LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Cyntia51
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:51

MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Cyntia51 »

Goedenavond,

Al deze tijd heb ik nog de discussies gevolgd over MLM. Het blijven natuurlijk dezelfde verhalen, hoewel ik nog steeds andere MLM-ers mis die ook nog wat te vertellen hadden :lol: , uit 2003. Allemaal afgehaakt, de mooie verhalen en je hoort noooit meer iets erover. Met andere woorden, geld verloren en niet durven toegeven.

Maar wat ik nu het meest fascinerend vind van dit forum, is dat het forum "OPLICHTERS" onder MLM is gezet. En ik denk dat dit geen toeval is en genoeg zegt over MLM, grapje van TROS? Ik denk dat dit een stevige verwijzing is dat MLM ook oplichting is.

Met vriendelijke groet aan allen,

Madeleine

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Hoi Madeleine,

ik denk dat het puur toeval is dat "Oplichters" onder het kopje "MLM" staat.

Bij MLM concepten zie je gauw genoeg of er sprake is van oplichting: hoge inschrijfgelden, maandelijks betalen om distributeur te mogen blijven, volume mogen kopen om bonussen te behalen, minimale omzetten moet realiseren om bonussen te behalen.

En een distributeur zou er ook goed aan doen om met mate te investeren in boeken en andere hulpmiddelen. De een heeft dat soort middelen meer nodig dan een ander, maar gematigd investeren in je eigen ontwikkeling kan geen kwaad.

Feit blijft dat het voor de massa een enorm lastig traject is om te slagen. Je moet er simpelweg veel voor over hebben: bellen, afspraken maken, presentaties geven, training volgen, bestellingen doen, administratie bijhouden etc. Velen haken snel af.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Madeleine, ik kan me deels vinden in wat ray zegt. Het is inderdaad voor velen niet weggegelegd om een succes te worden in mlm.

Maar voor de rest zijn de dingen die hij aanhaalt juist tekenen dat mlm wel onder oplichting geschaard mag worden.
Met het verkopen van boeken, bandjes etc gaan we dus af van de werkelijke doelstellingen, namelijk omzet draaien op de producten. Amway heef als een van de klachten dat distributeurs meer verdienen aan bijproducten, zoals boven genoemd dan aan de werkelijke producten. Of dit ook waar is is nog steeds onderwerp van disucssie en onderzoek.

Verder zou het zeer geringe percentage mensen wat slaagt in mlm, alsmede de vele sites die gouden bergen beloven, ook sterk kunnen bijdragen aan de mening dat mlm een andere vorm van oplichting is.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Maar voor de rest zijn de dingen die hij aanhaalt juist tekenen dat mlm wel onder oplichting geschaard mag worden.
Onzin. Je bepaalt toch zeker zelf wat je koopt? Zo werkt dat toch met alles in deze consumptie maatschappij? Als iemand het zinvol vindt om te investeren in boeken en andere hulpmiddelen met als doel zich hiermee te ontwikkelen en succesvol te worden, dan moet hij/zij dat lekker doen.
Verder zou het zeer geringe percentage mensen wat slaagt in mlm, alsmede de vele sites die gouden bergen beloven, ook sterk kunnen bijdragen aan de mening dat mlm een andere vorm van oplichting is.
Onzin. Dat weinigen slagen is omdat velen liever lui dan moe zijn. Heeft niets met het concept te maken.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

je hoort noooit meer iets erover. Met andere woorden, geld verloren en niet durven toegeven.
Maarschalk zou je horen te vragen HOE je aan die conclusie komt.....
Of je het wil "bewijzen".....
Maar je bent tégen mlm..., dus hoeft dat nu niet!! :lol:
dat mlm wel onder oplichting geschaard mag worden.
Van M.
Of dit ook waar is is nog steeds onderwerp van disucssie en onderzoek.
voorlopig heb je het wél ff neergezet, hè?? Nu mlmscammer nog een vies duitje in het spuugzakje...! :lol: :x
geringe percentage mensen wat slaagt in mlm
Leg nog eens uit wat jij "slagen" noemt...?
Oh, ja...., een ton per jaar er mee verdienen toch??....
alsmede de vele sites die gouden bergen beloven, ook sterk kunnen bijdragen aan de mening dat mlm een andere vorm van oplichting is.
Zullen we even een paar links samen doornemen.. en dan gaat het over mlm, wel hè?? En ze beloven die boot, toch? En die cruise, toch? En die ton per jaar toch??

SBI
Wat héb jij met mandjes???
Wat val jij toch altijd er makkelijk dóór...??

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zeg ray, jij als ervaren mlm man, hoe weet jij zo zeker dat de meesten afhaken omdat ze er niets voor willen doen?

En denk je zelf ook niet dat allerlei mlm-ers een beetje gek worden gemaakt om maar al die boeken etc aan te schaffen?

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Zeg ray, jij als ervaren mlm man, hoe weet jij zo zeker dat de meesten afhaken omdat ze er niets voor willen doen?
Nou M, omdat ik ruime ervaring heb.
En denk je zelf ook niet dat allerlei mlm-ers een beetje gek worden gemaakt om maar al die boeken etc aan te schaffen?
Misschien in de VS maar dat valt in nederland erg mee.

Je zou je eens wat beter moeten verdiepen in de MLM materie. Wellicht dat je dan minder vaak met die onzinnige conclusies komt!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door jor »

Misschien in de VS maar dat valt in nederland erg mee



Sorry Ray, Maar hier moet ik je toch even tegenspreken. OOK hier is het een heel veel gestelde Vraag ( aan mij in ieder geval ) Heb je dit boek/cassette.dvd/cd al gekocht?, En dat vaak op een opdringerige manier waar ik een bloedhekel aan heb. Dit zegt niets over mlm zelf (best oke ) maar wel over de mensen die er langer mee bezig zijn ( ook nieuwe natuurlijk ) en knap vervelend kunnen zijn. Ze nemen geen nee voor een antwoord en blijven ze*ken.Het is dan misschien voor mijn eigen bestwil maar intussen kan het knap oplopen in euro's gezien.Dat kan lang niet iedereen en ik wil het gewoon ook niet. So be it vind het een vies woord maar ik ben tevreden zoals he nu loopt :wink:

Jor.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Jor,

je hoeft je niet te verontschuldigen als je het niet met mij eens bent. In tegenstelling dat jongentje Maarschalk heb jij in ieder geval enige ervaring binnen MLM en dus recht van spreken.

Als mensen die vraag aan je stellen, hebben ze dan zelf die boeken of DVD's te koop of wordt je dan doorverwezen naar een website?

Ik heb in de afgelopen 3 jaar regelmatig bedrijfspresentaties en trainingen bijgewoond en nooit kon je er ter plekke boeken/DVD's aanschaffen. Alleen als er een grote landelijke conferentie plaats vond waren er stands die deze hulpmiddelen aanboden.

Ik heb zelf een aantal boeken van Edward Ludbrook gelezen, 1 van Jan Ruhe en uiteraard de 45 seconden presentatie van Don Failla. Leuk en leerzaam voor de netwerk marketeer en ongeveer 8 euro per stuk. Vind jij het geen 40 euro waard om te investeren in je eigen ontwikkeling?

Wist je trouwens dat het voor veel leiders ook een manier is om te bekijken of je de wil hebt om succesvol te worden? Als jij het er niet voor over hebt om 1 of 2 boekjes te lezen, waarom zou je sponsor dan wel tijd in jou steken?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door jor »

De personen die mij dit wilde verkopen hadden het niet over welke website dan ook, Dus ik zou het van/via? hun kunnen kopen. Tevens zijn de bedragen die jij noemt in geen enkele verhouding tot de prijzen die ik te horen kreeg. Ik wilde alleen maar aangeven dat dit soort zaken Niet alleen in de USA spelen maar gewoon hier in Nederland dus ook. Het heeft weinig zin om nog verder te gaan om te voorkomen dat weer olie op het anti-mlmvuurtje word gegooid.

Jor
Ps €40.- is echt niet teveel en zou ik er wel voor over hebben. :wink:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jor, ik geloof dat ray wel degelijk bezig is "olie op het anti mlm vuur te gooien". De manier waarop hij spreekt over dat als mensen geen boeken willen kopen (investeren zoals hij het noemt) ze het ook niet waard zijn zegt voldoende over hoe hij, en dus ook anderen mlm benaderen. En helaas is dat niet positief. Midels trucs, anders kan ik het niet noemen, worden mensen onder druk gezet om

Zo ook de opmerking dat weinigen slagen omdat velen liever lui dan moe zijn. Het ligt nooit aan het systeem dat men niet slaagt, of een omgeving die er gewoon geen zin in heeft. nee, jij hebt er te weinig aan gedaan.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 19 Sep 2007 11:16 door Maarschalk


--------------------------------------------------------------------------------

Jor, ik geloof dat ray wel degelijk bezig is "olie op het anti mlm vuur te gooien". De manier waarop hij spreekt over dat als mensen geen boeken willen kopen (investeren zoals hij het noemt) ze het ook niet waard zijn zegt voldoende over hoe hij, en dus ook anderen mlm benaderen. En helaas is dat niet positief. Midels trucs, anders kan ik het niet noemen, worden mensen onder druk gezet om

Zo ook de opmerking dat weinigen slagen omdat velen liever lui dan moe zijn. Het ligt nooit aan het systeem dat men niet slaagt, of een omgeving die er gewoon geen zin in heeft. nee, jij hebt er te weinig aan gedaan.

Naar boven

Zo voelde ik het dus ook, Werkt het niet?? dan heb je er of te weinig aan gedaan, of je bent lui, of je hebt er niets voor over.Ook zijn antwoord dat dit zich alleen in de VS afspeelt is feitelijk onjuist. het gebeurd hier ook en echt niet voor de kleine bedragen waar Ray over heeft.
-----------------------------------------------------------------
Ray schreef...Wist je trouwens dat het voor veel leiders ook een manier is om te bekijken of je de wil hebt om succesvol te worden? Als jij het er niet voor over hebt om 1 of 2 boekjes te lezen, waarom zou je sponsor dan wel tijd in jou steken?
-------------------------------------------------------------
Als op 1 of andere manier dat waar zou blijken te zijn zou dat voor mij een reden zijn om accuut te kappen.Op die manier is het namelijk niet zo leuk meer en blijkt het aardig zijn uitsluitend om financiele reden zijn en de rest bulsh*t.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door jor »

En even voor de duidelijkheid, Ik heb in mijn zakenleven dat ik achter me heb natuurlijk ook ervaren dat zakendoen hard kan zijn en dat is niet erg. Maar het begint me steeds meer op te vallen dat mlm word gedaan door mooipraters en mensen die het leuk kunnen brengen.Jammer is dat, Mlm op zich hoeft helemaal niet verkeerd te zijn maar sommige mlmérs zijn mij veel te glad. :wink:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maar het begint me steeds meer op te vallen dat mlm word gedaan door mooipraters en mensen die het leuk kunnen brengen.
Dit kan ik alleen maar onderschrijven. Inhoudelijk blijkt het verhaal dan vaak te rammelen.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Ook zijn antwoord dat dit zich alleen in de VS afspeelt is feitelijk onjuist.
Lees mijn antwoord dan nog eens goed terug Jor. Ik zei:
Misschien in de VS maar dat valt in nederland erg mee.
De manier waarop hij spreekt over dat als mensen geen boeken willen kopen (investeren zoals hij het noemt) ze het ook niet waard zijn zegt voldoende over hoe hij, en dus ook anderen mlm benaderen. En helaas is dat niet positief. Midels trucs, anders kan ik het niet noemen, worden mensen onder druk gezet om
Dit is een opmerking van iemand die zelf lekker aan de kant staat te schreeuwen. Een goede sponsor steekt veel tijd en energie in een nieuwe distributeur. Natuurlijk primair om zelf ook meer te verdienen. Laten we duidelijk stellen dat MLM geen liefdadigheidsbezigheid is. Ik vind het dan heel normaal dat zo'n sponsor ook inzet mag verwachten van een nieuwe distributeur. Laat die distributeur die inzet en vastberadenheid niet zien, dan is het zonde van de tijd. Het lezen van een boekje van 100 pagina's vol met plaatjes (Don Failla) is simpelweg een manier om die inzet te toetsen.
Zo ook de opmerking dat weinigen slagen omdat velen liever lui dan moe zijn. Het ligt nooit aan het systeem dat men niet slaagt, of een omgeving die er gewoon geen zin in heeft. nee, jij hebt er te weinig aan gedaan.

Klopt als een bus.
Als op 1 of andere manier dat waar zou blijken te zijn zou dat voor mij een reden zijn om accuut te kappen.Op die manier is het namelijk niet zo leuk meer en blijkt het aardig zijn uitsluitend om financiele reden zijn en de rest bulsh*t.
Ik weet niet wat jij dan precies van een sponsor verwacht, maar de meesten verwachten begeleiding, training, belscripts, ondersteuning bij presentaties etc. Als je iemand zoekt om lekker slap mee te ouwehoeren dan kun je beter een kroeg opzoeken.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door jor »

Ik weet niet wat jij dan precies van een sponsor verwacht, maar de meesten verwachten begeleiding, training, belscripts, ondersteuning bij presentaties etc. Als je iemand zoekt om lekker slap mee te ouwehoeren dan kun je beter een kroeg opzoeken.

Ik verwacht inderdaad het eerste deel van jou antwoord. Maar als daar eerst bedragen die in de honderen euro's lopen op tafel moeten komen pas ik even. Is nu zijn mening dat ik me onvoldoende inzet? Prima dan, Alleen niet over mijn rug. Het tweede deel van je antwoord is weer stupide te noemen. Laat het hier maar weer bij. Jij kan kennelijk niet normaal reageren en toestanden heb IK geen zin.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het lezen van een boekje van 100 pagina's vol met plaatjes (Don Failla) is simpelweg een manier om die inzet te toetsen.
Nee ray, dat is een methode om extra omzet te genereren en iemand iets door de strot te duwen, onder het motto " als je het niet wil lezen ga ik je niet helpen".

Zeg hoor eens, de upliner wil toch zo graag zijn netwerk en omzet vergoten? Laat hem dan ook maar het risico nemen.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door joopataa »

Een hoog IQ garandeerd kennelijk nog geen normaal taalgebruik. Het straattaaltje van Ray misstaat helemaal niet bij Bijlmer-bajesklanten.!

Joopataa :arrow:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Misschien in de VS maar dat valt in nederland erg mee.
Helemaal in het straatje van M om je woorden te verdraaien, Ray... en ik snap niet dat je daarin mee gaat, Jor......
Een goede sponsor steekt veel tijd en energie in een nieuwe distributeur. Natuurlijk primair om zelf ook meer te verdienen. Laten we duidelijk stellen dat MLM geen liefdadigheidsbezigheid is. Ik vind het dan heel normaal dat zo'n sponsor ook inzet mag verwachten van een nieuwe distributeur. Laat die distributeur die inzet en vastberadenheid niet zien, dan is het zonde van de tijd.
Je hebt volkomen gelijk, Ray..., maar aan de andre kant IS er gewoon nog regelmatig een zekere druk om ALLE aangeboden tools aan te schaffen.
Zo ook de opmerking dat weinigen slagen omdat velen liever lui dan moe zijn. Het ligt nooit aan het systeem dat men niet slaagt, of een omgeving die er gewoon geen zin in heeft. nee, jij hebt er te weinig aan gedaan.
klopt inderdaad als een bus.....
Men kan natuurlijk wél 5 jaar hard blijven werken op een manier die geen resultaten heeft...., maar dáár heb je toch wat vakliteratuur voor nodig om dat in te zien.
Maar de "tools" blijven een zwaar onderwerp.
"Maar het begint me steeds meer op te vallen dat mlm word gedaan door mooipraters en mensen die het leuk kunnen brengen."

Dit kan ik alleen maar onderschrijven. Inhoudelijk blijkt het verhaal dan vaak te rammelen.
Natúúrlijk schrijft M dat.....!
En wat klopt er in jouw verhaal dan niet, Jor....?
En wat rammelt er in jouw verhaal??
Ik zou het niet leuk vinden dat je mensen belazerd....!!!
Maar het begint me steeds meer op te vallen dat mlm word gedaan door mooipraters en mensen die het leuk kunnen brengen.Jammer is dat, Mlm op zich hoeft helemaal niet verkeerd te zijn maar sommige mlmérs zijn mij veel te glad.
Bij ons???
Dan moet je niet Ouweh..., jor en het in je upline even melden dat je je onder druk gezet voelt, Jor...... Of klaag je liever??
Zo ook de opmerking dat weinigen slagen omdat velen liever lui dan moe zijn.
Hoe zou JIJ daar nou over mee kunnen praten, M??
Je klettert de grootste flauwekul op dit forum en dat haal je op baggersites waar ze pure leugens vertellen. (aantóónbaar!)
Zo voelde ik het dus ook, Werkt het niet?? dan heb je er of te weinig aan gedaan, of je bent lui, of je hebt er niets voor over.Ook zijn antwoord dat dit zich alleen in de VS afspeelt is feitelijk onjuist. het gebeurd hier ook en echt niet voor de kleine bedragen waar Ray over heeft.
Vertel Jor...., om welke grote bedragen gaat het??
Of is dat je geheim??
Op die manier is het namelijk niet zo leuk meer en blijkt het aardig zijn uitsluitend om financiele reden zijn en de rest bulsh*t.
Je hebt een eigen bedrijf gehad, Jor.....
Was dat om een "bulsh*t reden dan??? Wat is er mis mee om te verdienen?? Je vertelt dezelfde lariekoek als M......
Voorbeeld van "tegenstanders"...:
"Ouhhhh, je moet mensen inschakelen....." :(
Ik heb dan altijd moeite om niet... (en soms doe ik dat wél) te zeggen:
Noem eens één bedrijf wat kan groeien ZÓNDER andere mensen in te schakelen???
Ze nemen geen nee voor een antwoord en blijven ze*ken.
Ze duidelijk vertellen hoe je er over denkt, Jor..... en anders actie ondernemen.
Zulke praktijken druisen in tegen álles waar Jay en Rich en hun kids voor staan.. en stonden.
So be it vind het een vies woord maar ik ben tevreden zoals he nu loopt
Dus je wordt nóg "tevredenderder"" wanneer je verdubbeld???
Je weet nog altijd het verschil niet tussen gelukkig zijn" en "tevreden" zijn....
Goed..., IK ben een gelukkig mens... en JIJ een tevreden mens..... :wink:

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Als je iemand zoekt om lekker slap mee te ouwehoeren dan kun je beter een kroeg opzoeken.

Het tweede deel van je antwoord is weer stupide te noemen. Laat het hier maar weer bij. Jij kan kennelijk niet normaal reageren en toestanden heb IK geen zin
Het was niet persoonlijk bedoeld, Jor...... Het zijn zaken... en Ray bedoelt met "je", "men"......
Nee ray, dat is een methode om extra omzet te genereren en iemand iets door de strot te duwen, onder het motto " als je het niet wil lezen ga ik je niet helpen".
Een hoog IQ garandeerd kennelijk nog geen normaal taalgebruik. Het straattaaltje van Ray misstaat helemaal niet bij Bijlmer-bajesklanten.!
Bedoelde je bovenstaande opmerking, Joop??? Die is van M, hoor....
Je moet hem niet afvallen hoor!!! :lol:
Zeg hoor eens, de upliner wil toch zo graag zijn netwerk en omzet vergoten? Laat hem dan ook maar het risico nemen.
Typisch de opmerking van iemand in loondienst..........:wink:....

SBI

Gesloten