LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Info over Organo Gold

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
tara1977
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2013 23:07

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door tara1977 »

kuklos schreef:@tara1977:

1) waarom zou je ermee willen beginnen? Dus, wat levert het jou voor voordeel op om ermee te beginnen? Oftewel, welk voordeel denk je te behalen door hiermee te beginnen?
2) Waarom zouden mensen zoveel geld uitgeven aan koffie?
3) Waarom wordt er op die meeting, en ook door jou, weer de nadruk gelegd op nog weer meer mensen zoeken die ook moeten gaan verkopen? Waarom worden er geen klanten gezocht, maar wederverkopers?
Dat zijn goede vragen inderdaad.
1. zoals het voorgespiegeld werd leek het een mooie manier om wat bij te verdienen, zonder daar een dag voor in te leveren. in de zin van dat het goed te combineren is met kinderen.
2. ja, dat is de vraag die ik mezelf ook stel. op die avond lag de nadruk vooral op het verdienmodel, en dat die paddenstoel goed is tegen zoveel kwalen, maar de prijs van de koffie lag niet de nadruk op. ik zie net dat de thee nog duurder is :O
3. ze zeggen wel dat je ook gewoon klanten kunt zoeken die dan via jouw website hun koffie/thee/chocomel kopen, maar je moet iig 2 mensen aanbrengen ja.

ik heb er nu veel over gelezen en gehoord (ook hier, dank voor jullie marketing-technische uitleg!) en ik denk inderdaad dat degenen die hier vroeg mee begonnen zijn c.q. aan de top staan bij die 1% behoren. en inderdaad, je moet je team actief houden om er zelf aan te verdienen. dat lijkt me op zichzelf al lastig genoeg. daarnaast denk ik niet dat ik in deze tijden zoveel mensen zover krijg, los van het gezondheidseffect. en ik heb geen verkoop-achtergrond, dat werkt niet in mijn voordeel ;)
Ik denk dat ik mij beter bij mijn baan in de gezondheidszorg kan houden, dan weet ik in elk geval zeker dat ik elke maand inkomen heb zonder daarvoor eerst geld te moeten inleggen...

tara1977
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2013 23:07

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door tara1977 »

Bing Voorham schreef:Ik heb met stomme verbazing alle reacties op Organo Gold gelezen, Ik ben zelf distributeur dus ik weet wel hoe het zit. Er zijn allerlei mensen die van een afstand hun mening geven alles gebaseerd op aannames. Het word bijv. nergens verteld dat je bij Organo Gold je producten terug kan sturen en je geld terug krijgt. Er wordt maar weer gesuggereerd dat mensen hun producten niet kwijt kunnen als ze het te koop aan bieden, maar als er geen producten verkocht worden is het ook niet goed want dan roepen de "deskundigen" weer dat er geen producten verkocht worden. Ik weet dat Organo Gold een zeer serieus bedrijf is waar ethiek hoog in het vaandel staat en waar je echt geld kan verdienen als je bereid bent er iets voor te doen. Ik heb zelf voordat ik begon alles zeer goed onderzocht en heb mijn beslissing gebaseerd op feiten en niet op de mening van mensen die alleen maar wat roepen van de zijkant. Ik las een reactie van iemand die iedereen in Organo Gold een sukkel vond maar hij vond het prachtig want hij kon lekker gratis koffie drinken. Dit zegt toch al genoeg over het soort mensen die dit soort reacties plaats en de waarde van hun mening! Ik ben in 17 dagen Saffier geworden door gewoon hard te werken en heb nu een mooi organisatie in 7 landen. Wil iemand met me van gedachten wisselen of advies mail me dan op [email protected] en ik zal al je vragen en twijfels met feiten kunnen toelichten.

Op die avond werd mij verteld dat, om succesvol te zijn en er uberhaupt je investering uit te halen, je daar zeker 1-1,5 jaar voor uit moet trekken. en het verdienmodel ziet er als je het zo bekijkt heel aantrekkielijk uit, maar je moet er ook veel koffie weer voor afnemen :O en dat lijkt me toch best veel.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Prolix »

euh.. conform hun eigen info kun je helemaal geen Saffie worden in 17 dagen...Maar door de hallucigenen in die "koffie" kun je natuurlijk wel lekker verder dromen.

Overigens is al een tijdje bekend dat het FairTrade-merk en MaxHavelaar eigenlijk net zo erg als de rest zijn, alleen dan op zogenaamd eigen grond...

tara1977
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2013 23:07

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door tara1977 »

Prolix schreef:euh.. conform hun eigen info kun je helemaal geen Saffie worden in 17 dagen...Maar door de hallucigenen in die "koffie" kun je natuurlijk wel lekker verder dromen.

Overigens is al een tijdje bekend dat het FairTrade-merk en MaxHavelaar eigenlijk net zo erg als de rest zijn, alleen dan op zogenaamd eigen grond...
1. ja dat dus, dat begreep ik ook uit die info.
2. helaas is er ook op fairtrade gebied nog veel mis, en valt er nog veel te verbeteren in deze wereld.. ik probeer zoveel mogelijk producten van de lokale '(bio)markt' af te nemen wat dat betreft. maar lastig te controleren blijft het als consument. scherp blijven iig :) en voordat je iets gaat ondernemen eerst orienteren en info inwinnen :D dat heeft mij in elk geval behoedt voor het onbegaanbare pad dat MLM heet.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Prolix »

Onbegaanbaar pad... hmm. Helaas biedt de MLM structuur teveel ruimte voor misbruik. En dus gebeurt het. Mensen willen nu eenmaal veel geld. Daar gaan uiteindelijk ook de fairtrade merken aan kapot. Ander voorbeeld is natuurlijk de AlpeDuZes-organisatie. Links deed duidelijk het tegenovergestelde van rechts... Het gebeurt te vaak. Eigenlijk kunnen we in de Europeesche markt niets controleren. Het zijn de hele hele hele grote bedrijven die inmiddels zoveel zand in onze ogen hebben gestrooid dat we het gewoon niet meer zien. BASF is zo'n leuk voorbeeld..

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door brokkel »

Tara, verstandige keuze. Tenzij je MLM als een eigen bedrijf (met alle tijd die er voor nodig is) beschouwd is het vaker een verliespost dan een inkomsten-bron.
Als je naar een MLM bijeenkomst gaat en ze hebben het meer dan 50% van de tijd over de mogelijke verdiensten en een klein beetje over het product zelf en de prijs komt niet of nauwelijks ter sprake.
Weglopen. Geen kans. Als ze duidelijk komen met producten, een prijsstelling en vergelijkingsmateriaal dan wordt het een andere zaak maar die ben ik nog niet tegen gekomen. En ik ben er op een paar geweest. De eerste in mijn onschuld, daarna om lastige vragen te gaan stellen. Ik ben ook wel verzocht om de zaal te verlaten toen ze geen antwoord meer konden geven.

Even een kleine edit gedaan om een eigen fout te herstellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 nov 2013 15:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderd bericht

tara1977
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2013 23:07

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door tara1977 »

brokkel schreef:
Tara, verstandige keuze. Tenzij je MLM als een eigen bedrijf (met alle tijd die er voor nodig is) beschouwd is het vaker een verliespost dan een inkomsten-bron.
Als je naar een MLM bijeenkomst gaat en ze hebben het meer dan 50% van de tijd over de mogelijke verdiensten en een klein beetje over het product zelf en de prijs komt niet of nauwelijks ter sprake.
Weglopen. Geen kans. Als ze duidelijk komen met producten, een prijsstelling en vergelijkingsmateriaal dan wordt het een andere zaak maar die ben ik nog niet tegen gekomen. En ik ben er op een paar geweest. De eerste in mijn onschuld, daarna om lastige vragen te gaan stellen. Ik ben ook wel verzocht om de zaal te verlaten toen ze geen antwoord meer konden geven.

Mijn collega (die dit dus wel is gaan doen) heeft me meegevraagd naar zo'n bijeenkomst idd, geheel vrijblijven om te kijken zei ze. Hoewel ik nu zeker weet dat dit MLM gebeuren niks voor mij is ga ik misschien wel mee en dan zal ik enkele kritische vragen op papier zetten, ben wel benieuwd wat ze daar voor antwoorden op geven.

Fredmusic
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2013 11:37

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Fredmusic »

Volgens mij is deze discussie een beetje ontaard in een discussie over MLM....

Maakt niet uit.

Nu even een objectieve mening over Organo Gold:

Het werd mij aangeboden en ik was heel erg kritisch. De koffie rook aanvankelijk heel erg naar oploskoffie (het IS ook oploskoffie) en met een espresso machine in huis worden merken als SENSEO en NESCAFE standrechtelijk geboycot.

Maar de smaak van de zwarte oploskoffie is erg goed! Je moet alleen even door het oploskoffieluchtje heen, maar dat is zo gepiept.

Wat de website belooft qua werking van de ganoderma paddestoel die er in is verwerkt, kan ik persoonlijk zeggen dat die drie dubbel en dwars waar is. Je hele stofwisseling wordt weer keurig netjes op orde gebracht, gevolg is wel dat je in het begin drie keer per dag naar het toilet moet om de slakken te laten afvoeren.

Om me heen hoor ik vrijwel uitsluitend positieve reacties. Wel hoor ik ook bij sommigen (vrouwen) dat hun stofwisseling zo heftig op gang komt dat ze abrupt weer gestopt zijn met Organo Gold.

Wij hebben de Cafe Latte en Mokka, zelf drink ik de zwarte koffie. Verder is er ook groene thee....en als ik iets verschrikkelijk vind is het wel groene thee.
Deze smaakt duidelijk anders! Deze is zelfs heel erg lekker! Maar de gele kleur wordt op een gegeven moment na een uurtje trekken wat roodachtig, wat (wat mij betreft) de smaak alleen maar ten goede komt.

De gevolgen van deze koffie/thee voor mij is dat ik vaster en beter slaap, beter ruik, meer lucht heb, een sluimerende wortelkanaal ontsteking is verdwenen.
Toch is het niet een wonder middel, er zitten namelijk ongelooflijk veel anti-oxidanten in die dit allemaal veroorzaken. Het goede van dit product is dan ook de enorme hoeveelheid anti-oxidanten.

Het spul lijkt duur, maar vitaminepillen en andere voedingssupplementen zijn niet meer nodig. Als je die prijzen tegenover elkaar wegstreept, blijft er een relatief goedkoop product over.

Volgens het geruchten circuit komt er volgend jaar een oplos espresso op de markt, verder ook tandpasta en bodylotion. Het jaar 2014 is ook het jaar dat dit product officieel in Europa wordt gelanceerd, zo heb ik vernomen.

Resume:
Erg goed product! Maar pas in het begin wel goed op als het gaat gebruiken. Vooral als je een levenstijl hebt ontwikkeld die om de nodige vormen van ontslakken vraagt, zou ik zeker in het begin wel een vrije doorgang naar het toilet realiseren. Je zult hem nodig hebben.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nu even een objectieve mening over Organo Gold:
En daar ben je me alweer kwijt... Ik verwacht daarna een bepaald soort praatje en word op mijn wenken bediend.

Fredmusic
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2013 11:37

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Fredmusic »

angel1978 schreef:
Nu even een objectieve mening over Organo Gold:
En daar ben je me alweer kwijt... Ik verwacht daarna een bepaald soort praatje en word op mijn wenken bediend.

Klopt, moest hem even verbeteren op schreifvauten...

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door angel1978 »

Fredmusic schreef:
angel1978 schreef:
Nu even een objectieve mening over Organo Gold:
En daar ben je me alweer kwijt... Ik verwacht daarna een bepaald soort praatje en word op mijn wenken bediend.

Klopt, moest hem even verbeteren op schreifvauten...
Yeah right :roll:

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door kuklos »

Fredmusic schreef:Nu even een objectieve mening over Organo Gold:
Je bedoelt een positieve mening.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

kuklos schreef:
Fredmusic schreef:Nu even een objectieve mening over Organo Gold:
Je bedoelt een positieve mening.
Ook wel bekend als de Harry Mens-mening. Als je er maar voor betaalt, is 'ie positief (http://youtu.be/ZPp0eFdI32o?t=5m23s om te lachen/huilen).

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Prolix »

Fredmusic schreef:...Het spul lijkt duur, maar vitaminepillen en andere voedingssupplementen zijn niet meer nodig. Als je die prijzen tegenover elkaar wegstreept, blijft er een relatief goedkoop product over...
Zeg je dat ook bij de AH als je een kilo saffraan meeneemt? Het lijkt duur, maar je hebt er heel weinig van nodig. Dus als je deze prijs tegen die van het pallet rosbief wegstreept hoef ik nog maar een euro te betalen.

Wat een BS zeg...Afbeelding

peterlos
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2015 11:32

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door peterlos »

Ik ben ook distributeur geweest in 2013 en 2014 (aangesloten door Bing Voorham) bij Organo Gold en wil de volgende ervaringen/feiten toch even met jullie delen:
- De eerste twee maanden houdt Organo Gold jouw commissie voor zichzelf, hoeveel koffie de mensen onder jou ook bestellen. Zij noemen dit 'kwalificeren'
- De beloofde 20% commissie (voor het eerst dus na drie maanden, nadat ik vier mensen aangesloten had die zelf ook netjes bestelden) bleek uiteindelijk maar twee(!) procent te bedragen!! Volgens de helpdesk had ik zelf moeten begrijpen dat deze commissie MAXIMAAL 20 % kan bedragen... hier had ik dus het duurste pakket voor aangeschaft..
- Je bent verplicht zelf iedere maand voor zo'n 150 euro aan producten te bestellen, waar je uiteraard ook geen commissie over terug ontvangt.
- Even over de hulp van de zgn upline: bij mijn vraag naar advies om deze koffie beter te kunnen verkopen kreeg ik de volgende antwoorden: je mot knalluhhhhhh...gasgevuhhhhhh....we gaan samen 'rockuhhhhh' en dan nog: KISS KISS KISS man! Dit bleek bij navraag 'Keep it Stupid and Simple' te betekenen... Met deze laatste kreet kan het niveau eigenlijk niet beter uitgedrukt worden.
- Toen ik besloot mijn producten en lidmaatschap nog binnen het jaar weer in te leveren, bleek dit zeer moeilijk te gaan. Het heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd, na veel soebatten voordat ik ongeveer de helft van de inkoopwaarde van de teruggestuurde producten teruggekregen heb. Er gaat volgens Organo Gold 10% af, plus kosten voor afhandeling, die zijn dus blijkbaar zeer hoog.
- Mijn advies zal niemand verbazen: BEGIN HIER ALSJEBLIEFT NOOIT AAN !!

nab
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2015 13:51

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door nab »

Ik heb meerdere vrienden van me die bij organo gold hebben gewerkt.
Eind resultaat 1 vriend zijn eigen vaste baan kwijt, zijn auto van 8000 euro kwijt veel schulden en spoorloos van sociaal media verdwenen.
Ander vriend nog steeds dik in schulden, veel af betaald.
Is een grote zooi, maar mensen zijn nog steeds zo achterlijk dat ze geloven dat ze slapend rijk worden. Succes ermee voor degenen die niet luisteren ;)
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jul 2015 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Gesloten