LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wetenschap en MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Hoe u het ook wendt of keert: we hebben het over 970.000 aansluitingen en 640.000 klanten. Verder wordt niet direct gespecificeerd of die klanten huishoudens of individuele personen zijn en of die aansluitingen 1 of meerdere diensten betreffen, maar normaliter zou men aannemen dat aansluitingen betrekking hebben op één afzonderlijke dienst, zeker gezien het feit dat het aantal significant hoger ligt dan het aantal klanten..

U kunt dus op basis van deze cijfers zeker niet concluderen dat Euphony een marktaandeel van 10% heeft in de mobiele telefoniemarkt in België, ook al omdat het artikel niet specificeert om wat voor soort aansluitingen het gaat (op basis van het artikel zou het net zo goed om 970.000 energieaansluitingen kunnen gaan).

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

C-o-r schreef:YES jij begrijpt het
Eerder heb ik ook al gemeld dat als de besparing nihil tot geen is ik niets verander.
gewoon lekker de diensten af blijven nemen bij de huidige aanbieder.
NET ALS MIJN EIGEN MOEDER (red.)

Dit zeg ik zowel tegen familie en vrienden als ook hier in dit topic
En dat stellen we ook op prijs!

Wel kwam u er in het begin ook mee aan dat we kunnen besparen door naar Euphony over te stappen, maar dat blijkt dus in verscheidene gevallen niet op te gaan.. U kunt dus niet zondermeer stellen dat we kunnen besparen door onze diensten in het vervolg van Euphony af te nemen; wel kunnen we wellicht één van onze vrienden een paar extra euro's laten verdienen..

C-o-r
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jul 2012 13:27

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door C-o-r »

Niels2010 schreef:U kunt dus op basis van deze cijfers zeker niet concluderen dat Euphony een marktaandeel van 10% heeft in de mobiele telefoniemarkt in België, ook al omdat het artikel niet specificeert om wat voor soort aansluitingen het gaat (op basis van het artikel zou het net zo goed om 970.000 energieaansluitingen kunnen gaan).
Hierin heb je gelijk
de 10% marktaandeel mobiel is idd gebaseerd op interne informatie.

desalniettemin vind ik 640.000 klanten op ruim 4,5miljoen huishoudens netjes
dit even los van enig percentage.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

Blijf je nu elke keer dat vetgedrukt doen? De smileys zijn gestopt, maar dat vetgedrukt maakt het niet veel beter.

C-o-r
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jul 2012 13:27

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door C-o-r »

Niels2010 schreef:Wel kwam u er in het begin ook mee aan dat we kunnen besparen door naar Euphony over te stappen, maar dat blijkt dus in verscheidene gevallen niet op te gaan.. U kunt dus niet zondermeer stellen dat we kunnen besparen door onze diensten in het vervolg van Euphony af te nemen; wel kunnen we wellicht één van onze vrienden een paar extra euro's laten verdienen..
Ik durf nog steeds te stellen dat er kosten zijn te besparen met Euphony,
het zondermeer stellen heb ik nooit en te nimmer gedaan naar mijn weten.
Als een besparing nihil of 0 is zeg ik dit ook gewoon ook hier
Laatst gewijzigd door C-o-r op 29 jul 2012 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

C-o-r
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jul 2012 13:27

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door C-o-r »

kuklos schreef:Blijf je nu elke keer dat vetgedrukt doen? De smileys zijn gestopt, maar dat vetgedrukt maakt het niet veel beter.
Heeft u er problemen mee dat ik feiten nadrukkelijk vermeld?

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

Misschien wist je het nog niet, maar continu vetgedrukt, en eerder al schuin en onderstreept en kleurtjes zijn overkill. Zodanig overkill dat het geen benadrukken meer is, maar gewoon onderdeel van wat je schrijft. En bovendien een teken van onvolwassenheid.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

C-o-r schreef:
Niels2010 schreef:U kunt dus op basis van deze cijfers zeker niet concluderen dat Euphony een marktaandeel van 10% heeft in de mobiele telefoniemarkt in België, ook al omdat het artikel niet specificeert om wat voor soort aansluitingen het gaat (op basis van het artikel zou het net zo goed om 970.000 energieaansluitingen kunnen gaan).
Hierin heb je gelijk
de 10% marktaandeel mobiel is idd gebaseerd op interne informatie.
Interne informatie is voor ons niet controleerbaar (en daarmee waardeloos). Bovendien lijken die gegevens niet te stroken met de werkelijkheid, als men de berekingen van newmikey en kuklos in overweging neemt.
C-o-r schreef:desalniettemin vind ik 640.000 klanten op ruim 4,5miljoen huishoudens netjes
dit even los van enig percentage.
Klanten op huishoudens is een ietwat vreemde ratio - nogmaals: op basis van het artikel kunnen we niet stellen dat het om 640.000 huishoudens gaat. Mocht het over individuele klanten gaan, dan heb je kans dat (met een gemiddeld huishouden van 2,46 personen in Vlaanderen) er maar een slordige 260.000 huishoudens klant zijn bij Euphony.
C-o-r schreef:Ik durf nog steeds te stellen dat er kosten zijn te besparen met Euphony,
het zondermeer stellen heb ik nooit en te nimmer gedaan naar mijn weten.
Als een besparing nihil of 0 is zeg ik dit ook gewoon ook hier
Nogmaals: dat stellen we op prijs. Dat gezegd hebbende vraag ik mij af of u potentiële klanten ook voorrekent hoeveel zij bij andere aanbieders kwijt zouden zijn en of u hen - in het geval dat (pak 'm beet) Telfort goedkoper zou zijn in hun situatie - ook aanbeveelt naar een andere provider als Euphony over te stappen..
kuklos schreef:Misschien wist je het nog niet, maar continu vetgedrukt, en eerder al schuin en onderstreept en kleurtjes zijn overkill. Zodanig overkill dat het geen benadrukken meer is, maar gewoon onderdeel van wat je schrijft. En bovendien een teken van onvolwassenheid
.

Bovendien is het in strijd met de gedragsregels van dit forum:
TrosRadar schreef:•Het veelvuldig of overdreven gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan, evenals het overdreven gebruik van vet, cursief en smileys.

C-o-r
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jul 2012 13:27

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door C-o-r »

Niels2010 schreef:Interne informatie is voor ons niet controleerbaar (en daarmee waardeloos). Bovendien lijken die gegevens niet te stroken met de werkelijkheid, als men de berekingen van newmikey en kuklos in overweging neemt.
Als ik je nu goed begrijp suggereer ja dat we berekeningen serieus moeten nemen die ik met feiten wegveeg?
Dit noem ik "Uitermate verbazingwekkend"
Klanten op huishoudens is een ietwat vreemde ratio - nogmaals: op basis van het artikel kunnen we niet stellen dat het om 640.000 huishoudens gaat. Mocht het over individuele klanten gaan, dan heb je kans dat (met een gemiddeld huishouden van 2,46 personen in Vlaanderen) er maar een slordige 260.000 huishoudens klant zijn bij Euphony.
Handig dat jullie elkaar op dit vlak zo tegenspreken of er schijnbaar weinig kennis aanwezig is van de voordelen cq producten.
- 1 van de kenmerken is dat zoveel mogelijk producten op 1 factuur komen .red
Dat gezegd hebbende vraag ik mij af of u potentiële klanten ook voorrekent hoeveel zij bij andere aanbieders kwijt zouden zijn en of u hen - in het geval dat (pak 'm beet) Telfort goedkoper zou zijn in hun situatie - ook aanbeveelt naar een andere provider als Euphony over te stappen..
Wie heeft het in vredesnaam ooit meegemaakt dat hij/ zij in een winkel/ thuis of op internet te horen kreeg dat je beter naar de concurrent kan gaan omdat deze voordeliger is? Mijn antwoord op u vraag is dan ook NEE
(behoudens vergelijkingssites die juist verdienen aan het verwijzen)
kuklos schreef:Misschien wist je het nog niet, maar continu vetgedrukt, en eerder al schuin en onderstreept en kleurtjes zijn overkill. Zodanig overkill dat het geen benadrukken meer is, maar gewoon onderdeel van wat je schrijft. En bovendien een teken van onvolwassenheid
.
Het had bovengenoemde gesierd me hier op een volwassen wijze op te attenderen
zoals u onderstaand doet.
Het gebruik van kapitalen, vette tekst of cursief is naar mijn maatstaven
een onderdeel van communiceren dat men dit onvolwassen vind is hun goed recht.
Het consequent insinueren, woorden verdraaien en of het op de persoon spelen vind ik zelf vele malen kinderachtiger en respectlozer overkomen.
maar goed dat is mijn bescheiden mening schijnbaar is alles geoorloofd
om het negatieve beeld en de vooronderstellingen van m.l.m. in stand te houden.
Dat ik dit betreur spreekt wellicht voor zich.

Bovendien is het in strijd met de gedragsregels van dit forum:
TrosRadar schreef:•Het veelvuldig of overdreven gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan, evenals het overdreven gebruik van vet, cursief en smileys.

C-o-r
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jul 2012 13:27

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door C-o-r »

Met dank aan Niels heb ik de gedragsregels er nog maar eens op nageslagen.
Gedragsregels

Om dit forum beschaafd, informatief, aangenaam en interessant te houden, hebben wij gebruikersvoorwaarden / gedragsregels opgesteld waaraan iedere bezoeker van dit forum zich dient te houden.
- Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
- lasterlijke, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.
- Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd.
Met referte aan deze regels ben ik nu wel heel benieuwd naar de onderbouwing van diverse belastende uitspraken?
Of zien de criticasters ook gewoon de mogelijkheid om met respect de voor en tegens van m.l.m. te bespreken in dit topic?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

C-o-r schreef:
Niels2010 schreef:Interne informatie is voor ons niet controleerbaar (en daarmee waardeloos). Bovendien lijken die gegevens niet te stroken met de werkelijkheid, als men de berekingen van newmikey en kuklos in overweging neemt.
Als ik je nu goed begrijp suggereer ja dat we berekeningen serieus moeten nemen die ik met feiten wegveeg?
Dit noem ik "Uitermate verbazingwekkend"

Leg het anders nog eens uit. Ik zie niet hoe 970.000 aansluitingen of 640.000 klanten een bewijs zijn dat Euphony in België 10% van de mobiele markt in handen heeft, gezien het feit dat Euphony ook andere diensten aanbiedt.

Als ik feiten (uwerzijds) over het hoofd zie, geeft u ze dan alstublieft nogmaals.
C-o-r schreef:Handig dat jullie elkaar op dit vlak zo tegenspreken of er schijnbaar weinig kennis aanwezig is van de voordelen cq producten.
- 1 van de kenmerken is dat zoveel mogelijk producten op 1 factuur komen .red
A. Zou u a.u.b. kunnen trachten iets duidelijker te schrijven; heb geen idee wat u hiermee bedoelt.

B. Wat is '.red'? Is dat een nieuw top-level domain ofzo? Mocht u 'red.' bedoelen (wat waarschijnlijk het geval is, daar u dat zo'n beetje achter elke zin plakt) - dat betekent 'redactie'. Dit wordt meestal gebruikt in journalistische bijdragen, wanneer de redactie iets heeft opgemerkt. Ik neem aan dat u geen redactie hebt die uw bijdragen uitvoerig controleert voor u ze plaatst en zo wel, dan is dit wel een uiterst slordige redactie :D
Wie heeft het in vredesnaam ooit meegemaakt dat hij/ zij in een winkel/ thuis of op internet te horen kreeg dat je beter naar de concurrent kan gaan omdat deze voordeliger is? Mijn antwoord op u vraag is dan ook NEE
(behoudens vergelijkingssites die juist verdienen aan het verwijzen)
Maar ú bent nou juist géén winkel! U bent zovéél beter dan een winkel! U bent iemand die het gewoon leuk vindt om mensen geld te laten besparen, remember?! Dan zou het u sieren om dát tot uw doel te maken, in plaats van het verkopen van Euphonydiensten!
C-o-r schreef:Het had bovengenoemde gesierd me hier op een volwassen wijze op te attenderen
zoals u onderstaand doet.
Dat is irrelevant - toen u hier op het forum een account aanmaakte hebt u zich geconformeerd aan de gedragsregels waar ik zojuist naar verwezen heb. Er stond ook uitdrukkelijk bij dat u deze door diende te lezen voor u akkoord ging. U had dit dus kunnen (lees: moeten) weten.
C-o-r schreef:Het gebruik van kapitalen, vette tekst of cursief is naar mijn maatstaven
een onderdeel van communiceren dat men dit onvolwassen vind is hun goed recht.
Op de manier waarop u ze gebruikt is het niet langer 'een onderdeel van communiceren'. Het kan sporadisch worden aangewend om een bepaald accent weer te geven, maar u schrijft halve reacties in het rood, dikgedrukt, etc. Dat is een beetje teveel van het goede..
C-o-r schreef:Het consequent insinueren, woorden verdraaien en of het op de persoon spelen vind ik zelf vele malen kinderachtiger en respectlozer overkomen.
Sorry, waar is dit precies gebeurd? :?
C-o-r schreef:maar goed dat is mijn bescheiden mening schijnbaar is alles geoorloofd
om het negatieve beeld en de vooronderstellingen van m.l.m. in stand te houden.
Ga nu niet de Calimero uithangen - als u gelijk hebt geven we dat gewoon toe. Vooralsnog hebt ú niet aangetoond dat Euphony ons serieuze besparingsmogelijkheden oplevert, noch dat het serieuze inkomenskansen biedt. Die vragen hebt u (naar eigen zeggen) vermeden, omdat u dacht dat uw antwoord niet aan onze eisen zou voldoen. Dat is uw zaak, maar het maakt uw argument niet sterker. Als u wil dat onze meningen veranderen, verzoek ik u over te gaan tot het bewijzen van uw stellingen en te stoppen met zielig doen. Dan komt u veel verder, geloof me.
Laatst gewijzigd door Niels2010 op 29 jul 2012 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

C-o-r schreef:Met dank aan Niels heb ik de gedragsregels er nog maar eens op nageslagen.
Gedragsregels

Om dit forum beschaafd, informatief, aangenaam en interessant te houden, hebben wij gebruikersvoorwaarden / gedragsregels opgesteld waaraan iedere bezoeker van dit forum zich dient te houden.
- Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
- lasterlijke, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.
- Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd.
Met referte aan deze regels ben ik nu wel heel benieuwd naar de onderbouwing van diverse belastende uitspraken?
Of zien de criticasters ook gewoon de mogelijkheid om met respect de voor en tegens van m.l.m. te bespreken in dit topic?
Als u de belastende uitspraken opzoekt zullen wij ze wel onderbouwen.

C-o-r
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jul 2012 13:27

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door C-o-r »

Niels2010 schreef:
C-o-r schreef:
Niels2010 schreef:als men de berekingen van newmikey en kuklos in overweging neemt.
Als ik je nu goed begrijp suggereer ja dat we berekeningen serieus moeten nemen die ik met feiten wegveeg?
Dit noem ik "Uitermate verbazingwekkend"

Leg het anders nog eens uit. Ik zie niet hoe 970.000 aansluitingen of 640.000 klanten een bewijs zijn dat Euphony in België 10% van de mobiele markt in handen heeft, gezien het feit dat Euphony ook andere diensten aanbiedt.

Als ik feiten (uwerzijds) over het hoofd zie, geeft u ze dan alstublieft nogmaals.
Zoals ik eerder al vertelde is de 10% een intern cijfer
Ik vraag je uitsluitend of ik cijfers van newmickey serieus moet nemen
terwijl ik zijn insinuaties over de dalende klantaantallen ontkrachte met officiële cijfers?
A. Zou u a.u.b. kunnen trachten iets duidelijker te schrijven; heb geen idee wat u hiermee bedoelt.
Ik ga hier niet inhoudelijk op de producten in.
Als je meent een mening te moeten geven lijkt het me raadzaam kennis van zaken te hebben Niels.
B. Wat is '.red'? Is dat een nieuw top-level domain ofzo? Mocht u 'red.' bedoelen (wat waarschijnlijk het geval is, daar u dat zo'n beetje achter elke zin plakt) - dat betekent 'redactie'. Dit wordt meestal gebruikt in journalistische bijdragen, wanneer de redactie iets heeft opgemerkt. Ik neem aan dat u geen redactie hebt die uw bijdragen uitvoerig controleert voor u ze plaatst en zo wel, dan is dit wel een uiterst slordige redactie :D
Ik zal ze er eens stevig op aanspreken Niels :wink:
Maar ú bent nou juist géén winkel! U bent zovéél beter dan een winkel! U bent iemand die het gewoon leuk vindt om mensen geld te laten besparen, remember?! Dan zou het u sieren om dát tot uw doel te maken, in plaats van het verkopen van Euphonydiensten!
Heb ik ooit gesteld dat ik Euphonydiensten verkoop?
Als ik mensen een besparing kan bieden met Euphony dan bied ik dit vrijblijvend aan,
als ze liever iets anders willen of nog vreemder meer willen betalen dan is dat aan hen ik hoef geen ontevreden vrienden.
Zoals herhaaldelijk al verteld ben ik van mening dat een paar euro verschil
geen motivatie mag zijn om iemand te verhuizen.
Ben ik dan aan het verkopen? Nee
Dat is irrelevant - toen u hier op het forum een account aanmaakte hebt u zich geconformeerd aan de gedragsregels waar ik zojuist naar verwezen heb. Er stond ook uitdrukkelijk bij dat u deze door diende te lezen voor u akkoord ging. U had dit dus kunnen (lees: moeten) weten.
Je hebt volkomen gelijk, sorry dat ik net als velen gewoon akkoord ben gegaan zonder ze te lezen :oops:
C-o-r schreef:Het consequent insinueren, woorden verdraaien en of het op de persoon spelen vind ik zelf vele malen kinderachtiger en respectlozer overkomen.
Sorry, waar is dit precies gebeurd? :?
Als je wilt checken of ik dit uit mijn duim zuig mag je het zelf opzoeken.
Ik ga daar geen verdere aandacht aan schenken ik neem het voor lief.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat jouw geen blaam treft in deze :wink:
C-o-r schreef:maar goed dat is mijn bescheiden mening schijnbaar is alles geoorloofd
om het negatieve beeld en de vooronderstellingen van m.l.m. in stand te houden.
Ga nu niet de Calimero uithangen - als u gelijk hebt geven we dat gewoon toe
Nobel van je dat je jezelf opwerpt voor anderen.
Vooralsnog hebt ú niet aangetoond dat Euphony ons serieuze besparingsmogelijkheden oplevert, noch dat het serieuze inkomenskansen biedt.
Deze kennen we inmiddels wel en wordt een aardige dooddoener.
Bij 1 van de 3 vergelijkingen die hier zijn gepasseerd was het voordeel bij een concurrent (je eigen cijfers buiten beschouwing gelaten mede omdat je in het buitenland zit
en deze derhalve niet representatief zijn volgens ook je eigen bevindingen.
Voor wat betreft de inkomenskansen is het voor mij geen enkel probleem om u in direct fysiek contact te brengen met mensen die er leuk v
an kunnen leven.
Als u wil dat onze meningen veranderen, verzoek ik u over te gaan tot het bewijzen van uw stellingen en te stoppen met zielig doen. Dan komt u veel verder, geloof me.
1 Wat mij betreft mag een ieder zijn eigen mening hebben, graag zelfs.
Echter zijn er mensen die anderen hun mening willen opdringen, lees voor de lol
mijn reacties nog maar eens na het merendeel bied stof tot nadenken.
Andere delen verwijzen naar feiten en mogelijk dat er onverhoopt in een discussie
ergens een persoonlijke mening is geslopen hiervoor dan bij deze mijn excuses.
Ik ben er slechts op uit dat men een helderder en objectief beeld van m.l.m. krijgt waar men een eigen mening en inzicht mag verwerven.
2 Derhalve zie ik mij dan ook niet genoodzaakt om me te bewijzen cq iemand mijn mening op te leggen.
3 Mag ik weten met wat ik zielig doe? Waar doel je op?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

C-o-r schreef: Ik ben er slechts op uit dat men een helderder en objectief beeld van m.l.m. krijgt waar men een eigen mening en inzicht mag verwerven.
Een helder en objectief beeld over MLM is ondermeer hier te verkrijgen: http://members.multimania.nl/mlmwaarheid/index.htm

of hier op MLM Watch uiteraard:
http://www.mlmwatch.org

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

Nog een betrouwbare link is de site van John Taylor hier http://mlm-thetruth.com/

Vooral de symptoom analyse van Taylor is interessant in het voorbeeld van de nu aktieve MLM poster:

Op basis van zijn onderzoek stelt Taylor een syndroom-analyse voor. Hoe meer symptomen van toepassing zijn op een bepaalde MLM, hoe groter de kans dat het om een piramidesysteem gaat. De 28 symptomen zijn als volgt:

1) De opbouw (bonusstructuur) van het netwerk staat toe dat meer (lagen) distributeurs in het netwerk zitten of ontstaan dan functioneel nodig is.
2) In een willekeurig gebied is het toegestaan ongelimiteerd te werven. De bonusstructuur kan zelfs prikkels uitzenden om dit te doen.
3) De totale bonusuitbetaling wordt gekenmerkt door Relatieve Verticale Gelijkheid (RVE).
4) De illusie van ongelimiteerde financiele groeimogelijkheden maskeert de rekenkundige werkelijkheid van beperkte mogelijkheden.
5) De MLM wordt gekenmerkt door een eerste periode van extreme groei, gevolgd door een afname van de groei (tenzij nieuwe markten worden aangeboord) en daarna een afname van de omzet.
6) Het inklappen van de piramide wordt voorkomen door in nieuwe markten te starten.
7) Distributeurs werven met kreten als "ground floor opportunity", "stap nu in", "dit is het moment".
8) Duplicatie van inzet en investering wordt aangemoedigd om een downline te bouwen.
9) Er wordt beloofd of geimpliceerd dat een substantieel passief inkomen kan worden opgebouwd door een beperkte tijd hard te werken, waardoor meer vrije tijd wordt verkregen.
10) De nadruk ligt op passief / piramide-inkomen bij presentaties en zaken als video's.
11) Distributeurs zijn extreem gevoelig als iemand zegt dat het een piramidesysteem betreft.
12) "Opportunity meetings" en andere wervingsmechanismen worden ingezet om anderen ervan te overtuigen dat hoge inkomens en dergelijken zeer goed mogelijk zijn.
13) Er worden continu nieuwe distributeurs gewerfd om de hoge uitval te compenseren.
14) De nadruk ligt op de zakelijke kans, in plaats van op de marktwaarde van de producten.
15) Het onderscheid tussen consument en verkoper vervaagd.
16) Het werven van distributeurs onder familie en vrienden wordt aangemoedigd.
17) De productvraag komt vanuit de distributeurs, niet vanuit de markt.
18) Distributeurs moeten betalen voor trainingen, materiaal als folders / bestellijsten en meetings.
19) Het bonusschema zorgt voor een extreem scheve verdeling van de inkomsten.
20) De compensatie bij directe verkoop aan klanten is relatief laag.
21) Nettowinsten zijn vaak te laag om op te geven bij de belastingdienst.
22) Distributeurs wordt aangepraat dat ze allemaal financieel succes kunnen behalen, als er maar hard genoeg gewerkt wordt.
23) De bonusstructuur wordt "de beste van de industrie" of iets dergelijks genoemd.
24) De producten worden "uniek", "emotioneel aantrekkelijk" of "oneindig te vervangen" genoemd.
25) Producten zijn duur of niet te vergelijken met andere producten in de markt.
26) Nieuwe distributeurs worden aangemoedigd vaker of in grotere hoeveelheden aan te kopen dan zij normaal zouden doen.
27) MLM promoters houden zichzelf en anderen continu voor dat de zakelijke kans reeel en goed is.
28) MLM veroorzaakt verslavingseffecten bij een aantal distributeurs.

Conclusie: Hoe meer van deze symptomen opgaan voor een willekeurige MLM, hoe groter de kans dat het om een piramidesysteem gaat. Sommige aspecten kunnen zwaarder wegen bij deze inschatting, naar gelang de mate waarin een symptoom van toepassing is en het in de praktijk waargenomen gedrag van de distributeurs. Op basis van al het voorgaande stelt Taylor een test voor waarmee je kunt beoordelen hoe legitiem een bepaalde "MLM opportunity" is.

C-o-r
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jul 2012 13:27

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door C-o-r »

Dus uw eerste bericht in dit draadje was eigenlijk misleidend, geeft u nu toe? U helpt mensen niet daadwerkelijk hun maandelijks besteedbaar bedrag te verhogen door te besparen op hun vaste lasten, maar geeft nu ruiterlijk toe dat dat zeker niet uw belang is?
1e passage welke in strijd is met de voornoemde gedragsregels.
Wat u hierboven aanhaalt is wederom suggestief, mijn openingspost sta ik nog steeds achter.
Om dat eerste bericht nog even terug te halen:
C-o-r schreef:Het leuke is dat je daadwerkelijk mensen kan helpen hun maandelijks besteedbaar bedrag te verhogen of dit nu is door te besparen op hun vaste lasten of het helpen een inkomen op te bouwen en dit geeft mij bijzonder veel voldoening.
Deze voldoening geeft het inderdaad ja, en als iemand geen voordeel kan behalen vertel ik het zowel real als hier.
U had al toegegeven dat u aan een vaste lijn van KPN weinig kunt want die zijn stukken goedkoper dan wat u aanbiedt. U heeft ook al toegegeven aan iemand anders dat de combinatie van VOIP, internet en TV van die persoon goedkoper was dan wat u kunt aanbieden.
De vaste lijn is sterk afhankelijk van de situatie zoals u zelf al terecht opmerkte in uw post destijds, de voip klopt inderdaad.
In dat opzicht bent u dus gewoon openlijk bezig met misleiding als u mensen voorspiegelt dat ze bij u het goedkoopste uit zijn want dat is bijna nooit zo.
Besparen is een wezenlijk verschil ten opzichte van de goedkoopste zijn.

Gefeliciteerd overigens ik heb zojuist een aantal relevante voorwaarden aangehaald
waar men mij terecht naar verwees en verzocht om met respect met elkaar om te gaan.
Wellicht in uw en uw medestanders ogen zielig echter breng ik je bij deze in kennis dat ik melding ga maken van uw post.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Zoals ik eerder al vertelde is de 10% een intern cijfer
En zoals ik eerder al vertelde is het daarmee voor ons oncontroleerbaar. U kunt wel zeggen dat Euphony de grootste mobiele provider van de wereld is, op basis van interne cijfers, maar u kunt het ons dan toch niet kwalijk nemen als wij het - op basis daarvan - niet direct voor waar aannemen?
Ik vraag je uitsluitend of ik cijfers van newmickey serieus moet nemen
terwijl ik zijn insinuaties over de dalende klantaantallen ontkrachte met officiële cijfers?
Dat ging volgens mij over Mobistar en niet over Euphony - niet direct relevant dus.
Als je meent een mening te moeten geven lijkt het me raadzaam kennis van zaken te hebben Niels.
Welke mening? U plaatst dit als reactie op mijn vraag om iets duidelijker te schrijven, waarmee het voor mij alleen onduidelijker wordt..
Heb ik ooit gesteld dat ik Euphonydiensten verkoop?
Nee, dat is juist het erge: u zei dat u mensen wil helpen te besparen, terwijl uw voornaamste doel is dat ze overstappen naar Euphony (want u zegt immers zelf andere providers niet aan te bevelen). Of we het dan verwijzen, aanbevelen of verkopen noemen - onafhankelijk advies is het in elk geval niet.
C-o-r schreef:Het consequent insinueren, woorden verdraaien en of het op de persoon spelen vind ik zelf vele malen kinderachtiger en respectlozer overkomen.
Sorry, waar is dit precies gebeurd? :?
Als je wilt checken of ik dit uit mijn duim zuig mag je het zelf opzoeken.
Ik ga daar geen verdere aandacht aan schenken ik neem het voor lief.[/quote]

Ik zie al deze zaken in dit topic niet plaatsvinden. Als u u er aan stoort, mag u ook aangeven waar dit dan precies gebeurt; zo niet, dan hoeft u ons ook niet op de forumregels te wijzen..
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat jouw geen blaam treft in deze :wink:


Dat is fijn, dank u.
3 Mag ik weten met wat ik zielig doe? Waar doel je op?
Met 'zielig doen' doel ik hier op de traditionele betekenis: 'zichzelf zielig vinden'. Dit is direct gerelateerd aan mijn opmerking over 'Calimerogedrag'. We zijn hier allemaal volwassenen met eigen meningen en ja, op een kritisch consumentenforum is het logisch dat er meer MLM-tegenstanders als -voorstanders rondlopen. Het heeft geen enkel nut daar boos of ontdaan over te zijn, u kunt er beter voor zorgen dat u uw stellingen onderbouwt; dan heeft niemand daar verder iets tegen in te brengen.

Met andere woorden, als u kunt aantonen dat Euphony over het algemeen goedkoper is dan andere aanbieders, dan zullen wij dat geloven. Als u kunt aantonen dat met de juiste instelling en de juiste sponsor men een aanzienlijk inkomen kan verdienen met Euphony, dan zullen wij dat geloven. Als u echter alleen zégt dat het zo is, zonder onderbouwing, en ons ervan beticht 'ongelovig' te zijn, dan schiet u hier niet veel op..

C-o-r
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jul 2012 13:27

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door C-o-r »

Niels2010 schreef:
En zoals ik eerder al vertelde is het daarmee voor ons oncontroleerbaar. U kunt wel zeggen dat Euphony de grootste mobiele provider van de wereld is, op basis van interne cijfers, maar u kunt het ons dan toch niet kwalijk nemen als wij het - op basis daarvan - niet direct voor waar aannemen?
Dat ging volgens mij over Mobistar en niet over Euphony - niet direct relevant dus.
Eender om wat het gaat, toont hij op deze wijze weinig rekenkundigheid aan!
Welke mening? U plaatst dit als reactie op mijn vraag om iets duidelijker te schrijven, waarmee het voor mij alleen onduidelijker wordt..
waaruit dus blijkt dat je niet eens weet over wat je het hebt
Nee, dat is juist het erge: u zei dat u mensen wil helpen te besparen, terwijl uw voornaamste doel is dat ze overstappen naar Euphony (want u zegt immers zelf andere providers niet aan te bevelen). Of we het dan verwijzen, aanbevelen of verkopen noemen - onafhankelijk advies is het in elk geval niet.
Als mensen het onderste van de zeebodem willen zullen ze zelf moeten duiken. Verdiep je nou eens in de materie voordat je nog meer onzin uitkraamt.
Mijn doel is tevreden vrienden cq klanten die meer dan € 10 p/mnd besparen t.o.v. hun huidige pakket met een gelijke of hogere kwaliteit.
Ik hoef niet iedereen als klant, is dit nou zo raar?
C-o-r schreef:Het consequent insinueren, woorden verdraaien en of het op de persoon spelen vind ik zelf vele malen kinderachtiger en respectlozer overkomen.
Sorry, waar is dit precies gebeurd? :?
Of je het er om doet of niet, dat is mij om het even maar de vette tekst hierboven leg je me hier breeduit in de mond.
Ik ga zelfs niet meer herhalen wat ik al talloze malen heb verteld, indien er geen voordeel valt te behalen.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat jouw geen blaam treft in deze :wink:
Dat is fijn, dank u.
Dat is bij deze dus ook al achterhaald.
Met 'zielig doen' doel ik hier op de traditionele betekenis: 'zichzelf zielig vinden'. Dit is direct gerelateerd aan mijn opmerking over 'Calimerogedrag'. We zijn hier allemaal volwassenen met eigen meningen en ja, op een kritisch consumentenforum is het logisch dat er meer MLM-tegenstanders als -voorstanders rondlopen. Het heeft geen enkel nut daar boos of ontdaan over te zijn,
Eigen meningen heb ik respect voor en juich ik toe.
Dat er mensen respectloos zijn is mij ook bekend, echter als deze personen
dan ook nog mij menen te moeten betitelen als onvolwassen dan spreek ik hen er ook op aan.
Raar he.
Met andere woorden, als u kunt aantonen dat Euphony over het algemeen goedkoper is dan andere aanbieders, dan zullen wij dat geloven. Als u kunt aantonen dat met de juiste instelling en de juiste sponsor men een aanzienlijk inkomen kan verdienen met Euphony, dan zullen wij dat geloven. Als u echter alleen zégt dat het zo is, zonder onderbouwing, en ons ervan beticht 'ongelovig' te zijn, dan schiet u hier niet veel op..
Wat een nonsens leg je me nu allemaal in de mond???

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

Beetje Pavloviaans allemaal, maar deze pro-MLM poster raakt aardig wat puntjes in Taylor's checklist:
14) De nadruk ligt op de zakelijke kans, in plaats van op de marktwaarde van de producten.
15) Het onderscheid tussen consument en verkoper vervaagd.
16) Het werven van distributeurs onder familie en vrienden wordt aangemoedigd.
17) De productvraag komt vanuit de distributeurs, niet vanuit de markt.
22) Distributeurs wordt aangepraat dat ze allemaal financieel succes kunnen behalen, als er maar hard genoeg gewerkt wordt.
25) Producten zijn duur of niet te vergelijken met andere producten in de markt.
27) MLM promoters houden zichzelf en anderen continu voor dat de zakelijke kans reeel en goed is.

Op basis van het voorbeeld Euphony netwerk van mlmwaarheid is uit de bonusopbouw tevens op te maken dat van de omzet van een klant maximaal 11% als bonus wordt uitgekeerd (maar dit zal bijna altijd opgaan, aangezien bijna iedereen een volledige upline heeft). Merk op dat dit aanzienlijk méér is dan de 3% van de omzet die Belgacom aan reclame besteedt! Uiteraard heeft Belgacom meer kosten dan enkel reclame, maar toch laat dit voorbeeld al duidelijk zien dat de besparingen die Euphony claimt (evenals andere MLM's) op dit gebied tegenvallen en er meestal gewoon géén besparingen zijn.

Wie eens goed kijkt naar bepaalde aspecten van het beloningssystemen bij Euphony, zal duidelijke overeenkomsten zien met piramidespelen.

Ook een aantal conclusies van mlmwaarheid komen hier in deze discussie één op één terug:
-MLM aanhangers, met name distributeurs, gooien een aanzienlijk aantal grove leugens in de strijd om klanten en distributeurs te werven. Hoewel dit niet inherent aan het systeem is, lijkt het wel alsof bepaalde uitspraken klakkeloos en naief worden aangenomen en verder verspreid.

-Mensen die kritisch zijn of eruit stappen worden als losers en minder intelligent beschouwd, "zij begrijpen MLM domweg niet". Op pro-MLM websites kom je zelfs de claim tegen dat 98% het niet in zich heeft om succesvol te zijn met MLM (maar jij hoort uiteraard bij de 2% die dat wil in zich heeft!). Het lijkt mij dat je deze 98% niet in je netwerk wilt hebben. Het aantal potentiele distributeurs dat omzet kan genereren neemt hierdoor drastisch af.

-Het is opvallend te noemen dat cijfers over MLM ondernemingen bijzonder moeilijk te krijgen zijn. Het geheel krijgt hier een sfeer van geheimzinnigheid door. Precieze getallen op het gebied van omzet, winsten, aantallen distributeurs per onderneming, uitgekeerde bonussen en verdeling van de bonussen over de distributeurs zijn zo goed als onvindbaar. Dit wordt mede veroorzaakt door het feit dat veel grote MLM ondernemingen prive-eigendom zijn en dus geen wettelijke verplichting hebben deze cijfers bekend te maken. Aan de andere kant is het wel vreemd, omdat potentiele distributeurs hierdoor geen toegang hebben tot cijfers over het bedrijf waar ze werkzaamheden voor gaan verrichten, en geen inzicht hebben in zaken als marktpenetratie.

C-o-r
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jul 2012 13:27

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door C-o-r »

newmikey schreef:Nog een betrouwbare link is de site van John Taylor hier http://mlm-thetruth.com/
Vooral de symptoom analyse van Taylor is interessant in het voorbeeld van de nu aktieve MLM poster:
Conclusie: Hoe meer van deze symptomen opgaan voor een willekeurige MLM, hoe groter de kans dat het om een piramidesysteem gaat. Sommige aspecten kunnen zwaarder wegen bij deze inschatting, naar gelang de mate waarin een symptoom van toepassing is en het in de praktijk waargenomen gedrag van de distributeurs. Op basis van al het voorgaande stelt Taylor een test voor waarmee je kunt beoordelen hoe legitiem een bepaalde "MLM opportunity" is.
Op de eerste plaats mijn complimenten voor de links die je nu post.
De symptoom analyse is zeer zeker een interessant instrument om te bepalen
of je inderdaad met m.l.m. te maken hebt of met een piramideconstructie.
Multi-level marketing is namelijk te vergelijken met (in Nederland verboden) piramidespelen.
In een uitspraak van de Hoge Raad in februari 2005, met betrekking tot illegale piramidesystemen, werd het volgende daarover gezegd:
Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen.
Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevelmarketing" of "netwerkmarketing".
Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel
en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen.
Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde producten te verkopen
waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven.
Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers.
Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel.
Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel.
Multilevel marketing is een verkoopmethode.
Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient
om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.

Bij multilevel marketing is geen sprake van het betalen van een bepaald bedrag uitsluitend teneinde het recht
tot deelname aan een organisatie of het recht tot het werven van nieuwe deelnemers/kopers te verkrijgen,
maar staat de verkoop van producten centraal.
De deelnemer koopt producten in voor een reële prijs, teneinde ze met winst te verkopen.
In tegenstelling tot bij een piramidespel is er sprake van consumentenkoop in de zin van artikel 7:1 BW.
De afnemer betaalt niet voor deelname, maar voor het product.
De afnemers die geen producten willen of kunnen verkopen worden derhalve niet benadeeld.
Gezien het bovenstaande is er geen reden multilevel marketing te verbieden
zolang het gebruikt wordt als een methode om producten te verkopen.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing
Hier is ook een link naar de volledige uitspraak van de Hoge Raad.

Gesloten