LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dorco groep/ Vergers adviseurs

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Mr.O
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2006 22:18

Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Mr.O »

Iemand ervaring hiermee? :roll:

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Hallo Mr. O,

ik ben Ray en samen met mijn vrouw heb ik de Dorco (De Olga en Ray COmpany) groep opgericht. We zijn beiden enorm gefascineerd door de potentie van een goed netwerk marketing concept en hebben voor ogen om anderen te begeleiden en coachen en te helpen een additioneel inkomen op te bouwen.

Toen de britse onderneming Kleeneze in sept. 2004 actief werd in Nederland dachten we een goed concept te hebben gevonden. Echter de kwaliteit van de producten is zeer verslechterd. Ze gingen ronduit troep leveren die voor een prikkie wordt ingekocht in het verre oosten. Daarbij zijn de prijzen in sept. 2005 fors verhoogd. Ook bleven de vanaf het begin beloofde verbruiksartikelen uit. En de verdiensten in ons team bleven laag. We hebben dan ook besloten om hiermee te stoppen.

Gelukkig werden we benaderd voor een nieuw Direct Consumer programma met een briljante propositie: lever een uitgebreid productassortiment bestaand uit betere en veiligere producten dan de supermarkt merken voor een redelijke prijs rechtstreeks aan de consument. Nieuwe klanten worden aangemeld door bestaande klanten die hiervoor worden beloond.

Dit concept delen we met anderen die graag gebruik willen maken van de uitstekende producten die het amerikaanse wellness bedrijf levert en die hier een business mee willen bouwen. De mensen van Vergers Adviseurs zagen ook direct de kracht en het potentieel en hebben zich aangesloten.

Neem gerust eens contact op met ons of iemand uit onze groep - we voorzien je graag van nadere informatie.

Hartelijke groet,
Ray
Laatst gewijzigd door Ray-Dorco op 23 sep 2007 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Opvallend genoeg gaan de meeste discussies op dit forum over MLM in het algemeen, terwijl het overduidelijk is dat er veel verschillende concepten bestaan, die dus onderling niet te vergelijken zijn. Het gaat om het verzamelen van informatie over de verschillende bedrijven en concepten en daaruit een keuze te maken en te starten.

Productassortiment
Bij veel MLM bedrijven bestaat het productaanbod uit 1 product (Xango, Telco's, Noni) of is vrij beperkt (Nikken, Nova Nutria, WIN) - Melaleuca en bijv. ook Herbalife en FLP bieden een breed assortiment van hoogwaardige producten. Hierdoor wordt meer keuze voor de klant geboden en zul je een grotere doelgroep aanspreken.

Prijs/kwaliteit verhouding
Bij veel MLM bedrijven zijn de producten waanzinnig hoog geprijsd. Je zou je moeten afvragen of je een product ook voor die prijs zou afnemen als het bij de supermarkt in de schappen zou liggen. Een mooi voorbeeld vormen de wondersapjes van Noni en Xango. Als die flessen voor rond de €40 bij de supermarkt zouden staan, zou je dan een doos in je karretje laden?
De producten van Melaleuca zijn zowel hoogwaardig als betaalbaar. De schoonmaak en wasmiddelen worden in zeer geconcentreerde vorm geleverd. Je lengt het concentraat aan met water en je hebt gebruiksklaar product. Melaleuca laat klanten niet betalen voor water, dat zit immers in de kraan. Ook de vitamine en supplementenlijn is zeer betaalbaar - de 2 flesjes Vitality for life (multi-vitaminen en anti-oxidanten) kosten samen slechts €21,99. Bekijk de prijs van dit soort producten ook eens bij WIN of Herbalife.

Distributiewerk of verwijzen
Veel MLM bedrijven werken met distributeurs. Met alle nadelen voor die distributeur van dien. Het is zwaar en tijdrovend werk (Kleeneze), je moet voorraad afnemen, je moet producten afleveren, de betaling regelen, retouren in ontvangst nemen etc.
Melaleuca werkt via verwijzingen. Ik kan als klant anderen informeren over Melaleuca, ik kan vertellen over mijn productervaringen en klanten aanmelden. Deze klanten bestellen vervolgens direct bij Melaleuca en ik krijg over die bestellingen een commissie. En het interessante is dat ik ook beloond word als de klanten van mijn klanten bestellen. Dit tot 7 generaties diep en zonder alle rompslomp.

Financiële openheid
Veel MLM bedrijven hullen zich in vaag -en onwaarheden als het gaat om statistieken en verdiensten van hun distributeurs. Bij Melaleuca is de waarheid goed genoeg en ze publiceren dan ook zaken als retentie ratio (herhalingsaankopen), gemiddeld aankoopbedrag en verdiensten van klanten die anderen verwijzen. De retentie ratio is 95%, het gemiddeld aankoopbedrag is €75,- per klant per maand en als je bijv. 8 mensen hebt verwezen levert dat gemiddeld €140,- per maand op.

Risico's
Bij veel MLM bedrijven loopt de distributeur of vertegenwoordiger een hoog risico. Vaak zijn de bedragen om te starten hoog (ACN-€470) of je moet veel product afnemen teneinde kortingen te krijgen (Herbalife, WIN). Bij Kleeneze moet je zelf de catalogi kopen. Niet iedere vertegenwoordiger verdient deze investering terug en maakt dus verlies. Bij Melaleuca wordt je lid voor €25,- waarna je 2 maanden de producten gaat gebruiken. Ben je niet tevreden dan stuur je de lege verpakkingen terug (als bewijs dat je de producten wel hebt geprobeerd) en je krijgt het aankoopbedrag plus de €25,- terug. Dit gebeurd echter hoogst zelden, omdat de producten zo goed zijn. Overigens is een lidmaatschap iedere maand voor de 25e kosteloos op te zeggen. Men loopt bij Melaleuca geen enkel risico.

Verdiensten
Bij veel MLM bedrijven zijn de verdiensten laag (Kleeneze, Telco's, Noni, Nikken). Melaleuca heeft een uitstekend beloningsplan, waarbij je commissies krijgt over bestellingen van klanten, maar ook als je klanten aanmeldt (die moeten dan wel min. 3 maanden klant blijven). Zo heb ik in januari 9 klanten aangemeld en €520 verdiend. Bij het niveau van Senior Director verdien je gem. €3500,- per maand exclusief een autobijdrage van €500,- Hiervoor heb je ongeveer 400 klanten nodig in je organisatie. Dit is te bereiken in 8 - 12 maanden. Maar ook bij lagere niveaus kan er goed verdiend worden: een Director II heeft ongeveer 50 klanten in zijn organisatie en verdient gem. €400 per maand.

Overig
Tenslotte is het belangrijk bij de beoordeling van een bedrijf en concept om te kijken naar de volgende zaken:
- staat van dienst van het management
- omzet groei
- kwaliteit van de hulpmiddelen om je business te starten
- kwaliteit van het service center
- is het bedrijf privé bezit of bepalen aandeelhouders wat er mee gebeurd
- plannen voor uitbreiding naar andere landen

Wij hanteren een aantal methoden om geïnteresseerde mensen optimaal te informeren: we verzorgen thuispresentaties en presentaties in hotels, maar we bieden tevens de mogelijkheid om mee te kijken bij een zogenaamde webcast. Je krijgt dan inloggegevens toegestuurd waarmee je via het internet een live presentatie kunt volgen. Dit wordt veel gebruikt omdat het makkelijk is en laagdrempelig.

Mocht je meer willen weten over Melaleuca en bijv. een webcast willen volgen, stuur me dan even een email.

Hartelijke groet,
Ray

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

Sorry hoor, maar als je andere bedrijven negatief maakt zonder dat je het fijne ervan weet, geeft mij weinig vertrouwen.
Als je te werk moet gaan om jouw produkt aan te prijzen, door anderen af te kraken of onwaarheden te vertellen, dat geeft mij geen vertrouwen.
Jammer, maar dan moet je je toch anders presenteren

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Gubetje,

waarom doe je dan niet een beetje beter je best en laat je met argumenten weten waar ik het fout heb?

Ray

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Tupperware,Amway,Herbalife, allemaal verkoopmethoden die uiteindelijk zich van dezelfde methode bedienen als organisatoren van piramidespelen.

Je begint (vaak met eerst ingekochte (betaalde) spullen die je moet proberen te slijten.
= eerst familie en vrienden, dan kennissen en vage kennissen /buren/enz.
Veel belangrijker in dat concept dat je mededistributeurs moet zien te vinden want d a t levert het (z.g.) grote geld op.

Probeer eens het volgende;
Op het eerste veld van een schaakbord één steentje.
Op het tweede veld twee steentjes.
Op het derde veld vier steentjes
Op het vierde veld acht steentjes
Op het vijfde veld zestien steentjes
en zo voort.
U zult zien dat u al snel steentjes tekort komt gelijk die koning die van een gevaarlijke kwaal af wilde komen en op gelijke wijze met graankorrels moest betalen.

Deze piramide-achtige constructies levert alleen de bedenker het geld op.
Distributeurs haken al snel af zo leert de praktijk.
De laatste poginten zijn dan ook adverteren (herbalife) en dit soort reacties op fora.

De vrije vogel

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Precies om die reden werkt Melaleuca niet met distributeurs, maar met klanten. Iedere klant consumeert per maand wat hij/zij nodig heeft. Gemiddeld dus voor €75,-. En vanwege het brede productassortiment is ieder huishouden in nederland een potentiële klant.

In Amerika waar het bedrijf ruim 21 jaar geleden is gestart gebruikt 1 op de 300 huishoudens producten van Melaleuca. Nog steeds groeit de omzet daar, nog steeds verdienen mensen uit alle lagen van de bevolking een extra inkomen door Melaleuca.

Nederland is 2 maanden geleden gestart. De europese expansie is ingezet. Gaan we schaken of gaan we geld verdienen?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ik ga schaken en probeer jij geld te verdienen.

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door marjal »

Het komt over als een fantastisch produkt je wordt er gelukkig van en dat voor maar 75 euro per maand, net zo iets als maandverband..je kunt ermee..dansen, zwemmen en nog veel meer :lol:

Antigoon
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 jan 2006 10:46

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Antigoon »

Beste Ray-Dorco,

Ik vind het fijn een zo bevlogen persoon te zien, zou echter eens de berichten op de onderstaande link een goed doorlezen.

http://www.ripoffreport.com/results.asp ... ca&q6=&q7=

Met vriendelijke groet,
Antigoon

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

En daar gaan we weer hoor! In 8- 10 maanden kan je de status van Senior director bereiken en dan gemiddeld €3500.- per maand verdienen en daar komt ook nog even €500.- per maand op voor de auto! Leuk he, al die sprookjes en grootspraak. Dat krijg je nu als je jezelf en de klantjes de Dorco-groep en Verger- Adviseurs gaat noemen.
Dezelfde verhalen ,ook al zeg je nu dat niet alle mlm bedrijven met elkaar vergeleken kunnen worden, Het is hetzelfde sytsteem.En natuurlijk gelijk even alle concurenten van tafel vegen want alleen jij hebt het buskruit uitgevonden. VOOR je ook maar iets met mlm en de dorco- groep doet even op google.nl kijken bij de vele Melaleuca verwijzingen.
en dit lezen http://merchantsofdeception.com/dutch.html Dan ben je gelijk genezen hoop ik . :wink:
Joopataa

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Beste Jurrien,

in plaats van te spreken over grootspraak en sprookjes zou je er goed aan doen om de 5 punten/trucs die op de door jouw geplaatste website over een stuk over Amway staan af te zetten tegen het concept van Melaleuca voordat je een oordeel velt. Het ene systeem is immers het andere niet. Maar ik wil je graag helpen met dit klusje.

Truc #1: U kunt geld verdienen door de producten te verkopen aan familie, vrienden en buren!

Bij Melaleuca kun je helemaal geen producten verkopen aan anderen en groot inkopen wordt al helemaal ontmoedigd. Wel kun je anderen informeren en laten zien hoe goed de producten zijn en welke inkomens er te realiseren zijn door simpelweg te verwijzen.


Truc #2: U kunt ‘bonussen’ krijgen op de producten die zijn gekocht door al die familie, vrienden en buren die u aanwerft.

Bij Melaleuca krijg je commissie over de aankopen van de klanten die je hebt aangemeld met een max. van 150 product punten per klant (ongeveer €250). Dit tot en met 7 generaties diep. Hier is ook niets mis mee. Melaleuca spaart enorme kosten uit door niet te adverteren en heeft geen prijzig distributie kanaal. Ongeveer de helft van de omzet wordt betaald aan de klanten die actief zijn met het verwijzen.


Truc #3: Hoe hogerop je komt in de organisatie, hoe meer je verdient.

Bij Melaleuca gaat het om echte klanten die hoogwaardige producten kopen rechtstreeks van de bron én het gaat om anderen te helpen om te stijgen in het beloningsplan. Dus hoe meer klanten je hebt en hoe beter je anderen ondersteunt, hoe meer je gaat verdienen. Je kunt zelf geen volume kopen om te stijgen; iets wat bij veel andere MLM bedrijven juist veel wordt gedaan (zolders of garages vol met producten)


Truc #4: Om succes te hebben heb je training en motivatie nodig en moet je luisteren naar de mensen die al succes hebben geboekt in het programma.

Om succesvol te worden heb je bepaalde skills nodig. Je moet een namenlijst weten op te stellen, je moet anderen benaderen en je moet de standaard Melaleuca presentatie kunnen geven. Dit soort zaken kunnen worden aangeleerd als je de gratis toegankelijke trainingen volgt. Overigens wordt er ook de mogelijkheid geboden om on-line training te volgen. Wederom gratis. Bij het lidmaatschap van Melaleuca zit tevens een uitgebreide business kit met een DVD en trainingsmateriaal.

Motivatie om te slagen heb je of heb je niet. Het heeft weinig zin om iemand die niet wil slagen te proberen te motiveren. Zonde van je tijd.

Overigens betaalt Melaleuca een reis plus training van een week naar het hoofdkantoor in Amerika op het moment dat een klant Senior Director wordt. Ik werk samen met 2 Britten die dat binnen 4 maanden hebben bereikt. Ik ga uit van 8 – 12 maanden voor gemotiveerde nederlanders.


Truc #5. Het Ultieme Bedrog: indien je geen succes hebt, dan kan dit alleen je eigen fout zijn.

Dat ligt aan het totale concept. Als je een moeilijk verkoopbaar product hebt (te lage prijs/kwaliteit verhouding) of je in een uiterst competitieve markt begeeft (Telco’s) dan kun je nog zo goed zijn maar dan is succes zeer onwaarschijnlijk. De propositie van Melaleuca is zo bepaald dat iedereen met enige inspanning kan slagen: “Gebruik betere, veiligere en milieuvriendelijke producten die je dagelijks gebruikt en die zeer betaalbaar zijn. Vertel hierover aan anderen, meld klanten aan en word beloond als deze klanten de producten consumeren.” Het lijkt me duidelijk dat iedereen dit kan. Of iemand het ook doet is een ander verhaal.

Overigens, Jurrien, maak ik uit je typische reacties op dit forum op dat je zelf geen succes hebt behaald met een of ander MLM bedrijf en daar nogal verbitterd door bent. Je zou je moeten afvragen wat zinvoller is: of met grote regelmaat negatieve reacties posten op dit forum, of de nodige research doen als er een nieuwe opportunity in nederland start teneinde te kunnen beoordelen of je daarmee een extra inkomen wilt opbouwen.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

De reden van mijn afwijzende houding tegen het mlm-systeem is niet gelegen in het feit dat ik daar ooit iets aan zou hebben gedaan, Maar wel diverse goede kennissen flink de mist in heb zien gaan en behalve familie en vrienden ook nog een hele hoop euro's/guldens kwijt zijn geraakt! Dat is de reden van mijn negatieve insteek.De dingen die jij nu opnieuw zo mooi voorstelt zijn voor vele dezelfde als wat iedereen hun ook voorstelde. Dus niets nieuws onder de zon, Ik zeg niet dat de produkten die jullie verkopen slecht zijn , maar wel het systeem en dat houd ik vol tot het tegendeel is bewezen.

Joopataa

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

Mensen, die zichzelf in de nesten werken, moeten naar zichzelf kijken.
Als jij je laat pushen door een sponsor, laat je dat zelf gebeuren.
Bij herbalife hoef je b,v. absoluut niet te investeren.
Ik heb een heel aantal distributeurs, die alleen hun eigen produkten kopen en eten, die ze nodig hebben. Dus die hebben geen zolder vol staan, maar ze hebben wel korting en daardoor blijven ze ooketen.
Ik heb een aantal mensen op bijstandsnivo, die al meer dan 3 jaar eten als distributeur. Geweldig toch, dat ik ze die mogelijkheid kan bieden. Maar sommige mensen laten zich gek maken en ja dan kan het fout gaan. Maar wiens schuld is dat dan?

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Jurrien,

ik heb in eerdere posts met voorbeelden aangetoond dat er veel verschillende systemen bestaan. Het is ieders verantwoordelijkheid om een goede analyse te maken van een concept. De opsomming die ik eerder gaf kan daar bij helpen.

Het is jammer dat je vrienden en kennissen hebt die geld hebben verloren door een MLM bedrijf. Dat kan bij Melaleuca simpelweg niet gebeuren.


Gubetje,

is het niet zo dat je bij Herbalife hogere kortingen krijgt als je meer afneemt? Het wordt dus aantrekkelijk gemaakt om te investeren. Dit is principieel fout in een concept. Iemand met veel geld kan immers goedkoper inkopen en dus verkopen dan een ander. Daardoor krijg je oneerlijke concurrentie. Een slecht punt in het business model.

En hoe hoog is het startbedrag wat betaald moet worden om distributeur te worden?

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

Je kunt de korting opbouwen, afhankelijk van het aantal mensen, die je helpt met de voeding.
Je hoeft absoluut niet te investeren, je mag het wel, maar het hoeft absoluut niet. En dat is zo gaaf.
En wil je er echt mee werken, ja dan ga je natuurlijk voor de hoogste korting en volg je trainingen.
Ik zou zeggen: ga een keer mee kijken.
Dan kun je je echt een beeld vormen. Er zijn heel vaak oordelen van mensen, die helemaal niet weten hoe het nu precies zit.
En zoals ik eet heel veel produkten, natuurlijk ga je voor de hoogste korting dan. En al heb ik geen klant, heb ik zelf produkten, die ik eet en smeer. En een betere investering als in jezelf is er niet.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

hET startbedrag is 110 euro en daar heb je produkten voor voor die waarde. De bedoeling daarvan is, dat je de produkten gaat eten en dat je dus zelf voelt, wat de produkten met je doen.
Ze zijn niet bedoeld om te verkopen dus, maar puur voor jezelf.
Ooit wel eens een eigen bedrijf gestart voor die prijs?
En o ja daarna heb je meteen 25 % korting op alle produkten.
Mensen, die hier meer vanaf willen weten, je mag me altijd mailen.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Het gaat niet om het feit dat je meteen 25% korting hebt. Het gaat er om dat er vele verschillende kortingsstaffels zijn en dat mensen met geld dus volume kunnen kopen en altijd goedkoper kunnen aanbieden, bijv. via internet, dan mensen die dat niet kunnen. Op die manier krijg je dus oneerlijke concurrentie. Kijk maar eens naar de verschillende prijzen op de verschillende sites.

Ik heb het concept bekeken van Herbalife en er zitten teveel nadelen aan. Momenteel heb ik netwerkers uit allerlei programma's in mijn organisatie: ACN, Herbalife, Kleeneze, WIN, Nikken en Nova Nutria. Waarom denk je dat dat is?

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

De mensen, die bij herbalife of een andere mlm niet slagen, proberen alles. Dus die gaan weer bij iemand anders proberen.
Zij vergeten alleen, dat zij zichzelf meenemen en zullen daar dus ook weer niet slagen.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Ik ben er van overtuigd dat de slagingskans afhangt van het concept en niet van de mensen. Gelukkig zien mijn teamleden dat ook.

Jij ziet ook de manco's in het Herbalife programma, alleen vermijd je ze liever als iemand er over begint. Bekijk anders mijn opsomming nog eens van 6 maart en laat even weten waar ik het fout heb.

Gesloten