LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Experiment Herbalife

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

wel... wat denk je? kan mijn verhaal iets bijbrengen op dit forum of verklaar ik enkel onzin?

je mag doorvertellen want ook ik ben nieuwschierig naar wat er komen zal.
3
27%
Stop met zeuren, dit forum dient enkel om twee meningen tegen elkaar uit te spelen in een eindeloze discussie.
6
55%
Hmmmh... we'll see...
2
18%
 
Totaal aantal stemmen: 11

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door jor »

Ik ga over enkele weken terugkomen "with more news"

Naar boven
Wel blijven doen wat je beloofd he.
What's your millionaire potential?
mijn is 22.

Quote:
You're in the top group - score 17 - 25
You've got top-dollar millionaire potential.

Mijn is 150. Dus nu ben ik heel vlug heel rijk??

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

Nou, nou......

Het IS weer fraai, allemaal......

Fav zullen we ook maar niet meer serieus nemen...., net zo min als Joop.....

Wanneer hij loopt te schermen met domme, ondoordachte lariekoek van het internet, dan kom je niet erg snugger over......
Zo wat in de M en E categorie...!

Hier komt ie dan:
If a dedicated, hard working person can't really make an honest, legal living selling herbalife pills and supplements,
het is bedoeld als PARTTIME werk, jongetjes...!!! :roll:
Het IS niet de bedoeling volledig te kunnen leven van de opbrengst van je eigen directe verkoop! (Het KÁN wel... en sommige DOEN dat ook..., maar ik vind het een afraderer om voordehand liggende redenen!)

Maar..., och..., wat maakt dat Joop of de andere Nono's wat uit......

SBI
(Sorry..., jullie ZIJN natuurlijk geen Nono's..., jullie gedrágen je alleen maar zo..! :lol:)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door jor »

het is bedoeld als PARTTIME werk, jongetjes...!!!
Het IS niet de bedoeling volledig te kunnen leven van de opbrengst van je eigen directe verkoop!


Kun je dat niet beter even tegen favuluna vertellen? of is het toch makkelijker joopataa onderuit te halen.?

Jor.
You're in the top group - score 17 - 25
You've got top-dollar millionaire potential. You're careful with your money and have a healthy attitude to it.
En hij /zij staat al op 22. Dat beloofd wat.
Laatst gewijzigd door jor op 14 sep 2007 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

FF goed lezen, Jor......
WIE ging op dat baggerstukje van mlmangel in???

SBI

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

joopataa Geplaatst op 14 Sep 2007 14:43 door joopataa
If a dedicated, hard working person can't really make an honest, legal living selling herbalife pills and supplements, ..etc)

En Fav......? Gaat niet zo best met haar denk ik........ :shock:

So be it....... :oops:

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door gubetje »

Och Jor, Ze is nog zo razend enthousiast. :D
Laat ik dan gewoon even de discussie volgen met een open blik.
Groetjes.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door jor »

Is goed hoor gubetje, Ik weet dat je het ook het beste met haar voor hebt.Misschien in de toekomst en intussen veel leesplezier :wink:

Jor.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door Econometrist »

Mijn lievelingspersonage uit mijn wekelijkse groep (gescheiden alleenstaande mam van een 3 jarige, zonder enige cent en met zwaar overgewicht door totale levenmoeheid begon eraan puur omdat ze zonder diploma wel iets moést doen) zou het in ieder geval niet willen vertellen aan de wereld, ook al zit ze nu ook aan de 30.000 per maand.

Gelukkig worden er in de mlm nooit onrealiseerbare gouden bergen beloofd met de bedoeling naïve mensen ertoe aan te zetten om onverantwoorde aankopen te doen en eventueel behaalde winsten onmiddellijk weer in nieuwe aankopen te steken. Uiteraard komen er dan allerlei fatsoenlijke veiligheidsmechanismes in werking om de aspirant miljonair uit te leggen dat als een concept winstgevend is, dat dan vanaf dag 1 een redelijke vergoeding van de geïnvesteerde tijd uit de omzet kan worden geïncasseerd bij een going concern.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wanneer hij loopt te schermen met domme, ondoordachte lariekoek van het internet, dan kom je niet erg snugger over......
Zo wat in de M en E categorie...!
... aldus de man die ruim een jaar lang schermt met lariekoek waarvan hij zelfs niet eens de herkomst begrijpt, tot aan de dag van vandaag aan toe...

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

Uiteraard komen er dan allerlei fatsoenlijke veiligheidsmechanismes in werking om de aspirant miljonair uit te leggen dat als een concept winstgevend is, dat dan vanaf dag 1 een redelijke vergoeding van de geïnvesteerde tijd uit de omzet kan worden geïncasseerd bij een going concern.
Tja..., sommige lieden hebben niet door dat het kletskoek is waar E op reageert.....

Je neemt gewoon een minder bedeelte te grazen.... en kijkt dan trots om je heen, zo van:
"kijk mij nou......? Heb ik die een lesje geleerd of niet?"
Terwijl de, doorgaans slimme mlm-er, niet of nauwelijks reageert en denkt...:"ze ZIJN niet wijzer"....

So be it

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door Econometrist »

Terwijl de, doorgaans slimme mlm-er, niet of nauwelijks reageert en denkt...:"ze ZIJN niet wijzer"....
... aldus de mlm-er die wél reageert....

Maar verder; het 'te grazen nemen' van deze mensen is nu juist het exploot van de mlm-sekte waar het hele systeem op parasiteert. We maken hier real-time het plaatsgrijpen van het ongeluk mee. En achteraf zal men zeggen dan dat het aan hem/haar zelf lag, aan wie anders...?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

We maken hier real-time het plaatsgrijpen van het ongeluk mee.
Ja, ja.... Favvie is nu zélf één van de TOP distributeurs geworden die misbruik maken van de grote massa, zeker????

Ik ken iemand....,, een econometrist, woont in een achterbuurt, (is niet van belang voor normale mensen... maar JIJ tilt daar nogal zwaar aan....) die helemaal is doorgedraaid en wild om zich heen sloeg toen hij door de mannen met witte jassen werd "verwijderd".....

Tja..., het lot van alle Econometristen, toch??? :roll:

Maar..., Fav heeft, zoals Jor al opmerkte, nogal "eigenaardige", niet nette opmerkingen geplaatst, dus je reactie kan ik wel enigzins voorstellen....
Wél weet ik zeker dat het géén doorsnee opmerkingen zijn van Herbalifers....! (Maar dát zal je helemaal worst zijn, hè, E??)

So be it

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door jor »

10%??????????????
Ik heb 25% tot 35%, mijn sponsor heeft 50% en mijn sponsor's sponsor heeft 75%. Wie zou nu in hemelsnaam werken voor 10%?

Goed dan... ik zal het voor jou berekenen... he, want ik weet niet waar jij je gegevens vandaan haalt hoor.
In mijn envelopje zit er 600 = mijn winst 150 euro (25% dus ik heb 150 euro verdient) en de kosten van de inkoop, die 450 euro, gaan daar ook in. Ik heb 10,5 gewerkt (halloooo!!! dat staat er toch???) en dus niet meer dan 20 he..... Als ik het goed heb, dan is 150 euro in tien uur en dertig minuten gelijk aan 15,5 euro in 1 uur. Ik hou eigenlijk helemaal niet van berekeningen... Ik haat wiskunde.

Quote:
Stel dat hij gemiddeld 10% overhoud..., dan is zijn brutowinst.... zo'n 6.000 euri per maand

Hetzelfde geldt voor deze berekening, gelieve het opnieuw te doen voor mij. Kun je het ook in omgekeerde richting?
75% houdt hij over, 75.000 was zijn brutowinst. Dus..euhm... ben ik goed als het ongeveer 2 miljoen omzet is?

Laatst aangepast door Favulana op 11 Sep 2007 18:35, in toaal 10 keer bewerkt

Naar boven

Zolang hij/zij zo blijft rekenen ,Zelfs na het 10 keer te hebben bewerkt vrees ik voor die persoon het ergste. Natuurlijk scheer ik hier niet alle herbalifers over 1 kam. Met gubetje kan ik het best vinden. :wink:
Geert

Sofie x5

Timon 5x5

Marie 5x5x5

Dit is een gelukkige man, lol, noem hem Geert. Geert trainde 'maar' 5 mensen in zijn luiheid, waarvan hier eentje is afgebeeld, Sofie. Hij trainde ze wel alle 5 intensief en zodoende ook hoe ze zelf naar 5 mensen moeten zoeken. Hij trainde Sofie en de anderen ook hoe ze zelf andere mensen moeten trainen. Zo vindt Sofie een jonge leerling in Timon. (ook de andere vijf mensen vinden elk vijf mensen om te trainen). Sofie leert Timon (en vier anderen) precies hetzelfde. Timon is nu onder andere de sponsor van Marie.

Geert heeft nog steeds maar 5 mensen getraind...... en kan gaan vissen. Tijdens zijn vistochtje krijgt ook hij bonussen. 25% van Marie en de andere distributeurs. 35% van Timon en de andere (ondertussen) Succesbuilders. 50% van Sofie en de andere supervisors. 75% van Geert en de andere GET-team members.
Geert besluit wijselijk zijn vistripje te verlengen met een paar weken..


Een paar maand later is Geert er weer klaar voor. Zijn 5 mensen kunnen nu onafhankelijk werken en dus gaat Geert op zoek naar 5 nieuwe mensen......


Kort gezegd: werk niet harder maar slimmer
Zonder woorden maar.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

Met gubetje kan ik het best vinden.....
Slijm slijm.......!!!

SBI..... :wink:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mlmangel »

Test-Aankoop daagt Herbalife voor de rechter (26/10/2004)

BRON: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=gie9p924

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door So be it »

Juist.., roddelaartje.......

En WÁT was de uitslag bij de rechtbank????
Vermeld je dat niet even???
Dat stichter Marc Hughes in 2000 omkwam door een combinatie van alcohol en antidepressiva is misschien maar een detail in het verhaal.
Bovendien wordt in de wandelgangen vertelt dat hij óók mee doet met hanengevechten....!!! Of dit waar is... weten wij natuurlijk niet..., maar het is wél leuk om te horen toch????

Het schijnt ook dat zijn dochter na een avondje stappen is bevallen van een complete kip....!
Of dit waar is weten wij niet..., maar waar rook is..., is ook vuur.., toch???
En onder één van de bruggen in Parijs woont een kluizenaar (clochard.., toch??)..., die óóit HL heeft gedaan.... en álles kwijt is geraakt wat hij had!!!
Zijn winkelwagentje..., een 2e paar sokken....... en wel 2 lege blikjes bier!!!
Hij heeft HL aangeklaagd en naar verluidt heeft hij, na de rechtzaak tegen HL te hebben gewonnen..., zijn hele nieuwe fortuin in één avond verbrast!!!

So be it
(Doe toch eens normaal, Spammer.....!!!)

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mlmangel »

Herbalife verkoopt haar produkten via "onafhankelijke distributeurs", die geworven worden op gehypte verkoopmeetings waar flink op je in wordt gepraat.

Met Herbalife kan je steenrijk worden, zo beloven ze op die meetings. Wat Herbalife er niet bijvertelt is dat ze het juist gemunt hebben op de aankomende distributeurs. Die worden financieel uitgekleed. Eerst flink laten betalen voor een starterspakket en daarna voor meetings, cursussen, motivationele tapes, websites en natuurlijk voor de praktisch onverkoopbare peperdure produkten, die ze verplicht zelf moeten gebruiken.

De "onafhankelijke distributeurs" merken al snel dat het veel makkelijker is om zelf distributeurs (buren, vrienden, familie) te werven, dan die producten te verkopen.

Door nieuwe distributeurs aan te brengen ontvangen ze hierover commissie en delen ze in de verkoopopbrengst van hun "ondergeschikten" en zo wordt weer een nieuwe laag aan de pyramide toegevoegd en begint het verhaal opnieuw.

De meeste "onafhankelijke distributeurs" blijven dus met (soms gigantische) onverkoopbare voorraden zitten, die men via veilingsites weer van de hand probeert te doen.

De top van Herbalife leeft er goed van, maar 99 procent van de "onafhankelijke distributeurs" blijven met een financieel (en vaak ook sociaal) debacle achter. Waar hebben we dat vaker gehoord?

BRON: http://potdorie.nl/weblog/pivot/entry.php?id=26

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mlmangel »

Het interessante artikel Ripped Off By Herbalife, is te vinden via http://www.mlmwatch.org/13Victims/fox.html

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mlmangel »

Canadian Herbalife Marketers Fined $150,000 for Operating Illegal Pyramid Scheme.


BRON: Competition Bureau, Ottawa, Canada (November 23, 2004) http://www.mlmwatch.org/04C/Herbalife/herbalife09.html

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Experiment Herbalife

Ongelezen bericht door mlmangel »

The Dubious Promotion of Herbalife's Niteworks

BRON: http://www.mlmwatch.org/04C/Herbalife/niteworks.html

Gesloten