LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM met dagelijkse boodschappen

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
ekn
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:09

MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door ekn »

Dat MLM in Nederland een negatieve impact heeft is duidelijk. Maar hoe komt dit eigenlijk. Ik ben van mening dat de oorzaak ligt in vele bedrijven die zichzelf MLM bedrijven noemen maar dit niet echt zijn.

Ik ben zelf een voorstander van MLM, maar dan wel in de goeie zin van het woord. ALs je namelijk echt gaat kijken wat MLM is, dan kom jet to de conclusie dat echte MLM slechts op 3 peilers rust:

Een uitzonderlijk goed product
Tegen een betaalbare prijs
Volgens de beste marketingmethode, relatiemarketing


Zie hier de 3 peilers, en maak voor je zelf maar een top 10 lijst van bedrijven die op minstens één van deze peilers nat gaan. Mijn lijstje is dan snel vol.

Toch is dat voor mij geen reden om hiermee MLM als slecht te beschouwen, daarmee druk je namelijk ook de oede MLM bedrijven, die wel deze peilers hoog in het vaandel hebben staan in dezelfde hoek als de slechte MLM bedrijven.

Kijk, als we het nu eens in bepaalde hoeken zoeken, zoals de zogenaamde MLM bedrijven met gezondheidsdrankjes / afslankproducten etc...... Daar wil ik heel duidelijk in zijn, de meeste van deze zijn wat mij betreft MLM misbruikers, simpelweg omdat de meeste per definitie al nat gaan op de 2e peiler, de prijs.

En om heel eerlijk te zijn ben persoonlijk ook flink teruggekomen van dit soort bedrijven, evenals de zogenaamde MLM bedrijven in de telecombranche, of catalogi rondbrengen met producten die in China zijn gemaakt.

Toch zijn er gelukkig ook echte MLM bedrijven die deze 3 peilers wel hoog in het vaandel hebben staan, maar die daarnaast ook daadwerkelijk de mens als netwerkmarketeer, distributeur, maar ook de klant echt ziet staan. En ik vraag me wel eens af hoe de consument, die inmiddels zo negatief over MLM denkt op dit soort wel goedbedoelende MLM bedrijven reageert.

Zelf ben ik distributeur voor een parfumbedrijf, die inderdaad een ontzettend goed product in de markt zet, tegen een betaalbare prijs voor iedereen. Door middel van dit bedrijf ben ik in staat om ook andere mensen te helpen een extra aanvullend inkomen op te bouwen, al is het maar een paar honderd euro per maand, wat met dit bedrijf relatief snel te verdienen is. Inmiddels begint de Nederlandse markt hier behoorlijk positief op te reageren. Simpelweg omdat telkens meer mensen gaan zien dat het product van hoogwaardige kwaliteit is en veel goedkoper als bij de supermarkt. Goed, voor mij een geweldig concept, wat op een eerlijke manier laat zien hoe MLM in elkaar hoort te zitten.

Mijn titel voor dit topic was: "MLM met dagelijkse boodschappen". Ik werd namelijk aan het denken gezet door een artikel van iemand een aantal jaren terug op dit zelfde TROS Radar forum, die zich afvroeg hoe de markt zou reageren als er een MLM-concept zou komen met dagelijkse verbruiksgoederen. Producten die we allemaal elke dag gebruiken en ook nodig hebben. Met andere woorden, de bekende supermarktproducten. Er is ook blijkbaar behoefte aan een dergelijk concept.

Nu is het zo dat een dergelijk concept inmiddels al enkele jaren naar Nederland is overgewaaid. Bij dit bedrijf koop je als consument je dagelijkse verbruiksproducten, overigens ook nog eens milieuvriendelijk, tegen concurrerende supermarktprijzen. Je koopt deze producten niet gedurende de maand in, maar in 1x aan het begin van de maand. Je bepaalt dus eigenlijk wat je de komende 30 dagen nodig gaat hebben.

Zelf ben ik al een paar jaar lid van dit bedrijf, en gebruik ik deze producten elke dag weer, en naar volle tevredenheid. De producten doen wat ze moeten doen, ze zijn zelfs beter dan de bekende A-merken, en aantrekkelijk geprijsd.

Toch merk ik dat mensen als het erop aankomt hier heel huiverig voor zijn. En ik vraag me wel eens af hoe dat komt. Dan is er een bedrijf die in een bepaalde dagelijkse behoefte voorziet, die de klanten ook nog eens beloond met loyaliteitsbonussen die kunnen oplopen tot de waarde van de producten die men dagelijks nodig heeft (dus eigenlijk elke maand gratis boodschappen doen), en dan wordt ook hier met de nodige huiver op gereageerd.

Wat ik al zei, ik gebruik deze producten al een paar jaar met veel plezier. Het maakt mij niet uit als ik elke maand even naar een gratis nummer moet bellen of via internet mijn producten moet bestellen. Ik wordt als consument beloond omdat ik elke maand weer bij dit bedrijf terugkom, en mijn uitgaven voor dit soort producten (en dan praat ik gewoon over tandpasta, wasmiddel, afwasmiddel, shampoo, conditioner, schoonmaakmiddelen, vitamine, cosmetica, huidverzorging etc......) zijn vele malen lager als die van de gemiddelde consument die vergelijkbare A-merken in de winkel koopt.

Als je klant wordt mag je ook nog eens 2 maanden de producten vrijblijvend gebruiken. Bevallen ze dan niet, dan worden al je aankoopgelden terugbetaald. Goed, ik ben al 2,5 jaar lid.

Maar hoe komt het dat ondanks dat er best wel behoefte aan is, de mensen hier toch niet of nauwelijks op reageren?

Zijn mensen soms bang dat ze zich verbinden aan een verplichting, terwijl ze die verplichting evengoed aangaan, omdat ze dit soort producten door de maand heen toch al in hun winkelwagen gooien, en zich niets bewust zijn van het feit dat de verplichting die ze aangaan niets anders in dan wat ze dagelijks al doen?

Komt het omdat mensen het merk niet kennen? Het zijn niet de bekende A-merken die we hier in Nederland kennen. Maar het zijn wel milieuvriendelijke producten die scherper geprijsd zijn dan de A-merken.

Komt het omdat het uit Amerika komt?

Komt het door de slechte naam van de definitie MLM in Nederland? Alhoewel, in de parfumbusiness hebben we daar weinig last van.

Heeft het te maken met onze cultuur? "Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet". En wij zijn Nederlanders, dus kritisch en behoudend?

Of is de consument helemaal niet op de hoogte van een dergelijk concept? Dat zou een gemis zijn, omdat mensen dus blijkbaar niet goed op de hoogte worden gesteld, of mensen door de slechte naam van MLM de goede MLM bedrijven niet eens meer zien of willen zien?

Ik ben wel eens benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Dit zijn vragen die bij me opkomen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door antileugens »

Je stelt een heel aantal zaken maar vertelt niet over welk parfumbedrijf je het hebt (geen link plaatsen aub; dat is tegen de forumregels) en zonder die naam is het wel erg moeilijk om te controleren of je beweringen wel kloppen.

ekn
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:09

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door ekn »

Ik heb bewust geen naam genoemd, om niet tot reclame uitingen te komen, maar goed, het parfumbedrijf is FM Group Worldwide.

En overigens het bedrijf met de dagelijkse boodschappen is Melaleuca.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door antileugens »

Het is onmogelijk dat jij al jaren bij de FM Group in Nederland zit want ze zijn pas ongeveer anderhalf jaar actief in Nederland. Melaleuca is al langer bezig maar verkoopt producten die veel goedkoper in de winkel te krijgen zijn. Je noemt bijvoorbeeld een flesje shampoo voor €8 toch niet goedkoop of wel?! En beide zijn niet bepaald dagelijkse boodschappen.

ekn
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:09

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door ekn »

antileugens schreef:Het is onmogelijk dat jij al jaren bij de FM Group in Nederland zit want ze zijn pas ongeveer anderhalf jaar actief in Nederland. Melaleuca is al langer bezig maar verkoopt producten die veel goedkoper in de winkel te krijgen zijn. Je noemt bijvoorbeeld een flesje shampoo voor €8 toch niet goedkoop of wel?! En beide zijn niet bepaald dagelijkse boodschappen.
Dan lees je niet helemaal goed. Ik zit inmiddels al enkele jaren bij Melaleuca, bijna vanaf het begin. Met FM Group ben ik vorig jaar in maart gestart.

Wat de producten van Melaleuca betreft. 't Is maar hoe je het bekijkt. De producten van Melaleuca zijn dermate geconcentreerd, dat deze veel langer meegaan dan een goedkoper, overigens chemisch supermarktmerk.

Neem bijvoorbeeld het wasmiddel. Melapower kost € 10,99 en gaat 64 wasbeurten mee. Per wasbeurt kost Melapower dus € 0,17 - terwijl een wasbeurt van een gemiddeld wasmiddel in de supermarkt al gauw € 0,25 kost.
Daarbij komt ook nog dat de producten van Melaleuca milieuvriendelijk zijn, in tegenstelling tot de winkelmerken.

Stel je voor, in een gewoon wasmiddel zit formalhedine. Agressief goedje. Daar worden we allemaal een keer mee ingesmeerd, zodra we onze ogen voor de laatste keer dichtdoen. Wat denk je van hoge concentraties chloor en andere harde chemicalien?

Met andere woorden, de aankoop in de gewone supermarkt is uiteindelijk dus gewoon duurder.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ik heb "formalhedine" opgezocht via Google en Bing, kreeg echter nul hits. Vermoedelijk heb je het over iets anders, want "formalhedine" bestaat volgens deze zoekmachines niet... Over wat heb je het dan wel?

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door bachanaal »

Formaldehyde zit oa in shampoo en douchegel en schijnt niet erg gezond te zijn

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door antileugens »

Hij heeft het natuurlijk over formaldehyde. Dat is dat spul dat ze oa gebruiken als 'sterk water'.
Overigens interessant dat hij niet reageert op €8 voor een flesje haarshampoo. En dat terwijl die van Avon ook geen formaldehyde bevat maar wel de helft kost.

ekn
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:09

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door ekn »

bachanaal schreef:Formaldehyde zit oa in shampoo en douchegel en schijnt niet erg gezond te zijn
Formaldehyde is inderdaad een giftig goedje. Gewoon even een paar feiten over dit onderdeel van o.a. wasmiddel en shampoo's:
Formaldehyde is giftig. Methanol (hier wordt formaldehyde uit gemaakt) is giftig doordat deze stof door het enzym alcoholdehydrogenase in de lever omgezet wordt in formaldehyde.

Formaldehyde is bewezen carcinogeen voor de mens (IARC, 2005). Het carcinogene effect werd reeds duidelijk aangetoond in studies met dieren maar de epidemiologische studies bij de mens maakten nog geen formele conclusies mogelijk. Het IARC rangschikte formaldehyde tot 2004 in groep IIa (waarschijnlijk carcinogeen) (WHO, 2000). In juni 2004 besloot een internationale werkgroep van experts om op basis van de bestaande epidemiologische studies formaldehyde in groep I te plaatsen, dus carcinogeen voor de mens (IARC, 2005).

Een van de waarschuwingen die op pakjes sigaretten, shag en andere tabakswaren wordt vermeld is dat tabaksrook onder andere formaldehyde bevat.

Formaldehyde kan de ogen, neus en keel gaan irriteren. Er kan ook hoofdpijn en huidirritatie optreden. Het is zelfs mogelijk om een beroepsastma op deze stof te ontwikkelen
Nog een interessante opmerking is dat aspartaam, waar ook de nodige discussie over is, in je lichaam gedeeltelijk wordt omgezet naar methanol en vervolgens naar formaldehyde.

En zo zijn er nog zat eigenschappen van o.a. formaldehyde waar ik in ieder geval niet vrolijk van wordt.
antileugens schreef:Hij heeft het natuurlijk over formaldehyde. Dat is dat spul dat ze oa gebruiken als 'sterk water'.
Overigens interessant dat hij niet reageert op €8 voor een flesje haarshampoo. En dat terwijl die van Avon ook geen formaldehyde bevat maar wel de helft kost.
Ik had niet in de gaten dat ik in mijn eerdere bericht een flinke typefout had staan, maar goed, dat is nu ook weer duidelijk aangegeven.

Om terug te komen dat ik niet heb gereageerd op € 8,00 voor een flesje haarshampoo. Daar wil ik wel op terugkomen, maar eigenlijk komt het antwoord al wel terug in mijn opmerking over hoe sterk de producten van Melaleuca geconcentreerd zijn.

Ik ken de producten van Avon niet, weet ook niet hoeveel inhoud een flesje haarshampoo van Avon heeft, dus dan is dat moeilijk te vergelijken, en daarnaast weet ik ook niet wat het werkzame bestanddeel van Avon is, en hoe sterk Avon geconcentreerd is. Iets wat ik van Melaleuca wel weet.

Dus er zijn diverse factoren die je naast elkaar moet leggen om dat vergelijk te maken.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door antileugens »

Een consument moet helemaal niks.

ekn
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:09

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door ekn »

antileugens schreef:Een consument moet helemaal niks.
Het gaat er in deze discussie ook niet om dat de consument die vergelijking moet maken. Jij trekt een vergelijk een Avon, ik ken Avon niet, dus ik kan geen oordeel geven over de inhoud, de werkzame stof en de mate van concentratie.

Nogmaals, ik kan zeggen dat iemand die Melaleuca shampoo gebruikt hier langer mee doet dan iemand die een winkelmerk shampoo gevuld met chemicalien gebruikt, net zoals bij het wasmiddel, en als je het dan gaat omrekenen ben je per haarwasbeurt of andere wasbeurt goedkoper uit. Je moet dus niet alleen maar naar die aanschafprijs kijken.

Maar eigenlijk dwalen we dus nu gewoon een beeetje van de essentie van dit topic af, waarin ik me diverse dingen afvraag. De gemiddelde consument kijkt namelijk enorm naar de aanschafprijs, en als die laag is, dan koopt men dat, ongeacht hoe lang, of hoe kort, men er mee doet. Hier wordt namelijk helemaal niet op gelet.

Geef maar eens het antwoord:

- Hoelang doe jij met een tube tandpasta?
- Hoelang doe jij met een flesje shampoo?
- Hoelang doe jij met een fles wasmiddel?

Dus de aanschafprijzen van Melaleuca producten liggen dus wel iets hoger, maar per saldo is men beter en goedkoper uit.

Het is hetzelfde als met de parfum, alhoewel men daar veel meer voor openstaat. Bijna niemand weet dat de grote bekende parfummerken niet zelf hun parfum maken, maar dat dit in Duitsland geproduceerd wordt, in precies dezelfde fabriek waar de geuren van FM Group vandaan komen. Het grote verschil is dat FM Group de geuren voor € 14,30 kan leveren, en de grote merken je laten betalen voor hun naam. Maar als mensen dit niet weten, blijven ze de grote merken kopen, of niet, want het gros van de mensen kan dit niet betalen.

Nu ben ik eigenlijk dus ook wel eens benieuwd hoe men tegen de vragen aankijkt die ik in eerste instantie opwierp in dit topic. Het grote waarom?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door mlmangel »

Bijna niemand weet dat de grote bekende parfummerken niet zelf hun parfum maken, maar dat dit in Duitsland geproduceerd wordt, in precies dezelfde fabriek waar de geuren van FM Group vandaan komen.
Dit verhaal doet reeds lang de ronde. Het zou waar kunnen zijn, maar het lijkt me een kwakkel. Waar ergens staat die fabriek?

ekn
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:09

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door ekn »

Deze fabriek staat in Duitsland, in Munchen, en heet DROM Fragrances.

Hier kopen de grote namen hun geurcomposities. En laten we eerlijk zijn:

- Is Giorgio Armani een parfumeur? - Nee, een kleermaker.
- Is David Beckhamm een parfumeur? - Nee, een voetballer.
En vul verder maar in...

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ok Thanks. Dus als ik het goed begrijp maken ze parfums a la Armani, Boss etc. na? En dat wordt dan goedkoper dan het origineel verkocht?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door jor »

BRON=fmparfumverkopen.nl......Als mensen tegen u zeggen "wat ruikt u lekker" dan bedoelen ze toch de geur die ze ruiken en toch niet de naam op het flesje of de verpakking waarin het flesje zit?

De producten van de FM-Group doen beslist niet onder voor de producten van de (erg) dure en bekende merken. Sterker nog: onze parfumconcentraten komen in de meeste gevallen uit dezelfde fabriek (Drome - München). Bovendien is het percentage parfumconcentraat in onze parfums hoger dan in de originele geuren! Wij verkopen (eau de)parfum in tegenstelling tot de eau de toillette die u in de winkel koopt.

Het is namaak wordt vaak gezegd. Nee, natuurlijk niet! Namaak is bij de wet verboden. Bij namaak doet de verkoper voorkomen dat hij of zij de originele producten verkoopt. In werkelijkheid wordt rommel verkocht en wordt misbruik gemaakt van de gedeponeerde merknamen zoals die zijn vastgelegd door de fabrikanten.
ekn....
Is Giorgio Armani een parfumeur? - Nee, een kleermaker.
- Is David Beckhamm een parfumeur? - Nee, een voetballer.
En vul verder maar in...
Waarom deze namen gebruiken hier, de geleverde spullen zijn net als op de markt gewoon een samenraapsel van geuren ( hoeft niet slecht te zijn ) maar dan koop ik liever voor €2.95.- 100cl aftershave bij bv Zeeman inplaats van €19.95.- bij de Fm-group.Beide merken zij tenslotte totaal onbekend. Hoe zou die prijs nu opgebouwd zijn?
Laatst gewijzigd door jor op 09 sep 2009 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door jor »

ekn....
ekn.....Geef maar eens het antwoord:

- Hoelang doe jij met een tube tandpasta?
- Hoelang doe jij met een flesje shampoo?
- Hoelang doe jij met een fles wasmiddel?

Dus de aanschafprijzen van Melaleuca producten liggen dus wel iets hoger, maar per saldo is men beter en goedkoper uit.
De prijs is niet iets hoger maar een 300% meer, het verhaaltje van hoelang het meegaat vind in mij huishouden echt geen opgang. Mijn kinderen gaan echt niet elke morgen zeer precies afmeten hoeveel tandpasta er op hun borstel zit ( ik ook niet trouwens ) en met het af/wasmiddel is gelijk, niemand neemt de moeite met een maatlepeltje het afwasmiddel af te meten en te gebruiken en zo gaat het met het wasmiddel ook.De producten zijn niet verkeerd maar de prijzen zijn veel te hoog in vergelijk met de normale merkproducten.Voor de dagelijkse boodschappen is MLM in mijn visie niet aan te bevelen, word dan te duur.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Beide een vorm van oplichting met een hoop troep ,

de poster is aardig gehersenspoelt iig die gelooft hetzelf al :-)

Die 2 sites zijn net als het vroegere Amway nou die bestaan ook niet meer gelukkig.

En dan heb je ook nog de alom bekende herbalife troep zelfde riedeltje..

Ik noem deze post dan ook proberen zieltjes te winnen voor iets dat je echt niet nodig hebt..

ekn
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2009 15:09

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door ekn »

jor schreef:Waarom deze namen gebruiken hier, de geleverde spullen zijn net als op de markt gewoon een samenraapsel van geuren ( hoeft niet slecht te zijn ) maar dan koop ik liever voor €2.95.- 100cl aftershave bij bv Zeeman inplaats van €19.95.- bij de Fm-group.Beide merken zij tenslotte totaal onbekend. Hoe zou die prijs nu opgebouwd zijn?
Hier maak je een behoorlijke inschattingsfout. Het verschil in kwaliteit is nogal groot tussen datgene wat op de markt verkocht wordt, de bekende merken en de FM geuren.

De goedkope marktmerken die jij voor € 2,95 koopt bevatten voornamelijk farmaceutische alcohol en water, en slechts maximaal 1% parfumolie. De grote merken verkopen Eau de Toilette (dames en heren) en Eau de Parfum (dames), en in de parfumerien tref je geen echte parfum meer aan.

Deze Eau de Toilette bevat slechts 3% tot maximaal 7% parfumolie, en de Eau de Parfum bevat 8% tot maximaal 15% parfumolie. De geuren van FM Group mogen derhalve wel het predicaat parfum dragen, omdat zij minimaal 20% parfumolie bevatten. Met andere woorden, de kwaliteit is veel hoger.

Zet dit af tegen jouw marktmerk en de grote merken en de conclusie is dat je bij FM Group een veel betere kwaliteit product koopt tegen een zeer betaalbare prijs van € 14,30 tot maximaal € 19,90.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Zoals ik al zei je probeert zieltjes te winnen voor je FM group..

stofzuigertje

Re: MLM met dagelijkse boodschappen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 De Geur;
De geur is mede afhankelijk van de huid van de persoon die het gebruikt en wat bij U heerlijk kan ruiken kan bij mijn huid een vreselijke stank geven.

2 De Prijs;
64 wasbeurten maar ik heb er 42 voor€2,69 Color.
Wit is het maar 25 beurten voor €1,99,
Deze bij Action gekochte "Subliem" wast prima en omdat ik geen vuile
kleding maar normale en zacht water is het werkelijke aantal wasbeurten in de 7 KG machine (opgave 4½ kg.) dus werkelijk nog hoger aantal als opgave.

3 De Verkoop:
Action is 6 dagen open en bij U moet ik dus op bepaalde tijden bestellen en kopen?
Zowel de zeep die geen vervelende geur heeft door onnodige parfum en de overige producten die je gewoon in winkel kunt testen koop ik liever na testen op mijn lastige droge en zure huid!
Iedereen heeft een andere Ph waarde en zuurgraad en bij zweten zal de ene persoon meer stank veroorzaken dan anderen.

Ook deodorant kan dus soms meer stank veroorzaken dan ze oplossen!
Duur hoeft niet beter te zijn dan het voordelige Aldi die bij mijn wel een redelijke geur tegen hield en redelijk lang bleef werken.
Maar iemand die mijn deodorant ooit leende kreeg weer een vreselijke geur en nu weet ik waarom.
Daarom bestaat HET wondermiddel niet!

Gesloten