LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nova Lusus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
gamer
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 feb 2008 00:21

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door gamer »

En op jou beste gok zouden mensen nu (veel) geld moeten investeren?Hoe toepassend, het zal best wel geweldig lopen maar dat maakt het nog niet legaal zonder geldige licentie in Nederland.

Hee Jor, ben je nou gewoon vervelend, koppig of onwetend?
Waar haal je het vandaan dat er mensen geld moeten investeren? Volgens mij schreef ik al een aantal keren dat de aandelen gratis worden weggegeven.

En wat die licentie betreft, laten we het er maart op houden dat de meningen hierover verdeeld zijn. Voorlopig zijn er alleen in West-Europa al zo'n 1200 aanbieders van Online games en het worden er steeds meer.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 26 Mrt 2008 01:37 door gamer


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Er kan geen misverstand bestaan over wie hij bedoelde naar mijn smaak, couljo heeft het duidelijk over nova lusus als hij het over de beursgang heeft en ook over nova lusus-aandelen.


Nu kan je daar wel over door blijven zeuren, maar hij heeft dus duidelijk ongelijk. Wat is nu je punt?

Naar boven
Mijn punt is dat couljo hele andere dingen zegt dan jij en dat jullie beide nova lusus aandelen hebben en hier de zaken verwoorden. Hoe kan de 1 nu iets heel anders vertellen als de ander en wie zegt dat hij niet gelijk heeft? . Onduidelijkheid troef dus en dat is fout! Over de aandelen van NV hou ik op want nogmaals goed toiletpapier is meer waard.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 26 Mrt 2008 01:50 door gamer


Aandelen worden NU aan de leden gegeven die meehelpen het bedrijf groot te maken.
En wat kost het om lid te worden en mee te helpen NV groot te maken, of is dat ook allemaal gratis.Als het gratis is volgens jou verwijs ik je weer even naar het filmpje waar weer iets anders word gezegt. Opnieuw onduidelijkheid Troef.

Mvg Jor.

http://tros.nl/index.php?id=2920

PS, Trouwens dat E genoeg kreeg van dit soort slappe gel"l begrijp ik prima.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Thunder »

Laten we een ding stellen, niemand bezit op dit moment aandelen nova lusus, alleen een recht op een aandeel in de holding die uiteindelijk de beurs op moet gaan.

Ik vrees echter dat Gamer niet weet hoe beurskoersen tot stand komen en wat het doel van een beursgang is...

Let wel, tijdens de IPO! worden de aandelen geplaatst en wordt een deel van het bedrijf publiek verkocht. Dit levert een directe cash flow op voor het bedrijf, in ruil voor het verkopen van een deel van het bedrijf.
Het aantrekken van dit externe kapitaal kan worden gebruikt voor investeringen, of het cashen door aandeelhouders.

Vervolgens zijn deze aandelen verhandelbaar, tegen de dan geldende bied en laat koersen, dit is de marktwerking op de beurs, niks anders.
Helaas maakt het voor het bedrijf niks meer uit of de koers van de 70% publieke aandelen 100% stijgt. Ze hebben immers al verkocht, de koers ontwikkeling is alleen nog maar van belang voor de aandeelhouders op dat moment. Het bedrijf hecht wel waarde aan een hoge koers, omdat dat de kans op een overname verkleint.

Nu het Gamer verhaal, als je niks verkoopt aan de markt en alle aandelen gratis hebt geplaatst, waarom moet je dan naar de beurs? Je haalt immers geen geld op uit de markt, wat DE reden is om naar de beurs te gaan.

Als je naar de beurs gaat en niemand wil je aandelen hebben, zijn ze per definitie geen reet waard, de bied koers zal rond de 5 cent liggen (laagst mogelijke koers in Nederland).
En de verwachtingen zijn nou niet echt hoop gevend, als ik zo door die prospectus lees. Ik zie geen toekomstige cash flows, wanneer wordt er nou winst gemaakt?
Waar zie ik op de balans wat het eigendom is, kantoren, servers etc.

Ik vind het maar een vage bedoening en denk dat het nooit tot een beursgang komt.

Dan nog even de vergelijking met andere goksites, deze zijn zonder belemmering toegankelijk!
Hier spelen 100.000. mensen tegelijk per dag, voor miljoenen euros. De gemiddelde rake, bij bv. poker ligt op een max van 5% uit de pot, tel it uw winst.

Jullie gok "imperium" is niet vrij toegankelijk, laat staan dat er voor miljoenen per dag gespeelt wordt, dus de opbrengsten zullen bijzonder laag zijn. Doordat men niet vrij kan toetreden tot de site, houd is de toestroom laag, ik durf bijna te stellen dat er nog geen 1000 man per dag online is. Dit is een karige score, zeker als je bedenkt dat op een site als Pokerstars per dag non stop 100.000 aan het pokeren is...

Daarbij komt dat free rolls een dooddoener is, dit levert geen flikker op! en is een lokkertje. De echte euros worden bv. verdient op de vrije poker tafels, met flinke blinds. Of grote toernooien met 1000den spelers, als qualifier voor EPT toernooien of met een inleg voor een uiteindelijk aardig hoofdprijs.

Ik geloof dus op basis van jullie prospectus, het businessmodel en het niet geven van een forecast totaal niet in een succesvolle beursgang.

Ik ben bang dat je rechten op aandeeltjes straks voor worden omgezet in waardeloze aandelen, die ergens op een lokale markt in London worden verhandeld voor 5 cent.

Immers aandeelhouders willen participeren in een florerend bedrijf, met groei potentie en harde winst cijfers, ik zie dat nergens staan in jullie verhaal.

Hoe zie jij dan uiteindelijk een flinke stijging van de waarde van je aandelen? Ik zie hem niet, en ben bang dat die na een dag al 50% onder de IPO koers staat, misschien nog we lager.

Even een tip, als er maar weinig handel is in een fonds, kan een verkooporder van maar 1 stuk, de koers 99% lager zetten..

Ik zou als ik jouw was maar eens een kijkje nemen op de "beurs vloer" alvorens je in dit waardeloze plan te storten..

Als laatste, als het echt zo goed gaat, dan koop ik mijn aandelen wel voor de fair valueo op de beurs, en niet voor een waarschijnlijk veel te hoge koers via een intern bonus systeem. Dat ongetwijveld geld kost...

Hoeveel is nu een aandeel waard? en is dit de fair value? nee, die wordt immers bepaald door de markt. Het beloningssyteem is dan ook uiterst curieus, omdat je aandelen krijgt in een verlieslatende onderneming zonder aantoonbare groei potentie (volgens je prospectus).
En daarbij komt, wat is nou de reeele waarde van die rechten die je krijgt? Niks toch? En als ze wel een waarde hebben, dan ben ik benieuwd hoe die tot stand is gekomen...help eens zou ik zeggen.

gamer
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 feb 2008 00:21

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door gamer »

@ thunder


Je zit op een verkeerd spoor en snapt nog niet goed wat ik je al een paar keer hebt proberen uit te leggen. Logische reden als je iets niet snapt is ertegen in verweer gaan en er negatief over doen. Dat is menselijk en zal je me niet over horen.

Het Prospectus is heel duidelijk opgesteld en je hebt hem goed gelezen. Ik weet dat wat wij doen nog nooit eerder werd gedaan, ik weet ook dat het er niet uitziet als héél bijzonder, maar het is het wel.

Dat jij er niets in ziet is niet het probleem, ieder heeft zijn eigen visie en als je elkaar die visie gunt, kunnen we allemaal alleen onszelf de schuld geven als het mislukt.

Even v.w.b. te grote sites, die zijn toch ook klein begonnen of denk je dat die gestart zijn met 100.000 spelers. Partypoker ging de beurs op met slechts enkele duizenden spelers.

Aanmelden op onze pokerroom is gratis, maar verloopt (vanwege het Netwerkmarketing principe dat we hanteren) altijd via iemand anders. Lastig voor sommigen, simpel invuloefeningetje voor anderen.

Nee, we heben nu geen duizenden spelers en hadden we die wel dan hadden we deze discussie niet, toch? Ons marketingmodel is die van MLM, voor velen een term die als een rode lap op een stier werkt, voor anderen het marketingmodel van hun dromen.

Ik stel vast dat jij en ik een ander idee hebben over wat er in Het Prospectus staat en laat het daarbij. Mocht je interesse hebben om het toch nog eens uitgebreid te bespreken, dan wil ik daarover heel graag een afspraak met je maken.

Ik weet zeker dat je na afloop een andere visie (geen andere mening, want die verander je toch niet snel) zult hebben.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Wat een goede uitleg Thunder. Maar daar is het NV natuurlijk ook helemaal niet om te doen. Het gaat om via de MLM-methode ( steeds nieuwe mensen zoeken ) en Dat brengt geld op.
De bezoekers van de bijeenkomst worden door Nova Lusus warm gemaakt voor deelname in het bedrijf, waarbij enorme winsten worden voorgespiegeld. Er wordt echter wel door Nova Lusus benadrukt dat de uitbetaling van de winst pas mogelijk is nadat er minimaal 2 nieuwe, betalende leden zijn aangebracht. En dat is dus een piramidespel. Ook beweren de sprekers van Nova Lusus dat het bedrijf de potentie heeft 'om groter te worden dan Microsoft', als zij 1% van de gaming-industrie in handen krijgt.' En er zou binnen 3 jaar een Engelse beursgang zijn gepland waarvan, opmerkelijk genoeg, binnenkort al een prospectus wordt uitgegeven.
Eigenlijk zegt het filmpje meer dan 1000 woorden. :wink: . Ook al ontkend gamer dat.
Jor.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik vraag mij ook nog af hoevaak die 'prospectus' nog aangepast gaat worden de komende jaren.
Leuk en aardig allemaal zo'n 'prospectus', maar er kan in de 2 tot 3 jaar tot aan de geplande beursgang een hoop veranderen. Gaat er dan bij elke belangrijke verandering een nieuwe 'prospectus' worden gemaakt, en worden overlegt voor een goedkeuring?

En erg interessant, dat de 2 belangrijkste investeerders hun 'bedrijfje' hebben geregistreerd op de Virgin Islands. Dit maakt het vrijwel onmogelijk om deze personen/bedrijven na te trekken. Hebben ze wat te verbergen, of is het ze alleen maar te doen om het gunstige belastingklimaat daar.

couljo
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mar 2008 17:36

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door couljo »

Gamer je bent geweldig! Je kunt het als geen ander uitleggen.
Bedankt!

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Gamer

Ik moet je teleurstellen en snap de materie tot op het bod. Daarom ben ik ook bang dat ik helemaal niet op het verkeerde spoor zit, maar juist op het enige spoor dat correct kan zijn.

We hebben het hier over een participatie in een bedrijf, door middel van rechten op mogelijk te vergeven aandelen.
Hier moet je zakelijk naar kijken en tot op heden heb ik jouw, nog het prospectus kunnen betrappen op zakelijk overtuigende bewijzen dat ik hierin zou moeten participeren.

Het Prospectus is heel duidelijk opgesteld en je hebt hem goed gelezen. Ik weet dat wat wij doen nog nooit eerder werd gedaan, ik weet ook dat het er niet uitziet als héél bijzonder, maar het is het wel.
Best Gamer, hier sla je de plank toch volledig mis. Aandelen programma's zijn zo oud als de weg naar rome om mensen te belonen voor hun inspanningen in het bedrijf. Immers, als je goed presteerd rendeerd het bedrijf en zullen de aandelen waarschijnlijk stijgen, dit betaald zich uit in een stijging van de waarde van je aandelen portfolio.
Je hebt dus een grote mate van invloed op je secundaire beloning.

Jullie zijn inderdaad uniek, omdat je rechten verwerft op iets waarvan je de waarde niet kent, of die wellicht helemaal niet de fair value weergeeft. Je wordt beloond met gebakken lucht, goed initiatief!

Ik ben dan toch wel heel benieuwd naar de methode van het verwerven van deze "rechten" op aandelen...
Gaat dit naar rato de hoeveelheid geld die je "vergokt" of naar rato van het aantal leden dat je aanbrengt?

Helaas ben ik niet bereidt om persoonlijk met je over deze materie te praten.
Participatie en investeringen doe ik op basis van harde reeele economische en bedrijfsmatige kentallen, voor jouw informatie, hier rekent de beurs je ook op af.

Is deze info niet publiekelijk toegankelijk in jaarverslagen, forecasts en analisten rapporten, dan is er of iets loos of worden er zaken verzwegen.

Let wel, argwaan en het achterhouden van info kan nooit leiden tot reeele beurskoersen, waardoor ik dus nooit de fair value kan bepalen van mijn participatie (bv. op basis van de K/W verhouding).
Let wel, een van de stel regels op de beurs is dat alle beschikbare informatie in de koers is verwerkt!
Houdt iemand wat achter, dan is er sprake van ernstige fraude en marktverstoring...

Dus als dergelijke info ooit eens beschikbaar komt, dan zal ik mij er nog eens over buigen.
Maar ik ben wel zo slim om eerst even de IPO en beursgang af te wachten, zodat de reeele waarde van NovaLusus bekent is. Ik ben echter bang dat deze wel eens ernstig tegen kan vallen.....

Ik denk dat je even een peer review moet doen met partygaming (listed London Stock Exchange). Vergelijk daar de omzetten, de winsten en de market cap. met de prognoses van NovaLusus.......ik zie het dan heeeeel somber in voor jullie.
Even ter illustratie, beurs koers 20 Gbp.
Omzet gem. over 4 jaar, 600.000.000 met afnemende omzet, meer dan gehalveerd in 1 jaar.
Daarbij is de EBIT nagenoeg verdampt van 300 mln gbp naar nog geen 5.5 mln.

De markt is dus volatiel en dan willen jullie met een "pruts" concept het beter gaan doen? Dan moeten er wel verrekte goede businessplannen en investeringen liggen. Even ter illustratie, de balans van partygaming laat 10tallen miljoenen zien aan assets, die moeten jullie nog even verkrijgen. Dit betekend investeren.....dus een goed IPO is van wezenlijk belang....maar die slaagt nooit omdat alle aandelen zijn vergeven aan "deelnemers"....

Aan jouw om de discrepantie te zoeken en om je hierin te storten...

Succes

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Econometrist »

Eco, waar zit je? Laatste reactie was 3 maart. Je was zo vol van Het Prospectus en hebt hem nu uitgebreid kunnen lezen. Ben eigenlijk wel benieuwd of jij (één van de weinigen hier die volgens mij ook snapt hoe zo'n ding in elkaar zit en waarvoor hij gebruikt wordt) inmiddels al commentaat hebt.
Ach, wat aardig dat je me blijkbaar zo mist. Maar ja, drukke tijd, hè. En dan vakantie, en komend weekend nog een keer op vakantie, en dan de schaarste in onze bedrijfstak aan vakkundige mensen. We zijn daarom hard op zoek naar mensen voor in mijn downline, maar hoewel de bonus voor het vinden van zulke mensen inmiddels al is opgeschroefd tot 2 maandsalarissen wil dat nog niet zo vlotten. Druk druk druk dus voor de anderen. Soms ben ik wel eens jaloers op hoe jullie in de mlm zo gemakkelijk nieuwe mensen vinden, en door ze nog minder te betalen ook...

Maar ik moet je op een paar onwaarheden betrappen; zo heb ik dus nog niet alle tijd gehad het 'prospectus' uitgebreid te lezen. Door de situatie zoals ik die net beschrijf is mlm voor mij op een ietsje lager prioriteitsniveau gekomen. Ik hoop dat je daar wel begrip voor hebt. Waar je ook ongelijk in hebt, is dat ik wel zou weten hoe dit 'prospectus' in elkaar zit. Integendeel, het is mij een volkomen raadsel wat de bedoeling van dit document is, of voor wie het geschreven is, of wat men ermee wil bereiken.
Een prospectus, zoals ik met mijn bekrompen ouderwetse reguliere kennis die alleen maar ken, is bedoeld om de potentiële beursbelegger inzage te geven in de bezigheden van de onderneming, de toekomstige onwikkelingen en verwachtingen, en de bestemming van de aangetrokken middelen, zodat de belegger een inschatting kan maken van het te verwachten rendement op zijn belegging.
Maar hoe anders gaat het er aan toe in deze brochure! Allereerst IS er niet eens sprake van een emissie, zelfs niet van een bank die deze zou moeten begeleiden, en zelfs niet van aandelen. En hiervan KOMT er ook geen sprake in de eerst komende 3 jaar, dus voor wie is dit document dan in hemelsnaam bedoeld?!?
Is het dan misschien een document waarin de onderneming zichzelf in de etalage zet op basis van de bereikte resultaten in de afgelopen 2 jaar? Helaas, ook dat is niet het geval, want basically komt het erop neer dat er nog geen revenuen zijn genoten, zoals letterlijk in de financial history wordt genoemd. Blijkbaar wordt er quitte gespeeld met wat er op de site vergokt wordt ten opzichte van de gemaakte kosten. Maar dan wordt er zeker kapitaal opgehaald om door middel van eigen vermogen de kosten te reduceren of de inkomsten te verhogen? Maar nee, ook dat is niet het geval; hoewel er wel stukken worden aangeboden is het binnen gehaalde vermogen niet bedoeld als bedrijfskapitaal. Maar voor wat dan in hemelsnaam wél?!?
De tekst doet vermoeden dat er geen ander doel is dan het drie jaar oppotten van zoveel mogelijk geld dat onttrokken wordt aan de deelnemers van novalusus zélf, en waar al die tijd zelfs geen rente of dividend over wordt uitgekeerd. Waar dit geld blijft is onduidelijk, en wat ermee gebeurt ook. De relatie met de 600 euro voor een 'aandelenpakket' die op de bedrijfspresentatie werd genoemd of de 150 euro die in dit topic werd genoemd, blijft volkomen onduidelijk. De t.z.t. naar ratio om te wisselen 'entitlements' in aandelen novalusus plc in verhouding tot het aantal uitgegeven entitlements en het aantal te gaan plaatsen aandelen is een volkomen slag in het duister. Wat nog een keer vermenigvuldigd wordt met de onzekerheidsfactor van de bandbreedte van de prijs van het aandeel.

Concluderend moet ik opmerken dat ik met de vraag blijf zitten hoe jullie bij novalusus mij nou gaan overtuigen om ook één van jullie te worden? Gaat dat met dit prospectus in de hand? Waar het niet behalen van enige winst in de afgelopen 2 jaar, in combinatie met het ontbreken van enige uitkering in de komende 3 jaar, aangevuld met de onzekerheid omtrent de waarde van mijn aan te schaffen pakket vermenigvuldigd met de onzekerheid over het aantal aandelen dat ik er voor krijg maal de onzekerheid van de koers van dat aandeel mij de geruststelling moeten geven dat ik een degelijke investering pleeg? In dat geval wens ik je veel succes, maar stop ik mijn centjes de komende 3 jaar liever in een fonds dat actief iets met het geld doet en aan winstuitkering pleegt te doen, en dan kijk ik in 2011 wel wie zijn stukjes kwijt wil en tegen welke prijs.

Maar eens even wat anders, Gamer; Kennen wij elkaar al niet uit een eerdere discussie over een andere mlm-onderneming? En heeft één van de voorgaande sprekers hier het niet veel dichter bij het rechte eind dan dat hij zelf vermoedt?

De gelijkenis met 1001euro is hiervoor ook al door anderen aangehaald, waar net als hier de deelnemersbijdrage niets anders is dan een vorm van dure klantenbinding. We hebben in dit topic ook al de bewering voorbij zien komen van iemand die beweert geld aan het verdienen te zijn met wat hij zelf uitgeeft op de site. Ook zien we in ditzelfde prospectus een persoon voorbij komen die eenzelfde soort functie ook al had bij 1001euro. Als jij die nog eens ziet voor een verhelderende ontmoeting, gamer, moet je hem bij gelegeheid toch eens het scenario voorleggen van wat er gebeurt als de grote jongens bij novalusus die nu zorgvuldig buiten beeld blijven straks in 2011 met al het ingelegde geld verdwenen blijken te zijn.
Ging het bij 1001euro maar om een tientje van de deelnemers en was het niet zo'n bezwaar dat de server gecrashed was en de hond de backup had opgegeten, bij de gedurende 5 jaar verzamelde sukkels die 600 euro hebben ingelegd wordt dat toch een ander verhaal. En laat het prospectus nu net niet vermelden wat er zou moeten gebeuren met het ingelegde geld als er geen beursgang plaats vindt, bijvoorbeeld als niet aan alle eisen van het beursbestuur kan worden voldaan. Of, erger nog, wat er gebeurt als er straks wél een emissie plaats vindt en de 600 euro kostende entitlements straks geconverteerd worden naar één aandeel PLC die op de markt een eurootje of anderhalf doet? Wie gaat er dan met de agio vantussen, en wie verdwijnt er achter de tralies? En erger nog, wie haalt er zich de woede op de hals van de 2x2x2x2x... deelnemers die er nu en in de komende jaren hun duurverdiende geld in stoppen? Ik gok erop dat je dit soort vragen in een verhelderende ontmoeting wel eens aan de orde kunt stellen. En graag verneem ik daarvan het resultaat.

Hou me ten goede, IK zeg niet dat het zo werkt, maar als het erom gaat een piramidespel te starten waarbij het moment moet worden uitgesteld dat de slachtoffers nattigheid beginnen te voelen, zónder dat je voortijdig een deel van de inleg moet gaan uitkeren aan de vroege deelnemers, dan is dit uitgestelde beursverhaal zéér zeker een goede optie om in alle rust zoveel mogelijk buit binnen te slepen, zonder dat er ongeduldige geluiden uit de 'doelgroep' opklinken...

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Pruim »

En het is weer weekend.

We wachten met spanning op de reacties van gamer. Ik hoop dat hij/zij nog even reageert vanavond, want ik zal het de komende weken even zonder het mlm-halleluja moeten stellen.

Er moet weer gewerkt worden van de baas. Oh ja, ben eigen baas. Moet ik mijzelf aan het werk zetten.
Misschien toch maar investeren, dan kan ik in 2010, 2011, 2112, 20.., mijn aandelen verkopen, en dan kan ik lekker hele dagen met mijn jacht door de carribean spelevaren.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

gamer is kennelijk alweer vertrokken hier vanwege de terechte kritiek op het gokbedrijf nova lusus. Toch maar even deze link om te laten zien dat je ook met dit soort zooi flink in de problemen kunt raken.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/vide ... erver.html

Ga je twee keer de boot in, 1 keer met NV en 1 keer met je gokverslaving.

Mvg Jor

Martijnsteven
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2008 22:23

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Martijnsteven »

Nog steeds is NL operationeel. Nog steeds kan men pakketten met Stock Entitlements kopen en nog steeds kan men er pokeren, blackjacken etc. etc.

Het feit dat alle plannen/verhalen rond beursgang, winst- en omzetcijfers, gaming licenties en het wel of niet aanmelden van nieuwe leden voor individuele winsten van Nova Lusus discutabel is gebleken, is voor oa de Nederlandse overheid geen aanleiding geweest hier hard tegen op te treden.

Men moet NL ook wel gedogen omdat er veel meer online casino's in de Nederlandse markt opereren (oranjecasino, casinoamsterdam etc. etc.). Deze casino's hebben veelal dezelfde licenties en servers in gebruik als NL. Echter hebben ook de grote spelers in de online markt hun organisatie gevestigd ergens op de antillen of de Maagden Eilanden. Ik noem een Pokerstars.com, Everest Poker etc. etc. Dit hoogstwaarschijnlijk om het gunstige belastingklimaat aldaar.

Nederland moet dergelijke pokersites toestaan onder druk van de EU. Het voorstel van Minister Hirsch Ballin voor het monopoly voor Holland Casino is namelijk onderuit gehaald!

Jor > Sensatiezoeker! Je kunt wat mij betreft beter je tijd besteden bij een programma als Hart van Nederland of lid worden van de plaatselijke brandweer om als eerste bij een "brandje" te zijn! Je posts hebben geen enkele toegevoegde waarde aan deze interessante discussie en slaan de plank volledig mis. Het enige wat je doet is posts van anderen kopiëren en irrelevante informatie erbij halen. Vaak als eerste om de discussie weer wat aan te wakkeren.

Ik ben geen aandeelhouder van NL maar heb wel een account waarmee ik het e.e.a. in de gaten houd. NL komt naar eigen zeggen op 30 juni met de eerste financiele boeken! Tot nog toe lijkt het mij een eerlijke, transparante firma. Mijn vragen worden snel beantwoord en ook de pokerroom rakeback verdeling is ontzettend transparant. Tot 30% van alle gespeelde rake van de potten waar ik aan meedoe heb ik tot nu toe elke week netjes op mijn account gestort gekregen! Het gaat hier niet om gigantische bedragen maar er wordt wel degelijk uitbetaald! Iets wat bv Pokerstars nog nooit heeft gedaan! Zelfs niet met een reguliere storting.

Tot zover een tevreden klant van NL. Dit staat natuurlijk los van het hele aandelenverhaal, waar ik me de komende tijd in ga verdiepen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 07 Apr 2008 23:35 door Martijnsteven


Jor > Sensatiezoeker! Je kunt wat mij betreft beter je tijd besteden bij een programma als Hart van Nederland of lid worden van de plaatselijke brandweer om als eerste bij een "brandje" te zijn! Je posts hebben geen enkele toegevoegde waarde aan deze interessante discussie en slaan de plank volledig mis. Het enige wat je doet is posts van anderen kopiëren en irrelevante informatie erbij halen. Vaak als eerste om de discussie weer wat aan te wakkeren
Dat is gewoon jou ongenuanceerde en gekleurde mening.De feiten spreken voor zich en een ieder kan zelf beslissen na het zien van Alle info en niet alleen die prachtige aangedikte verhalen van Nova Lusus.

http://tros.nl/index.php?id=2920

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Nov ... %3Dlang_nl

In jou geval ben ik vlug klaar, als je geen goede argumenten hebt val je gewoon de persoon zelf aan en probeert hem onderuit te halen, een bekend verschijnsel in elke vorm van MLM. Ik spreek je in 2010/11/12/13 wel weer als je hier komt uithuilen omdat je alles kwijt bent.
Sterkte met je NV. Jor.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Ik ben geen aandeelhouder van NL maar heb wel een account waarmee ik het e.e.a. in de gaten houd. NL komt naar eigen zeggen op 30 juni met de eerste financiele boeken!
Je zet er niet bij welk jaar.30 juni is ook zo rekbaar he.

Martijnsteven
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2008 22:23

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Martijnsteven »

Wanneer er een beursgang komt, dan kun je de exacte datum terug vinden in ht prospectus. Tevens is dit al meerdere keren genoemd op dit platform.

Voor jou nog even geciteerd:

"The Target Event, at the very latest, is three years from the date of this prospectus (but no later than 31 December, 2010) or earlier, if the Nova Lusus Group achieves a profit after tax of 35,000,000 EUR, or a market valuation of 500,000,000 EUR before that date. Share Entitlement holders can bring forward the three year horizon by an ordinary resolution to that effect, whether the Company achieves the value and profit targets, or not."

Sensatiezoeker! 30 juni zonder jaartal betekend 30 juni a.s. Je bent er weer als de kippen bij om een MEDEDELING onderuit te halen. Richt je nu eens echt op de feiten. Of ben je soms werkzaam op Tros Opgelicht!?

Lees dan de MENING van Jort Kelder over de Tros: http://www.jortkelder.nl/2007/01/irrita ... at_wel.php

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Hoe arm je van geest ben laat je wel zien doordat je de mening van iemand als Jort kelder als belangrijk beschouwd. Ik wens je alle geluk van de wereld, je zult het nodig hebben met Novalusus.Blijf ontopic en probeer zonder persoonlijk te worden je standpunt over te brengen.

Martijnsteven
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2008 22:23

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Martijnsteven »

Ik wist niet dat jij als sensatiezoeker zo scherp kunt zijn! Je hebt zojuist je eigen dommigheid toegegeven door het standpunt van de heer Kelder niet voor waarheid aan te nemen maar de inhoud van een nietszeggend internetfilmpje van TV Brabant over pokerverslaving belangrijk genoeg te vinden om het aan deze discussie toe te voegen!!!

Ik zeg dus tegen jou (erg persoonlijk):

Hoe arm je van geest ben laat je wel zien doordat je een internetfilmpje van TV Brabant als belangrijk beschouwd. Ik wens je alle geluk van de wereld, je zult het nodig hebben met je naïeve houding en kijk op de wereld. Feit blijft dat NL volledig operationeel is. Dit wil niet zeggen dat ik de aandelenconstructie betrouwbaar noch onbetrouwbaar vindt! Blijf ontopic en probeer zonder persoonlijk te worden je standpunt over te brengen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door jor »

Volkomen ontopic,zoek Voor je met Nova Lusus in zee gaat eerst goed met de zoekmachine's die tot ieders beschikking staan. In elk geval kan je dus kennelijk niet af gaan van wat er op een bijeenkomst vanaf het podium word verteld gezien het filmpje en het niet uitleggen waarom die man dat nu zegt als het niet klopt.Kijk wie de personen zijn die Nova Lusus hier in Nederland vertegenwoordigen,Lees alle Voor en tegens Voor je beslist en ieder kan dan zijn/haar eigen beslissing nemen. Voor de rest heb ik jou niets meer te melden simpel omdat elke echte kennis over Nova Lusus je gewoon ontbreekt.Hoewel gamer bepaald mijn vriendje niet zal zijn heeft hij wel 100% meer kennis van zaken.
Voor mij stopt het hier en als je weer speciaal het laatste woord wil hebben, So be it.

Mvg Jor.

Martijnsteven
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2008 22:23

Re: Nova Lusus

Ongelezen bericht door Martijnsteven »

Beste Jor,

Laat me niet lachen. Ik ben er nu zelf ruim 3 maanden mee bezig. Ik kan wel zeggen dat ik uit eerste hand alle ins en outs weet van nova lusus. Ik ervaar namelijk zelf hoe het is om lid te zijn, zonder ook maar een euro uit te hebben gegeven. Waarom praat je zoveel poep?

Die presentatie is inderdaad volledig onjuist en bedoeld om zieltjes te winnen. Echter is deze presentatie niet door de directeur van het bedrijf gegeven maar door een lid! Ook is het onjuist dat hierbij directeuren aanwezig waren. Er waren namelijk alleen worldleaders. Dit zijn leden die veel omzet genereren en dus worldleaders worden genoemd.

Het filmpje is niet voor niets van google en youtube gehaald. Tevens heeft de advocaat in het filmpje zijn excuses aangeboden. Dit is kenbaar gemaakt aan leden. De mensen van Trosradar hebben zich enkel en alleen gefocussed op een website van een lid en op een presentatie van een lid. De reden dat Nova Lusus geen aanklacht heeft ingediend is omdat hier simpelweg geen geld voor is! Ga maar eens een advocaat huren met dergelijke spelende actualiteiten en een bedrijf dat handig om het monopoly van Holland Casino heenspeelt. Dat geld kun je dan beter gebruiken om in het bedrijf te steken dan dat je de domme mensen van Tros aanklacht en hoogstens een rectificatie krijgt, ergens aan het einde van het programma in een klein hoekje onderin!

Kortom ik ben er zelf mee bezig en spreek uit eigen ervaring terwijl jij je baseert op een filmpje van 5 maanden oud en een paar kritische noten van trosforum krabbelaars. Het uitbetalingsplan werkt (zonder 2 leden aan te hoeven melden), de pokerroom draait op volle toeren en trekt steeds meer spelers en je kunt nog steeds met creditcard / iDEAL betalen! 30 juni komen de eerste cijfers van het bedrijf en het prospectus is reeds goedgekeurd door meer dan 4 europese landen!

Jor, je blijft in herhaling vallen. Je blijft je baseren op onjuiste informatie en je haalt irrelevante zaken naar dit platform. Meld je zelf eens aan en bekijk dat je er gemakkelijk wat geld mee kunt verdienen maar ga nu niet denken dat je rijker dan bill gates wordt. Zoals alles in het leven, neem het met een korreltje zout! Relativeer alles wat je tegenkomt, want ook de mensen van de Tros zitten er weleens naast (Ik noem een Philips, Aegon etc. etc.).

Gesloten