LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON verkocht Vliegwiel op de Huishoudbeurs

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

AEGON verkocht Vliegwiel op de Huishoudbeurs

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Opvallend vaak melden gedupeerden van AEGON Vliegwiel (en andere aandelenlease) zich bij Woekerpolis-organisaties. Het verkeerde loket dus, maar volledig te wijten aan de marketing uit het verleden bij AEGON. Zo werd Vliegwiel begin deze eeuw als spaarpolis verkocht op bijvoorbeeld de Huishoudbeurs, letterlijk onder de vlag van AEGON: “Doet u aan sparen?

Ook vandaag weer zo'n doorverwijzing van een Woekerpolis-stichting naar ClaimConcept, in 2013…

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: AEGON verkocht Vliegwiel op de Huishoudbeurs

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Straathandel
01-01-2002

"Doet u aan sparen?" Die vraag stelde onlangs een jongedame aan mij in een winkelstraat in Den Haag. Als VVP-redacteur spitste ik natuurlijk meteen mijn oren, want het was me direct al duidelijk dat het hier niet ging om een consumentenonderzoek maar om straathandel. In dit geval bleek het te gaan om het effectenleaseproduct RenteRetourVliegwiel van Aegon. Ik liet me door de dame meevoeren naar een ijssalon dichtbij, alwaar zij aan de hand van een rekenvoorbeeld de voordelen en de opbrengsten van RenteRetourVliegwiel schetste. Mijn parate kennis van dit product was onvoldoende om te kunnen beoordelen of hetgeen mij werd voorgehouden klopte. Maar daar gaat het eigenlijk ook niet om. Waar het om gaat, is de verkoopmethode. De dame die mij in Den Haag aansprak, werkte voor de verkooporganisatie DEAL. Deze organisatie is een onderdeel van Amynter Advies Compagnie. De laatste is een bij de SER geregistreerde assurantietussenpersoon uit Groningen. Assurantietussenpersonen worden in toenemende mate geacht zich correct te gedragen tegenover de consument. De Gedragscode Informatieverstrekking Dienstverlening Intermediair of GIDI is daar momenteel het meest prangende voorbeeld van. Verzekeraars roepen zelfs dat zij geen zaken meer zullen doen met tussenpersonen die blijven weigeren zich aan de GIDI te committeren. Toegegeven: de GIDI geldt voor particuliere verzekeringsproducten en niet voor beleggingsproducten als RenteRetourVliegwiel. Maar waar zijn we mee bezig als een tussenpersoon op assurantiegebied aan allerlei kwaliteitseisen moet voldoen, terwijl hij ondertussen beleggingsproducten kan laten promoten door - zoals in mijn geval - iemand die vertelt dat zij de maand ervoor nog kapster was...Ik vind het onbegrijpelijk dat de verzekeringsbranche tegen dit soort verkoopmethoden niet keihard optreedt. Helemaal, omdat juist beleggingsproducten dikwijls voor de ongelukken hebben gezorgd die (ten onrechte) ook het verzekeringsbedrijf in een kwaad daglicht hebben gesteld. En die mede hebben gemaakt dat de GIDI er moest komen om door middel van zelfregulering de onvermijdelijke reactie van het wettelijk toezicht te milderen.
De gedupeerde die zich vorige week bij ClaimConcept meldde met een vermeende woekerpolis, werd in 2001 tijdens een bezoek aan de Huishoudbeurs aangehouden bij een stand van AEGON met een aanbieding voor een spaarconstructie Vliegwiel. Vijftien jaar verzekerd sparen met een maandelijkse inleg in veilige aandelen via verzekeraar AEGON. Even later gevolgd door een telefoontje en een bliksembezoek aan huis om de handtekening te halen.

Een bijstandsmoeder die dacht een studieverzekering voor haar kinderen af te sluiten...

Gerard Burggraeve1
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013 17:42

Re: AEGON verkocht Vliegwiel op de Huishoudbeurs

Ongelezen bericht door Gerard Burggraeve1 »

Goh claim concept ik kom op dit moment even geen uitspraken tegen van jou op dit gebied.

zou je reclame campagne goed doen als je deze hier publiceert.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: AEGON verkocht Vliegwiel op de Huishoudbeurs

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Onze inspanningen leiden meestal tot schikkingen, vooral bij dit soort verkooppraktijken. Aegon zet echter sinds vorig jaar de hakken in het zand, waardoor een aantal zaken ter beoordeling zijn voorgelegd aan de Geschillencommissie van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid.

ClaimConcept zoekt in klachten naar de details, niet naar de grootste gemene deler. Bij ons geen Duisenberg of Hofmodel, maar procederen in de lijn van de Hoge Raad naar de omstandigheden van het geval.

Omstandigheden zoals het aansmeren van Vliegwiel als spaarpolis op de Huishoudbeurs. De erfenis van bestuurders die vele jaren later nog steeds op gezaghebbende posities zitten, zelfs bij toezichthouders.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: AEGON verkocht Vliegwiel op de Huishoudbeurs

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:De gedupeerde die zich vorige week bij ClaimConcept meldde met een vermeende woekerpolis, werd in 2001 tijdens een bezoek aan de Huishoudbeurs aangehouden bij een stand van AEGON met een aanbieding voor een spaarconstructie Vliegwiel. Vijftien jaar verzekerd sparen met een maandelijkse inleg in veilige aandelen via verzekeraar AEGON. Even later gevolgd door een telefoontje en een bliksembezoek aan huis om de handtekening te halen.

Een bijstandsmoeder die dacht een studieverzekering voor haar kinderen af te sluiten...
De tussenpersoon op dit contract was Denco Advies uit Amsterdam, een naam die we vaker tegenkomen.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: AEGON verkocht Vliegwiel op de Huishoudbeurs

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Gerard Burggraeve1 schreef:Goh claim concept ik kom op dit moment even geen uitspraken tegen van jou op dit gebied.
zou je reclame campagne goed doen als je deze hier publiceert.
ClaimConcept heeft na jarenlang procederen een klinkende overwinning behaald bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening!
Ondanks de standaard 60/40 verdeling, maar dankzij de wettelijke rente en kostenveroordeling, leveren onze inspanningen in dit geval wel netto 100% inleg retour op.

Naschrift
Vanwege een storing bij de webhosting is onze site momenteel niet bereikbaar. Om die reden hebben we de link in dit bericht verwijderd.
Geïnteresseerden in de uitspraak kunnen een Persoonlijke Bericht via de knop rechts sturen (voor zover geregistreerd bij TR).
Laatst gewijzigd door ClaimConcept op 28 nov 2013 20:45, 3 keer totaal gewijzigd.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: AEGON verkocht Vliegwiel op de Huishoudbeurs

Ongelezen bericht door Chris G »

ClaimConcept schreef:
Gerard Burggraeve1 schreef:Goh claim concept ik kom op dit moment even geen uitspraken tegen van jou op dit gebied.
zou je reclame campagne goed doen als je deze hier publiceert.
Bij deze een klinkende overwinning bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening voor ClaimConcept !
Ondanks de standaard 60/40 verdeling, maar dankzij de wettelijke rente en kostenveroordeling, leveren onze inspanningen in dit geval wel netto 100% inleg retour op.
Ja, dat is andere koek dan de 'derdengelden' van Beursklacht waar bij het faillissement van Beursklacht helemaal niets meer op stond terwijl er in totaal € 337.368,67 op had moeten staan.
Dan lijkt het me ongepast om een andere belangenbehartiger - die het kennelijk wél goed doet - lichtelijk cynisch op de vingers te tikken!!!

tinah
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2013 13:16

Re: AEGON verkocht Vliegwiel op de Huishoudbeurs

Ongelezen bericht door tinah »

Dankzij Claimconcept na 6 en een half jaar eindelijk ons geld terug. Hoop voor andere gedupeerden van Aegon vliegwiel hetzelfde. In ieder geval niet opgeven. :D

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: AEGON verkocht Vliegwiel op de Huishoudbeurs

Ongelezen bericht door vervelend »

In elk geval gefeliciteerd.

Ik zit al 7,5 jaar te wachten bij leaseproces.

Ikzie nog geen vooruitgang

Gesloten