LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living products (Aloe Vera)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Bewijzen kan ik niets. Hoeft ook niet.

Van AloëVera weet ik dat het getest en geregistreerd is. Dat is voor mij voldoende.
Dat het voor jou voldoende is, prima. Maar zodra je een uitspraak doet dat het goed is, dien je wel bewijs te leveren. Of je dient te vermelden dat het enkel jouw mening is.
HW007 schreef:Als het slecht was had er een tekst op gestaan zoals op sigaretten.
Dus op alles wat slecht is staat een tekst?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Kuklos

Als je het zo wilt. Prima.

Bij deze deel ik mee dat wat ik schrijf mijn mening is.

Bewijzen worden alleen door de rechter goedgekeurd, en hier zijn geen rechters, dus het wel of niet ok vinden van bewijs zegt hier helemaal niets.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

@HW007, wat dacht je hiervan, gewoon eens al die fantastische claims bewijzen. Nog veel effectiever.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Seconds-out.

Alles is aanvechtbaar, maar daarvoor ben ik hier niet. Ik kom voor informatie en ik geef informatie zoals ik dingen ervaar. Ik zit niet als één van de partijen in de rechtbank om de conclusies van de tegenpartij onderuit te halen.

Als ik lees dat glycerine ook werkt is dat voor mnij voldoende. Ik hoef niet 3x te lezen dat glycerine goedkoper is en dat AloëVera duurder is.

FLP valt hier onder MLM, en dat vind ik interessant vanwege het goedkopere marketing concept. Ook wil ik weten waarom het voor mensen niet of wel werkt. Ik heb niets aan vooroordelen omdat ergens in de familie met producten bleef zitten.

Ik ben zelf weg van het concept, en zoek naar de valkuilen en obstakels. Ik wil het weten van de ervaren MLM mensen en heb helemaal niets aan mensen die 'n blauwe maandag een intro-pakket kochten om na 3x nee-hoef-ik-niet te concluderen dat MLM niet werkt. Ik wil de verhalen weten van mensen die langer met MLM actief zijn, of ze nu wel of niet succesvol zijn. Van de niet MLM-ers hoef ik geen advies. Ze weten niet waariver ze praten. Net als kinderloze mensen ouders gaan adviseren hoe de kinderen op te voeden.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

HWOO7
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2011 17:54

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door HWOO7 »

Allemaal succes dan met jullie glycerine.

Ik heb een ban, dus zal er binnenkort wel uit vallen.

|Fijne avond allemaal.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door CSM »

Net mijn buurvrouw gespoken. Blijkt dat haar neef niet voor Euphony of FLP werkt, maar voor Broodje Aap MultiMaxiMegaMarketing.

fredcom
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 sep 2011 14:29
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door fredcom »

Als gevestigd maar beginnend ondernemer ben ik ingegaan op een advertentie in een regionale krant waar ondernemers werden gezocht voor een zakelijke deal met goede omzet mogelijkheden. Na een afspraak te hebben gemaakt kwam ik terecht bij een distributeur van FLP. In een drie uur durende “talk”, werd mij het unieke concept van FLP voorgelegd.
Al na een half uur, drie kwartier had ik door dat het om MLM ging, maar dacht, laat ik toch eens goed luisteren en niet meteen oordelen.
Mooie foto’s van Hem en CEO hingen aan de muur. Er werden succesverhalen verteld van mensen die in een aantal maanden huizen en ferrari’s konden kopen etc. Er zijn tig folders en boekwerken over de fantastische dingen die FLP allemaal doet en kan, wereldwijd. Imposante hoofdkantoren, dure vakanties etc.

Ik kreeg een lipbalsem alla labello mee, en een tube tandpasta.
Mijn vrouw is nu zéér enthousiast over deze tandpasta omdat die haar tandvleesbloeden doet verminderen. Omdat zij dit euvel heeft, is het een prijs van € 9,50 misschien wel waard, zeker als je ook nog véél minder per poetsbeurt verbruikt dan met een kruidvat tandpasta van 1 euro. Of het werkelijk 10x langer meegaat, is nog niet bekend, maar twijfelachtig.
Maar hoe verkoop ik die tandpasta aan iemand die GEEN tand of tandvlees problemen heeft? NIET DUS!

Ik heb ook twee blikjes energiedrank (FAB)genuttigd. Smaakt wel goed, maar dat ik nu kan zeggen dat het me meer energie gaf.. Niks van gemerkt. De prijs: 12 blikjes á 35,49!! Dat is € 2,95 per blikje! (Let wel, 6,60 guldens!) Hallo! Dat krijg ik NOOIT verkocht!

Dan het verdienmodel.
Een tube tandpasta kost 9,50 verkoop consument. Inkoop 5,60 excl. B.t.w.
9,50 – btw = 7,98 netto – 5,60 = 2,38 bruto winst,. (25% van de verkoop, 1.7 calculatie op de inkoop) Niet slecht, maar ook niet super. Ik wil toch liefst rond de 2.0 calculatie uitkomen.

De omzet van FLP bedroeg in 2010 ruim 3,5 miljard euro. Dit werd bereikt dankzij 9,5 miljoen enthousiaste medewerkers wereldwijd. Imposante getallen die overbluffen, tot je gaat rekenen.

3500 miljoen / 9,5 miljoen = € 368.42 omzet/jaar voor elke man/vrouw. Gemiddeld dus.

Stel dat 10% van deze mensen het goed doen en dus de meeste omzet maken, dan is dat nog altijd 950.000 man. Dan hebben ze ieder 3684 euro omzet per jaar. Wauw!

Zelfs als maar 1% het goed doet, halen ze niet meer dan 36842 euro omzet per jaar. LET WEL OP! Dit is OMZET.

Aangezien je van de omzet ca 25% brutowinst overhoud, verdien je dus 9210 euro bruto.

Aangezien je als zelfstandig ondernemer ALLE kosten zelf moet dragen én minimaal 32% belasting betaald (€ 2947) houdt je onder aan de streep hooguit 6263 netto over. Per jaar. Zeg maar 500 euro per maand netto. Je behoort dan wel al tot de 1% beste!

In Nederland werd in 2010 door ca 3000 distributeurs een omzet van 45 miljoen euro gehaald.
Dat is rooskleuriger, immers 45 miljoen gedeeld door 3000 = ca 15000 euro per jaar! Presteert de Nederlander zoveel beter dan het wereld gemiddelde? Of zitten hier een paar (20 á 30) tussen die het dikke geld verdienen?
Een bedrijf met 3000 werknemers is aan loonkosten minimaal 135 miljoen per jaar kwijt. Dan werken allen op minimum loon basis.?!

Ik denk dat de grote verdieners in de bovenste 2 lagen zitten. Daar zullen de miljoenen wel blijven hangen die wordt opgebracht door de onderste lagen die als slaaf worden misbruikt.

Waarom plaatst iemand een advertentie om zakenmensen te vinden die MET hem dit spul aan de man willen brengen? Ik denk omdat hij zelf te weinig omzet kan draaien. Hij heeft extra mensen nodig die voor hem werken en zijn provisie helpen verhogen.

Uitgaande van minimumloon heb je per jaar 45.000 euro bruto winst nodig. Bij 25% winstmarge is dat een omzet van 180.000 euro per jaar. 15000 euro per maand, 3600 euro per week. Omdat met tandpasta te halen, moet ik dus 3600/9,50 = 378 tubes per week verkopen.
Of zo’n dik 100 tray energie drankjes. Bedenk ook de kosten die je hebt om dit alles te realiseren. Telefoon, verzekering, bestellingen verwerken, enz. enz.

Bedenk ook, dat op 16 miljoen inwoners er dus al 3000 verkopers zijn. Dat zijn 5300 inwoners per verkoper. ALS ze daarvan 2% aan vaste klanten KUNNEN vinden, dan zijn dat 106 klanten. Die moeten per maand de benodigde 15000 euro opbrengen, dus 141 euro per klant per maand. AAN WELNES PRODUCTEN?????
Je mag zelf je oordeel vormen of dat te realiseren is.

Jullie zien, ik ben een analist. Cijfers zeggen mij wat, mooie praatjes heb ik niks aan. Als je FLP op deze manier tegen het licht houdt moet iedereen snel duidelijk zijn dat MLM alleen is weggelegd voor de echter sluwe vossen in het bos.
De doorsnee burger die voor deze marketing wordt geronseld, zorgt alleen voor de dikke verdiensten van de bovenste lagen. Zelf houden ze er amper wat aan over.

Om het sap uit de aloevera plant te winnen, is een intensief arbeidsproces nodig. Je ziet in de boeken en films van FLP vele mensen dit met de hand doen.
(http://www.aic-benelux.com/aloe/Movies/film_ned.html)
Wat zullen deze mensen verdienen?

Tot slot blijft voor mij de vraag of deze producten nu wel zo fantastisch zijn als wordt beweerd. Oké, ik weet dat in veel producten van lagere prijzen ook veel chemische rotzooi zit, maar of dat zoveel slechter is, dan de goede kwaliteit van aloevera is maar de vraag.
In normale tandpasta zit fluoride, een uiterst giftige stof die bij hoge doseringen schadelijk is voor de gezondheid. Tandpasta doorslikken is dan ook zéér schadelijk! In de FLP tandpasta zit géén fluoride. Dat zou niet nodig zijn omdat er ook geen schuurmiddelen in zitten die de tanden aantasten. Of dat waar is weet ik niet. Of de tandpasta echt goed is voor je gebitsreiniging is mij evenmin bekend.

Waarom kiest FLP voor MLM? Is dat omdat het product tegen de gehanteerde prijzen niet op de normale markt is te verkopen? Of is het product dermate bedrog dat je het alleen met goede verkopers iemand kan aansmeren? Je hebt van die mensen die je appels voor peren verkopen.
Ik ben daar zéér sceptisch in.
Bovendien zouden consumenten zich moeten afvragen waarvoor ze eigenlijk betalen. Voor het product betaal je maar een fractie van de prijs, voor de vele sluwe vossen in het MLM systeem betaal je het meeste. Je spekt een ander zijn dik belegde boterham. DAAR is het zeker goed voor, en de hele marketing draait ook alleen DAAROM! Als je distributeur wilt worden, dan is GELD verdienen het hoofddoel, niet het aanbieden van een fantastisch product. Dat laat je over aan de onnozele halzen op straat die je met een paar euro per maand kunt afschepen en voor jou het werk laat doen.

Als ondernemer wil ik graag geld verdienen en dat moet ik ook, maar op deze manier mensen de centen uit hun zak kloppen, is niet de manier waarop ik zaken wil doen.

Mijn mening, mijn ervaring, doe er je voordeel mee.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door newmikey »

@fredcom

Heldere analyse en géén speld tussen te krijgen. Complimenten!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door trebelski »

fredcom, ook mijn complimenten voor jou excellente manier van rekenen. Een duidelijke en vooral overzichtelijk reactie. Nogmaals , petje af.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

fredcom, dank voor de analyse. Vooral de winst op de producten brengt nieuwe inzichten. Dank.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

fredcom
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 sep 2011 14:29
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door fredcom »

seconds-out schreef: De inkoopprijs is veel MEER als een gemiddelde consumentenprijs en dat komt omdat het om relatief kleine aantallen gaat, de verkoper er veel aan verdient en er met de prijs een exclusief tintje aan probeert te geven.
Daar ligt volgens mij een kern van het verhaal. Maak het duur, dan heb je a) Meer winst en b) wordt het eerder als exclusief gezien. Duur moet wel goed zijn!
Dat is dus de ware reden dat er zogenaamde zakenpartners gezocht worden...ze zoeken gewoon een schlemiel die er intrapt..niet om jouw deelgenoot te maken van een succesvol produkt.
Want die verkopen ze liever zelf!
Niet helemaal:
Het vreemde is zelfs, dat tijdens het gesprek duidelijk werd gemaakt dat het niet de bedoeling was dat IK producten ging verkopen, maar mensen zou zoeken die dat gingen doen. M.a.w. laat een sukkel de rommel verkopen en strijk zelf een deel van dienst winst op. Zo werkt het.

Ik zou dan onder die distributeur werken, die dus verdiend aan mijn omzet zonder er zelf wat voor te doen. Ook ik zou verdienen aan de omzet van mijn zogenaamde "downliners", zonder zelf één product te moeten verkopen.

Het gaat absoluut NIET om het product maar om geld maken via een doortrapt marketing system, waarbij de domme het werk doen voor lauw en de slimme het geld opstrijken.

Dan nog iets anders wat opvallend is aan MLM:

In het verleden heb ik ook "contact", gehad met Amway en Euphony, die op dezelfde manier werken. (Beide niet op bezoek geweest omdat telefonisch al duidelijk werd waar het om ging!)
Het gaat allemaal om consumenten producten / diensten, maar ik als consument had er nog NOOIT van gehoord tot ik in contact kwam met die netwerk gasten.

Wie herkent dit?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

fredcom schreef:Het vreemde is zelfs, dat tijdens het gesprek duidelijk werd gemaakt dat het niet de bedoeling was dat IK producten ging verkopen, maar mensen zou zoeken die dat gingen doen.
Dit is heel herkenbaar. Mlm zoekt altijd nieuwe mensen die rijk willen worden, maar eigenlijk nooit klanten.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door newmikey »

Er zit nog een derde zijde aan het MLM verhaal: de operationele kosten voor de z.g. consultants.

Consultants kunnen meestal hogere nivo's bereiken door zich in te kopen of dure dagcursussen te doen, motivatievideo's aan te schaffen en allerlei literatuur van MLM kopstukken aan te schaffen.

Op al deze zaken worden waanzinnige marges gemaakt. Daarbij komen nog al de zaken die een consultant nodig zou hebben zoals formulieren, notitieblokken, agenda's etc. etc. en ook op deze zaken wordt door het MLM bedrijf een vermogen verdiend.

Dan worden consultants aangespoord om potentiele klanten/downliners op te halen voor wervingsbijeenkomsten en om op die bijeenkomsten de consumpties te betalen. In het verslag van één zo'n bijeenkomst was bijv. te lezen dat alle aanwezigen tekenden en dat toen de champagne rijkelijk vloeide. Consultants werd aangeraden daar budget voor vrij te houden.

Kortom, samen met wat in vorige posts al gezegd is, gaat het bij MLM niet om het verkopen van een produkt of een dienst, de consultants zijn zelf het basisprodukt voor het bedrijf en met het geld wat die consultants wordt ontfutseld worden de verdiensten veilig gesteld.

De eigenlijke prdukten, van smeersels tot telefoonminuten zijn òf peperduur en praktisch onverkoopbaar òf pure volksverlakkerij òf een onveranderde doorverkoop van bestaande diensten met minimale marge.

De constante aanvoer van consultants van onderaf pompt geld rond in het systeem. Het meeste van dat geld wordt weer "opgezogen" met de interne verkoop van "benodigdheden" aan de consultants zodat het overgrote deel daar eindigt waar het eigenlijk om begonnen was: aan de top van de pyramide.

Kortom, MLM is een pyramidespel wat omwille van de wettelijke eisen een klein beetje is aangepast door de injectie van een (onverkoopbaar) produkt in de keten. Het produkt is daar slechts voor de show. De verkopers zijn de eigenlijke klanten, niet de eindconsumenten.

fredcom
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 sep 2011 14:29
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door fredcom »

newmikey schreef: Kortom, MLM is een pyramidespel wat omwille van de wettelijke eisen een klein beetje is aangepast door de injectie van een (onverkoopbaar) produkt in de keten. Het produkt is daar slechts voor de show. De verkopers zijn de eigenlijke klanten, niet de eindconsumenten.
Als ik het zo lees, wordt opeens e.e.a. duidelijk en waarom het product van ondergeschikt belang is. Puur bedrog dus!
Zoals ik eerder al liet zien aan de cijfers, kan hier geen spraken zijn van een normale win-win situatie.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

DesireeMelanie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2011 19:50

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door DesireeMelanie »

Excuus als ik iets gemist heb, maar ik denk dat u het mij wel vergeeft dat ik niet alle 37 pagina's met verwijten aan elkaar gelezen heb.

Ik werd vandaag benaderd door iemand die voor FLP werkt. Hij had mijn cv gezien op een vacaturesite en had een vacature die wel bij me paste. Hij vertelde niets over het bedrijf, alleen dat het een Amerikaanse multinational is dat wil uitbreiden in Nederland. De rest kan ik volgende week op een bijeenkomst te horen krijgen.

Ik ontving een bevestigingsmail van hem, met daarin een functie-omschrijving. Het betreft een vacature voor team manager. Ik heb daar geen enkele ervaring in, werk- noch opleidings-, maar dat geeft niets, want je hoeft alleen maar ambitieus, doelgericht, resultaatgericht en innovatief te zijn en te beschikken over durf. Nou, is dát even makkelijk, dacht ik.

Tot ik ging Googlen, zijn site en dit forum tegenkwam en me een hele hoop duidelijk werd.

Er zijn mij alleen nog een paar dingetjes onduidelijk.
1: Als team manager verkoop je dus zelf niets maar neem je mensen aan om dit voor je te doen?
2: je wordt ZZP-er, of franchiser, hoe je het noemen wilt, en moet dus belasting afdragen over je omzet en/of inkomsten? En wat nou als je al ZZP-er bent? Clasht dat niet met elkaar?

Ik hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven.

Thanks!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je alleen de paar berichten boven je leest, heb je vlg mij een aardig beeld. Ipv tandpasta kun je 'jouw' produkten invullen.
(buiten deze 37 pagina's zijn er nog wat topics over MLM :mrgreen: )

Gesloten