LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vemma 2 jaar later

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
badip
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:42

Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door badip »

Hi inmiddels zijn we 2 jaar verder en ben benieuwd of meningen van Vemma zijn veranderd . Ik moet zeggen Dennis je had gelijk je hebt het goed gezien.
Vemma is niet meer dan een heel duur sapje , het draait niet om gezondheid maar om geld .
Hoeveel kunnen ze je uit de zakken plukken met hun mooie verhalen , leugens en bedrog.

Triest is dat nou in elke MLM zo

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door Pruim »

Triest is dat nou in elke MLM zo
Ja

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ja.

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door Wellness »

Triest is dat nou in elke MLM zo


Nee, je kunt niet zeggen dat dit in ieder mlm business zo is, het principe ziet er hetzelfde uit maar bedrijfsbeleid is nooit hetzelfde.

Je moet het kaf van het koren kunnen onderscheiden.

Mensen zijn toch ook niet hetzelfde ook al zien ze er zo wel uit.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door jor »

Triest is dat nou in elke MLM zo

Ja

badip
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:42

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door badip »

Welness wat ook het zelfde blijft is dat er altijd maar een heel klein percentage geld verdient over de rug van all die andere produkten zijn vaak veel en veel duurder neem nou Vemma kost nog geen 8 dollar
kost hier 67 euro waarom de hele piramide moet hieruit betaalt worden

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door Wellness »

@Badip

Begrijp ik u goed, u denkt dat de de persoon die boven mij staat mij moet uitbetalen.

In sommige mlm bedrijven gebeurd dat zo maar niet bij herbalife.
Eind jaren 80 was ik een Amway distributeur en daar gebeurde dat wel.
Ik ben daar na 4 jaar mee gestopt om verschillende redenen.
De belangrijkste reden was de uitbetaling van bonussen, ik had in mijn laatste maand een bonus tegoed van 1500 gulden maar de hele upline stopte ermee en het geld was weg.

Nu bij herbalife is dat anders omdat wij niet worden uitbetaald door de personen die boven mij staat ingeschreven maar wij hebben een direct en indirect inkomen.
Een direct inkomen krijgen wij van de klanten. bv een klant koopt voor 100 euro aan producten, ik heb een korting van 50 % dus ik verdien op die verkoop 50 euro. simpel toch.
Ik heb een distributeur ingeschreven en die heeft een klant die voor 100 euro besteld laten we aannemen dat die distributeur 30% korting heeft dan verdient hij op die klant 30 euro maar hij besteld die producten bij mij en ik verdien het verschil dus 20% is 20 euro

nu is het zo dat in een piramide de bovenste altijd het meeste verdient maar in mijn voorbeeld is dat dus niet zo.

Ste nu dat mijn distributeur ook een inkoop korting heeft van 50 % en ikzelf heb ook 50 % dan zou ik in principe niks verdienen maar dan krijg ik van de firma een indirect inkomen uitbetaald van 5% over de omzet van mijn distributeur.

Ik heb het marketing plan van herbalife eens grondig bekeken voordat ik ging starten omdat ik er zeker van wou zijn dat het niet hetzelfde principe was als bij amway. Ik heb ook vele jaren een negatief en een slecht gevoel gehad bij mlm maar nu weet ik dat ze niet allemaal slecht zijn.

Je moet als je wordt aangesproken door een mlm'er zeker goed het marketingplan bekijken, tegenwoordig kun je veel opzoeken over mlm bedrijven, toch zijn er altijd nog mensen die blind erin springen en denken dat ze dat wel eventjes zullen doen, maar vele van die mensen stoppen na een paar tegenslagen ( dit zal meestal zijn doordat ze niemand kunnen vinden die klant wil worden, of negatieve reacties van de zogenaamde vrienden en kennissen, die niets liever willen dan dat je gewoon jezelf blijft en niet willen dat je succes krijgt ).

Na een paar tegenslagen stoppen is slecht, je moet leren van tegenslag.
Het is heel gemakkelijk om te gaan ouwehoeren en negatieve dingen over mlm zeggen maar men moet groeien op alle gebied. ook in mlm.

Ik ben blij dat ik het ooit nog een kans heb gegeven een aantal jaren geleden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door jor »

Je moet als je wordt aangesproken door een mlm'er zeker goed het marketingplan bekijken, tegenwoordig kun je veel opzoeken over mlm bedrijven, toch zijn er altijd nog mensen die blind erin springen en denken dat ze dat wel eventjes zullen doen, maar vele van die mensen stoppen na een paar tegenslagen ( dit zal meestal zijn doordat ze niemand kunnen vinden die klant wil worden, of negatieve reacties van de zogenaamde vrienden en kennissen, die niets liever willen dan dat je gewoon jezelf blijft en niet willen dat je succes krijgt ).

Na een paar tegenslagen stoppen is slecht, je moet leren van tegenslag.
Het is heel gemakkelijk om te gaan ouwehoeren en negatieve dingen over mlm zeggen maar men moet groeien op alle gebied. ook in mlm.
Natuurlijk ligt het aan de losers.En dat is dan ook gelijk 90% van de mensen die eraan beginnen, vandaar het enorme aanbod buiten herbalife om voor een schijntje van de verkoopsprijs.Over het bovenstaand verhaal van wellness?ach, wie brood men eet diens woord men spreekt.

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door Wellness »

ach, wie brood men eet diens woord men spreekt.

Dat vindt ik nu eens een slimme opmerking van je, heb je die zelf verzonnen??

Het is toch normaal als je ergens super enthousiast over bent dat je daar veel over spreekt, ga een aan je bakker vragen wat er in zijn brood stopt, hij zal niet zeggen dat hij zijn eigen brood niet eet.
ga eens praten met een kunstschilder over een bepaald schilderij die hij heeft geschilderd, hij zal je met veel passie vertellen over zijn kunstwerk.

Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

En wat betreft de losers, natuurlijk starten er losers met mlm omdat ze denken dat het eventjes gemakkelijk geld verdienen is , maar dit is niet zo, je moet er natuurlijk wel wat voor doen, het komt niet vanzelf

wat betreft mensen die buiten herbalife om producten aan goedkopere prijs verkopen, dit moeten ze zelf weten, er zijn er die wel reclame maken dat ze herbalife aanbieden maar ik heb er gebeld en ik kwam uit bij iemand die heel iets anders verkocht. Ik zal eens kijken of ik die persoon haar gegevens kan vinden dan moet je die zelf maar eens bellen ( zal ik de volgende keer wel vermelden )

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 31 Mei 2008 08:07 door Wellness

wat betreft mensen die buiten herbalife om producten aan goedkopere prijs verkopen, dit moeten ze zelf weten, Ik zal eens kijken of ik die persoon haar gegevens kan vinden dan moet je die zelf maar eens bellen ( zal ik de volgende keer wel vermelden )

Naar boven
Dat is nergens voor nodig. voor iedereen die met de zoekmachines kan omgaan staat er echt voldoende op het internet van de mensen die ermee stoppen, om welke reden dan ook.herbalife vergelijken met een mooi schilderij van een kunstschilder is zo vreemd, dat kan alleen een mlmér verzinnen.

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door Wellness »

Jorreke , ik vergelijk herbalife niet met een schilderij, je moet eens goed lezen wat er staat jij snapt er echt de ballen niet van, jou tegenreacties slaan nergens op.

hou jij je maar lekker bezig met de ja en nee spelletjes, ik ga niet meer reageren op deze verdere onzin waar jullie zo druk jullie tijd mee verknoeien.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Vraag: hoe wordt bij hbl de korting bepaald? Jij stelt dat jij 50% hebt, en jouw distributeur misschien maar 30%, waarom dit verschil?
Een direct inkomen krijgen wij van de klanten. bv een klant koopt voor 100 euro aan producten, ik heb een korting van 50 % dus ik verdien op die verkoop 50 euro. simpel toch.
Ik heb een distributeur ingeschreven en die heeft een klant die voor 100 euro besteld laten we aannemen dat die distributeur 30% korting heeft dan verdient hij op die klant 30 euro maar hij besteld die producten bij mij en ik verdien het verschil dus 20% is 20 euro
Hmm, dus als jij voor 100 euro verkoopt koop je voor 50 euro in.
Als jouw downline bij jou bestelt en de klant neemt voor 100 euro aan producten dan zou volgens jouw berekening jouw downline hier 70 euro voor moeten betalen. En jij krijgt weer 50% korting, dus jij betaalt er 35 euro voor. Op dat moment heeft de klant dus al 65 euro teveel voor iets wat als men dit online zou doen hooguit 5 a 10 euro zou mogen kosten. De klant betaalt dan slechts 45 euro.
En als jij het nu weer bij jouw upline bestelt, hoeveel korting krijgt die dan weer?
Als je zo maar doorrekent vraag ik me af hoeveel het moederbedrijf eraan verdient.
Ste nu dat mijn distributeur ook een inkoop korting heeft van 50 % en ikzelf heb ook 50 % dan zou ik in principe niks verdienen maar dan krijg ik van de firma een indirect inkomen uitbetaald van 5% over de omzet van mijn distributeur.
Hmm, ga ik nog even verder rekenen.
De klant van jouw distributeur bestelt voor 100 euro. Jouw distributeur krijgt 50% korting en betaalt dus 50 euro voor de spullen, en bestelt ze bij jou. Jij hebt ook weer 50% korting en betaalt dus 25 euro aan hbl. Jij verdient er dus 25 euro op wat 25% is van uiteindelijke eindbedrag en geen 5%.
Of zou je ons even kunnen laten zien hoe het dan wel zit?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 31 Mei 2008 11:11 door Wellness

Jorreke , ik vergelijk herbalife niet met een schilderij, je moet eens goed lezen wat er staat jij snapt er echt de ballen niet van, jou tegenreacties slaan nergens op.

hou jij je maar lekker bezig met de ja en nee spelletjes, ik ga niet meer reageren op deze verdere onzin waar jullie zo druk jullie tijd mee verknoeien.
En we zijn weer op het punt om de persoon aan te vallen. Mijn naam verbasteren zegt zoveel meer over jou dan ik ooit kan bedenken.Je laatste zin is eigenlijk ook heel gebruikelijk, kan je er niet tegenop?zeg je gewoon dat je er niet meer ingaat. Ofwel, je kunt het niet eens weerleggen.

Ps De vragen van Maarschalk zullen ook wel onbeantwoord blijven.

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door Wellness »

@maarschalk

Ik zal op een simpele manier uitleggen hoe het werkt.
Ik ben supervisor ( dit is een bepaald level op de marketing trap ) laten we van deze situatie uitgaan.

Een supervisor heeft een aankoop korting van 50%
Een supervisor kan geen producten meer aankopen bij de upline, dit gebeurd rechtstreeks bij herbalife ( waarom dat leg ik zo uit )

Als een supervisor een klant maakt krijgt hij dus 50% op de verkoopprijs, dus een klant koopt voor 100 euro, de supervisor verdient er dus 50 euro.

Stel dat die klant ook wil starten als distributeur dan verdient de nieuwe distributeur 25% op die klant. de supervisor heeft 50% maar levert het product door aan de distributeur. verschil 50%-25%=25%

Dus als er een klant bijkomt op de 2e lijn dan verdient de supervisor op 100 euro 25 euro, de distributeur ook 25 euro.

De percentages worden berekend op maandelijkse omzet.

Ander voorbeeld.

Stel dat die klant ook wil starten als distributeur en hij heeft een bepaalde omzet gerealiseerd waarbij hij een hoger percentage behaald bv 38%. De supervisor heeft 50% maar levert het product door aan de distributeur. verschil 50%-38%=12%

Dus als er een klant bijkomt op de 2e lijn dan verdient de supervisor op 100 euro 12 euro, de distributeur 38 euro.

Stel nu dat een supervisor een distributeur heeft die supervisor is geworden ( dus nu ook een inkoop korting heeft van 50 %)
dan zou je dus krijgen 50%-50%= 0%
dus de upline supervisor zou dan niks meer verdienen aan die de andere supervisor. Ik heb verteld dat een supervisor alleen nog maar rechtstreeks bij herbalife kan bestellen.

Nu is het zo dat wij werken met 2 soorten inkomsten nl direct en indirect inkomen.
Direct inkomen krijg je van je directe klanten.
Indirect inkomen over de omzet van jou organisatie.

Een supervisor heeft een minimale omzet van 2500, behaald hij deze omzet puur uit klanten dan verdient hij 1250 euro 2500:50%=1250

Een supervisor met een supervisor in zijn organisatie krijgt 5% uitbetaald over de omzet van zijn 1e lijn supervisor dus 2500x5% is 125 euro.

Ik kan nog wel andere voorbeelden laten zien maar die worden dan toch wel wat complex om zo even uit te leggen.

Ik zal nog een voorbeeld laten zien dat het geen piramide is.

Hoe werkt een piramide, de man aan de top verdient het meest, de mensen in zijn downline minder en minder, de onderste bijna niks meer.

Laten we even uitgaan van een situatie van distributeur met distributeur.

De ene heeft 30 % korting behaald door zijn persoonlijke groepsomzet, de 1e lijn distributeur die mede voor die groepsomzet zorgt heeft 25% korting.

Er komt een nieuwe klant bij die besteld voor 100 euro dan verdient de eerste maar 30%-25%=5%
Op 100 euro dus maar 5 euro terwijl de 1e lijns distributeur er 25 euro aan verdient.

Als de 1e lijns distributeur actiever is als de upline distributeur dan zal hij ook meer verdienen dit kan nooit in een pyramide

---------------------------------------------------------------------------------

@Jorreke toch, jij vindt dat erg dat ik je zo noem, en jij denkt dat je mij kent.
als iemand een goede vraag stelt krijgt hij antwoord, jij stelt geen goede vragen, jij zoekt alleen maar zaken uit berichtjes om weer maar te kunnen klagen, probeer jij zo je ego te strelen ofzo.

ik heb gewoon geen zin meer in die discussie met jou omdat deze toch nooit tot iets leidt, je zult wel weer een passend antwoord zoeken, ik zal deze wel lezen maar reageer niet meer op jou, jij probeert de wereld te bevrijden van mlm, je doet maar .

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door jor »

jij probeert de wereld te bevrijden van mlm, je doet maar
Nee hoor, alleen maar van mooipraters. De mensen zijn gelukkig tegenwwordig prima in staat om eerst zelf te gaan zoeken of het allemaal wel klopt. Ook ik stop met reageren op jou, simpel het feit negatieve aandacht ook aandacht is en dat ben jij noch herbalife waard.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/ ... ten-31159/
@Jorreke toch, jij vindt dat erg dat ik je zo noem
nee hoor, dat vind ik niet. Ik weet dat als het een mlmér aan antwoorden ontbreekt hij of zij de persoon moeten proberen onderuit te halen. Triest eigenlijk.


Ik ben zelfstandig Welzijns- en Businesscoach en verdien ongeveer €5100 netto per maand (mijn werkweek schommelt tussen de 42-60 uur)
===========================================
Jij bent niets meer dan iemand die meedoet aan een pyramide-spel.
Herbalife zijn niets meer dan oplichters het is inmiddels al algemeen bekend dat jullie een wettelijke toegestaan pyramidespel spelen.
Jammer voor je meid, wij Marokkanen trappen niet in fabeltjes en wij geloven al helemaal niet in Marokkaanse vrouwen die en 5100 netto verdienen en nog eens 60 uur per week werken en tot slot van de rekening nog eens de naam Petra dragen. En om het af te maken heb je nog een avatar van Herbalife ook.
Het is echt niet hier dat er kritiek op herbalife is, het internet staat er vol mee.
Van de adder en het gras
Het kan gewoon niet waar zijn: een beter leven, meer geld, meer vreugde. Een bedrijf aan huis, ongeacht je achtergrond of opleiding. Deze site belooft het allemaal, als je maar echt wil. Als je erachter wilt komen wat dat dan behelst, allemaal, dan heb je pech. Klikken tot je een ons weegt, dat kan je bij takeyourchange.com. Het maximaal haalbare ter plekke is een inschrijving voor een ongetwijfeld dure cursus. Mannetje had geen zin meer om verder te klikken, maar hij gokt dat het gaat om de sekte van Herbalife of de nog net iets ergere criminele organisatie Scientology (geen link, anders komen ze weer bij Mannetje aan de deur). Oplichters, dat in ieder geval wel... Update: tis inderdaad de sektarische oplichtersbende van de krankzinnig dure maaltijdpoederverkopers van Herbalife.

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door Wellness »

Jammer voor je meid, wij Marokkanen trappen niet in fabeltjes en wij geloven al helemaal niet in Marokkaanse vrouwen die en 5100 netto verdienen en nog eens 60 uur per week werken en tot slot van de rekening nog eens de naam Petra dragen. En om het af te maken heb je nog een avatar van Herbalife ook.



he hallo we leven tegenwoordig in het jaar 2008 en niet meer in de oertijd

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door mlmangel »

he hallo we leven tegenwoordig in het jaar 2008 en niet meer in de oertijd
Wat bedoel je hiermee?

Wellness
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008 22:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door Wellness »

Wat ik ermee bedoel is niet wat jij denkt wat ik bedoel.

De tijden zijn veranderd, mensen veranderen, en ik zie niet in dat een vrouw van marrokaanse afkomst geen geld kan verdienen met om het even wat, dit is wel erg kortzichtig.

En ik weet wat jij denkt nl dat het een racistische opmerking is , foutje , dus niet.

Ik heb een aantal marrokaanse vrienden waar ik heel goed mee om ga en heb geen enkel probleem met religie en geloofsovertuiging

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@wellness, dank voor je respons. Helaas ontbreekt dat nogal in mlm land, dat men ingaat op berekeningen. Voor de rest zie ik helaas wel weer die typische mlm tactiek van zaken anders voorstellen om mensen mee te laten doen.
Eerst doe je het overkomen alsof de kortingen oneindig door kunnen gaan en pas na een berekening die aantoont hoeveel een klant dan werkelijk teveel zou betalen kom je over de brug met de mededeling dat de maximale korting 50% is. Het plaatje om dan supervisor te worden is dan ineens een stuk minder aantrekkelijk.
Darbij laat je ook nog eens de vraag onbeantwoord (ze was ook niet gesteld) in hoeverre die korting doorgaat. Wat er als nu 7 levels diep alleen maar distributeurs zitten met 1 supervisor erboven. Hoeveel verdient de supervisor dan nog?

Daarna kom je met het voorbeeld dat je over een supervisor in jouw downline 5% verdient. Maar hoeveel verdien je dan over zijn downline?
En als jij er 5% over verdient verdient hbl er dus 50% - 5% is 45% aan. Het is voor hun dus onaantrekkelijk om supervisors in elkaars downline te laten zitten.
En wat verdien je over een supervisor in de downline van een supervisor in jouw downline?

Wat je wel laat zien is dat de distributeur met een distributeur onder zich ook aan een max percentage gebonden is. Wat je onvermeld laat is dat een distributeur dan ook niets kan verdienen, of dat hij altijd op die 5% zit.

Gaan we nog even verder op jouw piramide. Of misschien beter gezegd, de leugen die mlm-ers gebruiken om een piramide te beschrijven.
Jullie prenteren dit keer op keer als de bovenste verdient het meest. Een leugen, maar noodzakelijk om mensen in te laten stappen.
Een piramide in het bedrijfsleven is dusdanig dat je een paar mensen in de top hebt, een aantal middlemanagers en daar weer een groep werkenden onder. Dit is ingesteld vanwege de maximale hoeveelheid mensen die je aan kan sturen, de zogenaamde span of control. Het is onmogelijk om in je eentje aan 100 mensen direct leiding te geven en ook nog een bedrijf te runnen. Dus voor een deel van het werk huur je iemand in. De middle manager.
Hoe werkt een piramide, de man aan de top verdient het meest, de mensen in zijn downline minder en minder, de onderste bijna niks meer.
Dit is dus ook weer die typische mlm leugen bedoeld om ontevreden en argeloze minder kritische mensen in te laten stappen.
Er zijn genoeg bedrijven waar de man aan de top minder verdient dan een aantal mensen onder hem. ABN Amro was er 1 van. Ook wordt vergeten dat overwerk vanaf een bepaald niveau niet meer betaald wordt.
Het tweede waar men aan voorbijgaat is dat de mensen met het hogere salaris ook een grotere prestatie druk hebben alsmede meer capaciteiten die geld waard zijn.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Vemma 2 jaar later

Ongelezen bericht door jor »

De verhalen zijn van alle tijden!
Je moet dan eerst materiaal/goederen aankopen om later te kunnen verkopen. Liefst met een zo groot mogelijke afname per keer. Geraak je later niet van je producten af dan zit jij er mee en ben je de investering kwijt.

Een 2de facet bij zo'n "oplichting" is het piramidegedeelte.
Jij zal extra verdienen op de omzet die de door jou aangebrachte verkopers (vaak je vrienden/kennissen) draaien. Net zoals er personen geld verdienen op jou omzet. (zie je de piramide al vormen?)
Omdat de basis steeds breder wordt zal de top meer en meer verdienen (procenten op omzetten van omzetten van omzetten van.... van verkopers onder hen) maar de basis investeerd zonder ooit winst te kunnen maken.

Ik heb zo wat vrienden die zich hebben laten oplichten door Herbalife.
(Spijtig genoeg wilden ze niet luisteren naar mijn goede raad van toen.... Ah neen, want ZIJ gingen rijk worden....)


Vanaf het moment dat je producten moet aankopen vooraleer ze te kunnen verkopen zou ik zeggen "NJET".
Hun uitleg is meestal: "jamaar je bent zelfstandige en zelfstandigen moeten eerst investeren, zie maar naar winkels".

Gesloten