LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM Jus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

Waarom toch geen antwoord op de vraag wat Kiyosakis standpunt nu is mbt MLM? Of zou men commentaar leveren op een boek terwijl het hieruit duidelijk word dat ze het niet eens gelezen hebben?
Voor de andere kan ik niet spreken, maar ik heb je al gemeld dat ik zijn boeken niet ga lezen, en je daarna in een post gevraagd om dan maar samen te vatten wat Kiyosaki zegt over mlm.
Overigens Jor, is het grappig te zien dat je niet ingaat op WIE dit topic off-topic liet gaan.
Ik heb jou nergens een vraag zien stellen aangaande dit off topic onderwerp.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kuklos schreef:Beste Niels2010, ik heb al eerder toegelicht waarom ik juist over die btw doorging en ook heb ik al uitgebreid antwoord gegeven op je eerdere stelling dat AL en Harlequin73 niet hetzelfde zeggen. In beide gevallen blijkt je argumentatie te rammelen. (...).

(...). En ik denk dat zodra jij enige werkervaring opdoet op een financiële afdeling je mijn conclusie aangaande de BTW ook zal gaan delen. Zo niet, dan ben ik zeer benieuwd welk boekhoudpakket zo veel extra werk vergt bij het invoeren van de btw dat het niet meer lonend is dit in te voeren en terug te vragen.
Jouw toelichting op het doorgaan over de BTW was dat je foutieve informatie over belastingen gevaarlijk vindt. Dat ben ik met je eens, maar het enige wat foutief was, was jouw interpretatie van mijn reactie. Ik had het duidelijk over 'BTW declareren' (zoals EdoK wel in één keer doorhad) en niet over BTW afdragen. Declareren = terugvragen, niet afdragen.

Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen. Voor een zelfstandige ondernemer kan ook het aanschaffen van een boekhoudsysteem een forse investering zijn. Daarnaast doet het voorbeeld er in het geheel niet zoveel toe. Het gaat erom dat er geld moet worden uitgegeven, om (een deel van het) geld terug te krijgen. Andere voorbeelden in die context zijn bijvoorbeeld de groene stroomsubsidie, het investeren in zaken waarvan een gedeelte kan worden afgetrokken van de belasting, etc.
Conclusie van de oorspronkelijke stelling is wel dat de garantie niets voorstelt vanwege de verplichtingen waar je aan moet voldoen.
Die conclusie wordt echter door jou (en door EdoK) getrokken en niet door Harlequin zelf (hoewel ze het er ongetwijfeld niet mee oneens zal zijn). In de reacties van Harlequin kwam dit niet als zodanig naar voren. Daarnaast heb ik Antileugens nergens het tegenovergestelde zien beweren, hij heeft slechts gesteld dat er geen verplichtingen zijn voor alle distributeurs, maar slechts voorwaarden om aanspraak te maken op de garantie. Je hoeft namelijk niet per se aanspraak te willen maken op de garantieregeling!

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

Zucht.
* Schudt het hoofd en geeft het op *

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kuklos schreef:Zucht.
* Schudt het hoofd en geeft het op *
Gezellig.

mee eens
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2006 23:57

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door mee eens »

oh, oh, oh.
De beste stuurlui staan altijd aan de wal.
Dat geldt zeker voor de experts die "alles over Amway weten want ze hebben het helemaaaal uitgezocht op internet".
Deze "experts" kunnen je vertellen waarom de wereld plat is en de paus geen kinderen kan krijgen!

Wil je leren autorijden: vraag een rijinstructeur om hulp.
Wil je een goed inkomen via Amway? Vraag een succesvolle ABO om hulp.

Vraag je rij-instructeur om hulp met Amway en je krijgtt nooit je rijbewijs.
Vraag een Amway-Abo om rijles en je krijgt ook nooit je rijbewijs.

Ze doen zaken over de hele wereld met steeds stijgende omzetten van tegen de 9 miljard en dan zijn er "experts" die zeggen dat het niet kan.... (Kwaaaak)
Of de "experts" zeggen dat het oplichting is (Kwaaaak). Dat zou inhouden dat de hele wereld en alle regeringen dom zijn en alleen die " expert" is het slimme jongetje die het allemaal doorziet......

Ja, Ja, en misschien geloof jij dan dat slimme jongetje....... Dat zegt dan gelukkig meer over jou dan over dit zeer succesvolle bedrijf.

Have fun,

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

i have fun
Deze "experts" kunnen je vertellen waarom de wereld plat is en de paus geen kinderen kan krijgen!
Die is simpel : De paus kan geen kinderen krijgen omdat de paus nooit een vrouw is... :mrgreen:

Heb je nog meer van dergelijk onzin-stellingen....

Qonstant2
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2010 16:01

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Qonstant2 »

mee eens schreef:oh, oh, oh.
De beste stuurlui staan altijd aan de wal.
Dat geldt zeker voor de experts die "alles over Amway weten want ze hebben het helemaaaal uitgezocht op internet".
Deze "experts" kunnen je vertellen waarom de wereld plat is en de paus geen kinderen kan krijgen!

Wil je leren autorijden: vraag een rijinstructeur om hulp.
Wil je een goed inkomen via Amway? Vraag een succesvolle ABO om hulp.

Vraag je rij-instructeur om hulp met Amway en je krijgtt nooit je rijbewijs.
Vraag een Amway-Abo om rijles en je krijgt ook nooit je rijbewijs.

Ze doen zaken over de hele wereld met steeds stijgende omzetten van tegen de 9 miljard en dan zijn er "experts" die zeggen dat het niet kan.... (Kwaaaak)
Of de "experts" zeggen dat het oplichting is (Kwaaaak). Dat zou inhouden dat de hele wereld en alle regeringen dom zijn en alleen die " expert" is het slimme jongetje die het allemaal doorziet......

Ja, Ja, en misschien geloof jij dan dat slimme jongetje....... Dat zegt dan gelukkig meer over jou dan over dit zeer succesvolle bedrijf.

Have fun,
omzet is nog geen winst :P

9 miljard dat is peanuts voor de meeste distri's
http://www.channelweb.nl/nieuws.jsp?id=3259705
dit soort bedrijven zorgen dat jij je computer en aanverwanten bij de mediamarkt kan kopen

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door EdoK »

mee eens zal een ja-knipper zijn wat aansluit bij mijn ideeën over de mensen die zich inlaten met MLM.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

@ mee eens

Allereerst: waarom zet je je post in dit topic neer? Gaat toch niet over Amway hier?
mee eens schreef:oh, oh, oh.
De beste stuurlui staan altijd aan de wal.
Onzin, we vertellen je toch immers niet hoe jij je bedrijfje moet runnen. Zelfs de tegenstanders hier zeggen slechts dat je je niet met MLM in moet laten, dat heeft niets met 'stuurlui' te maken.
mee eens schreef:Dat geldt zeker voor de experts die "alles over Amway weten want ze hebben het helemaaaal uitgezocht op internet".
Deze "experts" kunnen je vertellen waarom de wereld plat is en de paus geen kinderen kan krijgen!
Er lopen hier ook genoeg mensen rond die wèl (zowel positieve als negatieve) ervaringen met MLM hebben.
mee eens schreef:Wil je leren autorijden: vraag een rijinstructeur om hulp.
Wil je een goed inkomen via Amway? Vraag een succesvolle ABO om hulp.
Een vreemd voorbeeld. Een rij-instructeur is een leraar, wiens baans het is om mensen te leren autorijden. Een Amwaydistributeur is iemand die zelf ingestapt is en hetzelfde doet als jij wil doen. Dat maakt het dus meer een kennis die net zijn rijbewijs heeft gehaald.

Er kleeft nog een bezwaar aan je vergelijking. MLM-distributeurs zijn er bij gebaat dat er meer mensen mee doen. Dit kan leiden tot oneerlijke voorspiegelingen van toekomstige rijkdom.

Saffran
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2010 19:56

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Saffran »

Hallo iedereen,

Jullie hebben mij hoogstwaarschijnlijk nooit eerder hier gezien. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik nog geen paar minuten geleden mijn registratie voor dit forum heb voltooid. Ik hoop dat jullie het goed vinden als ik met jullie mee kan praten over dit interessante onderwerp. Ik hoop dat ik wat kan bijdragen aan de gesprekken en dat wij allemaal mede daardoor meer van elkaar kunnen leren.

Mijn eerste bijdrage aan dit gesprek gaat over het onderwerp van deze thread. Ik zag namelijk dat het over Jus ging wat een vrij nieuw MLM-bedrijf is. Helaas zag ik dat alleen maar de eerste drie posts over Jus gingen op 4 maart 2010 en dat er tot aan vandaag nog niet echt reacties zijn geweest over wat er over Jus is gepost. Graag wil ik dan als eerste in deze thread een reactie geven over wat er is gepost over Jus.

Ik zag een link naar de website scam.com wat over Jus ging toen het net van start ging. Ik heb de pagina toch maar verder gelezen om te zien of er interessante reacties op zijn gegeven. En ik zag dat de meeste argumenten van de eerste post op die pagina waren weerlegd. Helaas ligt de discussie daar stil, maar misschien is het interessant om onze bevindingen daarover met elkaar te delen.

Ik hoop op een prettige gespreksvoering met iedereen en dat we er allemaal wat aan zullen hebben.

Groeten,

Saffran

Jens1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2010 12:59

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Jens1 »

@ Saffran: Jus gaat over MLM gezondheidsdranken industrie.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Saffran schreef:Hallo iedereen,

Jullie hebben mij hoogstwaarschijnlijk nooit eerder hier gezien. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik nog geen paar minuten geleden mijn registratie voor dit forum heb voltooid. Ik hoop dat jullie het goed vinden als ik met jullie mee kan praten over dit interessante onderwerp. Ik hoop dat ik wat kan bijdragen aan de gesprekken en dat wij allemaal mede daardoor meer van elkaar kunnen leren.

Mijn eerste bijdrage aan dit gesprek gaat over het onderwerp van deze thread. Ik zag namelijk dat het over Jus ging wat een vrij nieuw MLM-bedrijf is. Helaas zag ik dat alleen maar de eerste drie posts over Jus gingen op 4 maart 2010 en dat er tot aan vandaag nog niet echt reacties zijn geweest over wat er over Jus is gepost. Graag wil ik dan als eerste in deze thread een reactie geven over wat er is gepost over Jus.

Ik zag een link naar de website scam.com wat over Jus ging toen het net van start ging. Ik heb de pagina toch maar verder gelezen om te zien of er interessante reacties op zijn gegeven. En ik zag dat de meeste argumenten van de eerste post op die pagina waren weerlegd. Helaas ligt de discussie daar stil, maar misschien is het interessant om onze bevindingen daarover met elkaar te delen.

Ik hoop op een prettige gespreksvoering met iedereen en dat we er allemaal wat aan zullen hebben.

Groeten,

Saffran
Leuk dat we er een nieuweling bijhebben die wat bij wil dragen aan de discussie. Aangezien het hier momenteel nogal een taaie boel is, zou ik zeggen: gooi er eens een leuke stelling in, of deel je mening over MLM Jus met ons, om de discussie op gang te krijgen.

Welkom en veel plezier gewenst!

MLMsnaphetnauw
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2014 01:27

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door MLMsnaphetnauw »

Is het nauw echt zo moeilijk. De hoge raad heeft beslist dat de aard van de inkomsten uit MLM zijn onder te verdelen in twee delen.

1. Verkoop aan derden. Over verkochte producten en de commissie of winst daaruit moet inkomsten belasting worden betaald
2. Commissie over je groep personen onder je. Dit is speculatief (weinig tot niet beïnvloedbaar volgens de Hoge Raad). Door de speculatieve aard is er geen sprake van een bedrijfsvoering en daardoor hoeft hier geen inkomstenbelasting over te worden betaald.
Echter is er wel vermogensbelasting te betalen over je vermogen.

Regel in MLM is bouw een groot team en betaal veel vermogens belasting. Voor het verkopende deel van je MLM bedrijf kun je je het beste inschrijven als ZZP'er en op die manier krijg je de meeste belasting voordelen.

Deze informatie komt rechtstreeks van de website van de belastingdienst, dus laten we dit maar aannemen als de waarheid, inplaats van een lijst met onzin verhalen hierboven.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

MLMsnaphetnauw schreef:Is het nauw echt zo moeilijk. De hoge raad heeft beslist dat de aard van de inkomsten uit MLM zijn onder te verdelen in twee delen.

1. Verkoop aan derden. Over verkochte producten en de commissie of winst daaruit moet inkomsten belasting worden betaald
2. Commissie over je groep personen onder je. Dit is speculatief (weinig tot niet beïnvloedbaar volgens de Hoge Raad). Door de speculatieve aard is er geen sprake van een bedrijfsvoering en daardoor hoeft hier geen inkomstenbelasting over te worden betaald.
Echter is er wel vermogensbelasting te betalen over je vermogen.

Regel in MLM is bouw een groot team en betaal veel vermogens belasting. Voor het verkopende deel van je MLM bedrijf kun je je het beste inschrijven als ZZP'er en op die manier krijg je de meeste belasting voordelen.

Deze informatie komt rechtstreeks van de website van de belastingdienst, dus laten we dit maar aannemen als de waarheid, inplaats van een lijst met onzin verhalen hierboven.
En hier ga je dus al enorm de mist in. Wat jij vermogensbelasting noemt is box 3 van de inkomstenbelasting en er dient dus wel degelijk inkomstenbelasting over betaald te worden.

Kan je trouwens de specifieke link naar het deel van de belastingdienstsite geven i.p.v. zeggen dat "het rechtstreeks van de site van de belastingdienst komt? Of anders gewoon het klikpad hier geven.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Maypole »

Eens met kuklos. Als het inderdaad rechtstreeks van de site van de belastingdienst komt, dan kan mlmsnaphetnauw vast wel even aanwijzen waar het staat, zodat ik niet aan hoef te nemen dat mlmsnaphetnauw hier alleen maar komt om even te liegen tegen ons om vervolgens weer te vertrekken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door newmikey »

4 jaar oud topic, heren. Realiseerde u zich dat?

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door bokkel »

u bedoelde dit?
Afbeelding

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

newmikey schreef:4 jaar oud topic, heren. Realiseerde u zich dat?
Als iemand in een 3 jaar oud topic onzin plaatst dat reageer ik.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door newmikey »

kuklos schreef:
newmikey schreef:4 jaar oud topic, heren. Realiseerde u zich dat?
Als iemand in een 3 jaar oud topic onzin plaatst dat reageer ik.
Prima hoor maar ik vroeg me af of je het gezien had :lol: :wink:

Van iemand die het verschil tussen nauw en nou blijkbaar niet weet lijkt me ook inderdaad alleen maar prut te verwachten. 1e Post en meteen op een oud topic met een hoop onzin - misschien heb je ook eigenlijk wel gelijk :mrgreen: :twisted:

juansamsel
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2014 11:19

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door juansamsel »

Grote onderwerpen gerelateerd discussie hier, maar ik ben zeer te lezen hier alle reacties, sorry ik ben nieuw hier, maar deze discussie is goed.

Gesloten