LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goh...., het lijkt wel mlm.......

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Hoe staat u, na zóveel, al dan niet correcte info, tegenover mlm?

Ronduit positief
11
19%
Positief kritisch
9
16%
Onverschillig of neutraal
2
4%
Negatief kritisch
8
14%
Ronduit negatief
27
47%
 
Totaal aantal stemmen: 57

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door E-nergetix »

En nog is het simpel... Dat jij een GMBH hebt is fijn voor jij en de Duitse staat is daar ook erg blij mee...

Een bekende van ons heeft noodgedwongen ook een GMBH moeten starten omdat hij veel in Duitsland bouwen doet... Voor deze rechtsvorm is het net als hier in Nederland de BV...

Ik heb in duitsland een eenmanszaak hoe het in Duitsland heet weet je wel..

Leuk dat je broer duitse klanten heeft.. Misschien heb je dan nog wat tips voor me mbt de Duitse wetgeving en boekhouding...

BTW: Jij was toch controler bij een IT-bedrijf? of ben je opeens zelfstandig geworden?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

BTW: Jij was toch controler bij een IT-bedrijf? of ben je opeens zelfstandig geworden?
Vertel, Maarschalk.... en probeer gelijk even uit te leggen hoe het voor zo'n intelligente vent (meid misschien toch?) als jij mogelijk is dat je tóch zo knokt tegen het principe van mlm?
(Het véélvuldig voorkomende misbruik even buiten beschouwing laten, hè? :wink:.... of is dat misschien juist je aversie? Het grote misbruik? :( )

So be it (JIJ, en jij alleen..., mag mij "Gerrit" noemen!!! :!: :lol: )

allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

Nu is het natuurlijk wel zo dat de meeste mensen belazerd willen worden, en als je onder die categorie valt hoef je je geheel niet schuldig te voelen, jij wordt dat immers ook getild. :)


http://www.geocities.com/maranatha_beverwijk/

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door So be it »

Denk dat je erg op je website lijkt..... :roll:

SBI

Selena
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:42

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Selena »

Ik heb nu het halve forum gelezen, maar wat ik jammer vin is dat er enkele waren die heel positief waren over het WIN concept, maar deze enkele jaren later hier niet meer gezien heb met hun conclussie Verlies/winst?
Ik ben nog niet in Hoofddorp geweest ofwhat, heb morgen een afspraak... met iemand... en wilde me voordat ik deze afspraak nakom me er in gaan verdiepen van WAT is WIN ergo...
Ik weet het nog niet precies het neigt naar oplichting via dit forum en zeker als je de positieve mensen hier niet meer terug ziet na enkele maanden cq jaren om het te promoten als het zo goed is wat ze destijds beweerde, maar daar in tegen heb ik ze ook niet gezien om het eventuele nieuwe "slachtoffers" te waarschuwen ergo...
Uren leesvoer gehad, maar niet echt veel wijzer en geen bedragen in winst alleen qua inversteren... vreemd toch?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door antileugens »

Er zijn een aantal personen op dit forum aanwezig die er niet voor schromen foutieve informatie te geven of zich tot persoonlijke aanvallen te verlagen waarmee ze diegenen die gewoon een normale discussie wensen vaak wegjagen. Zelfs regelrechte leugens worden niet gemeden. Gelukkig krijgen die de laatste tijd steeds vaker de kous op de kop en blijven ze steeds vaker weg. Er bestaat dus een kans dat er hier weer eerlijk en feitelijke informatie te vinden gaat zijn.

Laten we het hopen.

Selena
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:42

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Selena »

Maar hoe zit het nu met Win dan volgens jou optiek?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door antileugens »

Mijn mening heb ik al eerder gegeven: Ik vind WIN een van de mindere MLM bedrijven gezien het feit dat heel veel mensen die instappen zich 'inkopen' om een hogere provisie te krijgen en daardoor met heel veel voorraad blijven zitten en geen cent verdienen. MLM is een van de weinige MLM bedrijven waarbij mensen inderdaad grote financiele schade kunnen oplopen zoals bij een uitspraak van de hoge raad al is gebleken.

Alleen al vanwege WIN vind ik dat de wetgeving zou moeten worden aangepast.

Selena
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:42

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Selena »

daarom vin ik het zo ontzettend jammer dat MartinItalian, Peco en een Tijnnemans niets meer van zich hebben laten horen... zij waren positief in 2008 verder waren de meeste niet negatief over het concept,maar wel tegen WIN...
Maar na uren gelezen te hebben ga ik toch mijn afspraak maar afzeggen, ik ben van mening dat het in ieder gevalniet iets voor mij is om te gaan doen. Thanks voor de snelle reactie!

Selena
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:42

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Selena »

Thanks voor je snelle reactie! Na aanleiding van al het gelezen te hebben op dit forum, heb ik toch maar besloten om mijn afspraak morgen af te zeggen ben van mening dat WIN niet iets voor mij is! Jammer dat je cq we niets meer hebben gehoord hoe het MartinItalian, Peco en Tijnnemans uit 2008 zijn vergaan die ohzo positief waren over het WIN concept ....

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door antileugens »

Als het niet te ver weg is voor je én je sterk in je schoenen staat (oftewel, je niet te snel om laat kletsen) is het misschien toch de moeite te gaan: Wij kunnen dan jouw ervaringen eens horen en je leert ook nog eens waar je op moet letten. Wie weet is MLM op zich wel iets voor je maar leer je hierdoor waar je voor uit moet kijken.

Per slot van rekening is het niet wat een ander er van vind wat belangrijk is voor jou, maar wat jij er van vind.

Selena
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:42

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Selena »

daar heb ik ook nog aan zitten denken wat je me nu schrijft,maar er kwam tevens een stemmetje in mijne hoofd die het ietwat lullig denkt te vinden dat ik diegene op kosten jaag om mijn bezoek aan hoofddorp te moeten betalen...
Want stel dat het is wat ik thans denk... "oplichting" dan is ze slachttoffer die ik dan nog weer eens meer verliezen laat leiden/lijden, omdat ik nu echt wel weet dat ik niet bij of voor WIN iets ga doen.
Het concept opzich lijkt me niet eens zo verkeerd en als het goed uit gevoerd wordt (niet win), maar het mlm concept opzich heb je alleen maar winners.... toch?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door antileugens »

Je klinkt me inderdaad niet als iemand die voor WIN in de wieg is gelegd. En je redenering om niet te gaan kan ik alleen maar aanmoedigen.
Het concept opzich lijkt me niet eens zo verkeerd en als het goed uit gevoerd wordt (niet win), maar het mlm concept opzich heb je alleen maar winners.... toch?
Nee, er zijn wel degelijk af en toe 'verliezers' maar het 'verlies' is bij een goed MLM bedrijf zeer beperkt.. Er zijn zat mensen die NIET slagen in MLM maar het risico is normaal zeer beperkt en er zijn heel veel mensen die het fantastisch vinden. Of jij daar bij gaat horen, daar kun je enkel door ervaring achter komen. Maar het grootste risico dat je loopt is een kleine investering in geld en een investering in tijd. Ik ken een aantal mensen die uiteindelijk besloten dat MLM toch niets voor ze was maar die wel vonden dat het één van de beste investeringen in tijd en geld was die ze ooit hadden gedaan.

Net als er volgens mij niks mis is met het vak slager is dat niks voor mij en zou ik het een vegetarier beslist afraden. :wink:

Selena
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:42

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door Selena »

Net als er volgens mij niks mis is met het vak slager is dat niks voor mij en zou ik het een vegetarier beslist afraden! :lol:

Heel grappig en to the point!

Thanks!

Ik dacht er eerste instantie vrij simpel over...
Ik dacht; ik heb naast mijn 2 banen waar ik veel voldoening uitput, maar daar niet meer uren kan draaien tijd "over" ik vind het Internet intressant en zit in mijne vrije tijd heel vaak achter de pc en stuite op een advertentie in het plaatselijke weekblad en kon mij vinden in hoe de advertentie werd omschreven (ofschoon deze best vaag was) dus mij nieuwschierig maakte en ging bellen... En na een kort telefoongesprek kreeg ik dus een uitnodiging en ik belde gisteren en heb morgen na mijn werk deze afspraak dus ik dacht ik ga ff snel info inwinnen over WIN, maar helaas deze zijn op mij niet positief over gekomen. Nog een baan erbij is voor mij belasting technisch niet relevant, want ik wil niet werken om het direkt af te gaan geven aan belasting ze wist mij te vertellen dat ik er geen inkomsten belasting over hoefde te betalen, maar wel z'n 3000 euro per maand mee zou verdienen tja dat leek mij wel heel vreemd vandaar dat ik op deze forum stuitte! Nu weet ik ook wel zij probeert mij te "belazeren" dus waarom loop je niet gewoon het gehele traject door? Maar toch zij is al slachtoffer en om daaruit te komen moet zij ze ook weer maken,maar NEE het is niets voor mij dit gegeven! Ik weet dat ik andere mensen nodig heb omgeld te verdienen,maar daar wil ik mezelf wel recht in de spiegel aan durven te kijken! Ze wist me tevens te vertellen dat je een mensen mens moest zijn om ditte gaan doen,maar nu ik er ietwat meer over denk te weten denk ikdat je keihard zakelijkmoet zijn... helaas ik ben toch echt een open mindend mensen mens en geen keiharde zaken vrouw die over lijken gaat voor een biefstukkie een balgehakt smaakt mij ook! Sorry voor de vegatarieers onder ons ;-)

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door antileugens »

Je moet wel degelijk inkomstenbelasting betalen over de inkomsten die je uit je persoonlijke verkoop haalt. Het gedeelte dat je verdient uit de verkoop uit je team is echter een grijs gebied en ik denk dat ze daarbij doelen op die uitspraak van de hoge raad. Daarin werd namelijk gesteld dat de verliezen die deze WIN topper had geleden niet mochten worden afgetrokken worden omdat ze geen inkomsten uit arbeid waren en afhankelijk waren van een geluksfactor. Tja, en de belastingdienst kan, helaas voor hen, niet de ene keer de ene kant op kletsen en de andere keer de andere kant.
Dus zouden de inkomsten uit je team mogelijk niet onderhevig zijn aan inkomstenbelasting. Maar hierover is nog steeds geen uitspraak gedaan dus is het nog steeds een grijs gebied. Waarschijnlijk hebben ze gelijk en dat is natuurlijk ook meteen de reden dat ze je aanmoedigen een hogere positie 'in te kopen'; de upline krijgt daar namelijk inkomsten over waarover volgens hen geen inkomstenbelasting hoeft te worden betaald. Maar het is nog niet duidelijk of dat wel zo is en JIJ moet er wel degelijk inkomstenbelasting over betalen. Tenzij je het natuurlijk niet verkoopt maar dan zit je met een nog hogere kostenpost. Want je betaald uiteraard enkel belasting over de winst en niet over de aankoopkosten.

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door The asgard »

Hoi Selena en AL

Tja, op het FLP forum is het inderdaad al niet erg druk meer dus ik dacht: ik ga maar eens verder kijken.

Ik zal me nog even voorstellen voor Selena, AL en ik kennen elkaar al:D .

Het bedrijf WIN ken ik niet, maar wat ik er van gelezen heb is niet veel positiefs.
Ik zelf ben distributeur van Forever Living Products sinds medio april en ik moet zeggen dat ik het heel leuk vind om te doen. In eerste instantie gebruikte ik de producten alleen maar, maar ik had er zo'n positieve resultaten mee bereikt, dat ik besloot om er zelf ook mee te gaan werken.
Nu, een maand of 4 verder, kan ik zeggen dat het heel goed gaat. Ik ben inmiddels voor mezelf begonnen, begeleid mensen die nieuw in mijn team komen zodat ze ook groeien en heb een aardig aantal klanten.

Die hele grote bedragen zijn echt uitzonderlijk kan ik je zeggen, ik heb in ieder geval nog niemand gesproken die dat verdient. Daarbij moet ik wel zeggen dat rijk worden zonder te werken een fabeltje is. Vooral in het begin zul je de auto aan moeten duwen, maar als de motor dan start kun je instappen en wegrijden :shock: :D.

Het voordeel bij FLP is wel dat je ook als distributeur een try-out periode hebt.
Mocht je (tot aan een jaar) nadat je gestart bent, besluiten dat het toch niets voor jou is, dan kun je alle gesloten producten terugsturen tegen volledige terugbetaling.

Over het werk op zich ben ik helemaal tevreden. Je deelt je tijd in zoals je zelf wilt en bent volledig vrij in wat je voor activiteiten doet. Nu heb ik dan ook veel meer tijd voor mijn dochtertje.
Het mooiste vind ik dat ik mensen kan helpen, alleen al door mijn eigen ervaringen te vertellen. Vaak willen mensen dan wel eens iets proberen (wat geen risico's voor hen meedraagt, omdat we een 30 dagen tevredenheidsgarantie hebben).
Bij sommigen helpt een product niet (iedereen is anders) en dan neem ik het gewoon mee en stuur het terug naar het moederbedrijf tegen volledige vergoeding.

Ik vind het jammer dat er zoveel negatiefs wordt verteld over MLM bedrijven. Je kunt ze toch niet zomaar over één kam scheren? Er zullen best heel veel slechte tussen zitten, maar er zijn vast wel meer goede bedrijven dan alleen Forever?

Ik wens je in ieder geval veel succes met je verdere stappen en hoop dat je iets vind wat echt goed bij je past.

Met vriendelijke groet,

Lambert :D

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

En hoeveel verdien je dan per maand, na aftrek van kosten en belastingen?

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door The asgard »

Hallo MLMAngel,

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik hierover niet in detail ga treden, je hebt er namelijk niets mee te maken wat ik verdien, net zo min als ik het recht heb om te weten wat jij verdient.

Netto houd ik op dit moment meer over dan bij mijn voormalige werkgever . Dit is dus na aftrek van gemaakte kosten en reserveringen voor toekomstige kosten (vervoer, administratieve kosten, belasting, verzekeringen voor zelfstandigen, pensioenopbouw etc.). Daarbij mag nog wel vermeld worden dat mijn bedrijf nog steeds in de groeifase zit.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, je zult het er mee moeten doen.

M.vr.gr.

Lambert

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door mlmangel »

Het antwoord is voldoende. Hoeveel zijn er die zoals jij na kosten ed nog iets aan overhouden?

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Goh...., het lijkt wel mlm.......

Ongelezen bericht door The asgard »

Hoi MlmAngel,

Die aantallen zijn bij mij niet bekend. Wel weet ik dat veel starters de bezigheden onderschatten. Soms worden zij met mooie beloftes binnen gehaald zonder dat ze vermeld wordt dat ze er (vooral in het begin) hard aan moeten werken. Soms ook nemen juist die mensen contact met je op die verwachten dat ze er niets voor hoeven te doen. Deze stoten dan ook al snel hun neus.

Het hoeft deze mensen (in het geval van FLP) niet veel of niets te kosten. De ongeopende verpakkingen kunnen gewoon retour gestuurd worden tegen refund. De enige kosten die ze dan zouden kunnen hebben is van producten die ze zelf gebruikt hebben.

Gelukkig heb ik in mijn team niet veel uitvallers. Om dit aantal zo laag mogelijk te houden selecteer ik dan ook zorgvuldig voordat ik iemand laat deelnemen. Door uitvoerige coaching probeer ik mijn teamleden zo goed mogelijk in te werken.
Door begeleiding bij product trainingen en gespreksoefeningen leren zij hoe ze effectief met de business om kunnen gaan.
Ook doorzettingsvermogen is een belangrijke factor in het MLM gebeuren. Je zult vaker een nee als een ja horen, alhoewel dat percentueel gezien de nee's steeds minder worden. Naarmate de tijd verstrijkt hoef je zelf steeds minder contacten te zoeken. Uit jouw relaties komen vanzelf weer nieuwe contacten. De werking van onze producten hebben daar zeker een positief aandeel in.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben

Lambert

Gesloten