LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dorco groep/ Vergers adviseurs

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

Wat vermijd ik dan?
Ik heb niets te vermijden of wat dan ook.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Je vermijdt de kritiek die ik heb op de volume kortingsstaffels en het feit dat er dus Front-End loading en oneerlijke concurrentie kan optreden. Door dat soort aspecten in het concept kunnen mensen geschaad worden en financiële nadelen ondervinden.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

Die kritiek is niet terecht, want je kiest zelf of je voor een hogere korting gaat of niet.
Als jij zo dom bent in te kopen, wiens fout is dat dan?
Toch die van jezelf. Maar er zijn helaas altijd veel mensen, die de schuld bij een ander leggen en weigeren naar zichzelf te kijken,.
Ja en die werken zichzelf de nesten in op allerlei gebieden van het leven.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

En dan nog iets.
Als mensen via internet kopen of zo, krijgen ze juist niet de begeleiding bij het goed gebruiken van de herbalifeprodukten.
Dan werkt het dus niet , mensen halen geen resultaat en stoppen.
Dus die concurrentie is maar betrekkelijk.
Belangrijk is goed kontakt met je klanten te houden en ze resultaat te laten krijgen: hetzij zich fitter voelen, meer energie krijgen en houden,
afvallen, bijkomen, bij het sporten goede energie hebben.
En dan raak je ze niet kwijt, want als ze resultaat krijgen, zijn er altijd mensen in hun omgeving, die ook de produkten willen.
En daar zit hem dus de kracht. En de mensen , die via internet aanbieden, zijn allemaal mensen, die stoppen.
Die snappen het ook niet.

Elrond Telrunya
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:13

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Elrond Telrunya »

@Ray-dorco,

Kun je mij vertellen welk(e) Product(en) jij aanbiedt aan de mens?

Je hebt een geweldige website met info over de Dorcogroup en daar heb je het mee gehad.

Je hebt dus wat te verbergen!

Als je producten zo geweldig zijn dat mensen voor 75%-95% iedere maand deze weer bestellen, zou ik deze met veel plezier en bravoure op mijn site plaatsen.

Maar voor jou is dat niet belangrijk- kijkend naar je website! Het gaat er bij jou alleen maar om om mensen te werven!

GreetZ,

Elrond 8)

P.S.

Je laast zien dat je 1 erg slechte eigenschap hebt! Je kraakt andere MLM systemen af en zegt dat zij slecht zijn.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Op mijn website staat een pagina waar de productgroepen staan beschreven:

1. Vitality for life - supplementen, gewichtsmanagement, gezondheid voor het hart
2. Bad & Lichaam - persoonlijke verzorging, lotions, zeep, mondhygiene, een lijn voor mannen (after shave, scheergel, deodorant) en een lijn voor kids
3. Huidverzorging en cosmetica
4. Medicijnkastje van de natuur - zalf tegen spierpijn, lotion tegen eczeem en psoriasis, zonnebrand olie, etc.
5. Ecosense lijn - was- en schoonmaakmiddelen op natuurlijke basis dus zonder ammoniak, bleekmiddel, chloor, fosfaten etc.

Ik heb absoluut niets te verbergen - kijk anders even op de site van melaleuca zelf (www.melaleuca.com). Deze komt zeer binnenkort in het nederlands beschikbaar. Daarnaast kun je me ook een mail sturen met het verzoek voor meer info. Je krijgt dan netjes een volledige presentatie toegestuurd.

Er bestaan veel misvattingen in nederland over MLM concepten terwijl mijn stelling is dat er veel verschil zit in de diverse programma's. Die verschillen heb ik op diverse punten beschreven en ik ga graag de discussie aan met anderen over deze punten. Daar is een forum mijns inziens voor bedoeld. Het doel is om meer nuance te brengen in de perceptie van MLM systemen, zodat iemand beter kan beoordelen of een systeem bij hem of haar past.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Thunder »

@ RayDorco

In principe zijn alle MLM concepten gelijk, ze streven namelijk maar een doel na, het vergroten van het netwerk.
Product verkoop binnen welke MLM organisatie dan ook is totaal ondergeschikt aan het werven van nieuwe leden cq. distributeurs of hoe je je ook maar pretendeerd te noemen.

Een blik op elke willekeurige site van welke MLM agent dan ook leert je dat deze doelmatigheid wordt gebezigt door een ieder die erin stapt. In de kern zijn alle MLM concepten gelijk, het draait alleen om uitbreiding van het netwerk en de hiermee gepaard gaande vergroting van de zichtbaarheid.

Het is niet voor niks dat MLM concerns miljoenen distributeurs kennen, dit is inherent aan de strategie. Immers het concern streeft naar bekendheid van het product, dit is alleen te bereiken door een groot netwerk. Het moederconcern zal primair dan ook alleen maar streven na een vergroting van dit netwerk, afzet volgt door het multiplyer effect.

Kort gezegt, 1 miljoen distributeurs nemen 1 product per tijdseenheid af, puur voor eigengebruik. Per tijdseenheid is dat dus 1.000.000 producten. Plus dat 1.000.000 mensen het evangelie verkondigen van het product, de marketing werking en marktpenetratie is dus hoog.

Je zet je zeer sterk af tegen alle andere MLM bedrijven, terwijl je het zelfde gedachtengoed nastreeft, namelijk uitbreiden en nog eens uitbreiden. In de volksmond ook wel ronselen of zieltjes winnen genoemd. Dit is immers ook de insteek van alle presentaties, bijeenkomsten, brochures, gesprekken enz..

Het zou je dus echt sieren als je hier ronduit toegeeft, dat het niet om product verkoop te doen is, maar om zieltjes winnen. Maar dat zal je ongetwijveld niet doen, omdat je je dan weer gelijk moet stellen met al het andere MLM pleps, waar je je van probeert te onderscheiden..

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Thunder,

dat MLM bedrijven hetzelfde doel nastreven wil natuurlijk niet zeggen dat de manier waarop ze dat doen identiek is. Sterker nog, daar zitten juist enorme verschillen in. Ik heb al eerder uitgelegd dat Melaleuca niet werkt met distributeurs die eerst product moeten inkopen en daarna nog maar moeten zien dat ze het kunnen doorverkopen, maar juist alleen met klanten. Eindgebruikers dus, die de producten maandelijks consumeren. Zo is 60% van alle klanten niet geinteresseerd in de business aspecten die Melaleuca biedt. De overige 40% heeft meerdere klanten verwezen en wordt daar dus voor beloond. Als de producten niet goed zouden zijn zou het percentage van 60% veel lager liggen.

Als iemand op zoek is naar betere, veiligere en betaalbare producten van hoogwaardige kwaliteit dan laat ik ze kennis maken met de producten. Men kan ze 2 maanden lang proberen en zijn ze niet tevreden wordt het volledige aankoopbedrag terugbetaald. Geen risico dus. Als een klant graag een business wil opbouwen door simpelweg anderen te verwijzen dan zal ik met hem samenwerken en helpen met een website, helpen anderen te benaderen, helpen met een thuispresentatie of helpen via een webcast.

Het gaat mij er dus om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met de producten van Melaleuca en hen die er een extra inkomen mee willen opbouwen daarbij te helpen.

Overigens vind ik je uitspraak "MLM plebs" nogal ongepast. Ik heb respect voor iedereen die iets onderneemt, zij het in een traditionele onderneming of een MLM onderneming. Daar is veel inzet, doorzettingsvermogen, inzicht, kennis en kunde voor nodig. Het is alleen wel zaak om op basis van de punten die ik op 6 maart heb gepost het beste concept te kiezen.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Dan toch even op de website gekeken en het eerste wat opvalt!, GEEN prijzen. Waarom vraag je je dan af en als ik op de site van Malaleuca zie ik dat ik waarschijnlijk omgerekend naar euro's voor een fles afwasmiddel rond de €5.- of meer zal moeten betalen! nu niet meteen komen dat het zo geconcentreerd is want 90% van de mensen meet het echt niet met een theelepeltje af en gooit er gewoon een scheut in ( net als ik ). Als je werkelijk niets te verbergen hebt kan je de prijzen er toch wel bij zetten Voor ik moet inloggen of op een andere manier bewerkt word.Ik ben het met thunder eens. Je valt andere bedrijven af en doet vervolgens hetzelfde.

Joopataa

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

Bij herbalife zijn distributeurs ook heel vaak alleen klanten hoor.
En eten dan met korting.
Denk nou niet, dat jij het wiel hebt uitgevonden.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Jurrien,

de enige reden dat je het met Thunder eens bent is dat ik hier een concept presenteer wat jij niet kunt lek schieten. Je valt zelfs over het punt dat ik met argumenten de zwakke plekken van een aantal MLM systemen blootleg. Als er iemand op dit forum uitblinkt door negatieve opvattingen en uitlatingen m.b.t. MLM systemen ben jij dat wel.

Mijn site geeft een goede eerste indruk van het concept. Er staat info over het bedrijf Melaleuca, product beschrijvingen, over netwerk marketing, over de ondersteuning die we geven en over de verdiensten. Als iemand hierdoor geïnteresseerd is geraakt en informatie aanvraagt wordt dat netjes verzorgd. Een presentatie via het web, thuis of elders kan dan volgen. Het product assortiment is te groot om alle producten op te nemen en de prijzen te vermelden. Daarbij verkoop ik ook geen producten; ik attendeer anderen op de mogelijkheden om uitstekende producten te gaan gebruiken en er eventueel mee te gaan verdienen. Zoals ik al eerder zei zal zeer binnenkort de nederlandse site operationeel zijn, inclusief alle prijzen.

De producten, waaronder de schoonmaakmiddelen, de afwasmiddelen en de wasmiddelen worden inderdaad in geconcentreerde vorm geleverd. Bij het wasmiddel zit zelfs een doseerpomp zodat je elke keer precies genoeg gebruikt. Bij de schoonmaakmiddelen wordt een lege spuitfles geleverd die je voor een 8ste vult met concentraat en vervolgens aanlengt met water. Melaleuca laat de klant niet betalen voor water – dat zit immers in de kraan.

De prijs van het afwasmiddel is €4,79 maar als een klant voor de 15e van de maand besteld ontvangt hij/zij nog eens 10% korting. Dit soort extra voordelen komen uitvoerig aan bod in de presentatie. Kortom, we vragen slechts 45 minuten de tijd van iemand om het concept in alle helderheid uit te leggen.

Gubetje,

natuurlijk zijn er tevreden Herbalife klanten. Dat heb ik ook nooit ontkent. Er zijn echter ook een groot aantal distributeurs die een paar jaar geleden voor 5000 of 10000 euro product hebben gekocht vanwege de aanlokkelijke hogere kortingen en dat nog steeds zelf zitten te eten (geldt ook voor WIN). In het Herbalife programma kunnen mensen geschaad worden, bij Melaleuca niet.

Zonder persoonlijk te willen worden, ben jij een typisch voorbeeld van een MLM-er waar de gemiddelde bezoeker van dit forum zo’n hekel aan heeft. Je ontwijkt vragen die kritisch zijn en geeft de schuld van falen aan de mensen zelf. Zie ook Truc #5 op de site die Jurrien op 6 maart heeft geplaatst.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

alleen jouw bedrijf is goed.
Tjonge jonge, droom lekker verder.
En kraak niet anderen af, dat komt alleen maar ongeloofwaardig over.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Het is misschien jammer voor jou maar ik heb absoluut geen hekel aan gubetje! Hoewel ik ook haar mening niet deel heb ik echter wel respect voor haar. Dat kan van jou in ieder geval niet worden gezegt, Het enige wat jij probeert is om mensen in persoon aan te vallen. Ik heb liever tien keer gubetje dan zo een gladjakker als ray. Sorry.

Joopataa

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Gubetje,

Ik ben het eens met je eerste opmerking.

Voor de rest wil ik je voorstellen eens te kijken naar een kleine samenvatting van jouw eigen woorden:

Sorry hoor, maar als je andere bedrijven negatief maakt zonder dat je het fijne ervan weet, geeft mij weinig vertrouwen.
Als je te werk moet gaan om jouw produkt aan te prijzen, door anderen af te kraken of onwaarheden te vertellen, dat geeft mij geen vertrouwen.
Jammer, maar dan moet je je toch anders presenteren

Mensen, die zichzelf in de nesten werken, moeten naar zichzelf kijken.
Als jij je laat pushen door een sponsor, laat je dat zelf gebeuren.

De mensen, die bij herbalife of een andere mlm niet slagen, proberen alles. Dus die gaan weer bij iemand anders proberen.
Zij vergeten alleen, dat zij zichzelf meenemen en zullen daar dus ook weer niet slagen.

Als jij zo dom bent in te kopen, wiens fout is dat dan?
Toch die van jezelf. Maar er zijn helaas altijd veel mensen, die de schuld bij een ander leggen en weigeren naar zichzelf te kijken,.
Ja en die werken zichzelf de nesten in op allerlei gebieden van het leven.

En de mensen , die via internet aanbieden, zijn allemaal mensen, die stoppen.
Die snappen het ook niet.

Denk nou niet, dat jij het wiel hebt uitgevonden.


Over afkraken gesproken....

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Jurrien / Joopataa,

waar haal jij nu weer vandaan dat je een hekel zou moeten hebben aan Gubetje? Waar gaat dit over?

Ik heb ook geen hekel aan Gubetje - ik ken haar niet eens. Ik probeer simpelweg meer nuance aan te brengen in de opvattingen van mensen aangaande MLM of Consumer Direct marketing. Is dat zo verkeerd? Kijk even rond op de andere topics op dit MLM forum en je ziet na 2 zinnige stukjes de scheldwoorden over en weer vliegen. Dat moet eens afgelopen zijn. We zouden onze energie moeten steken in het bespreken van de feiten en de details van de verschillende concepten. Maar zodra je dat hier doet wordt je bestempeld als gladjakker. Typisch gedrag van iemand die niet kan winnen met argumenten.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Het is de vos die de passie preekt! Ik stop met het reageren op jou. En als je daar mee je gelijk hebt bewezen,, Het zij zo.groet.

Joopataa en helaas geen jurrien meer omdat 1
of andere stakker deze naam misbruikte. ( bij de tros bekend )

Joopataa

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door gubetje »

Nou Ray, ik kraak geen mensen af. Ik noem alleen wat feiten.
IK heb het net zo goed tegen mezelf.
Bij mij gaat het niet van een leien dakje. Ik moet hard aan mezelf werken en ik weet als ik daarvan wegloop, dat ik het overal tegenkom.
Maar de voeding is zo belangrijk voor me, dat ik doorzet.
Ik kom er, alleen bij mij duurt het misschien langer als bij anderen.
Omdat ik simpelweg 53 ben en dus om je oude dingen weg te gooien, daar langer over doet.
IK kan voor de spiegel gaan staan en alles tegen mezelf zeggen.
En daarom ga ik er doorheen. Snap je het nu een beetje?

S. ;-)

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Hallo, even vraagje tussendoor.

Wanneer je Herbalife of andere voedingsproducten in grote volumes inkoopt, krijg je dan niet te maken met de HACCP-richtlijnen?

Lijkt me niet dat je dit in een vochtige garagebox mag bewaren, ook al is het goed verpakt.

Groet, S.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Ray

Ik vind het erg amusant om te zien hoe je jezelf probeert te onderscheiden, maar helaas leidt je net zoals alle mensen in het MLM netwerk aan tunnelvisie en een gebrek aan abstractief denken.
dat MLM bedrijven hetzelfde doel nastreven wil natuurlijk niet zeggen dat de manier waarop ze dat doen identiek is.
Helaas Ray, alle MLM bedrijven bezigen de zelfde tactiek en strategie, het kan hier op nuance verschillen, maar de hoofdzaak is identiek. Het draait in zijn geheel en alleen om netwerk vergroting.

Jij hebt het steeds over klanten, maar ook ZIJ maken deel van dit netwerk uit en ook ZIJ worden blootgesteld aan de ronsel praktijken en het zieltjeswinnen. Immers ook bij jouw organisatie geldt, wordt lid en ga mensen zoeken die ook willen kopen en gebruiken.
Hoe vervolgens de transactie verloopt is niet relevant, het gaat om het feit dat u mensen overtuigd en interesseerd de club te joinen.

Hoezo bent u dan anders, dan de andere MLM systemen. U staart u blind op de business opportunity, die u geboden is, maar laakt elke kennis van de marketing, economische en bedrijfskunidge concepten achter het geweldige MLM concept.

Ja u leest het goed, het MLM concept is geweldig, maar alleen voor het concern dat het bezigt, niet voor het voetvolk in het netwerk.
Dat u wordt gelokt met business opportunities en bergen met geld, dat is vaak een loze belofte, maar dient ervoor mensen te binden aan het concept, het evangelie voort te zeggen en mensen te lokken.

Op product niveau onderscheiden de concerns zich niet meer, alles is generiek en bulk, dus ligt de nuance in het beloningssyteem, maar het conceptuele model achter het geheel is identiek voor alle MLM bedrijven.

En draait puur op het grootste netwerk, immers hoe meer individuele distributeurs cq. klanten hoe hoger de mate van marktpentratie en kiemplaastsen waar nieuwe klanten en distributeurs gewonnen kunnen worden.
Zoals al gezegt, voor het moederconcern geldt alleen de wet van de grote getallen, een bijzonder lage mate aan marketing kosten in vergelijking met het aantal mensen dat wordt bereikt, deze kosten worden immers gedragen door de mensen in het veld.

Zij zijn namelijk gefocussed op het pseudo business aspect dat ze is voorgehouden, dus dat moeten ze nastreven en dit vereist investeren in marketing, om je NETWERK uit te breiden.

Er moet dus een duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen de MLM moederbedrijven en de poppetjes in het veld.

Dan als laatste, om mijn stelling nog meer kracht bij te zetten. Als het volgens jouw echt gaat om product verkoop in plaats van zieltjes winnen.

Waarom zijn de producten dan niet in reguliere winkels te verkrijgen?

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Omdat in de winkel geen mens bijna 5 euro betaald voor een fles afwasmiddel, Hoe geconcentreerd ook! Deze bedragen kan je alleen maar vragen als je er een heel verhaal bij af mag steken en je proberen hiermee te overtuigen dat het echt niet duur is :?

Joopataa

Gesloten