen behandeling. Ook de antroposofische onderzoekster Kienle kwam enkele jaren geleden op basis van uitgebreid onderzoek tot een soortgelijke conclusie. Zij constateerde dat veel onderzoeken, ik verwoord het hier op de lekenmanier, rommelig zijn opgezet en dat de ‘categorie placebo effect’ wordt gebruikt als vergaarbak voor alles waar men verder geen raad mee weet.

Interessant! Wat zou Renckens, de grote antikwakzalver, hierop te zeggen hebben? Want wat zou hij nu aanmoeten met bijvoorbeeld de antroposofische geneeskunde, wanneer hij niet meer staande zou kunnen houden dat het allemaal placebo effect is? Hem wacht dan de schone taak om aan te tonen dat alle genezingen terug te voeren zijn tot ‘natuurlijk herstel’, zijn ‘wetenschappelijke’ insteek is er immers alleen maar op gericht om aan te tonen dat de niet-reguliere geneeskunde niet werkt. Ik vermoed dat hij daar wel even zoet mee zou zijn.

Maar… ook voor mij ontstaat er een interessante vraag wanneer het placebo effect niet zou blijken te bestaan. Dat is namelijk de hierboven gestelde vraag naar ‘het geheim achter het placebo effect’. Ik kan dat heel concreet aanduiden met de volgende ervaring. Ooit bezocht ik een antroposofisch arts en legde hem een voor mij ernstig en min of meer chronisch gezondheidsprobleem voor. Een klacht die ik al tientallen jaren ken en die, op het moment dat ik naar de bewuste arts ging, ‘de spuigaten uit begon te lopen’. De arts nam ruimschoots de tijd voor mijn verhaal, maakte aantekeningen, stelde veel vragen, overdacht de situatie en praatte over van alles en nog wat.

Diezelfde avond ervoer ik dat de zorg en aandacht van deze arts letterlijk ‘om mij heen was’. Met een absolute zekerheid wist ik: hij heeft mij omhuld met een mantel van zorg. Vanaf het moment dat ik bij hem was trad er een duidelijke verbetering op in mijn gezondheidstoestand. Duidelijk te controleren omdat ik van een bepaald medicijn dat ik in acute situaties gebruikte, direct veel minder hoefde te gebruiken. Een pilletje of druppeltje van de antroposofisch arts had ik nog niet geslikt. Deze verbetering hield aan, in zekere zin tot aan de dag van vandaag.

Wat gebeurde daar? Dat was geen placebo effect, al hoeft niemand dat van mij aan te nemen.

Maar in deze richting ligt ‘het geheim achter het placebo effect’ dat hopelijk gepraktiseerd blijft, ook al wordt het placebo effect langzamerhand op wetenschappelijke wijze in de ban gedaan.

(jh)

Dit opinie-artikel verscheen in het tijdschrift Evenwicht, jrg. 2, nr. 3 (september 2001)

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@energetix, heb je er zelf ook nog een mening over of blijft jouw medische inbreng zoals gewoonlijk beperkt tot copy and paste?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nog een respons (van een niet medicus): Worden antroposofische en homeopatische geneesmiddelen aan dezelfde strenge tests onderworpen als reguliere medicijnen? En staan ze aan dezelfde eisen bloot?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »


E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Nikken

Ongelezen bericht door E-nergetix »


@energetix, heb je er zelf ook nog een mening over of blijft jouw medische inbreng zoals gewoonlijk beperkt tot copy and paste?
Ik pas me aan aan het nivo hier op dit moment....

Of ben ik de enige die knippen & plakken hier op het forum gebruikt...

Ik kan zo iemand aanwijzen die daar wat meer ervaring in heeft. En het is niet SBI...

Dus als je commentaar geeft geef het dan beide richtingen uit. Word je weer wat geloofwaardiger van...

antwoord op je andere vraag: www.koagkag.nl

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

Mogge,

Het is wel frappant dat, eigenlijk al weken, het helemaal niet meer gaat over de "hang-ups" die er eerst waren over mlm en dat het nog steeds gaat over een klein "stukje" mlm, waarvan het eigenlijk geen reet uitmaakt wat "men" er over denkt, maar een persoonlijk gevoel van tevredenheid kan geven.

Maar zijn alle "problemen" naar tevredenheid besproken en zijn de uitleggen zó duidelijk geweest dat er geen openstaande vragen meer zijn?

Wat WEL vreemd is dat er ook geen commentaren zijn over specifieke, twijfelachtige praktijken van mlmbedrijven, waarvan IK weet dat ze er weldegelijk zijn! (Zie artikelen "watchdog.com"......)

SBI
(Inmiddels iedereen dus ingeschreven bij een mlmbedrijf?
Dan kunnen we NU rechtstreekse ervaringsverhalen verwachten ipv "testimonials", waar normaliter de Antimlm-ers zo gek op zijn! :wink: )

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Maarschalk »

antwoord op je andere vraag: www.koagkag.nl
Geen antwoord dus. Opnieuw doe je precies iets van mlmangel niet doet. Kwak maar weer een algemen link weer en beantwoord geen vraag.
Waar precies kan ik vinden wat ik vroeg? Als je het niet weet, ook prima. Maar kwak dan geen algemen link neer.

mlmangel, de persoon op wie jij doelt copied ook veel, maar hij heeft wel een mening en kan de door hem ge copyde stukjes inhoudelijk beoordelen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

@ Maarschalk,

En MIJN mening:

Ik vind JOUW mening maar nix! :oops:

Heb ik niet geknipt en geplakt! 8)

Ook heb ik nog een vraag voor je....:

Vind je nou jezelf óók zo vervelend? :roll:

Ik hoop dat je eens inhoudelijk iets verzint! Het mag uit je duim..., als het maar inhoudelijk is! :wink:

SBI

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Nikken

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ik heb absoluut een eigen mening....

Het wordt alleen niet gewardeerd hier dat ik een eigen mening heb...

mijn mening en ervaringen zijn gebaseerd op ondervindingen die ik persoonlijk heb ondergaan en nog steeds onderga....

Op mijn eigen en persoonlijke ervaringen zijn mijn meningen gebasseerd en niet op verhalen van de buurman, de schoonzus van de neef van mijn achternicht enz...!!

Dus ken ik net zo goed knippen en plakken....

En je hebt gelijk (voor 1 keer) dat ik op je medische vraag het antwoord niet weet.. Maar je vindt het antwoord misschien wel op de site van het KOAG-KAG!

"Life long and in prospar"
Laatst gewijzigd door E-nergetix op 30 okt 2006 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Nikken

Ongelezen bericht door So be it »

achternicgt.... :shock:
SBI :lol:

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Nikken

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ja.. de G ligt... iets te dicgt uuuhhh dicht bij de H.....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Nikken

Ongelezen bericht door mlmangel »

Magneten verbeteren gezondheid niet 08-01-06

Er is geen wetenschappelijk bewijs dat magneten gezondheidsklachten kunnen verhelpen.

Dat schrijven twee Amerikaanse onderzoekers in het tijdschrift British Medical Journal. De markt voor onder meer magnetische armbanden, hangers en lapjes is de afgelopen jaar sterk gegroeid, maar dit komt waarschijnlijk alleen de beurs van de producenten ten goede.

Toch zeggen de wetentschappers Flamm en Finegold dat veel mensen zich wellicht beter voelen als zij een magneetje dragen. Dat komt deels door inbeelding, maar ook doordat de magneten worden aangetrokken door metalen voorwerpen en de drager daarbij een lichte druk of aantrekkingskracht voelt. Dat zou het idee dat de magneet 'iets doet' versterken.

Flamm en Finegold, verbonden aan de universiteiten van Pennsylvania en Californië, adviseren patiënten om hun geld uit te geven aan medicijnen waar de werking wel van is bewezen. Als mensen toch een magneet willen dragen, zouden zij de goedkoopste moeten nemen. „Dan wordt ten minste de pijn in de portemonnee iets verlicht”.
BRON: http://www.goedzo.com/index.php/2006/01 ... dheid_niet

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Nikken

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Geweldige bron....

NOT.....

Wie zegt dat dit verhaal klopt of niet? Waar is de bron waar deze info -van jou bron - vandaan komt?

Sorry Michel, maar je zakt steeds verder en verder de afgrond in.....

Je probeert nu van alles te vinden om maar je gelijk te kunnen halen. En via welke weg maakt je zo te lezen op de diverse fora niet meer uit...

Het spijt me bijna om te zeggen: Wordt ht niet tijd voor een goed gesprek met een goede psycholoog of psychiater?

Wat zegt je werkgever hierover? Je doet tenslotte veel in zijn tijd..

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Nikken

Ongelezen bericht door Walter van V »

Wie zegt dat dit verhaal klopt of niet? Waar is de bron waar deze info -van jou bron - vandaan komt?
goed lezen, want dat staat er gewoon in..!
Dat schrijven twee Amerikaanse onderzoekers in het tijdschrift British Medical Journal

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Nikken

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ik ken het betreffende artikel....

Helaas voor Michel is er op de site van goedzo.nl heel wat informatie weg gelaten...

Maar ja, als goed forum gebruiker had hij en jij natuurlijk allang gezien dat betreffend artikel al een tijd hier op het forum staat en dat er al uitgebreid over gebabbeld is en had je de conclusies kunnen lezen...

Gesloten