LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De kans van mijn leven?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

Enkele maanden geleden ben ik mijn baan kwijtgeraakt. Dit heeft mij telkens meer aan het denken gezet, en alhoewel ik eerder actief ben geweest in MLM, daar enige teleurstellingen heb meegemaakt, ben ik toch geneigd om weer actief de MLM wereld in te stappen.

Nu heb ik een compleet nieuw bedrijf ontdekt dat mij de mogelijkheid geeft de eerste contactpersoon, dus distributeur in de wereld te zijn. Als ik kijk naar het product en de prijzen van het product, verwacht ik dat dit een product dat zeker in de smaak zal vallen bij consumenten, maar ook in horecawereld.

Zoals ik al zei, ik heb eerdere teleurstellingen meegemaakt, en dit wil ik niet nog een keer. Ik wil dit dan ook goed aanpakken, en ben eigenlijk op zoek naar ondersteuning hoe ik hier het beste mee kan omgaan.

Waarmee moet ik rekening houden met bijvoorbeeld adverteren?
Waar kan en mag ik adverteren?
Hoe zet ik dit product en het bedrijf op een goede manier in de markt?

Ik heb eens de nodige uren doorgebracht om eens rond te kijken hier op het MLM forum, en zie daar behoorlijk wat verhitte discussies, maar ook heel veel interessante en volgens mij ook zeker nuttige opmerkingen.

Ik zie ook de naam "Antileugens" veel voorbij komen, in allerlei opzichten, zowel positief als negatief, maar ik krijg wel de indruk dat deze antileugens wel weet waar hij over praat.

Wellicht kan jij me tips aanreiken hoe ik op de juiste manier dit nieuwe MLM bedrijf in de markt kan zetten.

stofzuigertje

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De oprichter verdiende het meeste, en of de in uw geval betaalbare goederen werkelijk geleverd worden moet je maar afwachten... of is het uw inkoop Ex BTW die U nog moet afdragen?

Wees voorzichtig want naast oplichters zitten er ook handelaren die moeilijk verkoopbare restpartijen voordelig zo aanbieden..
Dus voor je iets tekende, welke firma is dit?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Om wat voor soort product gaat het. Als het in de gezondheidssector zit, forget it. Daar struikelen ze over elkaar en hebben ze allemaal mooie verhalen.
Overigens is het zeker niet zo dat je, als je als eerste er bij bent (als dat al zo is, want ik hoor dat dat regelmatig gezegd word over bedrijven waarvan ik weet dat ze al jaren bezig zijn), je ook geld gaat verdienen. Je moet eerst echt de basis snappen en als ik het zo hoor denk ik dat je beter een goede sponsor en een goed bedrijf kunt zoeken dan zelf in je zoveelste MLM avontuur te duiken.

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

Het gaat om Belgische ambachtelijke producten zoals de echte Belgische bonbons, van hele hoge kwaliteit. De prijzen van de producten zijn vergelijkbaar met
Jamin prijzen. Het verschil zit hem dus in de kwaliteit van het product.

De investering was dermate minimaal dat ik het risico wel aandurf. Voor een life long lidmaatschap betaal je € 85,00 exclusief BTW. Er zijn geen maandelijks afname verplichtingen.

De klanten kunnen gevonden worden in de particuliere markt, maar ook in de horeca zoals hotels, restaurants en café's.

Mijn idee is om in ieder geval een aantal teamcoaches te werven via de mogelijke wervingskanalen zoals thuiswerksites, bijvoorbeeld per provincie één teamcoach, die dan mee zullen helpen het netwerk uit te bouwen.

Ik weet ook niet of doorgewinterde MLM-ers aan een dergelijk nieuw bedrijf zouden beginnen, en hoe ik eventuele doorgewinterde MLM-ers kan interesseren voor dit nieuwe concept.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Ah, nou weet ik over welk bedrijf je het hebt. D***t**s (* omdat je geen reklame mag maken). Dat bedrijf bestaat al ruim een jaar maar ik denk dat het inderdaad goed in elkaar zit. Soms duurt het gewoon even voor het aanslaat maar als de bal eenmaal aan het rollen is.
Ik denk dat je goed zit alleen vind ik de prijzen wel aan de hoge kant.

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

antileugens schreef:Ah, nou weet ik over welk bedrijf je het hebt. D***t**s (* omdat je geen reklame mag maken). Dat bedrijf bestaat al ruim een jaar maar ik denk dat het inderdaad goed in elkaar zit. Soms duurt het gewoon even voor het aanslaat maar als de bal eenmaal aan het rollen is.
Ik denk dat je goed zit alleen vind ik de prijzen wel aan de hoge kant.
Inderdaad, de naam heb je goed.
Het bedrijf als zodanig bestaat inderdaad al een jaar, en het MLM concept wordt op dit moment gelanceerd.

De prijzen zijn vergelijkbaar met de Jamin prijzen. De kwaliteit is dan wel veel hoger, dus ik denk op zich wel dat de Nederlandse consument bereid is voor deze kwaliteit te betalen.

Ik merk nu wel dat er wat interesse begint los te komen.
Het gaat er natuurlijk om dat je direct in de beginfase een paar goeie bouwers hebt, die het leuk vinden om weer een nieuw netwerk op te bouwen.

Maar ja, hoe bereik je de doorgewinterde zeer ervaren netwerkmarketeers? Waar vindt je ze?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Tja, als je jezelf afhankelijk wilt maken van anderen....

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

Enerzijds zal ik me natuurlijk zeker richten op een stuk direct sales. Dat lijkt me ook logisch, want alleen maar teren op een netwerk is natuurlijk niet voldoende, tenminste zo zie ik dat.

Maar de kracht van MLM is toch het bouwen van een goed netwerk, met daarin goede netwerkmarketeers die weten wat het is om een organisatie uit te bouwen.

Is dat je dan afhankelijk stellen van anderen?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Je zegt het zelf al:
Maar de kracht van MLM is toch het bouwen van een goed netwerk
Helaas ga je daarna de mist in:
met daarin goede netwerkmarketeers die weten wat het is om een organisatie uit te bouwen.
Dat laatste is natuurlijk wel leuk als het je lukt maar je maakt je daarmee wel afhankelijk van anderen. Je hebt toch wel eens gehoord van duplicatie? Denk je dat het vinden van goede netwerkmarketeers dupliceerbaar is?

Natuurlijk is het dat niet en daarom is het jouw taak om te leren ZELF een organisatie te bouwen.

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

antileugens schreef:Je zegt het zelf al:
Maar de kracht van MLM is toch het bouwen van een goed netwerk
Helaas ga je daarna de mist in:
met daarin goede netwerkmarketeers die weten wat het is om een organisatie uit te bouwen.
Dat laatste is natuurlijk wel leuk als het je lukt maar je maakt je daarmee wel afhankelijk van anderen. Je hebt toch wel eens gehoord van duplicatie? Denk je dat het vinden van goede netwerkmarketeers dupliceerbaar is?

Natuurlijk is het dat niet en daarom is het jouw taak om te leren ZELF een organisatie te bouwen.
OK, Ik vat hem...
Maar wordt je wervingswereld dan niet te beperkt zonder adverteren?
Kijk, de warme markt ziet je alweer aankomen met een nieuw concept, dus daar zul je je potentiele distributeurs niet vinden, denk ik.

Je moet dus de koude markt op, dus effectief adverteren. Klopt toch? Effectief adverteren betekent investeren, en dan moet je dus ook maar zeker weten dat je de juiste advertentiepagina's gebruikt om te adverteren.

Of moet ik gewoon zeggen, luister antileugens, volgens mij heb jij er best wel kijk op. Is dit iets voor jouw? Zonder reclame te willen maken op dit forum, maar gewoon even ter illustratie.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik geniet lekker van mijn pensioen dus ik begin er niet mee. Het zou iets heel anders zijn als ik jonger was en mijn schaapjes nog niet op het droge had.

Ik snap je verhaal over de warme markt. Maar of je nou in de warme of de koude markt werkt, je moet leren mensen te leren te dupliceren. Alleen dan zul je echt succes hebben. Anders is het een kwestie van geluk en maak je jezelf afhankelijk van anderen. En dat is een recept voor frustratie.

Ik ken persoonlijk een aantal netwerkers. Sommigen doen al jaren hetzelfde bedrijf en hebben daar een heel leuk inkomen mee (een aantal zelfs een schandalig inkomen). Anderen vliegen van het ene naar het andere bedrijf en hebben elke keer kortstondig succes. Dat is volgens mij niet de manier van werken. Want zeg nou zelf, als je een netwerker vind die wil overstappen, is de kans dan niet bijzonder groot dat zodra de volgende, brilliante kans voorbij komt, ze weer overstappen en jij je inkomen omlaag ziet duiken?

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

Leren om mensen te dupliceren, dus dat betekent ook veel nadruk leggen op coaching en persoonlijk contact met je distributeurs.

De dingen die je zegt daar heb ik wel wat aan. Jammer dat je met pensioen bent, maar als je nog tips hebt waar ik het beste kan zoeken, hou ik me aanbevolen.

Dank alvast voor je antwoorden.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik vind het niet jammer dat ik met pensioen ben.
Probeer boeken te lezen maar pas op dat je geen theoreticus word. De beste tip die ik je kan geven en waardoor ik zelf heel vroeg met pensioen kon gaan (alhoewel dat niet via MLM is gegaan dus deze tip gaat ook op voor mensen uit het reguliere leven): Probeer altijd na te denken wat het effect van je acties zouden zijn als je iets soortgelijks met je partner zou doen. Als je denkt dat je partner dat niet bepaald zou waarderen dan moet je een andere weg zoeken. (dit is een heel makkelijke manier om je in de schoenen van een ander te plaatsen).

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

Dank je wel voor deze wijze tips.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik mag dan wel een simpele boer zijn maar pak een doos van die Bon bons en stap een restaurant binnen om ze blind te laten proevenn noem je prijs en kijk of ze willen. Dan weet je of het handel is. Je kunt wel oeverloos gaan ouwehoeren over "MLM" achter je computer maar in het echte leven gaat het om de praktijk.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Tuurlijk, als je geen klanten kunt vinden houdt het op. Dat is een basisvoorwaarde voor MLM. Maar als klanten het lekker vinden hoef je niet bepaald een topverkoper te zijn om een topinkomen te verdienen.
Dat is het interessante aan MLM versus verkoop; bij MLM hoef je zelf niet veel te verkopen (al is het natuurlijk wel interessant als je topverkopers in je team hebt) en kan je inkomen zelfs nog stijgen nadat je zelf opgehouden bent met werken. Bij welke bedrijfstak behalve MLM kan dat?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Met dat theoretisch geleuter schiet je niets op. Iets is handel of niet. Gewoon bon bons onder de arm en die restaurants langs. Dan weet je in een middag of je produkt deugt. Wat ik zeer betwijfel. Een restaurant haalt zijn bonbons gewoon bij de ambachtelijke chocolaterie. Direct bij de bron.

Produkten (bon bons) die het net niet zijn kunnen alleen met die theorieverkoopmodellen "MLM" aan wat nerds verkocht worden die niet de sociale vaardigheden of het lef hebben deze direct aan de restaurants aan te bieden.

Heb je lef en een beetje sociale vaardigheid, (goede vertegenwoordiger) en is je handel goed dan is verkopen niet zo moeilijk. Ben je een sukkel en verlies je je in allemaal theoretisch verkoopgeneuzel "MLM" omdat je straatvrees hebt dan is er in de handel geen plaats voor je.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Je schijnt MLM met direkte verkoop te verwarren. Je schijnt te denken dat de enige handel in de horeca zit. Ook schijn je te denken dat prijs en smaak de enige factoren zijn die meewegen in een beslissing een product te kopen. Dat doet me vermoeden dat je je niet erg in de klant inleeft.
En ik weet wel zeker dat je helemaal niets van MLM snapt.

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

sjoegel schreef:Met dat theoretisch geleuter schiet je niets op. Iets is handel of niet. Gewoon bon bons onder de arm en die restaurants langs. Dan weet je in een middag of je produkt deugt. Wat ik zeer betwijfel. Een restaurant haalt zijn bonbons gewoon bij de ambachtelijke chocolaterie. Direct bij de bron.
Wat denk je waar deze producten vandaan komen? Jazekers, bij de ambachtelijke chocolaterie, en zelfs bij de meest bekende en grootste ter wereld. Los daarvan, restaurants en hotels zijn inderdaad een mooie doelgroep, naast de particuliere consument.

Op het terrein van directe verkoop verandert er voor hotels en restaurants het e.e.a., maar ook voor de particuliere consument. Er zit geen tussenhandel meer tussen de uiteindelijke afnemer en de producent, want ook de hotels en restaurants hebben nog steeds te maken met deze tussenhandel (groothandel etc....). Voor de particuliere consument vallen er helemaal veel schakels weg.
Produkten (bon bons) die het net niet zijn kunnen alleen met die theorieverkoopmodellen "MLM" aan wat nerds verkocht worden die niet de sociale vaardigheden of het lef hebben deze direct aan de restaurants aan te bieden.

Heb je lef en een beetje sociale vaardigheid, (goede vertegenwoordiger) en is je handel goed dan is verkopen niet zo moeilijk. Ben je een sukkel en verlies je je in allemaal theoretisch verkoopgeneuzel "MLM" omdat je straatvrees hebt dan is er in de handel geen plaats voor je.
En om me bij antileugens aan te sluiten. Kennis van MLM heb je inderdaad niet. Niet dat ik die kennis wel heb, want ik zit zelf in een enorm leerproces op dit gebied, en dit zegt al genoeg over MLM, dat dus absoluut geen "theoretisch verkoopgeneuzel" is.

Ik ben me ondertussen naast de bonbons business sterk aan het verdiepen in de parfumbusiness (ook hiervan zal ik de naam niet noemen, maar deze is inmiddels zeer bekend), en daar merk ik juist de kracht van MLM. In zeer korte tijd heb ik nu een netwerk kunnen opbouwen van bijna 60 actieve verkopende en teambouwende distributeurs. De klanten zijn tevreden over de producten en al helemaal over de prijs van de producten die in schril contrast staan met de winkelprijzen. Als je daarnaast weet dat dit parfumbedrijf in 2008 meer parfum heeft verkocht dan "D......s and I.... P....s" samen, kan je dus zonder twijfel concluderen dat MLM geen "theoretisch verkoopgeneuzel" is.

Met theoretisch verkoopgeneuzel kon ik geen 60 distributeurs werven, en met hetzelfde theoretisch verkoopgeneuzel kon de allereerste distributeur van dit parfumbedrijf nu geen topinkomen hebben.

En met dit zelfde theoretisch verkoopgeneuzel zal mijn bonbons business als een kaartenhuis in elkaar zakken, maar omdat ik inmiddels weet dat MLM geen "theoretisch verkoopgeneuzel" is, weet ik inmiddels ook dat deze bonbons business net zo'n succes zal worden als de parfumbusiness.

Overigens, interessant ook voor antileugens om te weten, na zijn tips. De interesse voor de bonbons business is groeiende, en de eerste business partners zijn ingeschreven.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Mijn complimenten, je geeft niet op maar probeert me op subtiele manier over te halen zonder dat het zeurderig word. Helaas voor jou, ik geniet van het leven en voor de centen hoef ik het niet meer te doen.

Maar een nee is vaak een uitgestelde ja en aangezien je nooit weet hoe mijn situatie kan veranderen moet je gewoon op die manier doorgaan. Totdat ik zeg dat ik er niks meer van wil horen. Niet zeuren, maar subtiel polsen of ik nog interesse heb. Of beter nog, gewoon je eigen verhaal vertellen en laten zien dat je er lol in hebt. Als ik (of wie dan ook) dan van mening verandert hoor je het vanzelf. Behandel mensen eerst als vrienden en dan pas als potentiële klanten. distributeurs.
Als je zo met iedereen omgaat heeft niemand er een bezwaar tegen behalve diegenen die sociaal inept zijn.

Gesloten