LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de critici van mlm.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

IS er iets mis met dit idee?

Ja
13
52%
Nee
9
36%
Weet het niet
3
12%
 
Totaal aantal stemmen: 25

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

de critici van mlm.

Ongelezen bericht door So be it »

@ de critici van mlm.

Ik heb een tijdje geleden de mening gevraagd van critici van mlm systemen wat er bijvoorbeeld mis is met www.1001euro.nl

-Nederlands bedrijf.
-Reeds bestaande Nederlandse bedrijven, met reeds bestaande eigen websites en reeds bestaande producten, die mensen belonen voor mondreclame.

Vertel: Wat is er mis mee?

Niet er om heen draaien deze keer. graag een zakelijk antwoord.
(Ik verwacht natuurlijk wel dat hijzelf26 mij negeert....! LOL)

So be it

S. ;-)

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Vertel: Wat is er mis mee?
Hoor wel niet tot de incrowd van dit forum-onderdeel, maar nee, kan zo 1. 2. 3 niet zien wat er mis mee is.

Al vind ik wel dat wanneer ik iets koop, zoals een mooi horloge, dat ik het eerst goed moet kunnen bekijken en vasthouden.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door So be it »

@ S.
Al vind ik wel dat wanneer ik iets koop, zoals een mooi horloge, dat ik het eerst goed moet kunnen bekijken en vasthouden.
Wanneer iedereen er zo overdenkt zouden bedrijven als Neckermann en Wehkamp nooit hebben kunnen bestaan.... LOL

Maar denk je niet dat het een kwestie is van tijd en gewenning?
Je kunt het gegarandeerd weer terugsturen wanneer je niet tevreden bent met je aankoop....!
En er iss een kentering bezig van het koopgedrag van gemiddelde consumenten.:
Eerst was het normaal dat mensen het "vonden" op het www.... en het dan in de winkel kochten....
Er zijn onderzoeken gedaan en er is een verschuiving bezig in omgekeerde richting....:
eerst het in de winkel zien.... en het dan op het www kopen.....!

Maar dat doet toch weinig af aan het feit dat er, in mijn ogen, helemaal niets mis is met het idee van 1001euro.

So be it
Bedankt voor je reactie.
De andere persoon die "polde", kon schijnbaar geen uitleg geven!

S. ;-)

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Eerst was het normaal dat mensen het "vonden" op het www.... en het dan in de winkel kochten....
Er zijn onderzoeken gedaan en er is een verschuiving bezig in omgekeerde richting....:
eerst het in de winkel zien.... en het dan op het www kopen.....!
Lijkt me niet zo fijn voor die winkeliers.
Ze zijn dan enkel showroom waar klanten de spullen goed kunnen bekijken en uitproberen, waarna de klant het product vervolgens goedkoper gaat aanschaffen via een site.

Dus lijkt me een logische stap dat de winkeliers dit willen tegenhouden via bepaalde wetten.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door So be it »

@ S,

Zal weinig aan te doen zijn.
Het zijn sluipende veranderingen.

Betaalkaarten..... stilzwijgend verdwenen. (was een leuk reservepotje voor velen...)
Ontwikkeling in belgedrag..... IEDEREEN was er op tegen! Wij gaan NOOIT met zo'n ding lopen!

Mensen knokken nou eenmaal tegen veranderingen.....

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door So be it »

@ S,

Heb je gezien dat er 2 mensen vinden dat er iets mis mee is?

Valt het je ook op dat ze NIET vertellen WAT er dan mis is?

Is erg kenmerkend voor de doorsnee tegenstander van mlmbedrijven.

So be it

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door joopataa »

Heb de website van 1001euro bekeken en als ik het nu goed heb is er een mogelijkheid om gewoon iets te bestellen, Of wederverkoper te worden en dan moet er €50.- worden betaald. Het lijkt mij wat zinloos om de spullen die op de website staan weer door te gaan verkopen en het lijkt er dan wel op dat het doel die €50.- is en jij maar weer moet zien om 4 anderen te vinden om uit de kosten te komen.Er staat niets verkeerds op die website, maar laten wij het er dan maar op houden dat ik ongeschikt ben voor dit systeem.


Joopataa.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door So be it »

@ Joopataa.
Heb de website van 1001euro bekeken en als ik het nu goed heb is er een mogelijkheid om gewoon iets te bestellen, Of wederverkoper te worden en dan moet er €50.- worden betaald. Het lijkt mij wat zinloos om de spullen die op de website staan weer door te gaan verkopen en het lijkt er dan wel op dat het doel die €50.- is en jij maar weer moet zien om 4 anderen te vinden om uit de kosten te komen.Er staat niets verkeerds op die website, maar laten wij het er dan maar op houden dat ik ongeschikt ben voor dit systeem.
Laten we het er DAN maar op houden dat je even verder had moeten kijken dan je neus lang is...... LOL

Die € 50 is één van de manieren van betalen en je krijgt dan gelijk 4 franchisekaarten om aan de relaties te geven (door te verkopen, zoals jij dat waarschijnlijk ziet?) die het leuk vinden "hun" webwinkel te presenteren.
Eén van de andere manieren is om gewoon met beltikken € 10 te verbellen, dan is dat tientje ook betaald!
En ongeschikt? Wat heet?

Maar dat was het énige wat je niet aan stond?

een goede score dan? LOL

So wanna be it :wink:

S. ;-)

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Site bekeken en gelezen.

Nee, "not my cup of tea".

Alles zal netjes binnen de kaders van de wet zijn. Dus niets mis met 1001 euro in die zin dan. Blijft overeind dat zo'n systeem je moet aanspreken en nee, dat doet het mij niet.
Het lijkt op de methodiek van bv herbalife. Met dat verschil dat je hier geen producten maar franchise-kaarten verkoopt.

Ooit via m'n werkgever een pak flyers meegekregen onder het mom van: graag uitdelen onder kennissen, wildvreemden en in winkels ophangen. Alles is in de oud-papierbak beland.
Je bent een "verkoper" of je bent het niet. . En aangezien ik daar aangenomen was als verzorgende, de keuze gemaakt om me daar op te richten en het promotie-gebeuren gelaten voor wat het is.
Je moet zo donders uitkijken dat je je daarmee niet impopulair maakt en je integriteit verliest.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door So be it »

@ S,
Site bekeken en gelezen.
Nee, "not my cup of tea".
Alles zal netjes binnen de kaders van de wet zijn. Dus niets mis met 1001 euro in die zin dan. Blijft overeind dat zo'n systeem je moet aanspreken en nee, dat doet het mij niet.
Het lijkt op de methodiek van bv herbalife. Met dat verschil dat je hier geen producten maar franchise-kaarten verkoopt.

Ooit via m'n werkgever een pak flyers meegekregen onder het mom van: graag uitdelen onder kennissen, wildvreemden en in winkels ophangen. Alles is in de oud-papierbak beland.
Je bent een "verkoper" of je bent het niet. . En aangezien ik daar aangenomen was als verzorgende, de keuze gemaakt om me daar op te richten en het promotie-gebeuren gelaten voor wat het is.
Je moet zo donders uitkijken dat je je daarmee niet impopulair maakt en je integriteit verliest.
Is dat zo'n beetje de standaard "methodiek" hier op dit forum?
Slecht onderzoek? Vreemde conclusies? Bang dat iemand "iets" over je denkt?

Wel, laat me je gerust stellen: "Men" zal altijd wel "iets"over je denken!

Eens even ontleden:
Blijft overeind dat zo'n systeem je moet aanspreken en nee, dat doet het mij niet.
WAT spreekt je niet aan?
Dat je beloond wordt om iets te promoten?
Dat doe je je hele leven al..... gratis!
Nu krijg je er voor betaald en dan is het.........: Dan maak ik geen promotie meer! Reden? Logisch?
Het lijkt op de methodiek van bv herbalife. Met dat verschil dat je hier geen producten maar franchise-kaarten verkoopt.

Hoe KOM je daar bij? Is het niet net zo onzinnig om te zeggen dat het verschil de NAAM is?
De vorige posting niet gelezen?
Je "verkoopt" niks! Ik herhaal: je verkoopt niks.
Je hebt het die persoon gemakkelijk gemaakt. Hij betaalt jou precies hetzelfde tientje terug wat jij hebt vóórgeschoten!
Een promotor, cq franchisenemer VERKOOPT niets. Hij vraagt andere mensen of ze misschien even willen kijken in "zijn" webshop wanneer ze van plan zijn iets te kopen! Misschien staat er een leuke aanbieding?
Is dat ZIJN aanbieding? Welnee. Een stuk of veertig leveranciers, vaak nog de wat kleinere bedrijven, maken de aanbiedingen! (1001euro is pas gestart in Januari '06)
Een vóóroordeel is vaak niet uit te leggen en nog moeilijker te corrigeren.
Denk dat het meer met zelfvertrouwen te maken heeft dan met een "methodiek". Zou je soms WEL een "boutique" in de kalverstraat beginnen?
Ooit via m'n werkgever een pak flyers meegekregen onder het mom van: graag uitdelen onder kennissen, wildvreemden en in winkels ophangen. Alles is in de oud-papierbak beland.

Durfde je iet in zijn gezicht te zeggen dat je dat niet wilde?
Je bent een "verkoper" of je bent het niet.
.
Nee, nee. Kom, geen smoezen.
Je hebt jezelf "verkocht". Voor zóveel uur werken wil ik zoveel geld!
En je doet er veel voor om je huid zo duur mogelijk te verkopen:
Je poets je tanden, kamt je haar (rotje laten ontploffen in je haar!), trekt je nette pak aan en presenteert jezelf.
Kijk nu eens de prijs die je werkgever EN jijzelf er voor betaald hebben?
Je durft niet eens te zeggen:
"Baas, weet je waar je die folders laten kan?" !
En aangezien ik daar aangenomen was als verzorgende, de keuze gemaakt om me daar op te richten en het promotie-gebeuren gelaten voor wat het is.

Ik denk dat een normale mlm-er DAT zal respecteren! (Zijn er normale mlm-ers dan? Ja.)
Je moet zo donders uitkijken dat je je daarmee niet impopulair maakt en je integriteit verliest.
Je "integriteit verliezen" omdat jij zegeltjes (pegeltjes) krijgt van leveranciers omdat jij een relatie opmerkzaam hebt gemaakt op een website?????
Hoe ver gaat je gebrek aan kennis over zaken of hoe ver gaat je angst voor wat een ander van je zou KUNNEN gaan denken?

Maar echt met argumenten ben je niet gekomen, S.
Het is niks voor jou, begrijp ik, en de rest is meer om jezelf gerust te stellen?
Niks mis mee! LOL

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@so be it, wat wil je nu precies?
Twee mensen geven commentaar op dat nieuwe webwinkeltje, en nee, het is niets voor hun.
Vervolgens vind jij het nodig om dat te bekritiseren? Zijn mensen soms verplicht het geweldig te vinden?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door So be it »

@ maarschalkje, (Sorry, dat komt door het woordje "webwinkeltje", dan ga je alles verkleinen, als je niet oppast! Maar dit is eigenlijk wel precies wat ik bedoel..... Sommige mensen vinden er niets mis mee...., maar kleineren het WEL.....!
Zeg eens..... Wat is eigenlijk je werk of wat is je hobby?
"Het zal wel niks voor mij zijn, denk ik. Word ik véél te moe van. En ik ben té integer om aan, zoiets, mee te doen!")
@so be it, wat wil je nu precies?
Twee mensen geven commentaar op dat nieuwe webwinkeltje, en nee, het is niets voor hun.
Vervolgens vind jij het nodig om dat te bekritiseren? Zijn mensen soms verplicht het geweldig te vinden?
Nou, je begrijpt het natuurlijk inmiddels al best.
"Het is niks voor mij", en "Het spreekt mij niet aan", wordt over het algemeen door iedereen geaccepteerd, maar wanneer je redenen gaat verzinnen die nergens op slaan...... dan krijg je natuurlijk commentaar, zoals nu.
Je zult het wel niet LEUK vinden, maar daar moet je tegen kunnen. LOL

Met de grote mensen méépraten? Dan ook tegen kritiek kunnen.
Is dat trouwens ook een kenmerk van mlm-critici? Niet tegen kritiek kunnen?

Zo, nu heb ik het even uitgelegd. Vind je het nu WEL geweldig?

So be it

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door Lawman »

Te hoge prijzen en regelmatig verouderde modellen. Vergelijk het assortiment en de prijzen maar eens met de reguliere webwinkels. Daarnaast wekt de toegepaste bedrijfsvorm (Ltd UK company) bij mij geen vertrouwen.

Voordeel van deze rechtsvorm is wel dat je geen oprichtingskapitaal nodig hebt en geen verklaring van geen bezwaar...... en vooral maar een beperkte publicatieplicht hebt. Maar het zal wel de internationale allure zijn die hieraan ten grondslag ligt. De wereld wordt weer eens een keer veroverd door een geweldig MLM bedrijf.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door Slim »

WAT spreekt je niet aan?
Dat je beloond wordt om iets te promoten?
Dat doe je je hele leven al..... gratis!
Nu krijg je er voor betaald en dan is het.........: Dan maak ik geen promotie meer! Reden? Logisch?
Blijkbaar vind jij het geen probleem om je vrienden en familie te gebruiken als koopvee om jouw inkomen te vergroten. Je vindt het verder ook geen probleem dat iedereen die na jou komt nog minder kans heeft om zijn inleg terug te verdienen omdat het systeem onvermijdelijk zal vastlopen.
Maar ja, daar ben je verkoper voor toch? Een geweten, dat is voor sukkels :oops: :cry: :cry: :shock:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door So be it »

@ Slim,

Je voelde je aangesproken?
Blijkbaar vind jij het geen probleem om je vrienden en familie te gebruiken als koopvee om jouw inkomen te vergroten.
Je hebt duidelijk geen bedrijf? Of gehad? Een bedrijf dat zijn familie nodig heeft om inkomen te vergroten? Vreemde taal.... Kan je even niet volgen. Zal wel de reden zijn dat de meeste ondernemers het liefst zaken doen met ondernemers! LOL
Je vindt het verder ook geen probleem dat iedereen die na jou komt nog minder kans heeft om zijn inleg terug te verdienen omdat het systeem onvermijdelijk zal vastlopen.


Die na mij komt.... minder "kans"? Kans op wat? Zie je spoken?
En "inleg"?
Welke "inleg"? Je bent me weer kwijt.??? Noem jij een tientje betalen voor de registratie, zodat je bij relaties je "eigen" webwinkel(tje LOL) kunt presenteren, een "inleg".? Nogmaals, van zaken weet je niet veel af......
Maar ja, daar ben je verkoper voor toch? Een geweten, dat is voor sukkels
En dan ga je me nu oneerlijk noemen? En een sukkel?
Inderdaad schijnbaar een natuurlijke reactie van de critici van mlm bedrijven.
Ik dacht dat meneer telecom de boel wat éénzijdig bekeek, maar jij spant de kroon. Hij heeft het over beledigingen. Hij heeft behoorlijk gelijk.

So be it.
(En ik zal mijn zwager vertellen dat hij van jou de pestpokken kan krijgen met zijn mooie aanbieding voor mij van een PC. Ik zal hem vertellen dat jij vindt dat hij geen geweten heeft!)
De wereld is ECHT gek aan het worden..... :cry:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door So be it »

@ Slim,

Ik zag dat je gelijk maar even hebt gestemd?
Niet stiekem vaker stemmen, hè?

Ikzelf doe niet mee, Slim. Oneerlijk hè?

So be it

S. ;-)

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door S. ;-) »

S. schreef:Ooit via m'n werkgever een pak flyers meegekregen onder het mom van: graag uitdelen onder kennissen, wildvreemden en in winkels ophangen. Alles is in de oud-papierbak beland.
So be it schreef:Durfde je iet in zijn gezicht te zeggen dat je dat niet wilde?
Maak je geen zorgen; ik heb het gezegd.
Baas boos: "het is jouw baan, jouw baan die daardoor behouden blijft."
Flyers meegenomen uit beleefdheid, maar mijn standpunt was duidelijk.
Thuis alles eens goed bekeken en vond het schreeuwerig qua tekst en uitstraling.
kindlief heeft het gebruikt als vouwblaadjes en de rest.......ja je weet het, papierbak.
Tegenwoordig hoeven we niet meer te "flyeren" en het klantenbestand is groter dan ooit, dus ook bij hogerhand is het licht aangegaan. :D

Over de rest van het verhaal,
@ So be it,

Wat een ander aanspreekt en waar die qua werk geknipt voor is, hoeft niet voor mij te gelden.
Ieder zijn kwaliteiten, toch?
Als jij tevreden bent en achter deze formule staat, prima toch.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door So be it »

@ S,
Wat een ander aanspreekt en waar die qua werk geknipt voor is, hoeft niet voor mij te gelden.
Ieder zijn kwaliteiten, toch?
Als jij tevreden bent en achter deze formule staat, prima toch.
Je hebt helemaal gelijk.

Ik kreeg alleen de indruk dat je dingen beweerde die niet klopten.
Heb ik het fout begrepen? Sorry dan.

So be it

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door Slim »

Je hebt duidelijk geen bedrijf?
Een mlm toko is geen bedrijf.

Verder: lees nog eens goed. Ik noem jou geen sukkel, ik gebruik 'overdrijving' om een punt duidelijk te maken. Ik stel dat sommige mlm-lieden mensen met een geweten als 'sukkelig' of dom wegzetten. En ook dat kun je in oude topics terug vinden.
Je aantijging over belediging leg ik maar naast me neer, gezien jouw eigen opmerkingen. Je zult wel een bekende zijn van een of andere mlm-er die hier langsgekomen is.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: de critici van mlm.

Ongelezen bericht door Slim »

(En ik zal mijn zwager vertellen dat hij van jou de pestpokken kan krijgen met zijn mooie aanbieding voor mij van een PC. Ik zal hem vertellen dat jij vindt dat hij geen geweten heeft!)
En leg mij svp geen woorden in de mond. Ik moet jou wel erg vaak tot de orde roepen.

Gesloten