LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De kans van mijn leven?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

antileugens schreef:Mijn complimenten, je geeft niet op maar probeert me op subtiele manier over te halen zonder dat het zeurderig word. Helaas voor jou, ik geniet van het leven en voor de centen hoef ik het niet meer te doen.

Maar een nee is vaak een uitgestelde ja en aangezien je nooit weet hoe mijn situatie kan veranderen moet je gewoon op die manier doorgaan. Totdat ik zeg dat ik er niks meer van wil horen. Niet zeuren, maar subtiel polsen of ik nog interesse heb. Of beter nog, gewoon je eigen verhaal vertellen en laten zien dat je er lol in hebt. Als ik (of wie dan ook) dan van mening verandert hoor je het vanzelf. Behandel mensen eerst als vrienden en dan pas als potentiële klanten. distributeurs.
Als je zo met iedereen omgaat heeft niemand er een bezwaar tegen behalve diegenen die sociaal inept zijn.
Thanks for the compliments. Leuk om te horen.
Ik zal zeker even je smaakpapillen jaloers maken zodra ik het starterpakket binnenheb, en van de geneugten van de bonbons ga genieten.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat denk je waar deze producten vandaan komen? Jazekers, bij de ambachtelijke chocolaterie, en zelfs bij de meest bekende en grootste ter wereld. Los daarvan, restaurants en hotels zijn inderdaad een mooie doelgroep, naast de particuliere consument.
Maar waarom zouden ze bonbons via een stel mlm formulieren lopertjes af gaan nemen?
Op het terrein van directe verkoop verandert er voor hotels en restaurants het e.e.a., maar ook voor de particuliere consument. Er zit geen tussenhandel meer tussen de uiteindelijke afnemer en de producent, want ook de hotels en restaurants hebben nog steeds te maken met deze tussenhandel (groothandel etc....).
En dus? Als jouw formulierenlopertjes ertussen gaan zitten lost dit iets op? Waarom
zouden ze zaken doen met jullie?
Als we de vraag wat academischer stellen komt het hier op neer: Welke waarde voegen jullie toe?
Kennis van MLM heb je inderdaad niet. Niet dat ik die kennis wel heb, want ik zit zelf in een enorm leerproces op dit gebied, en dit zegt al genoeg over MLM, dat dus absoluut geen "theoretisch verkoopgeneuzel" is.
Want? Of wil je de wereldwijde omzet van mlm erbij gaan halen als bewijs? Voor jouw info, deze zit onder de 150 miljard. Minder dan een derde van Shell dus.
In zeer korte tijd heb ik nu een netwerk kunnen opbouwen van bijna 60 actieve verkopende en teambouwende distributeurs.
Joepie, dus heel veel mensen lopen met formuliertjes. Maar wat voor omzet draai je? Aantallen mensen die meedoen zegt nogal weinig, omze in dit geval veel meer.
De klanten zijn tevreden over de producten en al helemaal over de prijs van de producten die in schril contrast staan met de winkelprijzen.
Want zoveel hoger? Of zoveel lager? Druk het prijsverschil eens uit in een percentage.
Als je daarnaast weet dat dit parfumbedrijf in 2008 meer parfum heeft verkocht dan "D......s and I.... P....s" samen, kan je dus zonder twijfel concluderen dat MLM geen "theoretisch verkoopgeneuzel" is.
Nee, nu kunnen we het meer dan ooit stellen. Juist omdat je geen namen bekend maakt van de bedrijven kunnen we geen oordeel vellen.
Zoals ik het nu lees is er een parfum bedrijf (maken ze hun eigen parfum of verkopen ze alleen maar door) wat meer parfum heeft verkocht (is dat in aantallen of in omzet)dan andere bedrijven (maar welke bedrijven, en of dat makers of wederverkopers zijn weten we niet). En daaruit moeten we een conclusie trekken?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Iemand die bonbons verkoopt via formuliertjes? Je bent volgens mij een beetje de weg kwijt en het is wel duidelijk dat je meent een topic te hebben gevonden waar je weer kunt gaan hakketakken. Overigens hoef jij helemaal geen conclusies te trekken aangezien ik je aanbied dat voor je te doen: MLM is niks voor jou en ik zou me er niet druk over maken. Gewoon niet aan beginnen, je bent er niet geschikt voor.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door sjoegel »

" formulierenlopertje" goede omschrijving van de waanwereld van de would be ondernemer. Droom lekker verder.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Geef je nou toe een 'formulierenlopertje' te zijn dan?

amanda123
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door amanda123 »

voor hfc: gaat dit ook over delitips? en wat hep u besloten en hoebevalt het als u er wel mee ben begonnen mishien kan ik van u horen . Maar u heeft niet gereageerd op mijn vraag op de ander topic komt dat omdat u er ook maar vanaf heeft gezien want ik zie hier ook al veel geruzie. Bne wel benieuwd.

groetjes Amanda

pionier
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2009 08:58

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door pionier »


antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Zit natuurlijk wel een wereld van kwaliteitsverschil in.

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

amanda123 schreef:voor hfc: gaat dit ook over delitips? en wat hep u besloten en hoebevalt het als u er wel mee ben begonnen mishien kan ik van u horen . Maar u heeft niet gereageerd op mijn vraag op de ander topic komt dat omdat u er ook maar vanaf heeft gezien want ik zie hier ook al veel geruzie. Bne wel benieuwd.

groetjes Amanda
Ik heb inderdaad wel voor Delitips gekozen, en het bevalt me heel erg goed eigenlijk. De producten zijn gewoon super, en er is veel interesse voor.

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

pionier schreef::idea: http://www.cacaomundo.biz/shop/ :idea:

betalen meer....
Ken je het compensatieplan van delitips dan?
Los daarvan, ze kunnen misschien meer betalen, maar ik weet zeker dat ik achter de kwaliteit van de delitips producten kan staan. Ik kan met zekerheid zeggen dat de producten duurzaam zijn, zonder slechte betaling van cacaoboeren, dwangarbeid, en zonder milieubelastende productie.

Kwalitatief zit er, zoals Antileugens ook aangeeft, zeker een groot verschil.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door kuklos »

De producten zijn gewoon super, en er is veel interesse voor.
Dan dient zich de vraag aan hoeveel je inmiddels verdient ermee en hoeveel tijd je erin steekt.
Ik kan met zekerheid zeggen dat de producten duurzaam zijn, zonder slechte betaling van cacaoboeren, dwangarbeid, en zonder milieubelastende productie.
Hier heb ik toch zo mijn vraagtekens bij. Hoe weet je dit zo zeker?

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

Laat ik heel eerlijk en simpel zijn.
Het concept is net van start gegaan, en we zijn nu uitsluitend bezig met het samenstellen van het team. Dit betekent dat de inkomsten zeker op dit moment nog nihil zijn. Dat vindt ik ook helemaal niet erg, want we zijn de boel nog aan het optuigen (het lijkt wel een kerstboom :P ).

Ik ben zelf de eerste IBP in Nederland, en samen met het management van Delitips zijn we bezig met het optuigen van het concept, het goed toegankelijk maken voor iedereen, en de kinderziektes op te lossen.

We kunnen het nu wel supergroot gaan launchen, maar dat wil ik zelf niet, en het management van het bedrijf ook niet, want we willen er allemaal van overtuigd zijn dat bij een grote launch ook daadwerkelijk alles goed werkt, tot elke detail aan toe.

Dus vooralsnog weinig inkomsten, maar met het doel de inkomsten te laten groeien, en het concept toegankelijk te maken voor iedereen die een beetje extra wil bijverdienen tot iedereen die een goed fulltime inkomen wil verdienen, en alles wat ertussen zit.

Over de duurzaamheid kan ik het volgende zeggen. Al onze cacao komt bij Callebaut vandaan. Callebaut is één van de grootste en meest gerespecteerde cacaoproducenten met eigen cacaoplantages en met duurzaamheid hoog in het vaandel.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door kuklos »

@hfcsupport, qua duurzaamheid en eerlijke behandeling vertrouw je op de reputatie van de leveranciers. Kan ik niks op aan merken.

Qua je opmerking dat er veel interesse is wel. Er zijn voorlopig weinig inkomsten omdat jullie het team aan het optuigen, maar er is wel veel interesse. dat rijmt niet met elkaar. Als er veel interesse kan je dus veel verkopen. Daar jullie dat niet doen geeft aan dat er toch ergens een manco zit.

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

kuklos schreef:@hfcsupport, qua duurzaamheid en eerlijke behandeling vertrouw je op de reputatie van de leveranciers. Kan ik niks op aan merken.

Qua je opmerking dat er veel interesse is wel. Er zijn voorlopig weinig inkomsten omdat jullie het team aan het optuigen, maar er is wel veel interesse. dat rijmt niet met elkaar. Als er veel interesse kan je dus veel verkopen. Daar jullie dat niet doen geeft aan dat er toch ergens een manco zit.
Wat mag je verwachten als we net een maand bezig zijn met dit concept op te tuigen. Moet elk concept nu per definitie snel worden gelaunched? Ik ken zat voorbeelden van bedrijven die enorm snel gelaunched zijn, en net zo snel weer in zijn gestort.

Ik zeg ook niet dat er voorlopig weinig inkomsten zijn, maar dat er op dit moment weinig inkomsten zijn, en dat is logisch. Persoonlijk richt ik me op dit moment eerst en alleen op teambuilding, en dat is ook een beetje de afspraak die we met hem management hebben.

100 IBP's bereiken een grotere doelgroep klanten dan 1 IBP of 5 IBP's.
Niet dat we er eerst 100 gaan zoeken voordat we gaan verkopen, maar wel dat we een basis aan het leggen zijn van IBP's die mogelijkheden in dit product zien en dit in de markt willen zitten.

Stuk voor stuk mensen die nu zelf ook aan het kijken zijn naar een aantal potentiele IBP's, maar ook stuk voor stuk mensen, die nu druk bezig zijn productkennis op te doen.

Er is dus geen manco, we zijn de zaak structureel en goed doordacht aan het opbouwen, zonder overhaaste acties. Dit soort business wordt vaak als een wedloop gezien (wie haalt het eerst de hoogste resultaten), maar dit soort business hoort eigenlijk een duurloop te zijn (wat is je visie voor zowel de korte termijn, maar vooral ook de lange termijn), en wat is uithoudingsvermogen.

Het is hetzelfde als met hardlopers. Als je te snel van start gaat dan verzuren je spieren relatief snel, en haal je de eindstreep niet.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik lees een hoop tekst, maar weinig ingaand op de vragen. Eerst is er veel interesse, maar geen omzet. Dat rijmt dus niet met elkaar.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

Leg eens uit, waarom rijmt dat niet met elkaar?

Er is bijvoorbeeld veel interesse in auto's op waterstof. Toch is er nog maar bar weinig omzet.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door kuklos »

Je vergelijkt appels met peren, maar goed. Trouwens, dat weet je zelf ook en dat maakt het nog triester.

De bonbons van de topicstarter zijn nu beschikbaar, de afzetkanalen ook. Bij waterstof is er momenteel geen betaalbare auto, geen afzetkanalen en ook economisch kunnen we nog onvoldoende waterstof winnen om het aantrekkelijk te maken en kunnen we de auto's niet produceren tegen een laag genoege prijs.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door antileugens »

De bonbons van de topicstarter zijn nu beschikbaar, de afzetkanalen ook. Bij waterstof is er momenteel geen betaalbare auto, geen afzetkanalen en ook economisch kunnen we nog onvoldoende waterstof winnen om het aantrekkelijk te maken en kunnen we de auto's niet produceren tegen een laag genoege prijs.
Leuk dat je weer laat zien dat je niet echt weet waar je het over hebt. Afzetkanalen zijn er namelijk zat, economisch is waterstof goed te winnen, ook kunnen de auto's goed tegen een goede prijs gebouwd worden en is het enige probleem dat er nog onvoldoende verkooppunten van waterstofgas zijn.

En ondertussen geef je geen antwoord op mijn vraag. What's new?

hfcsupport
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:26

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door hfcsupport »

kuklos schreef:Ik lees een hoop tekst, maar weinig ingaand op de vragen. Eerst is er veel interesse, maar geen omzet. Dat rijmt dus niet met elkaar.
Weinig ingaand op vragen? Lees je wel goed?

Jouw vraag:
Dan dient zich de vraag aan hoeveel je inmiddels verdient ermee en hoeveel tijd je erin steekt.
Antwoord lijkt me duidelijk, want dit is gegeven.

Je zet je vraagtekens bij duurzaamheid? Ik heb toch ergens de naam van Callebaut genoemd. Een beetje Googelen (ooit van gehoord) en je vindt genoeg over Callebaut, en dus ook genoeg over de duurzaamheid. Moeten we dan alles voorkauwen?

Maar goed, lezen is inderdaad niet je sterkste kant, want als jij leest dat er "voorlopig nog geen inkomsten zijn", terwijl er letterlijk staat geschreven dat "de inkomsten op dit moment nog nihil zijn", dan vraag ik me waar jij je op focust?

Want terugkomen op de argumentatie waarom de inkomsten nu nog nihil zijn doe je namelijk niet, waarschijnlijk omdat je hier geen antwoord op hebt. Kijk, ik ben heel eerlijk hoor, en zeg waar het op staat. Ik had ook kunnen zeggen dat het nu al een wereldbusiness was, met mega inkomsten. Ben ik dan transparant, eerlijk en open? NEE.

Met andere woorden, kom eens met echte argumenten, en reageer eens echt op de punten, in plaats van maar wat in het wilde weg te roepen.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: De kans van mijn leven?

Ongelezen bericht door kuklos »

@hfcsupport, het feit dat je veel tekst plaatst zegt nogal weinig over de kwaliteit van de inhoud. En de inhoud stelt teleur.
Je zet je vraagtekens bij duurzaamheid?
Nee, dat DEED ik. En toen jij zei je te verlaten op de reputatie van het bedrijf stemde ik daarmee in.

Voor de rest. Jij stelt dat er al veel interesse is. Maar ook dat er geen omzet is. Of letterlijk gezegd dat "de inkomsten op dit moment nog nihil zijn". Ik interpreteer dat, tesamen met de rest van wat je schreef, namelijk dat het tijd kost alles goed op te zetten dat er dus voorlopig nog geen inkomsten zijn.
Nu doet nagenoeg elk bedrijf aan een bepaalde vorm van planning en budgettering en aldus kunnen ze aangeven wanneer ze verwachten wel inkomsten te hebben.

Dus, er is veel interesse zeg, maar geen inkomsten. En vervolgens zeg je dat jullie het solide willen opzetten en dat dat tijd kost. Ergo, voorlopig dus geen inkomsten te verwachten. Wat ik vreemd vind, gezien dat er al interesse is aldus jou, en in Nederland genoeg infrastructuur bestaat om alvast producten te verschepen naar geïnteresseerde klanten en hun betaling te ontvangen.

Gesloten