LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

En natuurlijk controleer ik wel even of kritiek terecht is......:

Dit zijn de drie blokken waarin de structuur wordt uitgelegd.
Dat men op zijn teentjes getrapt is omdat ik wat toelichtingen geeft, omdat men anders wéér begint te goochelen met getallen....
kan ik mij best wel voorstellen...!

Zit nog te zoeken war ik een "lettertype" kan kiezen....!
Ben geen comp. deskundige. Weet meer van mlm...! :lol:
De totaal, door jouw toedoen veroorzaakte omzet, is 8x € 1000 en 1x € 1000 van je eigen omzet.... = € 9.000,00.
Dat levert een totale premie op van bijv. 18% (Bij elk bedrijf anders) is dus € 1.620,00.

Level 1 (één "onder" jou) totale omzet € 8.000 à 18%= € 1.440
Er blijft voor jou zélf dus maar € 180,00 over!!! (€ 1620 min € 1440...)

Maar….level2 ("onder" jou) heeft een omzet van € 7.000. en heeft recht op 18% (de grens tussen 15% en 18% ligt bij € 7.000)= € 1260 en er blijft dus voor "level 1" ook maar...... € 180,00 over!!!
Level 3 heeft een omzet veroorzaakt van € 6000...... 15%= € 900.
Maar... level 4 heeft een omzet veroorzaakt van € 5.000 en dus ook 15%... over € 5000 is € 750.00... en er blijft dus voor level 3 € 150 over....
Etc…., etc…., etc……
---Jij
---3 lijnen
---Elk van de 3 lijnen 8 diep met ELK 1000 omzet

Vergeef me dat ik NIET wéér het éérste verhaal ga herhalen, of knippen/ plakken, over de inkomsten van de 3 lijnen ZELF, want daar veranderd namelijk niets aan, dus houd je calculator maar in je zak...!

Want WAT is er nu veranderd......?

Wat je eerst maar éénmaal hebt gedaan, hebt veroorzaakt, heb je nu 3 maal gedaan!
Niet te ingewikkeld maken, luitjes......

Heb reeds eerder verteld dat je omzetten bij elkaar op mag tellen ivm met premies.... (%-en)
Dus je EIGEN € 1000.... + 3x € 8000....===== € 25.000
Boven de 10.000 heb je recht op 21% OVER DE TOTALE OMZET........ en boven de 20.000 heb je zelfs recht op 23% OVER DE TOTALE OMZET!

23% over 25.000= € 5.750
Wat gaat er ook weer vanaf voor de 3 lijnen? 18% over 8.000= € 1.440 En dat 3x...=..... € 4.320!
€ 5.750 ---- (minus) € 4.320.....=? € 1.430,00........ In the pocket. Bruto inkomen.
(Voor belasting vragen graag naar de belasting toe.)
want dan komen ze óók bij de “21%”…. En 21 min 21 is niks…, dus dan houd jij daar helemaal niks meer aan over en er is tóch veel tijd gaan zitten in het instructie geven, helpen, van je downline om hun omzet…. en dus óók de omzet van het mlm-bedrijf… te vergroten!!!!

Dat is niet eerlijk…… dus wanneer je “éérstelijners” precies hetzelfde zouden doen wat jij hebt veroorzaakt aan omzet, dus alle drie een omzet van € 25.000 realiseren….. hebben zij een bruto inkomen van, even terugkijken…, € 1.430,00…, dat wat jij éérst had!!
JIJ krijgt daarvoor in de plaats…… 4% over de omzet van ELKE persoon die bij de € 10.000 omzet komt.
Maar even een plaatje aan de keukentafel/laptop/servetje..., of met beamer/whiteboard...., maakt van jullie allemaal Ir's... en Economen!!!
:wink:

SBI

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door S. »

Zit nog te zoeken war ik een "lettertype" kan kiezen....!
Eeeehm, nou dat schuin geschreven bijvoorbeeld of..

heel groot :shock:

Nee, dat leest niet lekker.

Dat schuine is een mooi alternatief, toch?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Hi,

Dat schuine zie je bij mij veel en ook de andere variaties..., maar andere andere types???

En HOE pas je het formaat aan? (40 mm + VET + ONDERSTREEPT letters kan ik wel gebruiken als Scammertje weer ONZIN verkoopt!!! :lol:)
(Grapje, mlmscammertje....! :wink: )

So be it

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door S. »

Een ander schrift lukt hier niet, maar wel leuke kleurtjes en verschillende groottes.
En dat doe je zo:

Code: Selecteer alles

 [color=red] rood [/color] en [size=28] megaletter[/size] 

Maar het leest niet lekker. :?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

FF testen..........

rood en megaletter ????

Waar? Hoe?

Ingewikkelder dan mlm...! :lol:


Ok, ok...., het duurde even..... :oops:

SBI

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Afbeelding

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Zie je nu wel.......?

Houdt het daar maar bij.......!!
Als mlmcriticus ben je mislukt...., maar ja.... Wie NIET!!!!?? :lol:

SBI

(Ik ga aan het werk!!! :cry: )

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door S. »

Afbeelding

Hmm, bij mij geeft hij niets aan, dus ik heb een goede firewall. :D
Als mlmcriticus ben je mislukt...., maar ja.... Wie NIET!!!!??
Wanneer je niets probeert, kun je ook nooit mislukken. :wink:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Hmm, bij mij geeft hij niets aan, dus ik heb een goede firewall.
Ja, ja..... hij's leuk........ :D

Bijna nét zo misleidend als anti-mlm....?? :lol:

SBI

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Afbeelding

het is duidelijk dat er onder de "tegenstanders" ook 2 vershillende soorten zijn: Die begrip hebben voor de mensen die iets met MLM doen of te maken hebben en - sorry voor mijn bewoording - de geesteszieke die de wereld willen redden van dit "kwaad"

Voor die mensen heb ik maar 1 advies: STOP!!

Je richt je zelf bijna ten gronde met deze heksenjacht.. ja deze heksenjacht, daar lijkt het met iedere posting meer en meer op en het wordt maar zieliger en zieliger....

en als je je aangesproken voelt heb ik het dus tegen jou.... Misschien is het nog niet te laat om bij je self te rade te gaan en te kijken wat JIJ jezelf aandoet.....

voor de mensen die er iets aan willen doen raad ik de volgende -niet MLM site aan: www.ja-maar.nl Doe de test en kijk wat je score is....

Ik vermoed dat het voor de meesten niet hoger zal zijn dat 75 en een klasse 3 score...

Avé AVB

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door S. »

ste bezoeker,

Bedankt voor het doen van de test op de Ja-maar... website.
je hebt de volgende score gehaald bij het maken van de test:
-------------------------------------------------------------

Ja-en: 25 punten
Nee-want: 26 punten
Ja-maar: 31 punten
Totaal: 82 punten

Interpretatie: Je beschikt over een gezonde basis om invloed uit te
oefenen op de wereld om je heen. Je kunt voldoende onderscheid maken
tussen de dingen waar je geen invloed op hebt en de dingen waar je wel
invloed op kunt uitoefenen. Je bent in staat verantwoordelijkheden te
dragen en leiding te geven. Toch kunnen weerstand en tegenslag je nog
makkelijk uit je evenwicht brengen en de kans is groot dat je bij
onverwachte gebeurtenissen in paniek of uit irritatie de situatie
verergert. Zeker als er grote verschillen zijn tussen de drie posities, je
kan daar meer over lezen bij \'balans\'. Al kan het zijn dat je bij tijd en
wijle het gevoel hebt de greep op de gebeurtenissen te verliezen, na
verloop van tijd zul je in staat zijn om adem te halen, nog eens goed om
je heen te kijken en de draad weer op te pakken. Of het ook voldoende is
om je gelukkig te voelen bij wat afspeelt, hangt in sterke mate af van het
evenwicht tussen de drie posities. Zeker in jouw geval is het verstandig
daar goed naar te kijken en aandacht te schenken aan een kwaliteit die wat
minder goed ontwikkeld is. Als een van de drie categorieen 7 of meer punten
lager scoort dan zowel de ene als de andere categorie, dan ligt daar voor
jou veel winst, die je ook nog eens relatief eenvoudig kunt behalen.


-------------------------------------------------------------



Met vriendelijke groet,
Ja-maar...

================================================

Nou, zo'n compliment krijg je niet iedere dag. :D

Dus mijn IQ ligt op 150 en mijn "ja-maar" op 82.
Best wel leuk, die testen.

Groeten. :wink:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Bedankt voor het doen van de test op de Ja-maar... website.
je hebt de volgende score gehaald bij het maken van de test:
-------------------------------------------------------------

Ja-en: 27 punten
Nee-want: 23 punten
Ja-maar: 34 punten
Totaal: 84 punten

Interpretatie: Je beschikt over een gezonde basis om invloed uit te oefenen op de wereld om je heen. Je kunt voldoende onderscheid maken tussen de dingen waar je geen invloed op hebt en de dingen waar je wel invloed op kunt uitoefenen.

Je bent in staat verantwoordelijkheden te dragen en leiding te geven. Toch kunnen weerstand en tegenslag je nog makkelijk uit je evenwicht brengen en de kans is groot dat je bij onverwachte gebeurtenissen in paniek of uit irritatie de situatie verergert. Zeker als er grote verschillen zijn tussen de drie posities, je kan daar meer over lezen bij \'balans\'.

Al kan het zijn dat je bij tijd en wijle het gevoel hebt de greep op de gebeurtenissen te verliezen, na verloop van tijd zul je in staat zijn om adem te halen, nog eens goed om je heen te kijken en de draad weer op te pakken. Of het ook voldoende is om je gelukkig te voelen bij wat afspeelt, hangt in sterke mate af van het evenwicht tussen de drie posities.

Zeker in jouw geval is het verstandig daar goed naar te kijken en aandacht te schenken aan een kwaliteit die wat minder goed ontwikkeld is. Als een van de drie categorieen 7 of meer punten lager scoort dan zowel de ene als de andere categorie, dan ligt daar voor jou veel winst, die je ook nog eens relatief eenvoudig kunt behalen.
Leuk zo'n test! Nuttig om jezelf te ontwikkelen.

Kan ook van pas komen voor personen die uitgaan van vermoedens die nergens op zijn gebaseerd om zich een oordeel te vormen over anderen...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Je beschikt over een gezonde basis om invloed uit te oefenen op de wereld om je heen.

Waar HÁLEN ze het van daan toch!!! :shock: Vloog de PC in de fik?
Je kunt voldoende onderscheid maken tussen de dingen waar je geen invloed op hebt en de dingen waar je wel invloed op kunt uitoefenen.
Ja..., maar..... als je nou niet weet wat het betekent!!!! :?
Je bent in staat verantwoordelijkheden te dragen en leiding te geven.

Leiding geven? :shock: Aan wie? Om wat te doen?
Oude dametjes helpen oversteken? :oops: DAT zal je nog wel lukken..!
Toch kunnen weerstand en tegenslag je nog makkelijk uit je evenwicht brengen en de kans is groot dat je bij onverwachte gebeurtenissen in paniek of uit irritatie de situatie verergert.
Dan ga je weer spammen, zeker? :roll:
Al kan het zijn dat je bij tijd en wijle het gevoel hebt de greep op de gebeurtenissen te verliezen, na verloop van tijd zul je in staat zijn om adem te halen, nog eens goed om je heen te kijken en de draad weer op te pakken. Of het ook voldoende is om je gelukkig te voelen bij wat afspeelt, hangt in sterke mate af van het evenwicht tussen de drie posities.

Heb je al een paar goede combinaties van posities gevonden? :lol:
Zeker in jouw geval is het verstandig daar goed naar te kijken en aandacht te schenken aan een kwaliteit die wat minder goed ontwikkeld is. Als een van de drie categorieen 7 of meer punten lager scoort dan zowel de ene als de andere categorie, dan ligt daar voor jou veel winst, die je ook nog eens relatief eenvoudig kunt behalen.
Nou...., zowel 27.... als 23.... als 34 liggen wel wat verder vandaan bij de 84...., dus je hebt nog héél wat te doen!!! :) :D :lol:
(Ik goochel met de getallen net zo als jullie altijd doen....! :?
Komt stom over, hè??? :oops: )

Truste.... SBI :wink:

AlexVB
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 aug 2006 09:59

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door AlexVB »

Beste bezoeker,

Bedankt voor het doen van de test op de Ja-maar... website.
je hebt de volgende score gehaald bij het maken van de test:
-------------------------------------------------------------

Ja-en: 33 punten
Nee-want: 33 punten
Ja-maar: 29 punten
Totaal: 95 punten


Interpretatie: Je hebt een sterk ontwikkeld vermogen je leven richting en vorm te geven. Je hebt een helder zicht op je eigen mogelijkheden en beperkingen, je snapt dat je in het leven sommige dingen nou eenmaal te accepteren hebt en bent goed in staat je te richten op de dingen waar je wel invloed op kunt uitoefenen. Daarnaast beschik je over de vindingrijkheid lastige situaties soms te kantelen, openen of forceren door daar gericht energie aan te besteden. In groepen zul je vrij gemakkelijk de rol van leider op je nemen en mensen het vertrouwen geven dat de zaken goed geregeld worden. Of je hier gelukkig en tevreden mee bent, hangt af van je eigen ambities. Er zijn gebieden waar je nog heel wat winst kunt behalen, maar het is de vraag of je de bereidheid hebt om je hoofd ook echt boven het maaiveld te steken. Hoe beter je in staat bent je eigen leven richting te geven, des te meer krijg ook jij als persoon vorm. Dat is niet altijd even makkelijk. Eigenzinnige mensen kunnen voor anderen bedreigend zijn. Ze zin minder makkelijk te manipuleren of chanteren, gaan hun eigen gang en lijken zich weinig van anderen aan te trekken. De kans is groot dat je mensen kwijtraakt, die zich daar niet veilig bij voelen. Het kan zijn dat je voor het duivelse dilemma komt te staan of anderen kwijt te raken of jezelf. Die afweging is uiteraard aan jou. In jouw geval is het zeker ook interessant om te kijken naar de evenwichtigheid tussen de drie basis posities. Als daar een behoorlijk verschil tussen zit, beschik je over de potentie om vrij gemakkelijk naar de zesde klasse op te schuiven.


-------------------------------------------------------------



Met vriendelijke groet,
Ja-maar...

http://www.ja-maar.nl
Dit is mijn "score" En dan te weten dat ik voordat ik een workshop bij Berthold Gunster - Ja Maar - had gedaan "maar" een score had van 75..
Had vroeger erg veel last van Ja-maars... :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door S. »

Na valsspelen:
Beste bezoeker,

Bedankt voor het doen van de test op de Ja-maar... website.
je hebt de volgende score gehaald bij het maken van de test:
-------------------------------------------------------------

Ja-en: 39 punten
Nee-want: 34 punten
Ja-maar: 32 punten
Totaal: 105 punten

Interpretatie: Je behoort tot een bijzondere groep mensen. Niet veel
mensen halen bij deze test 100 punten of meer, iets meer dan 12 procent.
Het kan niet anders of je beschikt in meer dan voldoende mate over de drie basisvaardigheden die nodig zijn om een creerend bestaan te leiden. Wat je doet valt samen met wie je bent. Je wisselt makkelijk van podium, alleen in stilte of optredend in de openbaarheid. In beide situaties heb je het gevoel \'jezelf te zijn\'. Mensen zullen je zien als een eigenzinnige,creatieve geest. Je beweegt je makkelijk in groepen, maar hebt groepen niet nodig om een identiteit te vormen. Je hebt voor jezelf een soort werk gecreeerd waarin je je behoefte om het leven vorm te geven kunt uitleven.
De kans is groot dat je werkt als ondernemer, kunstenaar, regisseur,
vrijzinnig wetenschapper of gedreven topsporter. Omdat je niet in hokjes
denkt, is de kans groot dat je meerdere beroepen na elkaar hebt
uitgeoefend of zelfs tegelijkertijd uitoefent. Mensen kunnen moe wordenn als ze naar je kijken, je wordt echter zelf niet snel moe. Je bent immers in staat gas terug te nemen en je batterijen tijdig op te laden. Of je genoegen neemt met deze klassering is aan jou. Als je de puntentelling per categorie bekijkt, zou het kunnen zijn, dat een categorie nog vrij makkelijk te verbeteren is. En je weet, het verschil tussen \'good\' en \'great\' kan gigantisch zijn.


-------------------------------------------------------------



Met vriendelijke groet,
Ja-maar...
Want deze testen zijn o-zo- gemakkelijk te manipuleren.
Het antwoord wat de vrager wenst te horen, ligt zo voor de hand. :wink:


Ja-maar verder ben ik best een aardig mens hoor.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door S. »

Jij bent toch geen mlm-er???
Is dat een noodzakelijke voorwaarde om te kunnen valsspelen? :wink:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door So be it »

Na valsspelen:
Jij bent toch geen mlm-er??? :shock: :shock: :shock: :shock:

SBI

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door Walter van V »

dat soort psychologische testjes is vaak heel simpel te sturen ja. een hoge score zegt inderdaad geen bal, behalve dat je waarschijnlijk goed in staat bent psyche van anderen te doorgronden (handig in mlm, kan je je klanten goed sturen) en/of dat iemand glashard tegen de computer kan liegen...

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door Walter van V »

dat soort psychologische testjes is vaak heel simpel te sturen ja. een hoge score zegt inderdaad geen bal, behalve dat je waarschijnlijk goed in staat bent psyche van anderen te doorgronden (handig in mlm, kan je je klanten goed sturen) en/of dat iemand glashard tegen de computer kan liegen...

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: UITLEG OVER "ECHTE" MLM

Ongelezen bericht door S. »

Dit is mijn "score" En dan te weten dat ik voordat ik een workshop bij Berthold Gunster - Ja Maar - had gedaan "maar" een score had van 75..
Had vroeger erg veel last van Ja-maars...
Troost je, denk dat veel mensen in lastige situaties erg veel last hebben van "Ja-Maar".
Ligt er ook maar net aan welke personen en welke belangen er aan ten grondslag liggen.

En nu denk ik ook persoonlijk dat je zelf ook niet zo gek veel invloed uit kunt oefenen op het verloop van je leven. In ieder geval minder dan menigeen denkt.
Van doorslaggevend belang is de plaats waar je wieg stond.
Stond deze op een 'arme' plek of ben je opgevoed in een omgeving waarin een bepaald geloof zeer sterk invloed had, dan is dat al een stevige beperking en kun je enkel door hulp van buitenaf het tij keren.
Want kijk naar de zogenaamde geslaagde mensen; ze zijn nooit zo ver gekomen puur op eigen kracht. Hoe graag ze soms ook anders willen voorspiegelen.

Zo ook met het IQ.
Dat is zo hoog zoals je ouders dit wensen te hebben.
Niet meer en niet minder.

Gesloten