LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

Het verschil tussen een malafide BV, LTD, Eenmanszaak, ZZP en een bonafide BV. LTD. EEnmanszaak of ZZP-er is buitengewoon moeilijk.

Alle ondernemers beleven ups en downs. Bij de ups is het geen probleem bonafide te zijn; bij de downs moet je passen en meten, waar de stuurlui aan de kant al snel met kritiek klaar staan.

De Nederlandse Staat heeft uitgesproken dat MLM geen piramidespel is.
Vrij zielig om een rechts/wetsstelsel te ondersteunen en dan bepaalde uitspraken in twijfel te trekken, omdat het niet in je privé straatje past.

Lijkt er op dat er met de wet gebogen wordt, net zoals het uit komt.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

Als volwassene kun je zelf de weg vinden naar de juiste info.

Je taalgebruik en onterechte beschuldigingen zijn zodanig dat ik niet meer reageer op jouw inbreng.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

HW007 schreef:Als volwassene kun je zelf de weg vinden naar de juiste info.
Dat is wel heel zwak. Bovendien is het lastig 'de juiste info' te vinden als die niet bestaat. Bent u bekend met de Trias Politica?
HW007 schreef:Je taalgebruik en onterechte beschuldigingen zijn zodanig dat ik niet meer reageer op jouw inbreng.
Hoewel ik vaak andere woorden kies, vind ik niet dat seconds-out ver bezijden de waarheid treedt.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Niels

Als je vindt dat geselecteerde anderen de waarheid vertellen, prima. Iedereen heeft zijn eigen waarheid. Ieder heeft recht op eigen taalgebruik, evenals iedereen ook het recht heeft om niet voor het taalgebruik van een ander te kiezen.

Als voorbeeld kan ik het verhaal van Dirkplag nemen. Dirkplag neemt de moeite zijn waarheid over MLM uitgebreid te vertellen in keurig taalgebruik, en ik neem dan ook graag de moeite om hierop te reageren door te schrijven hoe ik dat zie. Ondanks dat ik het niet met Dirkplag eens ben, kan ik wel met hem normaal communiceren.

Anders is het met sneren. Sneren neem ik al op voorhand niet serieus, omdat ik dat eigenlijk van volwassenen die serieus en zinvol willen discussiëren niet verwacht. Op sneren reageer ik meestal wel, omdat sneren geladen zijn met insinueringen (zogenaamd "slimme" woordkeuzes die emotioneel en technisch verschillende boodschappen hebben).

Als mensen toch op mij reageren terwijl ik ze negeer, dan heb ik hun aandacht en lopen ze achter mij aan. Ze vinden mij spannender dan andersom.

dirkplag
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 nov 2011 13:37

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door dirkplag »

HW007 schreef:Als volwassene kun je zelf de weg vinden naar de juiste info.

Je taalgebruik en onterechte beschuldigingen zijn zodanig dat ik niet meer reageer op jouw inbreng.
Beste HW007,

Ik vraag me af of deze reactie op mij slaat.
Ik denk het eerlijk gezegd niet, het lijkt erop dat er een grove beschuldiging of belediging door een moderator is verwijderd en dat het daardoor lijkt alsof jouw reactie op mij slaat. (alhoewel je latere post dat weer tegenspreekt)

Het is niet mijn bedoeling je te beschuldigen of te beledigen. Ik ben het met je eens dat het prima moet kunnen om als twee mensen met een verschillende mening met elkaar te spreken.
Het is dan ook niet mijn doel mijn gelijk te halen. Ik heb een mening en die heb ik gedeeld.

C'est tout....

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Dirkplag,

Wat ik schreef slaat zeker niet op jou. Er stond inderdaad een grove belediging van seconds-out aan mijn persoon, en ik heb de moderators verzocht die te verwijderen.

Op Seconds-out's inbreng reageer ik niet meer, omdat het niet mijn smaak is van communiceren en/of discussiëren.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

HW007 schreef:@ Niels

Als je vindt dat geselecteerde anderen de waarheid vertellen, prima. Iedereen heeft zijn eigen waarheid. Ieder heeft recht op eigen taalgebruik, evenals iedereen ook het recht heeft om niet voor het taalgebruik van een ander te kiezen.
Dat heb ik niet gesteld en dat vind ik ook niet (altijd) zo. Wat ik wel vind, is dat u (wéér) tracht de waarheid te verdraaien, om zodoende uw verhaal te ondersteunen.

Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn of haar mening. Seconds-out heeft een uitgesproken mening, en ja, die is soms ongenuanceerd en misschien overschrijdt het taalgebruik soms de fatsoensnormen een beetje (hoewel ik dat vaak ook nog mee vind vallen). U moet echter niet denken dat uw mening de enige is die hier verkondigd mag worden, en als u daadwerkelijk zo 'open minded' bent (dat u MLM, een vernieuwende, innovatieve, futuristische werkwijze, omarmt), zou u ook de mening van een ander eens ter harte moeten nemen. Wellicht steekt u er nog iets van op.

Ik heb gesteld dat ik vind dat Seconds-Out gegronde redenen heeft om zijn/haar twijfels uit te spreken over MLM in zijn algemeenheid en dat ik het taalgebruik soms zelfs anders zou kiezen. Ik zie niet in hoe u hier uit kunt halen dat ik vind dat Seconds-Out de waarheid in pacht heeft. Vind ik overigens van u ook zeker niet;)

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Niels

Je weet zelf het beste wat je geschreven hebt.

Dat jij je iets aantrekt van dat ik seconds-out negeer is aan jouzelf. Je weet mijn argumenten.

Dat mensen hun eigen mening hebben is prima, maar mensen hoeven mij niet meningen en houdingen op te dringen die niet bij mij horen omdat bijvoorbeeld anderen (oa MLM-ers) bepaalde handelswijzen hebben. Ik heb mijn eigen onderneming en mijn eigen bedrijfsplan.

Helpen van mensen aan een betere gezondheid door voedings supplementen, betekent niet dat ik geen geld hoef te verdienen. Met zaken doen realiseer ik inkomen, niet met een uurloon. Soms verdien ik dagen niets, en soms verdien ik heel veel. Steeds werk ik, en meet mijn eigen resultaat aan mijn eigen bedrijfsplan....niet zoals anderen vinden dat ik MLM-ondernemen zou moeten doen.

NB dit vertel ik jou uit mijzelf, niet als aanval of kritiek op wat je schrijft.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door puma73 »

Dat mensen hun eigen mening hebben is prima, maar mensen hoeven mij niet meningen en houdingen op te dringen die niet bij mij horen omdat bijvoorbeeld anderen (oa MLM-ers) bepaalde handelswijzen hebben.
Jij doet hier op het forum niks anders, sterker nog je hebt geen respect voor mensen met een andere mening.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Puma

Voor meningen heb ik wel respect, niet voor mensen die mij aanvallen met vuil taalgebruik en kul-argumenten.

Fijne jaarwisseling en een helder 2012 voor jou.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

HW007 schreef:@ Niels

Je weet zelf het beste wat je geschreven hebt.
Klopt.
HW007 schreef:Dat jij je iets aantrekt van dat ik seconds-out negeer is aan jouzelf. Je weet mijn argumenten.
Trek me er niet echt iets van aan, maar vind het flauw en jammer.
HW007 schreef:Dat mensen hun eigen mening hebben is prima, maar mensen hoeven mij niet meningen en houdingen op te dringen die niet bij mij horen omdat bijvoorbeeld anderen (oa MLM-ers) bepaalde handelswijzen hebben.


En hoe zit dat dan met al die pushy MLM-ers die dat bij ons wel proberen?
HW007 schreef:Ik heb mijn eigen onderneming en mijn eigen bedrijfsplan. Helpen van mensen aan een betere gezondheid door voedings supplementen, betekent niet dat ik geen geld hoef te verdienen. Met zaken doen realiseer ik inkomen, niet met een uurloon.
En verdient u ook geld met WIN? En heeft u uw investering er al uit? En nee, het grote geld zit niet in de uurlonen.. Als u echter slechts de berekening van uw gemiddelde uurinkomen vermijdt om zodoende niet te hoeven merken dat u wel heel weinig winst maakt op basis van alle tijd die u er in steekt, dan bent u niet slim bezig.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Niels

Voor andere MLM-ers kan en wil ik niet spreken. Ieders eigen idee en eigen handelen. Buiten MLM is het zo dat je collega's meestal niet je vrienden zijn. Binnen MLM zouden de teamleden elkaar onderling moeten ondersteunen. Ik ben zelf zeer kritisch met nieuwe teamleden.

Aangaande mijn inkomen heb ik een 5-jarenplan.

Als je een groot juis wilt bouwen zul je eerst moeten zorgen dat je betonnen fundering uithardt, anders storten de muren in voordat het dak er op zit. Dus lineaire gedachten werken niet bij MLM.

Je kent vast de mensen die starten zonder de gebruiksaanwijzing te snappen, of zonder tijd te gunnen in te werken. Ik neem mijn tijd ervoor en luister alleen naar succesvolle ondernemers.

Toen jij met je studie begon, had je ook niet dezelfde maand een minimum loon op je rekening......neen, dat was pas het resultaat na 3/4/5 jaar studie, om vervolgens te beginnen met het terug betalen van je studieschulden. Met MLM steek je jezelf niet in de schulden. Als je bereid bent te luisteren en niet eigenwijs te zijn, ga je verdienen. In begin heel weinig, behoudens wat extra bonussen bij de meeste MLM's, later continu meer en meer.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Niels2010 »

HW007 schreef:@ Niels

Voor andere MLM-ers kan en wil ik niet spreken. Ieders eigen idee en eigen handelen. Buiten MLM is het zo dat je collega's meestal niet je vrienden zijn. Binnen MLM zouden de teamleden elkaar onderling moeten ondersteunen. Ik ben zelf zeer kritisch met nieuwe teamleden.
Dus met andere woorden: alles wat MLM-ers doen is goed, omdat ze het zelf goed vinden?
HW007 schreef:Aangaande mijn inkomen heb ik een 5-jarenplan.
En loopt u op schema? Vindt u gretig aftrek voor uw producten? Welke garantie hebt u dat uw '5-jarenplan' ook daadwerkelijk op zal gaan?
HW007 schreef:Als je een groot juis wilt bouwen zul je eerst moeten zorgen dat je betonnen fundering uithardt, anders storten de muren in voordat het dak er op zit.
Hoewel het een cliché is, akkoord. Maar:
HW007 schreef:Dus lineaire gedachten werken niet bij MLM.
wat een ongelooflijk vreemde conclusie trekt u daar weer uit zeg! :S

Dus omdat een huis een fundament nodig heeft, werken lineaire gedachten niet in MLM? Hmm. En omdat mijn cavia niet geel is, heb ik geen trek in waterijs?

Ik snap wel wat u bedoelt hoor ;) U zou echter kunnen trachten uzelf wat helderder en overtuigender uit te drukken. Als u bijvoorbeeld zou beredeneren dat er veel zaken zijn waarbij bepaalde voorbereidingen dienen te worden getroffen, alvorens men de vruchten van deze voorbereidingen kan plukken, dan was de conclusie logischer geweest. Mijn vraag blijft echter wel: hoe weet u zo zeker dat die exponentiële groei in uw inkomsten gaat komen, nadat u de benodigde voorbereidingen hebt getroffen?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

Niels2010 schreef:
HW007 schreef:@ Niels

Voor andere MLM-ers kan en wil ik niet spreken. Ieders eigen idee en eigen handelen. Buiten MLM is het zo dat je collega's meestal niet je vrienden zijn. Binnen MLM zouden de teamleden elkaar onderling moeten ondersteunen. Ik ben zelf zeer kritisch met nieuwe teamleden.
Dus met andere woorden: alles wat MLM-ers doen is goed, omdat ze het zelf goed vinden?
HW007 schreef:Aangaande mijn inkomen heb ik een 5-jarenplan.
En loopt u op schema? Vindt u gretig aftrek voor uw producten? Welke garantie hebt u dat uw '5-jarenplan' ook daadwerkelijk op zal gaan?
HW007 schreef:Als je een groot juis wilt bouwen zul je eerst moeten zorgen dat je betonnen fundering uithardt, anders storten de muren in voordat het dak er op zit.
Hoewel het een cliché is, akkoord. Maar:
HW007 schreef:Dus lineaire gedachten werken niet bij MLM.
wat een ongelooflijk vreemde conclusie trekt u daar weer uit zeg! :S

Dus omdat een huis een fundament nodig heeft, werken lineaire gedachten niet in MLM? Hmm. En omdat mijn cavia niet geel is, heb ik geen trek in waterijs?

Ik snap wel wat u bedoelt hoor ;) U zou echter kunnen trachten uzelf wat helderder en overtuigender uit te drukken. Als u bijvoorbeeld zou beredeneren dat er veel zaken zijn waarbij bepaalde voorbereidingen dienen te worden getroffen, alvorens men de vruchten van deze voorbereidingen kan plukken, dan was de conclusie logischer geweest. Mijn vraag blijft echter wel: hoe weet u zo zeker dat die exponentiële groei in uw inkomsten gaat komen, nadat u de benodigde voorbereidingen hebt getroffen?
Niels, ik wil je best info verstrekken, als ik het idee heb dat het nut heeft.

1. Bij deze herhaal ik dat ik NIET voor andere MLM-ers kan en wil spreken. Vraag hun zelf om hun idee en denkwijze. Lijkt me handiger. Als niet-MLM-er ben jij toch niet een kopie van alle andere niet-MLM-ers, en heb je toch ook niet dezelfde denkbeelden als alle niet-mlm-ers ?

2. "Behaalde resultaten uit het verleden , geven géén enkele garantie voor de toekomst.". Geéén enkele studie, opleiding of carriëreplanning geeft garantie op een baan, zoals je wilt. Dus.....wat wil je nu horen ? Dat ik helderziend ben ? of zo ?

3. Het "minder helder uitdrukken" is in de afgelopen maanden ontstaan doordat ik heel veel gezeur en gez**k als reactie kreeg, op serieuse antwoorden. Cynische en onzinnige reacties hebben voor mij resultaat dat ik anderen al per definitie niet serieus meer neem, en mijn antwoorden ook niet meer uitgebreid zijn. Velen acteren onnozel, om vervolgens na uitleg met onredelijke argumenten en modder gooierij de hele discussie verzieken. Als voorbeeld het "gelukkig nieuwjaar" topic. Ik denk dat velen geen "thuis" hebben, of thuis niet aan hun trekken komen en die frustratie op het forum af moeten reageren. Regelmatig trap ik er zelf nog in, en ga serieus op een vraag in.

4. Hoe ik het zo zeker weet ?

Waar een wil is is een weg.
Is die weg er niet, dan leg je een nieuwe weg aan.

Daarom weet ik het zo zeker. Gewoon consequent zijn en volhouden.

stroomboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2012 09:53

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door stroomboer »

Een tijdje geleden ben ik benaderd door carriereverandering. Via hun site kwam ik bij WIN terecht. Wat staat mij allemaal te wachten? Ik ben van alle reactie wel een beetje geschrokken.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door kuklos »

@stroomboer, kan je je verhaal hier wat uitgebreider doen, dan is het makkelijker om advies te geven?
Dus, hoe ben je precies benaderd en door wat voor soort persoon?
Wat heeft men je vervolgens voorgespiegeld?

stroomboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2012 09:53

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door stroomboer »

Iemand had mijn CV op internet gevonden. Ze vond deze heel goed passen en nodigde mij it voor gesprek. Gelijk met mij kwam er nog een dame binnen. Je denkt dan nog even "wat vreemd, 2 kandidaten op hetzelfde moment"! Ik dacht dus echt dat het een sollicitatiegesprek was! Niet dus. Het was een bedrijfspresentatie van Win.
Er wordt je voorgeschoteld dat je, bij fulltime actie, veel geld kunt verdienen en dat er nauwelijks investeringen aan te pas komen. Alleen ca. 117,00 voor de website maar die krijg je direct terug aan producten. De dame in kwestie was direct erg scheutig met samples.
Ik heb de 117,00 inderdaad betaald en ben eens gaan google-len. Zodoende kwam ik hier terecht.
Omdat de dame op dit moment op vakantie is heb ik pas maandag 21 jan. weer een afspraak. (zelf ben ik in de kerstvakantie weggeweest.)
Zo voldoende informatie?
Vr.gr.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door HW007 »

Zelf ben ik ook bij diverse WIN bijeenkomsten geweest, zowel lokaal als landelijk.
Doordat ik redelijk actief ben met een andere MLM, heb ik voor WIN nog weinig tijd gehad.

Zelf sta ik er zeker open voor. De producten zijn goed en allemaal getest, legaal, er is markt voor omdat de wellness op het moment zeer in de balangstelling staat en WIN bestaat inmiddels 20 jaar in Nederland.

Het idee van samples spreekt me zeer aan. Je hoeft niet te verkopen, het sample doet het vanzelf.

Maar MLM is binnen Nederland moeilijk, omdat net wat je hier leest erg veel weerstand is tegen MLM, waarbij €117 eigenlijk ondernemerstechnisch niets voorstelt aan investering. Met de website kun je wereldwijd verkopen. Het enige wat me bij producten MLM-s niet zo charmeert, is het inkopen en doorverkopen wat in beginsel veel coaching en doorzettings vermogen vraagt.

Zorg dat je je sponsor leegzuigt over info en hoe MLM werkt. Ga naar veel bijeenkomsten en praat met veel mensen. Kijk de kunst af van de succesvollen. Ook mensen buiten je eigen lijn zijn meestal bereid je van alle info te voorzien.

Daarnaast heeft WIN het grote voordeel dat als je grote afzet van je product ziet, dat je ook groter kan inkopen en daarmee veel meer provisie/korting ontvangt.

Het is geen beloning naar uren pricipe, maar beloning naar prestatie principe. Doe je veel, luister je goed naar je coach ipv de kritiek om je heen, en houd je vol, dan kun je inderdaad heel succesvol worden. Maar zoek in je upline, naar de juiste succesvolle persoon. Op linked-in zijn veel WIN distributeurs terug te vinden.

Succes !

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Jolijn »

stroomboer schreef:Een tijdje geleden ben ik benaderd door carriereverandering. Via hun site kwam ik bij WIN terecht. Wat staat mij allemaal te wachten? Ik ben van alle reactie wel een beetje geschrokken.
Ik zou zeggen, lees, lees, lees, dan kom je diverse standpunten tegen.

Gesloten