LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Anita

Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Anita »

Beste mensen,

Iets meer dan een week geleden werd ik benaderd door iemand die mijn cv op internet heeft zien staan.
Ze had een leuke job voor mij.
Ik kon vanuit huis werken, en er HEEl veel geld mee verdienen.
Ik hoefde alleen maar wat producten te verkopen.

Niet onbelangrijk voor mij was dat er verteld werd dat ik een vast basis-salaris zou krijgen.

Wat de funktie allemaal precies inhield was moeilijk door de telefoon te vertellen. En de mevrouw in kwestie nodigde me uit voor een gesprek.

Het hele telefoongesprek kwam behoorlijk onprofessioneel over.
Ik dacht niet geschoten is altijd mis, dus ik ga maar eens naar dat gesprek toe.

Daar aangekomen bleek het helemaal geen sollicitatie te zijn, maar een bijeenkomst.

Er werd een presentatie gegeven over een klein aantal producten die je te koop aan zou moeten bieden.
Daarna werd er verteld hoe rijk je wel kon worden met deze constructie.

Maar voor je rijk zou worden moest je eerst minimaal USD 5.000,- inleggen. Als je dit bedrag inlegt moet je er niet op rekenen dat je al meteen heel veel gaat verdienen. Om veel te verdienen kun je beter USD 40.000,- inleggen.

Met deze inleg kun je dan een eigen bedrijfje opstarten. En alle kosten voor dat bedrijfje zijn aftrekbaar voor de belasting.
Je hoeft dus geen prive-middelen te hebben om hiermee in zee te gaan.

Thuis gekomen belde ik de vrouw die me hierheen GELOKT had op. En vertelde dat ik niet aan dit gebeuren mee deed.
Nou je weet niet wat je dan te horen krijgt.
Ze belde later nog eens terug, ik zag het aan het nummer en heb mijn man op laten nemen. Deze heeft haar toen nogmaals uitgelegd waarom we er niet aan meededen.

Gelukkig heeft dat geholpen.

Mensen pas op!!!

Het is een soort pyramidespel, maar dan met producten verkopen en weggeven om andere mensen ook bij deze oplichting te betrekken.

mrtelecom

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Ja, dit is een tak van het Wellnes Netwerk. Over het algemeen niks mis mee, maar de tactieken die die groep toepast schaden de hele MLM industrie.
Ik doe zelf netwerkmarketing en werd door hen ook zo benadert. Ik heb ze dan ook goed de waarheid gezegd, maar dat schijnt ze wel vaker te overkomen, want ze trokken er zich niks van aan.
Overigens bepaalt de wet dat je in dit soort gevallen een reiskosten vergoeding zou mogen vragen volgens mij, want ze nodigen je uit voor een sollicitatie gesprek, niet voor een orienterend gesprek!!

Omaloe

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Omaloe »

Ook ik ben benaderd via m'n CV op internet. Het is eigenlijk een schande dat dit mogelijk is. Mij werd ook een baan aangeboden waarbij ik veel geld kon verdienen en men kon ook mij niet vertellen wat e.e.a. precies inhield, alleen dat men een manager zocht. Twee weken geleden ben ik op "sollicitatiegesprek" geweest, en dit bleek dus inderdaad ook zo'n bijeenkomst te zijn. Een zaal vol mensen, waarvan achteraf 4 kantidaat bleken te zijn. De rest in dienst van Wellness die allemaal bijval zaten te geven aan de presentatoren.
Inderdaad moet je voor min. $5.000 verkopen voordat je iets verdient. Je begint met je in te kopen voor het luttele bedrag van 117 Euro, waardoor iedereen er wel in zal stinken. Vervolgens moet je monsters kopen om uit te delen en dat kan flink oplopen.
Volgens mij is het een verkapte piramide waarbij slechts enkele mensen inderdaad veel geld verdienen.
Opvallend was ook dat de presentatoren die juist daarvoor hadden verteld hoeveel ze wel verdienden, stuk voor stuk in een wel zeer oude auto stapten om huiswaarts te keren. Blijkbaar verdienen ze toch niet genoeg om zich een behoorlijke auto te kunnen veroorloven.

Sander

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Sander »

Tja die gasten hebben het gemunt op de domheid en naïviteit van de mens. Het ging om een sollicitatie? Ik neem aan dat je direct aan de bel hebt getrokken bij die bijeenkomst?

Hebben ze je verteld dat het om een functie ging, zo ja wat?
Je bent eens na gegaan wat het bedrijf inhield voordat je naar een sollicitatie gaat?

Ga eens langs een advocaat om je eens te laten informeren hoe het zit met de reiskosten vergoeding :lol: Dat vond ik wel een vinding van MR telecom. het zal erg leuk zijn wanneer je er zelf nog een muntje uit zal slaan.

Laat je voortaan beter informeren wanneer je aan een netwerkmarketing bedrijf in zee gaat, die gaat namelijk netzo als een sollicitatie gesprek. Er is uitleg en volder materiaal, cursussen worden er gegeven. Na zo’n traject ben je beter in staat om marketing business te doen. Wanneer je nog eens op gesprek mag komen voor een sollicitatie zul je je goed moeten laten informeren, wel een beetje je eigen schuld

succes met solliciteren

sander

mr relatiemarketing

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door mr relatiemarketing »

Wat is netwerkmarketing precies?

Netwerkmarketing is voor u net als voor velen wellicht een nieuw begrip. U komt er ook niet mee in aanraking door televisie- of radio commercials. Het is echter een zeer snel groeiende business en de bekendheid zal in de komende jaren dan ook sterk groeien. Steeds meer hoger opgeleiden en mensen met uitstekende banen kijken serieus naar dit concept en realiseren hiermee hun gewenste lifestyle en onafhankelijkheid.

De essentie van netwerkmarketing is dat de producten niet in de traditionele winkels te koop zijn. Een belangrijk kenmerk van deze producten is dat deze van uitzonderlijk hoge kwaliteit zijn. Dat maakt ook dat gebruikers hun enthousiasme over deze producten door deze te gebruiken makkelijk kunnen overbrengen op anderen. Deze hoogwaardige kwaliteitsproducten, bedoeld voor eigen gebruik, worden rechtstreeks bij de fabrikant ingekocht tegen inkoopprijs. Door meer personen bij dit concept te betrekken die maandelijks hetzelfde doen ontstaat een substantiële omzet.

Het is een bekend gegeven dat de kosten voor fabricage van een product slechts een fractie zijn van de verkoopprijs. De hoogte van de verkoopprijs wordt grotendeels bepaald door de hoge kosten voor distributie, opslag, groothandel, detailhandel, marketing en reclame. Totaal maken deze kosten ongeveer 70% van de verkoopprijs uit.

Door inkorten van het distributiekanaal, met andere woorden; door rechtstreekse inkoop bij Forever Living Products komen déze kosten te vervallen. Bij Forever Living Products wordt deze 70% "besparing" op een faire manier verdeeld onder de mensen die bij FLP hun producten inkopen.



Wat is netwerkmarketing níet?

Netwerkmarketing is géén spel of een "snel-rijk-maak-systeem". Het heeft niets van doen met piramide-achtige constructies. FLP distantieert zich hier ook met nadruk van. Het is een zakelijk concept met een groot inkomstenpotentieel, dat parttime kan worden opgestart naast uw huidige activiteiten.

Maar... u zult er serieus mee aan de slag moeten. Het succes komt u niet aanwaaien. Bent u serieus en gaat u ervoor, dan is het zeer wel mogelijk om inkomsten te creëren die elke fulltime baan overtreffen binnen een periode van 2-5 jaar.

meneer

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door meneer »

domme mensen doen mee aan een piramidespel
domme mensen denken dat networkmarketing een piramide spel is.Losers doen mee met een piramidespel. losers die beginnen met networkmarketing gaan het toegeven dat ze in het verleden een loser waren.

overigens zijn losers in elk tak een loser.

ervaren mlm-er

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door ervaren mlm-er »

De hoogte van de verkoopprijs wordt grotendeels bepaald door de hoge kosten voor distributie, opslag, groothandel, detailhandel, marketing en reclame. Totaal maken deze kosten ongeveer 70% van de verkoopprijs uit.

Door inkorten van het distributiek****, met andere woorden; door rechtstreekse inkoop bij Forever Living Products komen déze kosten te vervallen.

Dit stukje propagandatekst, waarbij de firmanaam en passant gedropt wordt, is een schoolvoorbeeld van de MLM-"voorlichting". Natuurlijk vervallen de reclamekosten voor het bedrijf, want de onafhankelijke vertegenwoordiger moet zèlf al zijn reclamemateriaal en advertenties betalen. Natuurlijk vervalt een deel van de opslagkosten, wanneer de onafhankelijke vertegenwoordiger het op zolder of in de garage opslaat. Natuurlijk zijn de kosten lager wanneer die vertegenwoordiger het risico loopt om met de spullen te blijven zitten. En dat dit kan, komt omdat er geen enkele rayonbescherming bestaat. Kijk eens wat er op E-bay en dergelijke sites door wanhopige distributeurs wordt aangeboden aan bijv. Herbalife spullen.

MLM is een volstrekt legale en aanvaardbare verkoopmethode, zolang deze wordt gehanteerd door gewetensvolle mensen, met morele normen die niet toestaan dat zij een ander verleiden om een onverantwoorde voorraad in te slaan om "op te klimmen". Die niet proberen om zoveel mogelijk mensen in hun downline te krijgen, ook al deugen die mensen helemaal niet voor MLM.
Een goed MLM bedrijf staat of valt met het eigen fatsoen en dat van de distributeurs. Maar dat geldt ook voor gewone bedrijven.
Een piramidespel of -bedrijf weet niet eens wat fatsoen is!

JohnAlb
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jul 2003 18:29

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door JohnAlb »

Dus meneer de ERVAREN MLM-ER U vindt het normaal dat er iemand met een fake sollicitatie gesprek naar een bijeenkomst gelokt wordt.
Hmm Dit geeft al aan dat mlm-er geen respect hebben. [/quote]

liz1977

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door liz1977 »

Ook ik werd zo'n 2 jaar geleden benaderd door een vage mevrouw die een interessante marketingfunctie voor mij had. Omdat ik ervaring in ECHTE marketing heb (sorry MLM'ers, maar zo is het nu eenmaal), leek het me wel interessant om een kijkje te nemen. Bovendien : Hoofddorp is toch wel een bekende plaats waar veel betrouwbare bedrijven zitten. Het was alleen een beetje raar dat die mevrouw me niets concreet kon vertellen. "Ze zal wel een niet al te slimme secretaresse zijn", dacht ik. Daar aangekomen bleek het dus ook een bijeenkomst te zijn, waar vooral veel mensen in business-outfit rondliepen, heel succesful rondjes liepen. Ik vond het een erg rare situatie. De mevrouw die me uitgenodigd had, liep op 1 kruk en was een beetje een wazig alternatief typje. We gingen op luxe bankjes zitten bij een andere succesvol uitziende jonge heer. Ze wilde me nog steeds helemaal niets vertellen en dat begon ik behoorlijk irritant te vinden. Ik voelde dat er iets helemaal niet in de haak was. Toen ging ze een drankje voor me halen. Ondertussen praatte ik even met die succesvol uitziende jongen die zei dat *iedereen voor zichzelf werkte*. Dit was de laatste hint die ik nodig had. De vage dame kwam terug met een drankje waarover ze zei "dit zal je lichaam en je geest ontspannen". Dus dat drankje zou ik zeker NIET opdrinken! Ik ging met haar de discussie aan dat zij een MLM organisatie waren en dat deze vorm van werven alles behalve betrouwbaar is én dat het naieve mensen aanzet tot hard-selling technieken en dat ik daar absoluut niet achtersta. Ik zei dat ik wegging en ze deed zó haar best om me daar te houden. Toen ik uiteindelijk toch wegging zei ze "Je hebt nu nog een contract van 5 jaar bij je huidige baas, maar wát denk je over 5 jaar bereikt te hebben in je leven?" Mijn antwoord luidde "Mevrouw, ik hoop dat ik dan 5 jaar gelukkig geleefd heb zonder dit soort dingen te doen." En ik ben naar buiten gelopen.
Achteraf dacht ik dat het misschien toch wel interessant geweest was om zo'n presentatie bij te wonen om de manipulatie live mee te kunnen maken. Maar anderzijds .. hoe sneller weg van deze vage bedoening, hoe beter!

theo-a
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2009 18:09

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door theo-a »

Beste mensen,

Heel hartelijk dank voor deze waarschuwingen! Ik kon al zo weinig informatie over WIN en Vinck Marketing vinden.

Ook ik ben benaderd door deze club. Het ging niet via Wellness International Network maar via Vick-Marketing. Pas dus op voor hun e-mails.

De website http://www.vinck-marketing.com schept op dat WIN in de top 500 van het blad Management Team staat, maar daarin word je zo opgenomen als je (veel) geld overmaakt naar de redactie/uitgever.


Wanneer worden dergelijke clubs nou eens aan de schandpaal genageld!?!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door antileugens »

dat WIN in de top 500 van het blad Management Team staat, maar daarin word je zo opgenomen als je (veel) geld overmaakt naar de redactie/uitgever.
Dat geloof ik niet helemaal maar als je kijkt hoe de selectie plaats vind zie je dat het makkelijk te manipuleren is. Het is natuurlijk sowieso raar dat een bedrijf het ene jaar een hoge positie in de top-500 heeft en het jaar erop er helemaal niet in voor komt.

yomusic
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:39

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door yomusic »

Veel negatieve reacties hier :? En ik lees ook heel vaak dat het om een piramidespel gaat :? Hier kan ik kort over zijn: Het is geen piramidespel. Dit woord gebruikt men om mensen alert te maken zoiets van: Kijk uit !! hier is iets niet in de haak.
Nu zijn mensen gauw geneigd te zeggen dat het niet werkt. De spullen van WIN werken wel degelijk. Die zooi bij Etos, De Tuinen ed. dat is pas troep.
De meest gejatte producten in zo'n winkel, je raadt het al: Voedingssupplementen !!
Bij WIN kan je ze gratis krijgen. De mensen daar zijn heel aardig en als je er niet aan mee wilt doen ook prima.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door antileugens »

Maar dat neemt niet weg dat er een boel sprookjes verteld worden. Zoals die topper die uiteindelijk bij de Hoge Raad moest toegeven dat hij jarenlang verlies had geleden.

Nee, WIN is een van de weinige MLM's waar je inderdaad grof geld kunt verliezen wat ook tal van deelnemers is overkomen. Jammer dat de wetgeving in Nederland niet goed genoeg is.

Maar het is inderdaad geen piramidespel al is het wel een grensgeval. Een bedrijf dat netwerkmarketing een slechte naam geeft.

Witje10
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2009 15:17

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Witje10 »

Ook ik ben in Hoofddorp geweest een jaar geleden. Meegenomen door een bekende die het al deed. Ik moet zeggen dat het een leuke dag was. WIN is wel een piramide maar iedereen kan boven op de piramide staan, als je maar genoeg weet te verkopen en mensen weet te werven. Dit kan alleen als je er dag en nacht mee bezig bent. Maar dan verdien je wel goed. Ze spiegelen het wel iets mooier voor dan het is dat is zo maar de producten zijn goed. Als je veel onderweg bent en veel mensen ontmoet is het zeker de moeite waard om dit erbij te doen. Zelf heb ik het niet gedaan omdat ik er niet genoeg tijd voor had. Maar de vrouw door wie ik ben meegenomen heeft het nu prima op de rails en zij is nu 2 jaar bezig. Zelf vind ik WIN beter dan de luchtjes van FM. Maar ook bij FM zijn winnaars. Als je er maar genoeg voor doet. Niets gaat vanzelf.
Succes ermee

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door antileugens »

Je hebt helemaal gelijk, behalve dat er bij WIN voornamelijk sprookjes worden verteld. Waarbij het opvallend is dat één van de toppers bij WIN jarenlang beweerd heeft een topinkomen te hebben tot hij zijn verliezen van zijn belasting af wilde trekken. Daar is een uitspraak van de Hoge Raad over dus je kunt het zelf nalezen.
WIN is een van de weinige MLM bedrijven waarbij zeer veel mensen aanzienlijke verliezen hebben geleden. En maar zeer weinig mensen serieus geld hebben verdient.

Mijn advies: Als je MLM ziet zitten zijn er véél en véél betere bedrijven dan WIN. En als je door leugens vertellen geld wilt verdienen zijn er wel makkelijkere manieren.

Witje10
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2009 15:17

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Witje10 »

OK Zo heeft iedereen zijn eigen ervaring. Maar of er betere MLM organisaties zijn vraag ik mij af. Ze werken allemaal volgens hetzelfde princiepe. En dat betekent dat je moet verkopen. Dat verlies maken op papier is niks raars. Iedereen probeerd belasting terug te krijgen als het kan. Daar moet je doorheen kijken. Maar als je het niet ziet zitten moet je het niet doen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat verlies maken gebeurt omdat je bij WIN een hogere bonus over je team krijgt als je zelf meer koopt. Daarom stimuleren veel sponsors bij WIN ook dat je je "inkoopt" waardoor je met grote voorraden onverkoopbare spullen blijft zitten. Geloof me, ik heb enorme voorraden gezien van mensen die voor "het systeem" veel leken te verkopen maar uitsluitend de voorraadkast aanvulden en hun sponsor spekten. Dat zou verboden moeten worden en bij goede MLM bedrijven is dit ook niet mogelijk. En juist daardoor is het bij WIN mogelijk om grote verliezen te draaien; dat heeft niks met de belasting te maken.
Bij deze Hoge Raad zaak ging het ook niet om gefingeerde verliezen maar om werkelijke verliezen. De man had gewoon jaren gedaan alsof hij een grootverdiener was terwijl hij in werkelijkheid verlies draaide. En zo is het met het gros van de WIN distributeurs.

Het systeem van WIN klopt gewoon niet en het is een schande voor de MLM wereld.

Witje10
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2009 15:17

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Witje10 »

Maar het is toch de bedoeling om de spullen te verkopen? Dan is dat een fout van de verkoper. Daarom zei ik al je moet er voor gaan of je moet het niet doen. Ik heb het niet gedaan juist om die rede.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door antileugens »

Natuurlijk is dat de bedoeling bij een goed MLM bedrijf. Maar bij WIN werkt het niet zo en dat komt vooral omdát je je op een hogere provisie kunt inkopen. Dat is in mijn ogen een absolute no-no in netwerkmarketing en zou verboden moeten worden omdat het de sponsor een hefboom geeft om zijn distributeur mooie verhaaltjes te vertellen. En dat gebeurt ook! Valt het jou niet op dat er bij WIN enkel over hoge inkomens word gesproken? Bij goede MLM word gewoon een reëel verhaal verteld: Het is mogelijk een zeer hoog inkomen te verdienen maar voor de meesten is het gewoon een leuk extra inkomen of een normaal inkomen.
En daar is het NIET mogelijk om je hoger in te kopen. In veel landen (zoals bijvoorbeeld Duitsland) is dit inmiddels zelfs verboden en niet zonder reden.

In MLM is het simpelweg niet mogelijk failliet te gaan door het concept, behalve bij bedrijven zoals WIN waar je je hoger in kunt kopen. En dat gebeurt ook!

Ondanks dat ik zeker geen tegenstander van MLM ben, ben ik een absoluut tegenstander van WIN en de malafide praktijken die daar plaats vinden.

Lehrer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2009 00:51

Re: Wellness International Network Ltd. (WIN ltd) -WAARSCHUWIN

Ongelezen bericht door Lehrer »

beste mensen,

Bekende verhalen hier en ik ben blij dat ik ze lees. Ik ben ook recent benaderd omdat mijn CV zoveel affiniteit met marketing toonde. Nou dat heb ik dus helemaal niet. Maar ik was benieuwd wat ze mij te melden hadden dus heb ik m'n telefoonnr gegeven en ben ik dus gebeld. Of ik werkte? Ja. Oh dan komt het misschien beter uit als we in de avond ontmoeten. Ik zou die avond alleen niet de enige kandidaat zijn voor een functie die me nog steeds niet duidelijk was. Gelukkig haalde ik uit de website de woorden wellness international network (WIN). Als je daarop dus googled vult google dit automatisch aan met 'oplichting'. Blijkbaar hebben dus meer mensen met de woordcombinatie 'wellness international network oplichting' gezocht. Dan kom je automatisch op deze site uit.

Grappig om te lezen dat er naar welke site verwezen wordt. Hier zie ik de site http://www.vinck-marketing.com. Ik werd verwezen naar http://www.www-marketing.nl. Bekijk het maar eens. Ze lijken wel erg veel op elkaar. Nu snap ik ook waarom de man waarmee ik heb gesproken, [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] vroeg of ik zijn profiel had gelezen. Nee niet dus, want die staat ook niet op http://www.www-marketing.nl. Zo is hij zelf volgens mij in de war met wie hij nu naar welke site heeft verwezen.

Ik ga in ieder geval door de info die iedereen mij hier heeft geboden nu niet meer hier naartoe. Iedereen hartelijk bedankt voor posten op dit forum. Heeft mij weer een ritje naar Badhoevedorp gespaard (en de tijd).
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2014 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Gesloten