LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:Op de site van SprintPlanClaim staat nog steeds die ene storende fout over de verloren cassatie bij de Hoge Raad:
Op 11 december 2015 heeft de plv. Procureur Generaal bij de Hoge Raad, mw. mr. C.L. de Vries Lentsch-Kostense, aan de Hoge Raad geadviseerd ons cassatieberoep tegen het vonnis van april 2015 van het Gerechtshof NIET in behandeling te nemen.
De vernietigende Conclusie is echter afkomstig van hoogleraar en Advocaat-Generaal bij de Hoge Raad dhr. mr. M.H. Wissink.

Einde oefening? Dat hoeft niet, maar dan zullen de 25.000 leden (én nog vele tienduizenden niet-leden! ) van Vereniging Consument & Geldzaken nu wel zélf in actie moeten komen! Misschien iets voor een item bij RADAR TV, Antoinette?

Vereniging Consument & Geldzaken heeft er in ieder geval voor gezorgd dat tot nog toe de verjaring is gestuit, voorlopig nog maar even lid blijven/worden dus en vooral vragen om individuele kansberekening!

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen verwijderd door Moderatie.

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Maar die criminele kakkers hoeven hun boot toch niet te verkopen? Wie zou überhaupt zo'n boot kunnen betalen...

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Is het verstandig om nu nog te schikken met Dexia als je er verder niet meer uitkomt?

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

CashDamageLeader schreef:Is het verstandig om nu nog te schikken met Dexia als je er verder niet meer uitkomt?
Onder bepaalde condities is het altijd verstandig om te schikken, maar alles heeft een prijs, zo zou ik meer eisen voor een geheimhoudingsplicht en ik zou tevens het recht willen behouden op een hogere vergoeding als in de toekomst blijkt dat je daar recht op zou hebben.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

CashDamageLeader schreef:Is het verstandig om nu nog te schikken met Dexia als je er verder niet meer uitkomt?
Eerst maar even de Hoge Raad afwachten, eind mei.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

ClaimConcept schreef:
CashDamageLeader schreef:Is het verstandig om nu nog te schikken met Dexia als je er verder niet meer uitkomt?
Eerst maar even de Hoge Raad afwachten, eind mei.
Is dat niet afhankelijk van inhoud van schikking (versus klacht)? Stel je denkt recht te hebben op paar honderd Euro en je schat kansen bij hoge raad laag in, maar schikking voorstel is heel aantrekkelijk?

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Dit gaat vaak om tienduizenden euro's, en voor een groot deel (van de overgebleven klagers dan) pakt de uitspraak van de Hoge Raad hoogstwaarschijnlijk gunstig uit. De P-G heeft al geconcludeerd tot verwerping van Dexia's beroep .

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Ben je niet nieuwsgierig welke schikking men voorstelt en tot hoe ver er te onderhandelen is? Bijvoorbeeld een paar ton?

Isa(a)c le Maire
Berichten: 294
Lid geworden op: 06 sep 2014 11:21

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Isa(a)c le Maire »

.
Laatst gewijzigd door Isa(a)c le Maire op 20 jul 2016 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Hebben we het hier nog over een individu die wel of niet moet overwegen een schikking te treffen met Dexia?

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Het gaat over een schikking naar Dexia toe, van hun verwacht ik niet veel, ivm een te hoge schuld volgens hen, de aandelen hebben ze al lang geleden terug genomen ( en dankzij de aandelenlease agenten telefonisch aangepraat want het is huurkoop leasen van aandelen via hun call centers en was aftrekbaar ),
ik ben bang dat de deurwaarders binnenkort in de nek gaan staan te hijgen met alle gevolgen van dien.
Al is de gehele zaak al lang niet meer te vertrouwen.

Corrupt is het zeker en ze hebben lange armen en zijn iedereen de baas.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door juwita »

Of dat geld nu wel of niet terug gaat naar de burger, dat is van ondergeschikt belang (geworden).
Toch niet voor de vele duizenden gedupeerden die al die tijd bij de les zijn gebleven. Velen zullen straks maar wat blij zijn wanneer ze straks het grootste deel van hun schade vergoed gaan krijgen, verhoogd met 70 tot 80% er bovenop aan wettelijke vertragingsrente.

Maar toegegeven, het aandelenleasedossier telt sinds 2002 uiteindelijk en feitelijk alleen verliezers.
1Het imago van de desbetreffende banken voor goed bezoedeld; Dexia en Aegon (beiden van het kaliber DSB) en helemaal de risee binnen een toch al gehavende sector;
2 Vertrouwen in de rechtspraak een flinke deuk opgelopen bij een flink deel van de bevolking. Met ''dank'' aan Cortenraad c.s. ; Een Kifid dat door velen niet meer serieus genomen wordt.
3 Toezichthouders (AFM en DNB), politiek en ambtenarij die kunnen worden weggezet als ''spelletjes spelers'' die de belangen van belazerde burgers aan de laars lappen.
4 Enz. enz.

Blackbird
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2003 16:43

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Blackbird »

In mijn contract is mijn voorletter nooit correct geschreven, en ga uit dat er een ander persoon is bedoeld.
Een grote fout die ik heb gezien en dat van een bank die Dexia heet.
Dan doe ik ook nu een beroep op vernietiging van het schrijven van een vals/ongeldig contract die bij de rechtbank moet worden vernietigd.
Want ik kan bewijzen dat ze altijd maar wat om rotzooien bij die banken, en dus alleen maar op geld uit zijn.
Dexia heeft nooit een I.D. kaart of paspoort van mij gezien.
Bij de belastingdienst schrijven ze mijn voorletter net als de gemeente wel goed,
het kan dus wel.
Wie weet mijn naam beter de bank of gemeente?
Ben wel benieuwd hoe de rechtbank mijn voornaam schrijft,
en dat zij ook precies dezelfde fouten kunnen maken zoals Dexia dat doet?
Klakkeloos maar wat overnemen,
ik neem t.z.t. mijn I.D. of paspoort wel mee voor de zekerheid, om te bewijzen.
Weten ze eigenlijk wel dat er nergens geen fouten mogen worden gemaakt?

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

En ik dacht dat je alleen van fouten kon leren...

(zelf fouten maken of kijken hoe anderen het (fout) doen)

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: ZWENDEL I effectenlease: Aegon, Dexia en opties

Ongelezen bericht door felixbeijer »

juwita schreef:
Of dat geld nu wel of niet terug gaat naar de burger, dat is van ondergeschikt belang (geworden).
Toch niet voor de vele duizenden gedupeerden die al die tijd bij de les zijn gebleven. Velen zullen straks maar wat blij zijn wanneer ze straks het grootste deel van hun schade vergoed gaan krijgen, verhoogd met 70 tot 80% er bovenop aan wettelijke vertragingsrente.

Maar toegegeven, het aandelenleasedossier telt sinds 2002 uiteindelijk en feitelijk alleen verliezers.
1Het imago van de desbetreffende banken voor goed bezoedeld; Dexia en Aegon (beiden van het kaliber DSB) en helemaal de risee binnen een toch al gehavende sector;
2 Vertrouwen in de rechtspraak een flinke deuk opgelopen bij een flink deel van de bevolking. Met ''dank'' aan Cortenraad c.s. ; Een Kifid dat door velen niet meer serieus genomen wordt.
3 Toezichthouders (AFM en DNB), politiek en ambtenarij die kunnen worden weggezet als ''spelletjes spelers'' die de belangen van belazerde burgers aan de laars lappen.
4 Enz. enz.
Juwita,
Dat imago interesseert ze gewoonweg niet.
Deze kleptoparasieten houden tot het bittere einde vast.
Totdat ze ineenstorten en dan het land in een algehele malaise achterlaten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleptoparasitisme
is zeker ook bij de mensheid aanwezig.
Mensen die niets aan de samenleving kunnen toevoegen en enkel kunnen bestaan door ziekelijk te liegen en te bedriegen.

Gesloten