LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Onzin. Je hoeft helemaal geen bedrijf in te schrijven - ook niet als je een snackbar begint. Wel moet je je aanmelden bij de belastingdienst zodat je een BTW nummer krijgt.

Wat een lariekoek zit je toch steeds te verkondigen. Houd daar eens mee op zeg!

En met je grote mond blijf je toch steeds weer antwoorden schuldig.

Het ging hier om jouw opmerking dat je bij MLM al geld kwijt bent als je gaat starten en dát is heel normaal als je gaat ondernemen, of je je nou wel of niet inschrijft bij de KvK.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hmm, ga maar eens met je vriendje mrtelecom praten. Die weet ook al alles van de KvK af. Ik wist alleen niet dat je als mlm-er je aan diende te melden bijn de belastingdienst. Geweldig. Vertel je dat die mensen ook?
Het ging hier om jouw opmerking dat je bij MLM al geld kwijt bent als je gaat starten en dát is heel normaal als je gaat ondernemen, of je je nou wel of niet inschrijft bij de KvK.
Opnieuw moet je toch eens beter gana lezen. Ik merkte op dat je voordat je nog maar iets gedaan hebt je al geld kwijt bent omdat je allerlei trainingen moet volgen, boekjes moet kopen en wat jullie nog meer voor methodieken gebruiken. Anders was iemand niet serieus bezig.
En opnieuw, mlm is niet ondernemen. Het is verkopen voor eigen risico. Wat jij en al je mlm vriendjes hier zo trots vermelden, komt er botweg op neer dat jij (een mlm-er) alle risico draagt en de moederorganisatie een stel verkopers heeft ingehuurd die ze niet hoeft te betalen, tenzij ze omzet draaien en dan nog zijn de bedragen dusdanig dat ik er mijn bed niet voor uitkom.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Het is verkopen voor eigen risico.
Ondernemen dus.
Ik wist alleen niet dat je als mlm-er je aan diende te melden bijn de belastingdienst.
Jij weet wel meer niet.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Het is verkopen voor eigen risico.
Ga je nu eindelijk nog's vertellen WAT het "risico" dan is, Oen???

SBI

mrtelecom

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Gek he, Maarschalk, dat er meer mensen zijn met een bedrijf die weten hoe het werkt terwijl jij, die geen eigen bedrijf heeft, MEENT te weten hoe het werkt maar zelfs als je de weg die je moet bewandelen wordt gewezen niet bereidt bent om te controlleren of je stellingen kloppen.

Maar stel dat je het wel zou controleren.....waar blijf je dan? Dus is het te begrijpen dat jij dat niet WILT controleren omdat je liever jezelf belazert dan de waarheid zoekt.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Pruim »

Iedere onderneming en rechtspersoon in Nederland moet zich inschrijven in het handelsregister. Wat verstaan we onder een onderneming?
'Onderneming' volgens de KvK
Een onderneming voor het handelsregister hoeft niet altijd gelijk te zijn aan wat bijvoorbeeld de Belastingdienst als onderneming ziet. Het begrip onderneming van de kamer van koophandel is ruimer dan wat doorgaans onder een bedrijf verstaan wordt. De onderstaande zes criteria zijn ontleend aan uitspraken die de rechter in het verleden heeft gedaan.

Criteria voor inschrijving van een onderneming

De ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid'.
De werkzaamheden worden tegen betaling verricht.
De ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico.
De ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met anderen.
De ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband, een op samenwerking gericht verband van mensen, kapitaal en/of goederen.
Er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat er niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst maakt of kosten bespaart; als hij of zij dit maar als doel heeft.
Verplichte inschrijving voor rechtspersonen
De volgende rechtspersonen worden altijd ingeschreven in het handelsregister:
Besloten Vennootschap (BV)
Naamloze Vennootschap (NV)
Coöperatie
Onderlinge waarborgmaatschappij
Europees Economisch Samenwerkingsverband (EESV)
Formele vereniging (statuten vastgelegd in notariële akte)
Stichting
Is de rechtspersoon ook een onderneming?
Een BV, NV, coöperatie en onderlinge waarborgmaatschappij zijn rechtspersonen die ook altijd een onderneming hebben. Bij de inschrijving van deze rechtspersonen hoort dus ook altijd een inschrijving van de onderneming.
Bij de vereniging en stichting is het mogelijk dat er ook een onderneming aanwezig is, maar dat is niet altijd het geval. De zes criteria voor inschrijving van een onderneming bepalen of een vereniging of stichting ook een onderneming in de zin van het handelsregister heeft.
Uitzonderingen
Niet ingeschreven in het handelsregister worden:

Ondernemingen die toebehoren aan een publiekrechtelijk lichaam: overheidsinstellingen, ziekenhuizen en scholen voor zover deze geen privaatrechtelijke rechtspersoon zijn.
Een eenmanszaak of maatschap waarin uitsluitend landbouw of visserij wordt uitgeoefend. Zodra er ook andere activiteiten zijn, zoals de verkoop van goederen die niet zelf zijn geproduceerd, is deze uitzondering niet meer van toepassing.
Ondernemingen waarin uitsluitend straathandel in de vorm van venten wordt uitgeoefend door de ondernemer of leden van zijn gezin.
Maatschappen.
.


Dit komt van de website van de KvK.
Hier haal ik uit dat een onderneming moet worden ingeschreven.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

ray, als jij dat ondernemen wil noemen moet je dat doen.
Als je de mlm-er nu eens vervangt door een kind, en de moederorganisatie door de ouders van het kind.
Zullen we dan nog eens kijken of je het ondernemen vindt?

Jij wordt geacht het product dan wel de dienst te verkopen, onder het mom van: zakelijke kans. In de tussentijd heeft de moederorganisatie gratis verkopers in dienst, waarvoor ze geen salaris hoeft te betalen of sociale premies. Alle risico van niet verkopen e.d. wordt bij jou gelegd. Mocht een klant ontevreden zijn, JIJ bent de verkoper. Jij draagt alle aansprakelijkheid.

De daaropvolgende opmerking is weer typisch ray. Jammer. Als inderdaad alle mlm-ers zich aan moeten melden bij de belastingdienst dan vertel je hier iets wat weinigen weten. En dus de moeite waard om over uit te weiden.
Kom alleen niet aan dat mlm-ers hun inkomsten moeten opgeven bij de belastingdienst, want dat moet iedereen.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Walter van V »

ik mis bij alle info dat bv BTW plicht onderhevig is aan een minimum omzet, daarbeneden hoeft er geen BTW aangifte en / of afdracht gedaan te worden. Het si dus voor iedereen, niet alleen mlm-ers, wel van belang te weten waar zij mee bezig zijn!! verkoop is tenslotte verkoop.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

ray, als jij dat ondernemen wil noemen moet je dat doen.
Als je de mlm-er nu eens vervangt door een kind, en de moederorganisatie door de ouders van het kind.
Zullen we dan nog eens kijken of je het ondernemen vindt?
En beschouwen we het reguliere bedrijf óók als de "moeder" en de werknemers als "kinderen"...?? Tik-tok???
Jij wordt geacht het product dan wel de dienst te verkopen, onder het mom van: zakelijke kans.
Wat is dat voor lariekoek?? Onder "het mom van"....?
In de tussentijd heeft de moederorganisatie gratis verkopers in dienst, waarvoor ze geen salaris hoeft te betalen of sociale premies.
Nee..., maar wél 70% van de verkoopsprijs, suffie! :lol:
Alle risico van niet verkopen e.d. wordt bij jou gelegd. Mocht een klant ontevreden zijn, JIJ bent de verkoper. Jij draagt alle aansprakelijkheid.
Ja. Dat is met élke ondernemer met zijn winkeltje zo.....
De daaropvolgende opmerking is weer typisch ray. Jammer. Als inderdaad alle mlm-ers zich aan moeten melden bij de belastingdienst dan vertel je hier iets wat weinigen weten. En dus de moeite waard om over uit te weiden.
Kom alleen niet aan dat mlm-ers hun inkomsten moeten opgeven bij de belastingdienst, want dat moet iedereen.
We motten niks......
Zijn bijv automatisch vrijgesteld van het voeren van een btwboekhouding.....

Maar wat zit je nu weer te zeveren over details, jongen??? :roll:

So be it

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Walter van V »

Zijn bijv automatisch vrijgesteld van het voeren van een btwboekhouding
ahh, hoe dan, waar staat deze vrijstellingsregel?? Ik heb hem niet kunnen vinden, integendeel, men kan onder de vrijstelling vallen maar moet deze zelf aanvragen...

Maar laat maar zien! je beweert altijd zo graag zaken, kom maar met de link er naar toe.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

En jou laat ik helemáál niks zien!

Het onderwerp is reeds besproken geweest hier...... :twisted:

SBI...:lol:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Walter van V »

En jou laat ik helemáál niks zien!
nee dat is bekend... niet alleen mij overigens, niemand...
Het onderwerp is reeds besproken geweest hier......
ohh, heb ik toch nog iets gemist...(maar niet heus..)

Maar jij blijft toch ook telkens doorze87en over de zelfde zaken?? (alleen antwoord geven op hele simpele logische vragen, dat doe je nooit....)

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Dag Waltertje...... :roll:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@sobeit, ik vraag me ook af waar staat dat jullie zijn vrijgesteld van het voeren van een btw boekhouding. Dat dit geldt bij te weinig inkomsten weet ik, dus misschien heb je wel gelijk en zijn mlm-ers dat, op die paar mythische figure na die wel rijk worden de mlm i.t.t. al die grote mega multi zakenmannen zoals jij en de rest van het mlm volk.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

@sobeit, ik vraag me ook af waar staat dat jullie zijn vrijgesteld van het voeren van een btw boekhouding.
Niet vragen naar de bekende weg, M.
Heeft hier gestaan, met name, de letterlijke tekst op ons inschrijfformulier.....
Dus..., 4 tientjes neertellen... voor het inschrijven,......!:lol:
Dat dit geldt bij te weinig inkomsten weet ik, dus misschien heb je wel gelijk en zijn mlm-ers dat, op die paar mythische figure na die wel rijk worden de mlm i.t.t. al die grote mega multi zakenmannen zoals jij en de rest van het mlm volk.
Ja. Álle startende A-mlm-ers vallen daar automatisch onder....

Het gemak dient de mens... maar jij doet liever moeilijk...! :roll:

SBI

mrtelecom

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door mrtelecom »

So Be It, maak je niet druk. Het is toch allang duidelijk dat ze enkel doen alsof ze weten waar ze over praten.

Laat ze plezier beleven met hun waan ideeen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En opnieuw blijft het bewijs uit. Dus we hebben opnieuw te maken met een leugen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door So be it »

Je wilt niet naar het bewijs toe lopen, jongen.....! :lol:
Ff inschrijven..., dan weet je het...
Wanneer ik je wéér de tekst verschaf...., vraag je toch wéér om "bewijs".....

Oogjes open doen, knul....

SBI
(Wat een luie donder ben jij eigenlijk, M.....! :oops: )

mrtelecom

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Wow Maarschalk, geef je nou toe dat je een pathologische leugenaar bent. Want jouw bewijs blijft ELKE keer uit.

Tjonge, zou het inzicht dan toch nog komen?!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM in combinatie met oplichters/Madeleine

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zeg rene, misschien zou je ipv opnieuw gifpijlen eens op de hier gepresenteerde KvK feiten in kunnen gaan.

Gesloten