LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Amway

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Ik kan me best voorstellen dat mensen het gevoel hebben dat hun carrièrepad hen meer zekerheid biedt, dan een baan op provisiebasis (al dan niet in een MLM-organisatie), zeker in deze tijden. Zag laatst een reportage over een man die als hypotheekadviseur bij een Amerikaanse bank werkte, en daar gemiddeld tussen de $5000-10000 per maand aan provisie verdiende bovenop zijn al niet slechte salaris van $3700 per maand. Doordat er door de crisis veel minder hypotheken werden verstrekt, mensen in de financiële problemen kwamen en hij veel minder aanvragen kreeg, viel zijn provisie weg. Op basis van deze provisie (natuurlijk is dat stom!) had hij echter wel de hypotheekhoogte van zijn huis bepaald, etc. Al met al kwam hij fors in de problemen, omdat hij natuurlijk ook zijn dure huis niet kwijtraakte enzo, en bracht nu 20 uur per dag door in een fabriek waar hij speelgoedautootjes in elkaar moest zetten, om maar zijn hypotheeklasten te kunnen blijven bepalen.

In tijden van crisis neemt de consumptie in een vrijemarkteconomie af. Voor mensen met een vaste baan kan dat al problematisch zijn (het is immers onzeker of het bedrijf waar ze werken wel dusdanig stabiel is dat het overeind blijft, zonder diegene te ontslaan), maar voor mensen die op provisiebasis werken, is dat het zeker. Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat er wellicht (dat is niet bewezen, en slechts een suggestie) meer mensen toetreden tot MLM-organisaties, omdat zij hun baan verliezen, of iets dergelijks, en dat dat voor extra inkomsten zorgt voor mensen die participeren in MLM, maar de consumptie van producten zal hoogstwaarschijnlijk net als in andere sectoren afnemen. Als je dan geen basissalaris hebt, en op provisiebasis opereert, kan dit (zeker als je, zoals vele MLM-sites beloven, je 'normale' baan opgegeven hebt) tot grote financiële problemen leiden. Het hebben van een basissalaris kan voor sommige mensen dus absoluut een bepaalde zekerheid bieden. Daarnaast, als je er dan toch uit vliegt, krijg je in ieder geval nog een WW-uitkering. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat je die niet krijgt als je als ondernemer failliet gaat, dus ook niet als je MLM-bedrijfje omvalt.

Hiermee probeer ik overigens niet MLM in een kwaad daglicht te zetten, dit geldt voor alle vormen van ondernemerschap en banen waarvoor de beloning op provisiebasis geschiedt. Echter, zelfs als je in Nederland voornamelijk op provisiebasis werkt, krijg je nog het minimumloon (dat is wettelijk verplicht). Dat geldt niet voor ondernemers, en dus ook niet voor MLM-ondernemers. Je ziet in het algemeen dat er minder ondernemers starten, mensen kiezen voor wat voor hen 'zeker' voelt, en dat is toch voornamelijk een 'vaste' baan bij een bedrijf of de overheid.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Het aantal mensen dat in tijden van recessie/depressie met MLM start om de door jou gegeven redenen neemt inderdaad toe. Ook de omzet in totaal (al neemt de omzet per distributeur misschien niet af; dat is afhankelijk van of het bedrijf besparingen aanbied of producten die je normaal niet koopt, zoals bijvoorbeeld supplementen). Dit zijn feiten die makkelijk te controleren zijn door de omzetgegevens van een aantal beursgenoteerde MLM bedrijven er bij te pakken.
Afhankelijk van het product kan het voor een distributeur dus moeilijker zijn de kwalificaties te halen maar aangezien de totale omzet stijgt, stijgt het inkomen van diegenen met een goed opererend team nog steeds. Want dat is nu het bijzondere van MLM; in tegenstelling tot werken voor een baas (waar je afhankelijk bent van zijn/haar besluiten), van werken als zelfstandig ondernemer (waar je in grotere of kleinere mate, afhankelijk van het soort onderneming) afhankelijk bent van de economie en van je eigen prestaties of van het werken op commissiebasis (waar je afhankelijk bent van je eigen activiteiten) ben je in MLM niet afhankelijk van je eigen activiteiten maar van het concept. Pas je dat goed toe dan spreid je het risico terwijl je in de andere situatie in de meeste gevallen van één persoon afhankelijk bent.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Amway

Ongelezen bericht door Niels2010 »

antileugens schreef: Afhankelijk van het product kan het voor een distributeur dus moeilijker zijn de kwalificaties te halen maar aangezien de totale omzet stijgt, stijgt het inkomen van diegenen met een goed opererend team nog steeds. Want dat is nu het bijzondere van MLM; in tegenstelling tot werken voor een baas (waar je afhankelijk bent van zijn/haar besluiten), van werken als zelfstandig ondernemer (waar je in grotere of kleinere mate, afhankelijk van het soort onderneming) afhankelijk bent van de economie en van je eigen prestaties of van het werken op commissiebasis (waar je afhankelijk bent van je eigen activiteiten) ben je in MLM niet afhankelijk van je eigen activiteiten maar van het concept. Pas je dat goed toe dan spreid je het risico terwijl je in de andere situatie in de meeste gevallen van één persoon afhankelijk bent.
Sorry, Antileugens, maar dit volg ik even niet helemaal :oops: . Kun je dit wellicht een beetje uitleggen? Waarom zijn MLM-ers niet (of minder) afhankelijk van hun eigen inzet? Ik kan me voorstellen dat dit opgaat voor MLM-ers die al een poosje bezig zijn en genieten van hun residuele inkomen, maar er zijn toch ook relatief nieuwe ondernemers die juist een team aan het opbouwen zijn?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Daarom zeg ik ook "diegenen met een goed opererend team" Tot je een team hebt en dat team weet wat ze doen moet ben je eigenlijk net als die man op commissiebasis. Daarom word ook geadviseerd MLM p/t te doen tot het zover is dat je er van leven kunt. Hoe groter je team, hoe minder je afhankelijk word van je eigen activiteiten en van factoren die je niet onder controle hebt.
Dat heet nu vrijheid en dát is wat in MLM gepromoot word.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Amway

Ongelezen bericht door Niels2010 »

antileugens schreef:Daarom zeg ik ook "diegenen met een goed opererend team" Tot je een team hebt en dat team weet wat ze doen moet ben je eigenlijk net als die man op commissiebasis. Daarom word ook geadviseerd MLM p/t te doen tot het zover is dat je er van leven kunt. Hoe groter je team, hoe minder je afhankelijk word van je eigen activiteiten en van factoren die je niet onder controle hebt.
Dat heet nu vrijheid en dát is wat in MLM gepromoot word.
Oh, bedoel je het zo? Ik dacht dat je het meer over de upline ipv de downline had.. Mijn excuses.. Wat ik me wel afvraag is: als de downline nu ook minder producten verkoopt, dan neemt het residuele inkomen van de betreffende distributeur toch ook af?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Als (en dat is maar de vraag, want als het een goed product is wat goedkoper is word er juist meer verkocht) zou het kunnen dat het inkomen per distributeur in de downline afneemt. Omdat de economie slechter draait zijn er echter ook meer mensen die een extra inkomen zoeken. En als je de cijfers van de grote beursgenoteerde MLM bedrijven er bij pakt zie je dat dat resulteert in een omzetgroei voor de sector.

Qonstant2
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2010 16:01

Re: Amway

Ongelezen bericht door Qonstant2 »

Niels2010 schreef:
antileugens schreef:Daarom zeg ik ook "diegenen met een goed opererend team" Tot je een team hebt en dat team weet wat ze doen moet ben je eigenlijk net als die man op commissiebasis. Daarom word ook geadviseerd MLM p/t te doen tot het zover is dat je er van leven kunt. Hoe groter je team, hoe minder je afhankelijk word van je eigen activiteiten en van factoren die je niet onder controle hebt.
Dat heet nu vrijheid en dát is wat in MLM gepromoot word.
Oh, bedoel je het zo? Ik dacht dat je het meer over de upline ipv de downline had.. Mijn excuses.. Wat ik me wel afvraag is: als de downline nu ook minder producten verkoopt, dan neemt het residuele inkomen van de betreffende distributeur toch ook af?
jij snapt hem.

Amway :lol: je kan beter je geld nog door de wc spoelen.mlm legt het nog kwa omzet en winsten af tegen de standaard retail.

een ondernemer neemt meer risico,1 op 3 overleeft het de eerste 3 jaar niet.
amway heeft ook van die mooie verkoopcursusjes waar je toch niks mee gaat verdienen het is enkel geld maken omdat er op de producten niks te verdienen valt en je mag wel heel veel volumesales doen wil je er van gaan leven wat (bijna) onmogelijk.alle praatjes die ze voorhouden met mooie plaatjes klopt niks van. zolang mensen in het mlm fabeltje blijven geloven en hun geld blijven verbranden,koop ik gewoon me producten in de supermarkt,welke gek betaald er nu 30 euro voor een fles olijfolie die uit spanje vandaan komt.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Amway

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Cijfers waar ik lang naar gezocht heb - eindelijk officiële cijfers over het gemiddelde inkomen per (actieve) distributeur van een MLM bedrijf (Quixtar, een dochter van Amway):

$115 per actieve distributeur per maand over 2003. (bruto-inkomen)

66% van de distributeurs van Quixtar worden door het bedrijf zelf als 'actief' beschouwd.

Nou, daar zou ik toch mijn baan niet voor opzeggen..

Bron: http://www.quixtar.com/Documents/IWOV/V ... A-4400.pdf (let op: pdfje)

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Amway

Ongelezen bericht door Amarandus »

Voor Amway zeg je je baan niet op. Het is in eerste instantie iets dat je naast je werk doet en waarbij je toewerkt naar een inkomen dat je financiële vrijheid geeft. Geen miljoenen, maar financiële vrijheid. Je krijgt de gelegenheid met nodige inzet een inkomen te genereren waarvan je goed kunt leven en als dat voldoende stabiel is, dan zou je ervoor kunnen kiezen je baan op te zeggen. De meesten die hun baan opzeggen, gaan echter als zelfstandige verder en stoppen dan alle tijd in hun Amway business.

De risico's waar Qonstant2 op doelt, zijn mij niet bekend. Je gebruikt gewoon wat producten en daar maak je reclame over. Er zijn behalve de olijfolie zat andere producten. De opstart kost je nagenoeg niets en er is geen nood voor voorraad. Dus vertel mij a.u.b. iets meer over de risico's? Je moet je baan niet opgeven, je hebt er eventueel een leuke hobby bij en je hebt geen aankoopverplichtingen. Dus specificeer de risico's a.u.b.?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Amway

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Amarandus schreef:Voor Amway zeg je je baan niet op. Het is in eerste instantie iets dat je naast je werk doet en waarbij je toewerkt naar een inkomen dat je financiële vrijheid geeft.
Dat inkomen lijkt me in ieder geval gemiddeld gezien nog niet bereikt;) $115 bruto, dat is echt 3x niks.
Amarandus schreef:Geen miljoenen, maar financiële vrijheid.
115 dollar per maand is naar mijn mening geen financiële vrijheid..
Amarandus schreef:Je krijgt de gelegenheid met nodige inzet een inkomen te genereren waarvan je goed kunt leven en als dat voldoende stabiel is, dan zou je ervoor kunnen kiezen je baan op te zeggen. De meesten die hun baan opzeggen, gaan echter als zelfstandige verder en stoppen dan alle tijd in hun Amway business.
Het zou leuk zijn cijfers te zien over hoe dat over het algemeen uitpakt..
Amarandus schreef:De risico's waar Qonstant2 op doelt, zijn mij niet bekend. Je gebruikt gewoon wat producten en daar maak je reclame over. Er zijn behalve de olijfolie zat andere producten. De opstart kost je nagenoeg niets en er is geen nood voor voorraad. Dus vertel mij a.u.b. iets meer over de risico's? Je moet je baan niet opgeven, je hebt er eventueel een leuke hobby bij en je hebt geen aankoopverplichtingen. Dus specificeer de risico's a.u.b.?
Het is naar mijn mening wel hard werken voor een hobby.. Verder ben ik het met j eens, ook ik zie de risico's niet direct. Het enige risico dat ik zie is: heel hard werken voor heel weinig geld.

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Amway

Ongelezen bericht door Amarandus »

Ik weet niet goed waar die $115 vandaan komt. Maar sterker nog, volgens mij ligt de gemiddelde verdienste nog lager.

Ik ben van mening, dat dat komt door het grote aantal ABO's, dat de te leveren inspanning zwaar onderschat. Mensen denken, zoals waarschijnlijk al eerder aangegeven, vaak dat, eenmaal wanneer men een Amway lidmaatschapsnummer heeft aangevraagd, het geld uit het niets gaat binnenstromen. Als blijkt dat er werkelijk wel iets moet gebeuren, dan zakt de motivatie naar een dieptepunt en blijft men steken. Het heeft ook te maken met "triggeren". Wij verwaande mensen zijn eenvoudigweg niet meer vooruit te branden voor een paar honderd euro, met als gevolg dat men, als men op dat niveau zit, nog steeds geneigd is negatief te denken en terug te vallen op conservatieve handelsmethoden, omdat daar op korte termijn wel meer in te verdienen is. Amway is een lange termijn-verhaal. Weliswaar met grote potentie, maar als je "nu" een probleem hebt en met Amway start, zult je dat probleem niet "nu" oplossen. En daar zit hem vaak de kneep. Als je "nu" een probleem hebt, dan kun je beter gewoon een bijbaantje zoeken als kelner of appelplukker. Amway is voor de lange termijn en structurele oplossingen, mits men bereid is er stevig aan te werken.

Daarmee kom ik meteen op het volgende punt:
Het is naar mijn mening wel hard werken voor een hobby.. Verder ben ik het met j eens, ook ik zie de risico's niet direct. Het enige risico dat ik zie is: heel hard werken voor heel weinig geld.
Klopt. Het is hard werken voor weinig geld. Je hebt echter wel de potentie om hier veel geld van te maken. Een bijbaantje als vakkenvuller zal in beginsel beter verdienen, maar eenmaal je plafond is bereikt, blijft het daarbij, ongeacht of je altijd op tijd bent, beleefd bent of veel zweet. Bovendien vul je de vakken voor het geld. Amway doet men natuurlijk ook voornamelijk voor het geld, maar er is zoveel meer. Zelfontwikkeling, leren voor een groep te spreken, leren zakelijk te zijn, zelfvertrouwen kweken, ga zo maar door. Velen ervaren Amway dan ook grotendeels als een hobby, al is het dat niet. Het is een serieuze business, die, als je het goed aanpakt en vooral ook hulp vraagt en adviezen goed implementeert, je de mogelijkheid biedt je leven te veranderen. Hard werken? Klopt. Maar stel, je bent 35. Je hebt een goed stel hersens, maar helaas ben je door omstandigheden, foute beslissingen in je jeugd, foute schoolkeuze gedoemd om je arbeidsleven te slijten aan de productieband. Financieel zit een goede opleiding er niet in vanwege het gezinsleven. Dan zul je nog 32 jaar moeten werken aan die productieband, of in een gelijkwaardige functie, voor een salaris van (in ploegendienst) misschien maximaal 2000 euro netto per maand. Als je daarentegen even alles aan de kant zet en je gaat er, eventueel met je partner, vijf jaar vol tegenaan, dan heb je een basis voor een bovenmodale levensstijl en over tien jaar kun je je, als volledig ander mens, richten op je business en iedereen, waar je financieel van afhankelijk bent, tabé zeggen. En zo niet, dan heb je vijf jaar lang gezwoegd om er ten hoogste een illusie mee te verliezen. Want meer risico loop je niet.

Wat mij brengt op het laatste:

De mensen die zich negatief uitlaten over Amway, of andere MLM-bedrijven, en die hier posten, zijn meestal ooit een hele korte periode bij zo'n bedrijf betrokken geweest. Een paar maanden, misschien een jaar, misschien helemaal niet en uit derde hand iets gehoord over zo'n bedrijf, dat negatief klonk. Het eerste bericht van iemand die werkelijk voor een periode van minimaal vijf jaar lang al zijn ziel en zaligheid in Amway heeft gestopt, moet ik nog tegenkomen. En dan heb ik het niet over hen, die het idee hebben, dat ze hard werken of gewerkt hebben. Ik heb het over hen die werkelijk aantoonbaar offers hebben gedaan. Die genetwerkt hebben en niveaus hebben bereikt. En ik heb het hier niet alleen over Amway, maar ook over andere gerenommeerde MLM-bedrijven, zoals Herbalife en FLP. Dat is ook niet verwonderlijk, want die mensen posten hier niet. Die zijn te druk met hun business. Bovendien zijn het geen klagers. Ze zijn open minded, ze onderzoeken mogelijkheden en ze gaan niet af op verhalen op een forum waar iedereen, ook diegenen, die het alleen maar leuk vinden om op een forum te emmeren over van alles, al heeft men totaal geen weet van waar men over praat, kan posten zonder gescreend te worden. Ik ben dan geneigd te zeggen: "En jij? Wat is jouw back-up plan dan? Wat doe jij bijvoorbeeld als jouw baas opeens naar de andere kant van de wereld verhuist, in een economie zoals die de afgelopen twee jaar was?"

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Amway

Ongelezen bericht door EdoK »

Zucht, krijgen jullie een digitaal bestand van de MLM waar je voor klust waaruit je kan copy-pasten op diverse fora?

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Amway

Ongelezen bericht door brokkel »

En hier is de basis waar Niels zijn 115$ per maand vandaan heeft.

http://www.dsa.org/research/industry-st ... tsheet.pdf
Dit gaat dan over de US. Uitgerekend in 2009 was de omzet 28.33 miljard.
Dit werd bereikt met 16,1miljoen distributeurs. Let wel dit is omzet en dus niet de winst. Die is een stuk lager. Dat betekend dus een omzet van 1760$ per jaar omzet dus 146$ per maand. Als je dan bedenkt dat er ongeveer 40% aan provisie wordt uitgekeerd praat je dus over een 58$ per maand winst.
Daar wordt dus zowel diegene die bovenaan staat en dus wel een ruim inkomen aan verdient als de persoon die onderaan staat betaald. Als diegene die bovenaan staat een gemiddeld inkomen verdient van 2000$ betekend dat dus dat er 34 mensen onder zitten die geen cent verdient hebben.

De reden dat MLM niet kan heeft te maken met de beperkingen die elke markt kent namelijk, het aantal potentiele klanten, het bedrag dat deze te besteden hebben en het aantal leveranciers. Bij 1 en 2 is het dus een som waarmee je kan berekenen hoeveel je moet omzetten om een inkomen eraan te verdienen. Hoeveel klanten moet ik bedienen voor welk bedrag om een inkomen te hebben. Het aantal leveranciers bepaalt hoe groot mijn kans is om dit ook te bereiken.
Doordat ik bij MLM gestimuleerd wordt om leveranciers te vinden verlaag ik dus de omzet per leverancier waardoor die minder kans hebben om een inkomen te verdienen (bij franchise-ondernemingen is juist die marktbescherming de reden waarom je zoveel moet betalen). Doordat die door mij aangedragen leveranciers ook worden gestimuleerd om zoveel mogelijk leveranciers aan te dragen krijgen die mensen dus een nog kleinere markt. Dit principe veroorzaakt dus een hele snelle marktverzadiging. Daarbij opgeteld dat de prijzen van de producten vaak totaal niet in verhouding staan met wat de gemiddelde klant hier voor over heeft (wat het aantal potentiele klanten enorm beperkt) zorgt dat veel mensen op basis van vriendschap afname proberen af te dwingen waardoor vriendschappen zwaar onder druk komen te staan.
Zie hier het probleem van MLM.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Amway

Ongelezen bericht door EdoK »

@brokkel,

Het is als een winkelier die aan al zijn klanten vraagt om exact zo'n zelfde winkel te beginnen in dezelfde straat. Geen weldenkend mens die denkt dat alle partijen daar beter van worden.....behalve bij MLM. :wink:

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Amway

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Amarandus schreef:Ik weet niet goed waar die $115 vandaan komt.
Die gegevens heb ik gepost, een aantal reacties hierboven. Ik mag niet twee keer dezelfde post plaatsen of twee keer dezelfde link geven, dus quote ik de reactie maar even:
Niels2010 schreef:Cijfers waar ik lang naar gezocht heb - eindelijk officiële cijfers over het gemiddelde inkomen per (actieve) distributeur van een MLM bedrijf (Quixtar, een dochter van Amway):

$115 per actieve distributeur per maand over 2003. (bruto-inkomen)

66% van de distributeurs van Quixtar worden door het bedrijf zelf als 'actief' beschouwd.

Nou, daar zou ik toch mijn baan niet voor opzeggen..

Bron: http://www.quixtar.com/Documents/IWOV/V ... A-4400.pdf (let op: pdfje)
Zoals gezegd, voor het eerst dat ik officiële cijfers van een MLM bedrijf over dergelijke zaken tegenkwam. De cijfers zijn wel gedateerd - het document is van 2003. Desalniettemin, als we kijken naar het document van de Direct Selling Association, gepost door Brokkel hieronder, zien we dat die gemiddelde omzet over alle distributeurs zo'n $146 is, bij Quixtar beschouwde men in 2003 66% van de distributeurs als actief (en dat houden we dan maar even aan): dat zou betekenen dat de gemiddelde actieve distributeur $220,- dollar per maand om heeft gezet in 2009. Ik ben niet bekend met de prijsontwikkeling van de producten in deze sector, maar ik heb het vermoeden dat die ongeveer gelijk zal zijn aan deze omzetontwikkeling.
Amarandus schreef:Ik ben van mening, dat dat komt door het grote aantal ABO's, dat de te leveren inspanning zwaar onderschat. Mensen denken, zoals waarschijnlijk al eerder aangegeven, vaak dat, eenmaal wanneer men een Amway lidmaatschapsnummer heeft aangevraagd, het geld uit het niets gaat binnenstromen.
Maar wiens schuld is dat? Als je de website van Amway bekijkt, Amwaydistributeurs hoort praten over de verdienmogelijkheden, etc. zou je ook gaan denken dat je lekker kunt gaan liggen en dan wakker wordt in een kamer vol geld.
Amarandus schreef:Als blijkt dat er werkelijk wel iets moet gebeuren, dan zakt de motivatie naar een dieptepunt en blijft men steken. Het heeft ook te maken met "triggeren". Wij verwaande mensen zijn eenvoudigweg niet meer vooruit te branden voor een paar honderd euro, met als gevolg dat men, als men op dat niveau zit, nog steeds geneigd is negatief te denken en terug te vallen op conservatieve handelsmethoden, omdat daar op korte termijn wel meer in te verdienen is.
Dat klinkt plausibel, maar welke implicaties heeft dit? Moet Amway wellicht wat meer aandacht gaan besteden aan het goed communiceren van dergelijke problemen, voorafgaand aan het afsluiten van het lidmaatschap? Dit is toch ook in het belang van reeds actieve distributeurs, die meer verdienen als mensen in hun downline ook meer verkopen en meer mensen weten te werven die hetzelfde doen?
Amarandus schreef:Amway is een lange termijn-verhaal. Weliswaar met grote potentie, maar als je "nu" een probleem hebt en met Amway start, zult je dat probleem niet "nu" oplossen.
Nogmaals, ik kan me voorstellen dat sommige mensen die indruk wel krijgen. Wiens schuld dat is laat ik in het midden, maar ik ben zeer zeker niet van mening dat Amway en haar distributeurs hier geen enkele schuld aan hebben..
Amarandus schreef:En daar zit hem vaak de kneep. Als je "nu" een probleem hebt, dan kun je beter gewoon een bijbaantje zoeken als kelner of appelplukker. Amway is voor de lange termijn en structurele oplossingen, mits men bereid is er stevig aan te werken.
Kunnen we dat op de één of andere manier verifiëren? Zijn er überhaupt mensen die vijf jaar bij Amway blijven? En is de relatie niet andersom? Is het niet zo dat mensen die niet succesvol zijn, het financieel niet vol kunnen houden om vijf jaar voor $200,- dollar omzet per maand te werken? En dat daarom mensen die wel succesvol zijn er na 5 jaar nog inzitten?
Amarandus schreef:maar eenmaal je plafond is bereikt, blijft het daarbij, ongeacht of je altijd op tijd bent, beleefd bent of veel zweet.
Is dat zo? Kan een vakkenvuller niet bevorderd worden tot chef of misschien op de lange termijn zelfs tot locatiemanager?
Amarandus schreef:Bovendien vul je de vakken voor het geld. Amway doet men natuurlijk ook voornamelijk voor het geld
Gelukkig zie je het zelf ;)
Amarandus schreef:maar er is zoveel meer. Zelfontwikkeling, leren voor een groep te spreken, leren zakelijk te zijn, zelfvertrouwen kweken, ga zo maar door.
Waar leert men dat van? De algehele consensus hier lijkt te zijn dat alle cursussen en dergelijke die door Amway worden aangeboden erg prijzig zijn.. Bovendien, als je dergelijke zaken wil leren, kun je dan niet beter een opleiding gaan volgen? En als je deze zaken je wel eigen maakt, waar ga je ze dan later toepassen?
Amarandus schreef:Je hebt een goed stel hersens
Zonder denigrerend over te willen komen: helaas krijg ik vaak het idee dat de MLM-ers die hier reageren zich niet direct in het hoogste IQ-segment bevinden, lettend op bijvoorbeeld hun taalvaardigheid en hun capaciteiten om logisch te rederen, verbanden te leggen, conclusies te trekken, etc. Gelukkig zijn er ook positieve uitzonderingen, zoals jij.
Amarandus schreef:maar helaas ben je door omstandigheden, foute beslissingen in je jeugd, foute schoolkeuze gedoemd om je arbeidsleven te slijten aan de productieband. Financieel zit een goede opleiding er niet in vanwege het gezinsleven. Dan zul je nog 32 jaar moeten werken aan die productieband, of in een gelijkwaardige functie, voor een salaris van (in ploegendienst) misschien maximaal 2000 euro netto per maand. Als je daarentegen even alles aan de kant zet en je gaat er, eventueel met je partner, vijf jaar vol tegenaan, dan heb je een basis voor een bovenmodale levensstijl en over tien jaar kun je je, als volledig ander mens, richten op je business en iedereen, waar je financieel van afhankelijk bent, tabé zeggen. En zo niet, dan heb je vijf jaar lang gezwoegd om er ten hoogste een illusie mee te verliezen. Want meer risico loop je niet.
Sorry, hier ga ik niet in mee. Als je financieel zo moeilijk zit dat een opleiding er niet van af kan, kun je het je dan wel veroorloven om vijf jaar in principe voor niets te werken? Bovendien is niets gegarandeerd, zoals je zelf ook aangeeft. Stel dat je vijf jaar op het minimum gaat zitten en geld leent om rond te komen, en je hebt dan nog niets. Hoe ga je die lening dan terugbetalen? Sorry, maar ik snap de keuze voor dat salaris van 2000,- netto per maand wel in de door jou geschetste situatie.
Amarandus schreef:Wat mij brengt op het laatste:

De mensen die zich negatief uitlaten over Amway, of andere MLM-bedrijven, en die hier posten, zijn meestal ooit een hele korte periode bij zo'n bedrijf betrokken geweest.
Goed punt, bij nieuwkomers op het forum geef ik ook altijd aan dat de tegenstanders hier veelal mislukt zijn in MLM of iets dergelijks, waardoor de objectiviteit van hun mening in twijfel kan worden getrokken. Anderzijds zijn de voorstanders vaak op enigerlei wijze betrokken bij MLM en is ook hun mening zeer zeker niet gespeend van eigen belang.
Amarandus schreef:Het eerste bericht van iemand die werkelijk voor een periode van minimaal vijf jaar lang al zijn ziel en zaligheid in Amway heeft gestopt, moet ik nog tegenkomen.
Zie mijn eerdere opmerkingen hierover.
Amarandus schreef:En dan heb ik het niet over hen, die het idee hebben, dat ze hard werken of gewerkt hebben. Ik heb het over hen die werkelijk aantoonbaar offers hebben gedaan. Die genetwerkt hebben en niveaus hebben bereikt. En ik heb het hier niet alleen over Amway, maar ook over andere gerenommeerde MLM-bedrijven, zoals Herbalife en FLP. Dat is ook niet verwonderlijk, want die mensen posten hier niet.
Die mening deel ik, succesvolle distributeurs zullen heus wat beters te doen hebben. Aan de andere kant, propageert MLM over het algemeen niet dat na een aantal jaar hard werken, men achterover kan gaan leunen en kan gaan teren op het opgebouwde residuele inkomen? Dan zouden ze juist heel veel tijd voor dit soort activiteiten moeten hebben, toch? ;) Daarnaast, de meeste MLM-ers die hier reageren (vaak beginners inderdaad), geven zelf altijd aan heel succesvol te zijn. Met gemiddelde omzetten van $200,- per maand, lijkt het me sterk dat ze allemaal grof geld verdienen.
Amarandus schreef:ze onderzoeken mogelijkheden
Ik zou graag die mogelijkheid hebben, maar zoals gezegd, MLM-bedrijven geven weinig tot geen bruikbare informatie prijs.
Amarandus schreef:ze gaan niet af op verhalen op een forum waar iedereen, [...] kan posten zonder gescreend te worden.
Dat moet men ook niet doen. Als je mijn reacties hier na leest, met name de 'adviezen' aan twijfelende of startende MLM-ers, zul je ook zien dat ik altijd duidelijk aangeef dat niemand hier enige autoriteit heeft en dat ze hun eigen keuzes moeten maken. Forums zijn er om mensen op bepaalde dingen te wijzen, ze moeten deze zaken zelf checken en bepalen wat ze deze informatie doen.
Amarandus schreef:[...]ook diegenen, die het alleen maar leuk vinden om op een forum te emmeren over van alles, al heeft men totaal geen weet van waar men over praat, [...]
Ik weet niet of dit rechtstreeks aan mij gericht is, maar ik probeer een open houding aan te nemen op dit forum, omdat ik weet dat ik geen eigen ervaring heb met MLM en er geen effectief onderzoek naar kan doen als gevolg van de belemmeringen die de MLM-bedrijven zelf opwerpen. Dit neemt niet weg dat ik wel op punten kan wijzen die vragen om een skeptische(re) benadering van MLM. Skeptisch en kritisch zijn en anderen er toe aanmoedigen ook zo'n houding aan te nemen, kan nooit verkeerd zijn volgens mij.
Amarandus schreef:Ik ben dan geneigd te zeggen: "En jij? Wat is jouw back-up plan dan? Wat doe jij bijvoorbeeld als jouw baas opeens naar de andere kant van de wereld verhuist, in een economie zoals die de afgelopen twee jaar was?"
Een opleiding volgen? Een andere baan (en baas) zoeken? Meeverhuizen naar de andere kant van de wereld? Als dat allemaal niet gaat, kunnen we altijd nog bij Amway gaan werken :)
EdoK schreef:Zucht, krijgen jullie een digitaal bestand van de MLM waar je voor klust waaruit je kan copy-pasten op diverse fora?
Ha Edo, leuk dat je er weer bent. Vind wel dat je hier een beetje onredelijk bent. Amarandus is van een ander kaliber dan de meeste MLM-ers die hier reageren, schrijft duidelijk in hoogwaardig taalgebruik, onderbouwt zijn mening, etc.
brokkel schreef:En hier is de basis waar Niels zijn 115$ per maand vandaan heeft.

http://www.dsa.org/research/industry-st ... tsheet.pdf
Zoals je kunt zien in het begin van deze post, had ik mijn gegevens ergens anders vandaan, maar bedankt voor de steun en het posten van deze recente, officiële data.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Amway

Ongelezen bericht door EdoK »

Niels, je hebt helemaal gelijk dat het niet aan de taal ligt. Het verhaal is echter altijd hetzelfde.

Drie weken geleden was het de datum dat mijn gesprek met twee MLM precies vijf jaar geleden was. Ik heb hen beloofd dat ik op dezelfde plaats en tijdstip er zou zijn om van hen te horen hoe ze ervoor zouden staan na vijf jaar. Uiteraard heb ik mijn koffie alleen gedronken. :wink:
Met een beetje googlen e.d. las ik dat beiden nog steeds op hetzelfde adres wonen en verder weinig speciaals in hun leven hebben. Ja nog wel een beetje MLM erbij maar dat mag niet veel naam hebben volgens de berichten, die vrijelijk op het internet rond zweren.

Er wordt door Amarandus weer getracht een beeld neer te zetten dat het wel kan als je maar vijf jaar goed je best doet. Tevens wordt er een soort mystiek beeld neergezet dat succesvolle MLM'ers zich 'boven de samenleving hebben verheven' en daarom dus zich niet laten zien in de discussie.
Maar voor een echt succesvolle business zou het juist goed zijn als succesvolle MLM'ers zich hard maken voor hun downline of andere startende MLM'ers. Zich naar buiten toe laten zien als de goede ondernemers.

Het feit blijft, hoe mooi de verhalen ook zijn, dat dat nooit gebeurt. Geen financieel overzicht wordt getoond, geen jaarrekening overlegd, geen verwijzing naar gedeponeerde jaarstukken. Geen hint van een daadwerkelijk succes van dit concept. Geen MLM'er die zich daadwerkelijk afvraagt waarom specialisatie en consolidatie niet tot veel betere resultaten zou leiden. Waarom samenwerking in een grotere 'fiscale eenheid' misschien wel een betere financiële toekomst kan leiden.

Het verhaal van Amarandus is exact het praatje dat iedere MLM'er afsteekt. Geen 3 jaar, geen 12 jaar nee VIJF jaar hardwerken brengt de financiële vrijheid en respect die je altijd heb gewild en verdiend.

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Amway

Ongelezen bericht door Amarandus »

@EdoK:
Ik kan je hele verhaal hier citeren en er dan antwoord op geven, maar dan wordt het een hoop tekst. Vandaar een algemeen antwoord:

Ik kan het verhaal bestrijden, maar dan wordt het een wellus-nietus waar niemand vrolijk van wordt. Laat ik ten eerste zeggen, dat mijn verhaal uit mijn eigen pols komt. 100%. Ik laat me niet vanuit een organisatie vertellen wat ik moet schrijven of zeggen. Ik vertel ook niet, dat men gegarandeerd na vijf jaar zwoegen in de MLM succesvol zal zijn. Waar het mij om gaat, is de waarneming, dat weinig mensen een reële deadline hebben, als het gaat om het realiseren van hun doelen en het serieus opbouwen van hun business. Bij velen is het tijdsbestek, waarbinnen dit zou moet gebeuren, niet groter dan drie maanden. Daarna, bij geen succes, wordt hun MLM-business, eender welke, door hen zelf de grond in geboord met uitingen als "zie je wel dat het niet werkt?". Zelf twijfel ik dan, of zo iemand serieus is geweest, of dat zo iemand misschien het moment heeft zitten afwachten, tot hij of zij gevoelsmatig legitiem de organisatie met de grond gelijk kon maken.

Verder snap ik heel goed dat mensen geen jaarrekeningen overleggen, wanneer anderen overwegen in de business te stappen. Overigens is iedere (Nederlandse) ABO BTW-plichtig en geregistreerd bij de belastingdienst. Het gaat daarbij echter niet om Amway-cijfers of cijfers van welke organisatie dan ook. Het gaat om persoonlijke inkomensgegevens. Je bent tenslotte als het ware ZZP-er. Het is privacy-gevoelig materiaal en bovendien heb je er niets aan als nieuwe ABO. Je kunt het niet gebruiken als richtlijn voor je eigen business, waarvan het succes totaal afhankelijk is van je eigen inzet en situatie. Ten laatste is het tonen van een minimaal plaatje na een maand distributeurschap niet echt motiverend voor een prospect van die nieuwe ABO, die zijn of haar business probeert op te bouwen. Het zou afschrikken, terwijl het geen enkele realiteitswaarde heeft.

Je vaststelling, dat ik de schijn zou wekken dat MLM-ers boven de maatschappij verheven zouden zijn, deel ik niet. Behoeft ook verder geen commentaar.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Amway

Ongelezen bericht door brokkel »

@Amarandus,

MLM is nooit succesvol voor de overgrote meerderheid, het is een survivor-bias waar de succesvolle verhalen op gebaseerd zijn.

Ik heb al een keer aangegeven waarom niet maar hieronder zie je in ieder geval de waarheid over Amway (toch 1 van de grootste in de wereld) en van de werkelijke cijfers wordt je niet vrolijk.

Het artikel is uit 2007 maar ik ben er 100% zeker van dat er niets is veranderd in die wereld.
http://business.timesonline.co.uk/tol/b ... 951266.ece

Er wordt dus 6,4 miljard dollar omgezet (let wel omzet, geen winst) met 3 miljoen "agenten, distributeurs, partners of consulenten (of hoe ze ook genoemd worden).
Dit betekend dus dat er een schokkende 2000 Dollar omzet (let op, geen winst) per agent ed, reken dus maar uit wat dan de "winst" is.
Vergeet niet dat in deze 2000 dollar dus ook al het eigen gebruik en sample materiaal zit.
Blijft er uiteindelijk toch erg weinig over.

Om nog een ander duidelijk te maken over MLM zijn hier de cijfers van Amway Groot Brittanië in 2007 (ivm een gerechtelijke uitspraak):

39,000
agents working for Amway

27,000
(71%) had no income

11,410
(30%) earned something

7,492
(of the 11,410) received average of £13.53 per year

101
agents received 75 per cent of bonuses

£116K
paid to top earner Trevor Lowe

26
number of years Mr Lowe was an agent"

Dan blijkt dat bij de "grootste" MLM club ter wereld in GB dat er zowaar wel 101 personen een inkomen aan konden verdienen. Dat is wel een heel 3 promile van alle "agenten".
Dit zijn dan nog bruto verdiensten ook, hier zijn alle gemaakte kosten nog niet eens in verwerkt.

Zoals al zo vaak is aangegeven, MLM kan simpelweg niet omdat het gemaakt is op drijfzand zonder geschikte fundering.
Je hebt namelijk altijd te maken met dezelfde markt als de reguliere handel en wordt dus beperkt door dezelfde getallen. Er is gewoon nooit genoeg om tot in het oneindige downline te bouwen. De downline is altijd beperkt tot maximaal 7 lijnen en jij bent als je geluk hebt te vinden in lijn 1 tot 3 maar waarschijnlijk in lijn 7 (en dan verlies je alleen maar geld).

Want hoeveel distributeurs heb jij nodig onder jou om een redelijk (zeg € 1000,00 per maand) inkomen te verdienen?
En bereken dan eens hoeveel mensen dat betekend om de mensen in jouw 3e lijn een vergelijkbaar inkomen te bezorgen. Je hoeft dan maar te rekenen tot lijn 7.

Ik geef je een voorbeeld met 2 mensen en 5 mensen direct onder jou.
Jij
2 - 5
4 - 25
8 - 125
16 - 625
32 - 3125
64 - 15625

Nu is het nog leuk maar nu gaan we door met lijn 3

4(het aantal mensen in 3e lijn) - 25
8 - 125
16 - 625
32 - 3125
64 - 15625
128 - 78125
256 - 390625

Leuk bij 5 mensen worden de getallen al behoorlijk groot.

Dus eerlijk hoeveel mensen heb jij nodig?

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Amway

Ongelezen bericht door Amarandus »

@Niels:
Maar wiens schuld is dat? Als je de website van Amway bekijkt, Amwaydistributeurs hoort praten over de verdienmogelijkheden, etc. zou je ook gaan denken dat je lekker kunt gaan liggen en dan wakker wordt in een kamer vol geld.
Ik ben hier heel logisch in. Iedere ondernemer/organisatie/dienstverlener claimt zijn of haar business als de beste. Ik zou kunnen zeggen dat ik begrijp, dat mensen dat idee krijgen, maar eigenlijk lieg ik dan. Zelf heb ik het liefst weldenkende mensen in mijn organisatie en iedereen zou moeten snappen, dat voor niets de zon op komt. Bovendien heb je dit met alle ondernemingen die producten of diensten aan de man proberen te brengen. Veel vertegenwoordigers of verkopers zullen, teneinde meer verkoop te genereren, hun verhaal wat "opleuken" door alles mooier voor te doen dan het is en er soms zelfs wat bij te liegen.

Voorbeeld: Mensen willen kunststof kozijnen kopen en vragen om bloesemgeel. De verkoper roept enthousiast: "Natuurlijk mevrouw, absoluut hebben wij dat!" Vervolgens wordt de order getekend, met bovenstaand als doorslaggevend in het besluit. De technische man komt opmeten en vertelt: "Helaas mevrouw, bloesemgeel hebben wij niet, de verkoper heeft een fout gemaakt. Maar onze crème kozijnen komen er wel bij in de buurt en omdat deze fout gemaakt is, kan ik u nog een extra korting geven van 5%." Mevrouw gaat akkoord, mede omdat de order al getekend is. Vanaf het moment, waarop de verkoper bewust de beschikbaarheid van het bloesemgeel gelogen heeft, heeft hij gegokt op deze uitkomst.

En zo gaat het erg vaak. Het is niets meer dan marketing, onderhandelen en psychologie. Vooral heel veel psychologie. Simpel.
Dat klinkt plausibel, maar welke implicaties heeft dit? Moet Amway wellicht wat meer aandacht gaan besteden aan het goed communiceren van dergelijke problemen, voorafgaand aan het afsluiten van het lidmaatschap? Dit is toch ook in het belang van reeds actieve distributeurs, die meer verdienen als mensen in hun downline ook meer verkopen en meer mensen weten te werven die hetzelfde doen?
Ik ben Amway Business Owner, maar ik wil niet de schijn wekken, dat ik hier zit te posten uit reclame-overwegingen. Laat ik voorop stellen, dat ik gewoon erg geïnteresseerd ben in alternatieve handelsmethoden en MLM in het algemeen soms wel en soms geen goede mogelijkheid is om geld te verdienen.
De implicaties die hiermee gepaard gaan, is dat de organisatie een slechte naam krijgt. En dat is zonde. Om als voorbeeld mijn eigen business te nemen: Amway heeft strikte regels voor distributeurs. Zo moet men ten allen tijden bij het benaderen van een prospect laten weten, in welk belang de prospect benaderd wordt. Uitingen als "Ik heb iets voor je, kom dan en dan daar en daar naartoe, want ik kan nu nog niks zeggen." worden niet getolereerd. Net zoals het beloven van gouden bergen en pensioen binnen twee jaar. Een ABO, over wie met grote regelmaat klachten van deze aard bij Amway binnenkomen, zal worden geroyeerd. Het probleem is alleen, dat mensen Amway niet benaderen, maar gaan posten op fora als deze. En als Amway zelf hier niets over weet, dan kan Amway ook niet handelen. Overigens is dit het geval in vele verkooporganisaties. Vaak gaat het zelfs zo ver, dat asociaal rijgedrag met een bedrijfsauto kan leiden tot ontslag, bij veel klachten. Rambo's worden in verkoopland, en dus ook vaak in MLM, niet gewaardeerd. Een beetje overtuigingskracht is nodig, ik noem dat "sturen". Maar voet tussen de deur technieken absoluut niet. En natuurlijk wil je als upline je inkomen vergroten, liefst door middel van methoden die betrouwbaarheid en degelijkheid uitstralen. Maar je hebt niet altijd in de hand hoe je downline te werk gaat. Het is trouwens bij ons wel zo, dat je downline meer kan verdienen dan jij, vanwege meer inzet.
Nogmaals, ik kan me voorstellen dat sommige mensen die indruk wel krijgen. Wiens schuld dat is laat ik in het midden, maar ik ben zeer zeker niet van mening dat Amway en haar distributeurs hier geen enkele schuld aan hebben..
Zie boven.
Kunnen we dat op de één of andere manier verifiëren? Zijn er überhaupt mensen die vijf jaar bij Amway blijven? En is de relatie niet andersom? Is het niet zo dat mensen die niet succesvol zijn, het financieel niet vol kunnen houden om vijf jaar voor $200,- dollar omzet per maand te werken? En dat daarom mensen die wel succesvol zijn er na 5 jaar nog inzitten?
Natuurlijk zijn er mensen die vijf jaar bij Amway blijven. Persoonlijk ken ik mensen die 12, 15 of zelfs 20 jaar met Amway bezig zijn. Er wordt hier overigens gesuggereerd, dat werken bij Amway (voor $200 omzet per maand) een 40-urige werkweek is. Dat is niet zo. De mensen die in Amway niet het inkomen verdienen dat nodig is, om te kunnen leven, hebben gewoon een baan. Amway wordt bedreven in de vrije tijd. En mocht het zo zijn, dat men een inkomen uit zijn of haar business haalt, dat voldoende is, om de baas vaarwel te zeggen, dan kan men daarvoor kiezen. Het wordt absoluut niet gepromoot bij aanvang. Mensen die wel succesvol zijn, gaan natuurlijk ook niet zomaar weg uit hun bedrijf.
Is dat zo? Kan een vakkenvuller niet bevorderd worden tot chef of misschien op de lange termijn zelfs tot locatiemanager?
Omdat Amway (of een andere MLM-organisatie) niet bij aanvang een vaste baan betreft, ga ik als vergelijking even uit van een vakkenvuller, die dit doet als vrijetijdsbesteding/bijbaan. Zie boven.
Waar leert men dat van? De algehele consensus hier lijkt te zijn dat alle cursussen en dergelijke die door Amway worden aangeboden erg prijzig zijn.. Bovendien, als je dergelijke zaken wil leren, kun je dan niet beter een opleiding gaan volgen? En als je deze zaken je wel eigen maakt, waar ga je ze dan later toepassen?
Eigenlijk heb ik het niet zozeer over cursussen. Wat ik bedoel is, dat een vakkenvuller naar de supermarkt rijdt, vakken vult en vervolgens weer naar huis gaat. Als je besluit in je vrije tijd ABO te worden, dan zul je geconfronteerd worden met andere zaken die nodig zijn om succes te stimuleren. Je zult moeten administreren, productpresentaties geven, misschien jezelf wel op een andere manier moeten profileren dan je nu doet. Zakelijker, met meer zelfvertrouwen. Je kunt dit leren in de omgang met andere ABO, uit observatie. Je kunt informatie vragen aan anderen. Niet iedereen kan het financieel bolwerken om een cursus marketing te volgen. In principe geeft Amway geen cursussen. Vaak zijn het individuele ABO's, die cursussen aanbieden en daar geld voor vragen. En zoals met alles, is niemand verplicht om hieraan deel te nemen. Een bedrijfspresentatie bijvoorbeeld kost eigenlijk niets dan een deeltje van de zaalhuur, wat meestal een euro of drie is. En daar kun je al heel wat van leren. En natuurlijk ga je je kennis en vaardigheden vervolgens gebruiken in je eigen business. Dat is de doelstelling. Al kun je natuurlijk sommige vaardigheden, zoals spreken voor een groep, of het organiseren van een presentatie, misschien wel in je "normale" professionele leven toepassen.
Zonder denigrerend over te willen komen: helaas krijg ik vaak het idee dat de MLM-ers die hier reageren zich niet direct in het hoogste IQ-segment bevinden, lettend op bijvoorbeeld hun taalvaardigheid en hun capaciteiten om logisch te rederen, verbanden te leggen, conclusies te trekken, etc. Gelukkig zijn er ook positieve uitzonderingen, zoals jij.
Allereerst: Dank. Ik denk dat dit verband houdt met een aantal volgende Quotes die je aanhaalde van mij. Inderdaad, niet op jou gericht. Ik heb een aantal maanden geleden mijn zorg geuit op dit forum, omtrent het in kwaad daglicht stellen van ondernemingen van welke aard dan ook, door mensen die klinkklare onwaarheden op dit forum deponeren. Er wordt, wat ik al zei, soms zelfs naar mijn idee gepost, om maar wat te posten. Als geïnteresseerden op Google zoeken naar een bedrijf, komt dit forum vaak als één van de eerste zoekresultaten naar boven. Als men dan op de link klikt, dan wordt men geconfronteerd met een hoop negatieve onzin, waardoor een bedrijf, of dat nu een dienstverlener is, de fietsenwinkel op de hoek of Amway, al preventief in de verdediging moet schieten, vanwege postings die kant nog wal raken. Vervolgens heeft de Nederlander het idee dat, waar rook is, ook vuur moet zijn en kijkt men uit naar een andere aanbieder. Wat dit betreft, heeft het forum ook een maatschappelijke functie. Ik denk met grote zekerheid te kunnen zeggen, dat bedrijven te vaak onterecht potentiële klandizie verliezen vanwege dit forum. Overigens werd mijn uitgebreid onderbouwde posting hierover bijna meteen verwijderd. Over anderen lullen mag schijnbaar iedereen, maar het forum zelf mag niet worden besproken.
Sorry, hier ga ik niet in mee. Als je financieel zo moeilijk zit dat een opleiding er niet van af kan, kun je het je dan wel veroorloven om vijf jaar in principe voor niets te werken? Bovendien is niets gegarandeerd, zoals je zelf ook aangeeft. Stel dat je vijf jaar op het minimum gaat zitten en geld leent om rond te komen, en je hebt dan nog niets. Hoe ga je die lening dan terugbetalen? Sorry, maar ik snap de keuze voor dat salaris van 2000,- netto per maand wel in de door jou geschetste situatie.
Nogmaals, Amway en andere MLM-organisaties bieden geen vaste baan. Het begint als een soort potentieel lucratieve hobby. Daarom loop je ook geen risico's. Mensen zouden kunnen kiezen voor de 2000 per maand en daarnaast Amway Business Owner worden.
Een opleiding volgen? Een andere baan (en baas) zoeken? Meeverhuizen naar de andere kant van de wereld? Als dat allemaal niet gaat, kunnen we altijd nog bij Amway gaan werken
Wat ik eigenlijk bedoel, is dat velen alleen maar reageren. Je ontdekt iets, je vertelt erover en de gemiddelde gesprekspartner zal, zeker over het onderwerp van dit draadje, enkel tegengas geven. De eerste keer, waarop iemand met een gedegen alternatief komt en niet alleen maar de boel afbrandt, zal ik zeer toejuichen. "da's niks man!" wordt eerder in de mond genomen dan "Goed verhaal, maar ik heb iets beters!".

Amarandus
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2007 21:02

Re: Amway

Ongelezen bericht door Amarandus »

@Brokkel:

Mooi lijstje. De zoveelste "Waarheid over MLM" of "Waarheid over Amway". Ik denk echter wel dat er iets wezenlijks over het hoofd gezien wordt hier.

Als je bijvoorbeeld reageert op een vacature als stratenmaker, dan lever je je CV en motivatie in. Op basis van je persoon, je werkervaring en opleiding zul je dan wel of niet geselecteerd worden voor de baan. Met andere woorden: Van degene die de baan krijgt, kan redelijkerwijs uitgegaan worden, dat hij of zij de baan ook aan kan. In normale omstandigheden, zal het percentage dat faalt ook niet erg groot zijn. Bovendien solliciteert iemand naar zijn wens en kunnen. Niet iedereen kan en wil directeur worden in een bedrijf.

Als men inschrijft als representative (wow!) voor een MLM-organisatie, wordt eigenlijk bijna nergens naar gekeken. Iedereen kan zijn of haar geluk beproeven en proberen zo ver mogelijk te komen op de weg naar de top. En iedereen wil in beginsel naar die top. Maar niet iedereen heeft voldoende drive, inzet, of capaciteiten om die top te bereiken. In feite solliciteert men, ongeacht achtergrond, allemaal naar de functie van directeur. Het behoeft verder geen betoog, dat automatisch het percentage dat faalt behoorlijk hoog zal zijn.

Gesloten