LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw en startende ondernemer

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Luuk Botter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2011 11:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Luuk Botter »

Hej,

Ik las het topic en heb hier en daar gekeken naar wat er allemaal tussen stond! Erg interessant en ga zeker verder kijken.

Afgelopen jaar ben ik afgestudeerd en sindsdien werk ik hier en daar en ben ik op zoek naar een weg om een eigen onderneming op te zetten. Het is een mooie maar hobbelige weg met ups en downs! Erg interessant en leerzaam. Zelf ben ik sinds enige tijd bezig met Multi level netwerkmarketing. Een concept dat in amerika al enorm populair is en dat langzaam ook in Nederland begint door te komen. Het bevalt me erg goed aangezien het product waar ik mee werk me enorm aanstaat! Gezondheid & koffie wordt hier namelijk gecombineerd in een unieke vorm. Zelf gebruik ik de producten ook en voel me er heerlijk door.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met MLM? positieve en negatieve.

Met vriendelijke groet,


Luuk Botter

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door EdoK »

Luuk, als afgestudeerde zou je toch moeten weten dat informatie moet checken op waarheidsgehalte. Je zou met een simpele zoekopdracht kunnen uitvinden dat jouw post geen enkele nieuwswaarde heeft en WEER een standaard riedel is van uitgekauwde beweringen.

Zoek, lees, ga je eigen gang en val anderen niet lastig met die verkapte reclamespot van je!

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Luuk Botter schreef:Hej,

Ik las het topic en heb hier en daar gekeken naar wat er allemaal tussen stond! Erg interessant en ga zeker verder kijken.
Welkom!
Luuk Botter schreef:Afgelopen jaar ben ik afgestudeerd
Mag ik vragen waar in je bent afgestudeerd?
Luuk Botter schreef:en sindsdien werk ik hier en daar en ben ik op zoek naar een weg om een eigen onderneming op te zetten.
Interessant. Vanwaar die drang om een eigen onderneming op te zetten? Het lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld, normaal gesproken ben je ergens goed in of vind je iets leuk en besluit je dan later om daar een eigen bedrijfje in op te zetten, maar jij doet het precies andersom- nogmaals: interessant!
Luuk Botter schreef:Het is een mooie maar hobbelige weg met ups en downs! Erg interessant en leerzaam.
Dat geloof ik! Wellicht kun je ons wat meer vertellen over je ups en downs?
Luuk Botter schreef:Zelf ben ik sinds enige tijd bezig met Multi level netwerkmarketing.
Hoe ben je daar terechtgekomen als je een eigen onderneming wil opzetten (pure nieuwsgierigheid van mijn kant)?
Luuk Botter schreef:Een concept dat in amerika al enorm populair is en dat langzaam ook in Nederland begint door te komen.
Het bestaat in Nederland ook al een poosje hoor;) Laat je nou niet neppen door mensen die zeggen dat het nieuw en revolutionair is, het bestaat al sinds de jaren '30 van de vorige eeuw..
Luuk Botter schreef:Het bevalt me erg goed aangezien het product waar ik mee werk me enorm aanstaat! Gezondheid & koffie wordt hier namelijk gecombineerd in een unieke vorm.
Ondermijnt dat niet een beetje het hele concept van MLM? Als je er vanuit gaat dat je producten kunt verkopen (of eigenlijken: marketen) omdat je er zelf enthousiast over bent, zou je dan niet juist ooit een product tegengekomen moeten zijn dat zo geweldig was dat je het wilde verkopen, dan dat je juist begint met het idee dat je een eigen bedrijfje wil en daar dan een product bij gaat zoeken?
Luuk Botter schreef:Zijn er mensen die ervaringen hebben met MLM? positieve en negatieve.
Ik heb persoonlijk geen eigen ervaringen, maar er lopen hier genoeg mensen rond die wel wat met MLM te maken hebben of hadden..

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Luuk, als jij voor jezelf wilt beginnen dat zul je een ondernemingsplan moeten maken i.p.v. hier jouw kostbare tijd te verdoen.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door brokkel »

Chanmaster schreef:Beste Luuk, als jij voor jezelf wilt beginnen dat zul je een ondernemingsplan moeten maken i.p.v. hier jouw kostbare tijd te verdoen.
Dat zou iedereen moeten doen die voor "zichzelf" zou willen beginnen. Zelfs binnen een MLM constructie zouden ze dat moeten doen.
En dan vooral de vragen, wie zijn mijn klanten, wie zijn mijn concurrenten en wat moet mijn omzet zijn om een rendabel inkomen te krijgen uit mijn "bedrijf".

Zelfs als je het als een hobby-bedrijf (deeltijd) uitvoert zou dit goed zijn.
En daarna vooral zorgen voor een goede boekhouding waarin je je uitgaven en inkomsten bijhoudt. Kan je namelijk zien wat je bruto en netto uurloon zijn.

Helaas zullen velen dan besluiten om geen MLM-er te worden want de cijfers zullen in veel gevallen zeer tegenvallen. Namelijk omdat jouw upline je grootste concurrent zal blijken waarbij jijzelf nog eens nieuwe concurrenten moet gaan recruteren die gaat werken in jouw klantenkring.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Remster »

Mijn ervaring met MLM is dat de producten volslagen oninteressant zijn, en dat de nadruk ligt op het systeem waarmee je je geld binnen kunt halen.
Als je bereid bent mensen in je vriendenkring ineens als commercieel target te benaderen in plaats van als vriend, en als je het niet belangrijk vindt dat datgene wat je verkoopt ook echt een interessant product is, dan is MLM waarschijnlijk wel iets voor jou.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door kuklos »

Brokkel toch. Zodra je bij mlm op de lage inkomsten per uur wijst gaan ze erop over dat al die sociale contacten hun leven verrijken en ze er in elk geval persoonlijk door gegroeid zijn.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door antileugens »

Wat een totale en absolute kolder toch weer van de tegenstanders. Voor eerlijke en niet commerciele info (check vooral het FLP topic eens uit dan zie je hoe de "feiten" van de tegenstanders complete leugens blijken te zijn; wel ff een fiks stuk terug gaan want ze zijn heel goed om berichten die hen tegenstaan onder te sneeuwen zoals ook nu ongetwijfeld weer gaat gebeuren) kijk je even op:
businessforhome.org en networkmarketingpro.com

Maar ach, nu zullen ze wel weer naar de moderator stappen zoals ze al eerder hebben gedaan want tja, ze willen je hun mening door de strot douwen op een manier waarvan ze zeggen dat MLM voorstanders dat doen.

Ook deze video is wat dat betreft interessant: http://youtu.be/qiUg5Ycdo94

Reageren doe ik niet meer want dat is net als reageren op een ambtenaar die nog nooit met zijn handen heeft gewerkt die een loodgieter verteld hoe je een badkamer moet verbouwen.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Remster »

FLP producten gaan nergens over. Bij iedere drogist liggen plenty alternatieven voor een fractie van de prijs. Je moet dus geld verdienen met producten die op de reguliere manier blijkbaar niet aan de man zijn te brengen. Dat moet je liggen.
Als de TS denkt dat mensen zitten te wachten op producten die 'gezondheid en koffie combineren in een unieke vorm' dan is MLM misschien wel de beste formule.
Veel succes ermee, ik eet wel een appel na mijn bakje koffie.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door antileugens »

Discussie is al gevoerd. Uit eerdere discussies is duidelijk gebleken dat de producten bij de drogist heel andere ingrediënten hebben die onwerkbaar zijn en zelfs gevaarlijk kunnen zijn. Hiermee zijn een aantal van de tegenstanders ontmaskerd die wilden doen voorkomen, ook na het bewijs, dat ze bereid zijn te liegen om hun standpunt overeind te houden.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door angel1978 »

antileugens schreef:Discussie is al gevoerd. Uit eerdere discussies is duidelijk gebleken dat de producten bij de drogist heel andere ingrediënten hebben die onwerkbaar zijn en zelfs gevaarlijk kunnen zijn. Hiermee zijn een aantal van de tegenstanders ontmaskerd die wilden doen voorkomen, ook na het bewijs, dat ze bereid zijn te liegen om hun standpunt overeind te houden.
Allemaal onbewezen aannames en leugens
Ook hier zul je ongetwijfeld weer niets laten zien dat dit onderbouwt ( en enkel verwijzen naar zelf zoeken en google ).

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door antileugens »

Als een van de mensen wiens beweringen onderuit gehaald zijn weet je donders goed dat dat niet waar is. Controleer een van de FLP topics maar. Het grappige is zelfs dat de tegenstanders aankwamen met de bewering dat Aloë Vera gevaarlijk was waarna ik liet zien dat dit een ander soort Aloë Vera was dat wel in de goedkope drogist varianten gebruikt werd maar niet door Forever Living. Ook de extractie methode kwam toen aan bod waaruit wederom Forever Living duidelijk veel betere kwaliteit leverde.

Maar goed, ik ben er wel aan gewend dat de tegenstanders hier de waarheid ondersneeuwen met leugens.
Laatst gewijzigd door antileugens op 05 apr 2011 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door angel1978 »

antileugens schreef:Als een van de mensen wiens beweringen onderuit gehaald zijn weet je donders goed dat dat niet waar is. Controleer een van de FLP topics maar.
Precies wat ik zeg, je onderbouwt wederom niets ( nooit gedaan ook ).
Wel ben je blijkbaar in staat om reclamelinks naar websites te geven. Ordinaire spam dus !

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door antileugens »

Ga maar lekker door met je leugens. Iemand die geïnteresseerd is in de waarheid zal doen wat ik gezegd heb.
Ook nu laat je weer zien dat je bereid bent keihard te liegen over die site die zogenaamd commercieel zijn. De waarheid is iets wat je wel moet ondersneeuwen omdat je ego het niet aan kan dat je het mis hebt. Jammer en erg zielig.
In dat kader is het ook grappig om te zien dat je inderdaad de moderator al hebt ingeschakeld om info sites die je niet aanstaan te verwijderen. De waarheid MAG niet naar boven komen.

Daar laat ik het maar bij. Ik heb al voldoende onderbouwd in het verleden. Geen wonder dat het toen een tijd stil was aan het front van de tegenstander(s) ;-)

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door angel1978 »

antileugens schreef:Wat een totale en absolute kolder toch weer van de tegenstanders. Voor eerlijke en niet commerciele info (check vooral het FLP topic eens uit dan zie je hoe de "feiten" van de tegenstanders complete leugens blijken te zijn; wel ff een fiks stuk terug gaan want ze zijn heel goed om berichten die hen tegenstaan onder te sneeuwen zoals ook nu ongetwijfeld weer gaat gebeuren) kijk je even op:
http://www.businessforhome.org en http://www.networkmarketingpro.com

Maar ach, nu zullen ze wel weer naar de moderator stappen zoals ze al eerder hebben gedaan want tja, ze willen je hun mening door de strot douwen op een manier waarvan ze zeggen dat MLM voorstanders dat doen.

Ook deze video is wat dat betreft interessant: http://youtu.be/qiUg5Ycdo94

Reageren doe ik niet meer want dat is net als reageren op een ambtenaar die nog nooit met zijn handen heeft gewerkt die een loodgieter verteld hoe je een badkamer moet verbouwen.
Zogenaamd commercieel ?

Klik op de 1e link ( of nee liever, doe maar niet ) en je wordt gebombardeerd met advertenties. Links een advertentie, rechts een advertentie en meteen een popup om je in te schrijven voor een nieuwsbrief ( je mag dus je emailadres afgeven ).

Groot midden in beeld ( als je iets naar beneden scrollt ) een knop om je in te schrijven ( wat dan weer minimaal $29,95 en max $47,50 kost )..

Ja, dat noem ik wel een commerciele website ja!

Pure spam ! Hoeveel hou jij er eigenlijk zelf aan over om dit elke keer hier op trosradar op te rakelen ? Wat is jouw commerciele belang hier ?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik heb hier geen enkel commercieel belang. Wederom een insinuatie. En spam is het al helemaal niet want dat spam is het enkel als je probeert iemand je product te laten kopen en dat doe ik zeer beslist niet. Maar goed, de waarheid is iets waar de gemiddelde tegenstander een hekel aan heeft dus als ze dan moeten grijpen naar woorden als spam is dat geoorloofd ook al is het onzin.
En ja, er staan advertenties op maar jullie beweren elke keer dat er geen info te vinden is over de inkomsten. Die info is heel duidelijk op deze site te vinden.
Maar goed, als er geen info gegeven word is het niet naar jullie zin maar als die wel gegeven word willen jullie het laten verwijderen omdat het jullie niet aanstaat (onder het mom dat het een commerciele site is). Dat jullie zelf met regelmaat commerciele sites laten zien die proberen MLM onderuit te halen (wat ook in het verleden al meerdere keren is aangetoond) maakt natuurlijk niet uit; dat past perfect bij het meten met twee maten.

En vertel eens, wat is jouw commerciele belang. Ga nou niet beweren dat je de wereld probeert te verbeteren want dan zou je geen leugens nodig hebben.
Dat er mensen zijn die MLM niet zien zitten is geen enkel probleem maar helaas doen de tegenstanders van MLM hier precies datgene waar ze MLM aanhangers van beschuldigen: Hun mening koste wat kost bij een ander door de strot douwen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat het spam is, is geen insinuatie maar een feit ( zie de definitie hier op de site ) ==> Reclame voor een website of produkt

De rest zijn geen insinuaties, maar vragen.. Maar was even vergeten, antileugens beantwoord nooit vragen..
antileugens schreef:En vertel eens, wat is jouw commerciele belang.
Niets commercieels, maar wel belang.. Zie om mij heen helaas ook mensen die hierin trappen en die rotzooi of kopen of proberen te verkopen.. Ze komen allemaal berooid terug. Hoe minder er van dit soort onzin-initiatieven zijn, hoe minder de kans dat een familielid of vriend hierin trapt. Voor mij het belangrijkste dat er is !

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door brokkel »

antileugens schreef:Wat een totale en absolute kolder toch weer van de tegenstanders. Voor eerlijke en niet commerciele info (check vooral het FLP topic eens uit dan zie je hoe de "feiten" van de tegenstanders complete leugens blijken te zijn; wel ff een fiks stuk terug gaan want ze zijn heel goed om berichten die hen tegenstaan onder te sneeuwen zoals ook nu ongetwijfeld weer gaat gebeuren) kijk je even op:
http://www.businessforhome.org en http://www.networkmarketingpro.com

Maar ach, nu zullen ze wel weer naar de moderator stappen zoals ze al eerder hebben gedaan want tja, ze willen je hun mening door de strot douwen op een manier waarvan ze zeggen dat MLM voorstanders dat doen.

Ook deze video is wat dat betreft interessant: http://youtu.be/qiUg5Ycdo94

Reageren doe ik niet meer want dat is net als reageren op een ambtenaar die nog nooit met zijn handen heeft gewerkt die een loodgieter verteld hoe je een badkamer moet verbouwen.
Leuk, hierop ga ik even reageren.

Ik ben al beschuldigd van verschillende dingen door Antileugen en zo ook hier weer, maar ja, dat leg ik maar naast mij neer.

De links zijn voornamelijk van het niveau Wij van WC-eend.
Vooral niet vooringenomen betreffende Direct Sales: businessforhome en networkmarketingpro. Dus deze zijn maximaal net zo betrouwbaar als alle anti-MLM websites.
Dan hebben ze het over de top 500 verdieners, dit noemen ze ook wel een survivor-bias. Die redenering volgend moeten we allemaar professioneel gaan pokeren: http://www.pokerpages.com/players/lists ... layers.htm
De top 500 pokeraars verdienen meer dan de top 500MLM-ers.
Dus kan je beter gaan pokeren (de kansen zijn trouwens inderdaad beter maar dat is een andere berekening).

Nu het laatste, ik ben zelfstandig ondernemer met (het toen nog verplichte) AOV diploma en SHV-cafebedrijf, ik denk dat mij dat toch wel kwalificeert om in ieder geval iets te zeggen over bedrijfsvoering en het opstarten van een eigen bedrijf.

Vooral die opmerking over loodgieters toont aan dat je niet echt weet waarover je praat. Ga ik jou voorbeeld van ambtenaar en loodgieter maar eens gebruiken.
MLM zijn juist ambtenaren die allemaal loodgieter worden omdat een andere loodgieter tegen hun gezegt heeft dat ze loodgieter moeten worden. Als dan blijkt dat er niet genoeg werk is voor hun allemaal dan ligt dat opeens aan de instelling van de ambtenaren (of ze wel of niet geschikt zijn is totaal ondergeschikt) en niet aan het feit dat er meer loodgieters zijn dan er werk is.
Dat een enkeling dan nog steeds voldoende verdient maakt niet dat iedereen loodgieter kan worden maar dat er maar voldoende werk is voor een enkeling.
Dat is marktwerking. Het onbeperkt werven maakt dat MLM nooit voor iedereen een (deeltijd) inkomen kan genereren en het systeem dus op een bepaald level moet falen. Ik heb nog nooit een bewijs gezien dat dit anders is.

Om over de markt nogmaals te spreken.
Ik heb een bedrijf dat voedingsmiddelen verkoopt op de lokale markt, de plaats is ongeveer 40.000 inwoners. Gemiddeld geven de mensen er 125 euro per jaar aan uit. Dat maakt dat de markt die ik bedien ongeveer 5miljoen groot is. Dit moet ik delen met ongeveer 8 concurrenten waarvan 75% uitgegeven wordt bij 4 concurrenten. Dat betekend dat wij met 4 bedrijven dus ongeveer 1.25 miljoen kunnen verdelen. Net genoeg voor ons om een modaal inkomen te verdienen. Ik kan proberen om mijn markt te vergroten maar er komen niet meer inwoners bij (behalve dan door natuurlijke groei van ongeveer 2%) en de mensen gaan niet plots meer uitgeven (ook hier gaat het geleidelijk) dus moet ik andere manieren zoeken. Als eerste probeer ik marktaandeel af te pakken van die 75%. Als 2e probeer ik mijn marktbereik te vergroten.

Wat heeft geen nut!
Meer concurrenten op mijn markt introduceren. Ook al krijg ik een aandeel van hun omzet. Niet omdat ik dan mijn inkomen niet vergroot maar simpelweg om het feit dat er voor hun geen inkomen te verdienen valt.
Zie hier de fout bij MLM, in een opkomende markt is het voor iedereen mogelijk iets te verdienen, zodra deze voorbij is dan moet je vormen van bescherming hebben om je de vervangingsmarkt te bedienen. Die zijn er niet in MLM waardoor voor het meerendeel van de nieuwkomers er geen inkomen (zelfs geen deeltijd) meer mogelijk is.

Zeg mij waar mijn redenering fout is Antileugens, want je claimt wel dat ik leugens vertel maar je zegt niet waar ik fout zit.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het gaat bij MLM contructies niet zo zeer om de producten en of deze al dan niet van waarde zijn.
Neem bijvoorbeeld aloe producten. De grondstoffen kosten nagenoeg niets.
Er worden woekerwinsten gemaakt op het eindproduct en die winsten worden trapsgewijs verdeeld over de verkoper, groepsleiding, manager enz. enz.
De verkoper krijgt provisie 10%, de groepsleider krijgt provisie 5% maar dan wel over alle producten welke de groep verkoopt, de daarboven geplaatse persoon weer minder per product maar dan wel van alle producten welke door de verkoper van diens groepen worden verkocht. De verkoper is alleen zakelijk onderwezen en op verkoop gericht waarbij deze de basiskennis der producten kent maar niets over de effecten weet, die kennis doet de verkoper op uit de lectuur welke erbij is geleverd. Het is maar wat je wil geloven.
Zodra men de winst over de verkoop aan banden zou leggen zou dit de remedie zijn op dit soort praktijken. MLM is een systeem waardoor de prijzen onevenredig in verhouding tot de werkelijke waarde van het product worden opgedraven. Indien de producten dan goed zijn en de prijs conform de economische waarde alhier als redelijk betiteld kan worden heb ik er niet de minste moeite mee.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Nieuw en startende ondernemer

Ongelezen bericht door antileugens »

Het is duidelijk dat brokkel en zijn soortgenoten niet eens de moeite hebben genomen de sites echt te bekijken; dan zouden ze namelijk tot de conclusie hebben moeten komen dat er ook veel kritiek word geleverd op die sites. Maar ja, in hun strijd tegen MLM zien ze alles waar ook maar iets positiefs over MLM word verteld als louter positief en dus gaan de oogkleppen op. En dan gaat ze vrolijk door met aannames en beweringen die geen enkele onderbouwing hebben. Helaas, door die oogkleppen zien ze totaal niet dat zij zelf volledig voldoen aan hun beeld van de gemiddelde voorstander van MLM. Iets waar de gemiddelde voorstander van MLM zelf in het geheel niet aan voldoet.

Ach, het zij zo.

Gesloten