LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prikbord MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
F-ektief
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2005 12:03

Prikbord MLM

Ongelezen bericht door F-ektief »

Op het prikbord MLM heeft de moderator het ware gezicht van deze business weer eens laten zien.
Dit figuur, ene Huib, met het veelzeggende emailadres [email protected] heeft alle mensen die commentaar hebben op deze verwerpelijke manier van uitbuiting geblokkeerd.
De prikkers op dit forum zitten nu tevreden te snorren omdat ze geen tegenspel meer krijgen.
Maar nu is in ieder geval weer bewezen dat MLM alles wegheeft van sectes, sectes waarin alleen de leer van de leider mag worden verkondigd en alle meningen en feiten van buiten de secte verborgen moeten blijven voor de volgelingen.
Hou de downline dom en arm, dan kunnen ze lang worden uitgebuit.
Aan iedereen een oproep om zowel naar de beheerders van startpagina als naar de "moderator" van dit forum het ongenoegen over deze belemmrering van de vrijheid van meningsuiting een einde te maken.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door Slim »

Een lafhartige actie, daar op het MLM prikbord. Het geklaag van Van Eechoud en Landsheer samen met een modertor met zwakke knieen heeft hier voor gezorgd.
Ach, ze doen maar toch? Ze gooien hun eigen ramen in.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Zo te zien zijn niet veel mensen onder de indruk van dit draadje.

Wie zijn daar geblokkeerd?
Ik vermoed de ffectiefschrijver en een zekere Slim?????
Laat maar eens horen, dan zal ik eens even kijken waarom iemand werd geblokkeerd.

Heb er eens rondgekeken.... Een rustige site.
Wat promotie voor mlm. Nou en?

So be it

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door Slim »

Laat maar eens horen, dan zal ik eens even kijken waarom iemand werd geblokkeerd.
Ik nog niet hoor. Maar ik post er ook weinig meer; ik beschouw het niet als mijn roeping om deze verlorenen nog te redden. Ik heb met de beste bedoelingen geprobeerd om mensen te overtuigen dat ze zichzelf naar de kloten helpen in die business, maar als ze desondanks alleen reageren met gescheld en sarcasme dan moet men het zelf maar weten.

isabella

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door isabella »

De waarheid is natuurlijk dat de MLM bashers gaan schelden en beledigen en dat ze daarom zijn verwijdert.
Elke serieuze vraag die gesteld is is beantwoord (omgekeerd geven de basher zelden of nooit antwoord) en het is dan ook geen wonder dat er nu enkel nog cynisch op ze word gereageerd.
Wie dat niet geloofd moet maar eens gaan kijken op www.mlm-alarm.nl om te zien hoe ze tekeer gaan.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Isabella, wat een onzin. Er zitten er gewoon een paar op het MLM-prikbord, voorstanders wel te verstaan, die op geniepige wijze alles mogen zeggen wat ze willen. Doen de tegenstanders dat, dan worden er plotseling mensen geblokkeerd. Zegt genoeg lijkt mij. Laat ze er maar lekker preken voor eigen parochie, een beetje verstandig mens houdt zich toch wel verre van MLM-praktijken.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Hoi Isabella,

Die site die je noemt is inderdaad een site die mlm mensen in de kaart speelt.
Misschien is hij ook wel daarvoor gemaakt.

Het is een beetje vulgair wat daar allemaal staat en men kan wel zien dat het niet serieus bedoeld is.

De tegenstanders van mlm blijven aanvoeren dat er heel weinig mensen een volwaardig inkomen halen uit mlm en de voorstanders blijven aanvoeren dat mlm in eerste instantie bedoelt is om heel veel mensen een beetje te laten verdienen.....

En zo weet iedereen zogenaamd wat mlm is en maken ze hun eigen verhaal...... En meestal uit 2e, of 3e, of 4e hand!

So be it

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door joopataa »

Als die site de mlm mensen in de kaart speelt, moet het ook toegestaan zijn om een site te bekijken die dat niet doet.
http://www.skepsis.nl/mlm.html Misschien kan iedereen dan de voor en de tegenargumenten zelf lezen en hun conclusie trekken.

Joopataa

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

On his website (http://mlmhelp.com/dale.asp), Mr. Dale Calvert mentiones that he has been involved in the Network marketing industry since the age of 20.

You can read that: "From 1994 - 1998 Dale and his leadership team developed an organization of over 60,000 distributors and $120 Million $$$ in wholesale product sales."

Imagine that, 120 Million US $. Sounds good, he?!
Well, do the math, 120,000,000 divided by 60,000 = 2,000.

Yep, that is right, each of the 60,000 distributors made 2,000 US$....

2,000 US$ over a 5 (five!) year period.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

On his website (http://mlmhelp.com/dale.asp), Mr. Dale Calvert mentiones that he has been involved in the Network marketing industry since the age of 20.

You can read that: "From 1994 - 1998 Dale and his leadership team developed an organization of over 60,000 distributors and $120 Million $$$ in wholesale product sales."

Imagine that, 120 Million US $. Sounds good, he?!
Well, do the math, 120,000,000 divided by 60,000 = 2,000.

Yep, that is right, each of the 60,000 distributors made 2,000 US$....

2,000 US$ over a 5 (five!) year period.
Geweldig,

Weer iemand die weet hoe hij/zij het gemiddelde moet uitrekenen.

Wat is dat toch met het gemiddelde?

Gebruik je rekenkundigheid mbt het gemiddelde ook eens op de Nederlandse, Europese of Wereldbevolking mbt hun salaris. Je zult dan zien dat je steeds lager gemiddeldes krijgt.

Staar je toch niet zo blind op gemiddeldes!!

Maar om het leuk te maken voor je:

Een tijd geleden is er voor de Tsunamislachtoffers door de Nederlandse bevolking geld ingezameld. Opbrengst was 255 miljoen euro. Er wonen meer dan 16 miljoen mensen in Nederland.

255 miljoen : 16 milj = Euro 15,93 GEMIDDELD!!

Weet jij hoeveel Nederlanders er gedoneerd hebben?

Weet jij wat ieder individueel gedoneerd heeft?

Enz.

Veel plezier met het rekenen!!

Alex van Breemen

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Alex

Helaas voor jouw staat het rekenkundig als een huis, gegeven dat men de omzet weet en het totaal aantal distributeurs!

Jouw voorbeeld slaat inderdaad, zoals je zelf ook wist nergens op..

Terug naar de gemiddelde omzet per distributeur, dit is illustratief, om aan te geven dat de gouden bergen, die worden beloofd zelden of nooit gehaald worden.

Dat het een gemiddelde betreft, dat mogen duidelijk zijn, maar! beste Alex, de verdeling is inderdaad niet bekend. Maar het moge duidelijk zijn dat als een fractie van de groep een veelvoud van het gemiddelde omzet, de overige distributeurs een nog lager bedrag te verdelen hebben, zelfs tot 0 aan toe.

Waarmee wordt aangegeven dat de gouden bergen nog minder reeel zijn, dan bij een simpel gemiddelde omzet per distributeur!! Let wel we spreken hier nog van omzet, nog niet eens over verdiensten!

Het geeft wel aan dat er maar een fractie is, die daadwerkelijk een meer dan gemiddelde omzet haalt en dat het merendeel een veelvoud minder dan het gemiddelde omzet, tot nul aan toe...

Dus, die gouden bergen, dat zijn ijsbergen, die zodra je in de buurt komt smelten als sneeuw voor de zon...en wat rest is een kale zandvlakte waar duizenden vechten voor etterlijke dollars or euros omzet....

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Alex,

Bedankt voor je snelle en overhaaste reactie. Zoals Thunder aangaf, mijn aangehaalde berekening is illustratief.

Laat ons van het volgende uitgaan, 1,000 personen in die organisatie verdienen 20,000$. Dus 1000x20.000= 20.000.000US$

Dan blijft er voor de rest: 100.000.000/59.000= 1695US$.

Stel dat er meer dan 2,000 zijn die er goed aan verdienen, dan zakt het overblijfende bedrag enkel verder en verder. En dit is nog steeds een gigantisch bedrag, maar als je het verdeelt over de hele overblijvende groep, blijft er bitter weinig over.

Punt is dat je op een gegeven ogenblik met een groep mensen zit, de overgrote meerderheid, grofweg 95%, die hier niets aan verdiend.

Bijkomend, je hebt de website gezien, het is een MLM affecionado die met de cijfer goochelt. Ik kan je vertellen dat eender welk bedrijf met 60.000 werknemers, die op jaar basis slecht een omzet haalt van
24.000.000 US$ slecht bezig is. Want dit betekent dat elke werknemer jaarlijks slechts 400$ heeft ingebracht...

je vergelijking met de Tsunami ophaling is best grappig. Die cijfers geven aan wat mensen bereidt zijn te geven. Vrijwilig, zomaar voor niets. Bij een MLM staan nieuwe distributeurs geld af omdat hen wijsgemaakt wordt dat ze bergen geld gaan verdienen. En is het start bedrag een pak hoger dan 16€. Je vergelijking loopt totaal mank.

Afin, kom op met bewijzen, op basis van cijfer van een van je colleaga's.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 18 apr 2006 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Mijn bewijzen staan al ruimschoots op dit forum beschreven tot in detail.

Dat jullie "nieuwelingen" niet de moeite nemen om de zoekfunctie te gebruiken of eventjes door alle topics te lezen is niet mijn schuld.

Doordat jullie laks zijn zie ik mij niet geroepen om mijn bewijs nogmaals te moeten leveren!

Maar ja, door jullie antwoord / tegenstribbeling geven jullie beiden wel precies het antwoord wat ik bedoel.

Bedankt daarvoor!

Alex van Breemen

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

FF terugkomend op het Tsunamiverhaal.

Net als jullie geweldig op niet complete feiten berekende was het puur illistratief om je te laten zien dat het verhaal niet opgaat.

Zoals ik al zei, jullie geven zelf al het antwoord waarom betreffende berekening niet klopt.

De redenen waarom het verdiende bedrag per distributeur dan wel meer of minder is kunnen jullie wel zelf invullen. Zo slim en rekenkundig schat ik jullie wel in.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Alex,

De berekening van het gemiddelde klopt als een bus, daar is geen speld tussen te krijgen. En ook de rest van de redenering is correct. Hoe groter de beperkte topgroep is die veel geld verdiend, hoe minder er overblijft voor de overgrote meerderheid. Zelfs bij een topgroep van 1,000 mensen die meer dan 20.000US$ verdienen blijft er amper iets over voor de anderen.

Bijkomend, zoals je zelf weet is een MLM onderverdeeld in lagen. Laten we ervan uitgaan dat er in de bovenste laag 1,000 personen zijn die 20,000, in de laag daaronder 5,000 (die de helft verdienen, 10,000$), in de laag daaronder 10,000 die een kwart verdienen van de topgroep, 5,000$. Hoeveel blijft er dan nog over voor de 44.000 andere distributeurs? Bitter weinig.

Trouwens, is het je opgevallen dat we spraken over opbrengsten gespreid over 5(vijf!) jaar.... Het is dus nog minder...

Je reactie is me niet helemaal duidelijk. Ik heb echt geen flauw idee waar je op doelt, en kan dus die berekening waar je naar verwijst niet maken. Zou je zo vriendelijk willen zijn je standpunt nader toe te lichten?

Hartelijk dank,

Michel

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Als die site de mlm mensen in de kaart speelt, moet het ook toegestaan zijn om een site te bekijken die dat niet doet.
http://www.skepsis.nl/mlm.html Misschien kan iedereen dan de voor en de tegenargumenten zelf lezen en hun conclusie trekken.
Joopataa
Dacht niet dat ze dan ook de positieve kant te zien krijgen, maar dat is ook jouw bedoeling helemaal niet, want er zitten, volgens jou, helemaal geen positieve kanten aan, toch, Joop?

En Energetix.........
Ze weten wat 2+2 is en daarom denken thunder en MLMdevil dat ze rekenkundig wel even de boel uitleggen.....

So be it.
Het is geen discussie waard.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door Thunder »

@ So be it en Alex

Hoezo is onze illustratie niet correct? Hoezo klopt het rekenkundig niet?

Kijk je hoeft geen rekenwonder te zijn om dit op te lossen, dus leg mij maar eens uit hoe het dan wel in elkaar steekt!!! en dat iedereen gelijke omzetten draait en dat niet de top de burden van de omzet krijgt toebedeeld...
En dus met andere woorden het meest verdient en dat het overgrote deel dus nog niet het zout in de pap omzet....

Vanwaar dan toch die gouden bergen, die een ieder krijgt voorgeschoteld....

Het moge dus duidelijk zijn, getallen liegen in dit geval niet, nog de methode en de wiskunde erachter....dus..HEREN...waar wrikt de schoen...

Komt u maar......u zult de wiskundige wereld op zijn grondvesten doen schudden...

isabella

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door isabella »

Daar is een heel simpel antwoord op: de praktijk. Ik heb mensen in mijn team (dus 'onder' mij) die meer verdienen als ik. En dat kan volgens jouw theorie dus niet.

Koppel daar nog even aan dat de meesten dit heel partime doen en je snapt ook waarom er veel mensen een leuk extraatje mee verdienen en niet een volwaardig inkomen.

En kijk gewoon even ook op het prikbord van mlm.pagina.nl en je kunt hele lijsten zien van de beledigingen die door de tegenstanders geuit worden naar de voorstanders toe. Vorige week nog werden ze uitgemaakt voor sekteleden.
Doe gewoon de test en noem de tegenstanders 'loonslaven' en alle hel breekt los.
Overigens is de eigenaar van www.mlm-alarm.nl ZEER serieus met zijn site.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door joopataa »

Als antwoord op de opmerking dat ik zou vinden dat er helemaal geen positieve kant aan mlm zit kan ik wel zeggen dat die er Wel is, Echter uitsluitend en alleen voor degene die met dat mlm-bedrijf zijn begonnen, die vullen hun zakken zeker wel en voor hun is het absoluut positief!! Maar voor de rest ,volgens sommige meer dan 98% is het waardeloos en eindigt het met verlies, ( hun eigen schuld ) naar de smaak van de voorstanders, Zij hebben zich niet genoeg ingezet. :?


Joopataa

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Prikbord MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Energetix,

Het voorbeeld van Mr. Dale Calvert is een bestaand voorbeeld, je kan dit zelf zien op zijn website, en al googlend zal je hem ook tegenkomen. Op basis van de cijfers die hij noemt is het overduidelijk dat een kleine meerderheid er veel aan verdiend, een overgrote meerderheid zo goed als niets.

Dus nogmaals, kan je de berekening die ik gemaakt hebt weerlegen met cijfers? In een van je voorgaande berichten gaf je aan dat dit kon. Kan je het nu ook alsjeblief aantonen?

Michel

Gesloten