LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Niels, het is niet nodig om zo goed als elke keer een copy/paste te doen van wat de voorgaande poster geplaatst heeft.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Amway

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Ok, zal het niet meer doen.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Record sales for Amway in 2009
http://www.woodtv.com/dpp/news/local/ke ... ay-in-2009

Het feit dat in tijden van crisis meer mensen uit wanhoop dan toch maar in MLM stappen wordt uiteraard ook niet vermeld. Lees ook de comments onder het artikel, verhelderend.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Het feit dat in tijden van crisis meer mensen uit wanhoop dan toch maar in MLM stappen wordt uiteraard ook niet vermeld.
Zou dat misschien komen omdat het geen FEIT is?! Als het wel een feit is zou ik dat graag onderbouwd zien.
Wel is het grappig om te zien dat JIJ klaarblijkelijk vind dat mensen in traditionele arbeidsverhoudingen inmiddels wanhopig zijn.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Amway

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Ik moet eerlijk bekennen dat er wel een mate van plausibiliteit kan worden toegekend aan de hypothese van mlmangel. De crisis richt zich toch vooral op het falen van de gevestigde economische systemen. Mensen kunnen hierdoor hun vertrouwen hierin verliezen, mensen kunnen werkeloos raken, etc. Dit alles zou kunnen leiden tot een toename van mensen die instromen in andere sectoren, sectoren die vernieuwend overkomen.

Het is inderdaad echter geen feit. Eigenlijk kan ik dat ook weer niet zo stellen, want dat weet ik niet, maar als het wel een feit is, dan zie ik graag de statistieken verschijnen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Het is in elk geval al helemaal niet bewezen dat er sprake is van WANHOOP. Of zou het huidige systeem van werken voor WANHOOP zorgen?!

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Amway

Ongelezen bericht door Niels2010 »

antileugens schreef:Het is in elk geval al helemaal niet bewezen dat er sprake is van WANHOOP. Of zou het huidige systeem van werken voor WANHOOP zorgen?!
Werkloos raken kan bij sommige mensen natuurlijk wel tot wanhoop leiden. Als je een gezin te onderhouden hebt en je ziet alle financiële zekerheid die je hebt wegvallen, dan kan ik me voorstellen dat sommige mensen daar wanhopig van worden. Je hebt echter gelijk dat dit een mogelijkheid is en zeker geen bewezen feit. Zoiets lijkt me überhaupt heel lastig te bewijzen.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Jij ... vindt is met dt!

Waar heb ik geschreven dat mensen in traditionele arbeidsverhoudingen inmiddels wanhopig zijn?! Je dicht me meningen toe die ik niet gedacht heb. Typisch.

Wat je andere opmerking betreft, hieronder drie artikelen en een quote van een deelnemer aan dit forum ter onderbouwing van het feit dat in tijden van crisis mlm een groei kent.

"De crisis heeft een gunstige impact op de directe verkoop." http://www.profnews.nl/912318/organiser ... -aanvullen

"Onder invloed van de mondiale crisis en de daarmee samenhangende stijgende werkloosheid, wagen steeds meer mensen zich aan direct-tail." http://www.profnews.nl/907865/direct-selling-rukt-op

Multilevel Marketing Update: Downturn May Expand MLM Influence
http://www.travelagentcentral.com/conso ... ence-17445
Je kunt ook redeneren (en dat is dichter bij de waarheid) dat MLM het in tijden van crisis nóg beter doet. De cijfertjes tonen dat MLM groeit in tijden van hoogconjunctuur en nog harder in tijden van crisis. In tijden van crisis schijnen nog meer mensen te ontdekken dat een vaste baan toch niet zo vast en zeker is als het lijkt.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 57&t=73250, geplaatst door ... antileugens! :shock:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

mlmangel schreef:Waar heb ik geschreven dat mensen in traditionele arbeidsverhoudingen inmiddels wanhopig zijn?! Je dicht me meningen toe die ik niet gedacht heb. Typisch.
Het feit dat in tijden van crisis meer mensen uit wanhoop dan toch maar in MLM stappen wordt uiteraard ook niet vermeld.
Of was dat enkel één van je insinuaties?! In dat geval mijn oprechte excuses dat ik inderdaad in die insinuatie stonk. :wink:
mlmangel schreef:Wat je andere opmerking betreft, hieronder drie artikelen en een quote van een deelnemer aan dit forum ter onderbouwing van het feit dat in tijden van crisis mlm een groei kent.

"De crisis heeft een gunstige impact op de directe verkoop." http://www.profnews.nl/912318/organiser ... -aanvullen

"Onder invloed van de mondiale crisis en de daarmee samenhangende stijgende werkloosheid, wagen steeds meer mensen zich aan direct-tail." http://www.profnews.nl/907865/direct-selling-rukt-op

Multilevel Marketing Update: Downturn May Expand MLM Influence
http://www.travelagentcentral.com/conso ... ence-17445
Je kunt ook redeneren (en dat is dichter bij de waarheid) dat MLM het in tijden van crisis nóg beter doet. De cijfertjes tonen dat MLM groeit in tijden van hoogconjunctuur en nog harder in tijden van crisis. In tijden van crisis schijnen nog meer mensen te ontdekken dat een vaste baan toch niet zo vast en zeker is als het lijkt.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 57&t=73250, geplaatst door ... antileugens! :shock:
Tja, en nog steeds geef je geen onderbouwing van je opmerking over WANHOOP
In elk geval ben je nog steeds wel uitstekend in tekstcorrectie. Ere wie ere toekomt. :mrgreen:

Qonstant2
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2010 16:01

Re: Amway

Ongelezen bericht door Qonstant2 »

ik ken een aantal mensen die bezig zijn met amway.

laat ik zo zeggen je verdient er niks aan
cursusje hier 50 euro per avond, weekendje daar 250 euro
probeer dat maar een uit je sales te halen,en je 99 euro inschrijfgeld .

de fabel van de geconcentreedheid van producten slaat nergens op,waarom kost een product in de wholesale 2 euro,en bij amway 30 euro voor de zelfde ingedienten.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Amway

Ongelezen bericht door S. »

Wat Amway dus eigenlijk verkoopt, zijn die cursussen en weekendjes weg.
Ze laten hun deelnemers in de waan dat het om de producten draait, maar in feite zijn de deelnemers de voornaamste afnemers, en dan vooral van de cursussen en weekendjes weg, folders etc.

Dus de ingeschreven deelnemers zijn de feitelijke klanten, alleen is het de kunst ze in de waan te laten dat ze de boel zelf bestieren en vele kansen hebben.

De groeten maar weer.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Hahaha, de aloude argumenten die allang onderuit gehaald zijn worden weer uit de kast gehaald. Ben geen fan van Amway maar dit is onzin.
Het cirkeltje is weer rond en dezelfde riedel word weer afgedraaid.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Amway

Ongelezen bericht door S. »

Nou, hoog tijd om dan maar uit die cirkel te stappen......

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Amway

Ongelezen bericht door S. »

Trouwens, waar is die beste man gebleven die hier een soort weblog bijhield over zijn ervaringen?
Het ging over iets met internet. Een cursus.

En de Econometrist? Waar is die gebleven?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat met die internetcursus stond in een ander topic en is geloof ik verwijdert door de moderator. Was ook schandalig hoe daar met die persoon werd omgegaan. Voor zover ik weet heeft Econometrist een ban gekregen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Amway

Ongelezen bericht door S. »

Goh, waarom heeft Econometrist een ban gekregen?
Met wat voor reden?

Die starter van dat internet-topic ging overal op in en liet zich flink op de kast jagen. Echt grensoverschrijdend gedrag ben ik daar niet tegengekomen.
Die man had beter kunnen toegeven dat hij op bepaalde vragen of stellingen -nog- geen antwoord of weerwoord had.
Dan had hij sterker in de discussie gestaan.

Maar die econometrist liet zich niet op de kast jagen of verleiden tot rare uitspraken, dus die ban verbaast me.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik heb de indruk dat we het over twee verschillende personen hebben want zoals degene waarover ik het heb werd behandelt was zwaar in overtreding van elke fatsoensnorm.
Econometrist ging met grote regelmaat bewust tegen de forumregels in.
Verder lever ik hier geen commentaar meer op want het gaat off-topic.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Amway

Ongelezen bericht door kuklos »

Jullie hebben het over dezelfde. Maar er was niks aan de hand. Precies zoals S. zegt dus.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Met wanhopig doelde ik op mensen die werkloss zijn, geen job vinden, en dan uit wanhoop maar MLM proberen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Natuurlijk niet onderbouwd en wat ik zie bij mijn relaties: Absolute onzin.
Eigenlijk is het wel grappig om bepaalde personen het over "wanhopig" te horen hebben terwijl het juist die personen zijn die "wanhopig" vasthouden aan het idee dat hun carrierepad "zekerheid" bied en daarbij bereid zijn anderen een verhaal aan te smeren dat aan geen kant klopt.

Gesloten